Tapasin ihanan miehen, MUTTA....
Mökkipaikkakunnalla samaan aikaan lomaileva ihana tyyppi kertoi, että ei ole koskaan ymmärtänyt miksi lapsensa äiti halusi erota. Ovat olleet nyt vuoden tai pari erossa. Ollaan nähty mökkeilyn yhteydessä eli ei kovin paljoa, joten en voi tietää millainen mies on oikeasti arjessa, mut vaikuttaa keskustelutaitoiselle, empaattiselle, huolehtivaiselle ja asiat hoitavalle ihmiselle.
Voiko siis olla, että joku ei kerta kaikkiaan tiedä, miksi puoliso halusi eron? Mistä se kertoo vai kertooko mistään? Oonko liian epäileväinen tai kyyninen?
Ja siis omat erot aikoinaan päättyivät suhteen laimenemiseen ja seksittömyyteen, toinen miehen väkivaltaisuuteen ja epäluotettavuuteen. Olen ihan vakuuttunut, että kumpikaan ex-miehistäni ei ole epätietoinen, miksi erosimme.
Kommentit (53)
Jos miehessä ei näytä olevan vikaa, niin syy eroon 90% todennäköisyydellä oli nainen. Moni mies tekee virheen ja ottaa naisekseen mt-tapauksen. Vasta myöhemmin tajuaa mitä on tullut tehtyä.
Minulle avoimuus ja kyky keskustella on suhteen a ja o eli tuo olisi hälytysmerkki ihan siksi, etten halua kovin lähelle ihmisiä, joiden on vaikea puhua tärkeistä asioista. Olen itsekin eronnut ja mieheni myös ja erojen syyt käytiin kyllä jo ihan suhteen alussa perusteellisesti läpi, kun juttelimme tuntikausia kaikesta mahdollisesta ja halusimme tietää toisistamme kaiken.
Ap, se kirjoitetaan keskustelutaitoiselta, ei keskustelutaitoiselle (et ole antamassa hänelle mitään).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi kun jätät hänet rauhaan. Voi jeesus mikä utelu jo spekulointi jo nyt menossa, ettekä edes tunne kunnolla.
Haista kak-ka. Käsityskykysi ei ehkä riitä siihen, mutta jos edellinen liitto on päättynyt erittäin traumaattisesti, on aika lailla varovainen lähestymistapa seuraaviin suhteisiin. Mielestäsi sitten vasta sopisi udella ja spekuloida, kun tuntee kunnolla?! Et taida olla mikään järjen jättiläinen...
-ap
Oho. Taitaakin olla parempi, että jätät ihan kaikki rauhaan parisuhdemielessä. Koita ensin saada pääsi kuntoon.
Jos joku väittää tietävänsä, miksi erosi, hän on todellinen psykoanalyytikko!
Miten kehtaat udella niin henkiläkohtaisia asioita ventovieraalta, ap?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo oudolta kuulostaa. Eli joko ei halua kertoa oikeaa syytä tai sitten on näitä miehiä joille nainen puhuu kaksi vuotta suhteen ongelmista ja mies on ihan että joo joo ja sitten tuleekin jo ero ihan pystymetsästä.
Olen miettinyt tuota ilmiötä ja tullut siihen tulokseen, että nalkutus vie tehon ongelman puhumiselta. Eli naisella on selkeä syy - kaljalla istuminen - ja hän sanookin siitä. Sitten ärsytys kasvaa, ja nainen alkaa nalkuttaa kaikesta muustakin. Lopulta hän valittaa kaikesta, myös siitä kaljalla istumisesta, mutta se on enää vain yksi asia, eikä mies tajua sitä.
?
Vierailija kirjoitti:
Miten kehtaat udella niin henkiläkohtaisia asioita ventovieraalta, ap?
Hähän ei kehtaakaan, siksi ihmettelee asiaa täällä,
Vierailija kirjoitti:
Miehille harvemmin riittää selitykseksi "kasvoimme erillemme"
Se ei vastaa kymykseen "miksi".
Se on kohtelias tapa sanoa, ettet luuseri panostanut tarpeeksi suhteeseemme. Miehille on tyypillistä se, että yrittäminen loppuu heti kun saa jonkun nalkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi kun jätät hänet rauhaan. Voi jeesus mikä utelu jo spekulointi jo nyt menossa, ettekä edes tunne kunnolla.
Haista kak-ka. Käsityskykysi ei ehkä riitä siihen, mutta jos edellinen liitto on päättynyt erittäin traumaattisesti, on aika lailla varovainen lähestymistapa seuraaviin suhteisiin. Mielestäsi sitten vasta sopisi udella ja spekuloida, kun tuntee kunnolla?! Et taida olla mikään järjen jättiläinen...
-ap
Oho. Taitaakin olla parempi, että jätät ihan kaikki rauhaan parisuhdemielessä. Koita ensin saada pääsi kuntoon.
Otapa aamulääkkeesi. Alapeukutat asiallisia kommentteja ja pilaat ilmapiirin tässä ketjussa niin kuin todennäköisesti lähipiirisi oikeassa elämässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo oudolta kuulostaa. Eli joko ei halua kertoa oikeaa syytä tai sitten on näitä miehiä joille nainen puhuu kaksi vuotta suhteen ongelmista ja mies on ihan että joo joo ja sitten tuleekin jo ero ihan pystymetsästä.
Olen miettinyt tuota ilmiötä ja tullut siihen tulokseen, että nalkutus vie tehon ongelman puhumiselta. Eli naisella on selkeä syy - kaljalla istuminen - ja hän sanookin siitä. Sitten ärsytys kasvaa, ja nainen alkaa nalkuttaa kaikesta muustakin. Lopulta hän valittaa kaikesta, myös siitä kaljalla istumisesta, mutta se on enää vain yksi asia, eikä mies tajua sitä.
?
Miehet leimaa kaiken itselleen epämieluisan naisen puheen "nalkuttamiseksi". Tästä syystä monille miehille naisen hakema ero tulee " yllätyksenä", eikä tiedetä miksi näin kävi.
"Erosimme, koska olen luonteeltani vakavasti kieroutunut, mutten riittävän kypsä ihmisenä tajuamaan sitä."
"Erosimme, koska ajattelin vain helppoa pim***ä mutta sitten toisen tyhmyys alkoi ottaa aivoon, niin ettei pim****kään pystynyt enää riitojen vuoksi käyttämään."
"Erosimme, koska äitini ei osannut kasvattaa minusta normalia."
"Erosimme, koska ryyppäsin rahamme ja jouduimme myymään kotimme."
"Eroaisin varmaan sinustakin, koska olet kummallinen, liian utelias ja rasittava."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kohtelias tapa sanoa, ettet luuseri panostanut tarpeeksi suhteeseemme. Miehille on tyypillistä se, että yrittäminen loppuu heti kun saa jonkun nalkkiin.
Miksi mammat, jotka uskovat miehille olevan tyypillistä milloin mikäkin paska, haluavat seurustella miesten kanssa? Tätä en ole koskaan tajunnut.
"Kun olet antanut pimpukkaa, voin kertoa, miksi erosimme."
Ap on varmaan jo antanut. Nyt suunnittelee häitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
Miehet leimaa kaiken itselleen epämieluisan naisen puheen "nalkuttamiseksi". Tästä syystä monille miehille naisen hakema ero tulee " yllätyksenä", eikä tiedetä miksi näin kävi.
Miehet sitä ja naiset tätä. Tuollaistako suhtautumista sinä tarjoat mahdolliselle kumppanillesi parisuhteessa? Mahdat olla oikea lottovoitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mammat, jotka uskovat miehille olevan tyypillistä milloin mikäkin paska, haluavat seurustella miesten kanssa? Tätä en ole koskaan tajunnut.
Miksi kuvittelet, että yksikään vastaajista haluaa olla missään tekemisissä miesten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
Tuo on totta, mutta voisiko sekin olla kommunikaatiokysymys?
Vaihtoehto 1: mies istuu joka ilta kaljalla. Nainen: ”taas sä tuli vasta nyt, meidän piti x ja y, eikä sitäkään tehty, miksi sä sitä ja tätä”.
Vaihtoehto 2: mies istuu joka ilta kaljalla. ”Ymmärrätkö mies, että minä en tätä katsele, että x ja y jää tekemättä ja sinä teet sitä ja tätä. Annan sinulle aikaa puoli vuotta muuttua. Sitten minä lähden. Kuuletko, mitä sanon?”
Seuraava ilta: ” kuulitko, mitä sanoin eilen? Kerro minulle, monta päivää sinulla on nyt aikaa muuttua?
Just tämän olen itse kokenut suhteissani. Mies luulee että nainen vaan "jäkättää" eikä korvaansa lopsauta! Omalla kohdallani aviomiehen jokailtainen kaljalla istuminen oli rassaavaa: milloin mihinkin aikaan tuli kotiin, en saanut unta (töihin meno aamulla), kun olin huolissani. Ei uskonut, ei ymmäränyt. Kun totesin, että nyt erotaan, tokaisi vaan, että ei hän halua erota. Tuli varmaan puskista se ero, ei voinut ymmärtää, kun eihän mitään syytä ollut!