Tapasin ihanan miehen, MUTTA....
Mökkipaikkakunnalla samaan aikaan lomaileva ihana tyyppi kertoi, että ei ole koskaan ymmärtänyt miksi lapsensa äiti halusi erota. Ovat olleet nyt vuoden tai pari erossa. Ollaan nähty mökkeilyn yhteydessä eli ei kovin paljoa, joten en voi tietää millainen mies on oikeasti arjessa, mut vaikuttaa keskustelutaitoiselle, empaattiselle, huolehtivaiselle ja asiat hoitavalle ihmiselle.
Voiko siis olla, että joku ei kerta kaikkiaan tiedä, miksi puoliso halusi eron? Mistä se kertoo vai kertooko mistään? Oonko liian epäileväinen tai kyyninen?
Ja siis omat erot aikoinaan päättyivät suhteen laimenemiseen ja seksittömyyteen, toinen miehen väkivaltaisuuteen ja epäluotettavuuteen. Olen ihan vakuuttunut, että kumpikaan ex-miehistäni ei ole epätietoinen, miksi erosimme.
Kommentit (53)
Jos mies jauhaa jostain entisestä vaimostaan, niin ei ole kiinnostunut vakavasti. Haluaa vain ilmaisen terapeutin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille harvemmin riittää selitykseksi "kasvoimme erillemme"
Se ei vastaa kymykseen "miksi".
Se on kohtelias tapa sanoa, ettet luuseri panostanut tarpeeksi suhteeseemme. Miehille on tyypillistä se, että yrittäminen loppuu heti kun saa jonkun nalkkiin.
Miksi mammat, jotka uskovat miehille olevan tyypillistä milloin mikäkin paska, haluavat seurustella miesten kanssa? Tätä en ole koskaan tajunnut.
Miksi kuvittelet, että yksikään vastaajista haluaa olla missään tekemisissä miesten kanssa?
No mikä sitten on ongelma? Jättäkää ne miehet rauhaan.
En minäkään tilittäisi jollekin random stalkkerille entisistä suhteistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo oudolta kuulostaa. Eli joko ei halua kertoa oikeaa syytä tai sitten on näitä miehiä joille nainen puhuu kaksi vuotta suhteen ongelmista ja mies on ihan että joo joo ja sitten tuleekin jo ero ihan pystymetsästä.
Olen miettinyt tuota ilmiötä ja tullut siihen tulokseen, että nalkutus vie tehon ongelman puhumiselta. Eli naisella on selkeä syy - kaljalla istuminen - ja hän sanookin siitä. Sitten ärsytys kasvaa, ja nainen alkaa nalkuttaa kaikesta muustakin. Lopulta hän valittaa kaikesta, myös siitä kaljalla istumisesta, mutta se on enää vain yksi asia, eikä mies tajua sitä.
?
Puhe ja keskustelu muuttuu nalkutukseksi kun toinen osapuoli ei kuuntele tai ainakaan reagoi. Kun samasta asiasta joutuu sanomaan ja yrittämään keskustella riittävän monta kertaa niin ei sitä loputtomiin jaksa olla rakentava ja keskusteleva. Ja sama siirtyy sitten muihin aiheisiin. Usein parisuhdeongelmissa vikaa löytyy kyllä ihan molemmista osapuolista.
Tapasit ihanan miehen, joten tulit tänne kysymään, mikähän hänessä on vikana? Onnea ja menestystä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies jauhaa jostain entisestä vaimostaan, niin ei ole kiinnostunut vakavasti. Haluaa vain ilmaisen terapeutin.
Eihän hän jauhakaan, vaan ap kuulustelee. Mieshän nimenomaan kieltäytyi jauhamasta exästään.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen eronnut 20-vuotisesta avioliitosta miehen sivusuhteen takia. Sen syyn tiedän, mutta sitä syytä en tiedä, miksi hänellä oli sivusuhde. Meillä oli ihan ok avioliitto: seksiä viikottain, aamu- ja iltapusut, lusikkanukkumiset, yhteisiä harrastuksia…. Vähän arkista, mutta ei arkisuus oli syy sivusuhteelle.
Erosta on jo kymmenen vuotta, ja voisin hyvin sanoa, etten tiedä avioeromme syytä.
Oletkohan sinä mieheni ex? Mieheni edellisessä avioliitossa oli juuri tuollaista ja koko sen ajan hän yritti puhua vaimolleen, että haluaa erilaista seksiä. Vaimo ei halunnut kuullakaan asiasta (koska miellähän on ihanaa seksiä viikoittain), vähätteli ja jopa kielsi puhumasta asiasta. Tavattuamme, mieheni oli ajatellut, että minä olisin kaikin puolin hänelle sopiva. Silti häneltä meni pitkään, ennen kuin uskalsi kertoa seksuaalisista toiveistaan, jouduttuaan edellisessä suhteessa mitätöidyksi vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen eronnut 20-vuotisesta avioliitosta miehen sivusuhteen takia. Sen syyn tiedän, mutta sitä syytä en tiedä, miksi hänellä oli sivusuhde. Meillä oli ihan ok avioliitto: seksiä viikottain, aamu- ja iltapusut, lusikkanukkumiset, yhteisiä harrastuksia…. Vähän arkista, mutta ei arkisuus oli syy sivusuhteelle.
Erosta on jo kymmenen vuotta, ja voisin hyvin sanoa, etten tiedä avioeromme syytä.
Oletkohan sinä mieheni ex? Mieheni edellisessä avioliitossa oli juuri tuollaista ja koko sen ajan hän yritti puhua vaimolleen, että haluaa erilaista seksiä. Vaimo ei halunnut kuullakaan asiasta (koska miellähän on ihanaa seksiä viikoittain), vähätteli ja jopa kielsi puhumasta asiasta. Tavattuamme, mieheni oli ajatellut, että minä olisin kaikin puolin hänelle sopiva. Silti häneltä meni pitkään, ennen kuin uskalsi kertoa seksuaalisista toiveistaan, jouduttuaan edellisessä suhteessa mitätöidyksi vuosikymmeniä.
En näköjään ole. Minun eksäni ei koskaan ilmaissut haluavansa erilaista seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just. Mies rikkoi lasten kodin vain sen takia, että halusi erilaista seksiä…? Kiva mies.
Miehenä voin kokemuksesta kertoa, että voi todellakin olla niin ettei tiedä miksi suhde loppui. Nainen ei välttämättä sitä suoraan halua sanoa tai käsitellä koko asiaa.
Joten en jäisi tuon takia jumittamaan vaan katsoisin että mitä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just. Mies rikkoi lasten kodin vain sen takia, että halusi erilaista seksiä…? Kiva mies.
Lasten kodin?!? Missä mainittiin lapset? Miehelläni ei ole lapsia. Ja jos jollakin on, niin pitäisikö seksuaaliset halut tukahduttaa vain toisen tai lasten vuoksi?
-Se, jonka mies kertoi ex:een vuosia, että haluaa erilaista seksiä.
Miksi oletat että kertoisi satunnaiselle tutulle henkilökohtaisia asioitaan
Huomaa kyllä helposti, kuka vastaajista on (kommunikaatiokyvytön ja/tai luonnehäiriöinen) mies.... :D