Kävin äsken kuppilassa sanomassa miehelleni, että haluan avioeron..
koska en enää kestä hänen ylenpalttista nukkumistaan, sikailuaan, juopotteluaan ja siellä kuppilassa istumista. Sinne oli taas mennyt mun olessani töissä, näyttää ja haisee ihan hirveältä. Partajouhet on kamalat :( Hän on tuurijuoppo, joka pitkän raittiuden jälkeen sortui juhannuksen alla. Lopettamisesta ei taida olla toivoakaan. Mä en jaksa enää katsella tuollaista sikailua! Sinne jäi istumaan tuoppinsa ääreen.......
Kommentit (40)
Hän on tässä viime päivinä vienyt täältä kauppaan 6 muovikassillista tyhjiä kaljatölkkejään. Noiden lisäksi juo kuppilassa päivittäin tuntikausia, joskus myöhään iltaan. Joka paikka on kaljaroiskeissa ja röökinpurussa. Ei syö mitään, ostamansa ruoat ovat mädäntyneet jääkaappiin jne... Polttaa sisällä, ja oli valvonut kaljojen ääressä viime yön. Kun lähdin aamulla kuuden aikaan töihin, niin pilkki sohvalla sätkä kädessä. Saa pelätä, että aiheuttaa joku päivä tulipalon kun kuukahtaa polttaessaan :(
Ap
Tsemppiä! Pysy myös päätöksessäsi.
Itse jätin narkki- ja juoppomiesystäväni kohta 2 kk sitten seitsemän vuoden seurustelun jälkeen. Olo on niin helpottunut, etten uskoisikaan, vaikka alussa oli tosi ikävä miestä. Olin kuitenkin rakastunut.
Sanoin, että valitsee: joko minut tai päivittäisen pilvenpolttelun ja jatkuvat pitkät ryyppyputket. Lupasi vähentää molempia reilusti, täysraittiutta en vaatinutkaan.
Mutta ei pitänyt lupaus, enkä enää muuta mieltäni. Niin monet kerrat olen ottanut takaisin ja sama paska vaan jatkuu. Kyllä tämä suhde oli nyt tässä.
Sä pärjäät paremmin ilman moista sikailevaa juoppoa, usko pois!
Ap, voimia eroon, hienoa että teit päätöksen, parempi elämä odottaa sua! Olen ollut samanlaisessa tilanteessa, mua helpotti silloin Tuula-Liina Variksen kirja Kilpikonna ja olkimarsalkka (kertoo omasta liitostaan). Halaus!
Routa porsaan kotiin ajoi, ja yllättävän "selvänä" nyt istuu tuossa sohvalla. Nyt on siis pienen keskustelun paikka meidän liiton tulevaisuudesta. Armonaikaa on muutama viikko, koska tällä hetkellä mulla ei ole voimassa olevia henkkareita. Haluan passin, ja aika on varattu mutta ruuhka kamala. Hän tulee nyt tietämään, että heti kun saan passin tulen marssimaan käräjäoikeuteen, ellei meno muutu. En tunne minkäänlaista sääliä. Tämä ei ole tekosyy, vaan sähköisessä ajanvarauksessa oli 6 vk:n jono, ja henkilöllisyys on pakko todistaa käräjäoikeudessa virallisesti.
Ap
Avioerojakemuksen voi tehdä sähköisesti, ei siinä henkkareita kysellä! Älä nyt tuota asiaa ota tekosyyksi.
Mulla ei ole ollut koskaan juoppoa miestä. Silti ero on tullut.
Miksi olette menossa käräjäoikeuteen? Miksi se vaikuttaa siihen, ettet muka voi hakea avioeroa?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 18:26"]
Avioerojakemuksen voi tehdä sähköisesti, ei siinä henkkareita kysellä! Älä nyt tuota asiaa ota tekosyyksi.
[/quote]
Saisinko linkin, kiitos! Itse en ole tässä asiassa löytänyt muuta kuin lomakkeita, jotka voi täyttää ja tulostaa, ja toimittaa sitten käräjäoikeuteen. Jos löydät linkin, niin kerro. Kirjaudun sitten pankkitunnuksilla sinne.
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 18:22"]
Routa porsaan kotiin ajoi, ja yllättävän "selvänä" nyt istuu tuossa sohvalla. Nyt on siis pienen keskustelun paikka meidän liiton tulevaisuudesta. Armonaikaa on muutama viikko, koska tällä hetkellä mulla ei ole voimassa olevia henkkareita. Haluan passin, ja aika on varattu mutta ruuhka kamala. Hän tulee nyt tietämään, että heti kun saan passin tulen marssimaan käräjäoikeuteen, ellei meno muutu. En tunne minkäänlaista sääliä. Tämä ei ole tekosyy, vaan sähköisessä ajanvarauksessa oli 6 vk:n jono, ja henkilöllisyys on pakko todistaa käräjäoikeudessa virallisesti.
Ap
[/quote]
Vähän kaukaa haettu selitys... Sitä paitsi se eroprosessi kannattaa aloittaa siitä, kuka lähtee ja minne eli miten käytännössä eroatte. Paperiasiat ehtii hoitaa kuntoon paljon myöhemminkin, ei niillä ole mitään kiirettä!
Anteeksi vaan, mutta tuollainen erotouhotus vaikuttaa vähän surkuhupaiselle, että mietitään niiden papereiden tekemistä eikä tehdä elettäkään sen selvittämiseksi, että asumisasiat saadaan kuntoon. Erohan konkretisoituu silloin, kun asutaan erillään ja aloitetaan oma elämä. Yhteisessä kodissa sitä omaa elämää ei saa eikä pidä aloittaa.
terveisin nimimerkki "kokemusta on" (exä aloitti eromme niin, että laittoi paperit käräjäoikeuteen ja alkoi etsiä itselleen uutta eukkoa - eikä tosiaan edes miettinyt, muuttaako se yhteisestä kodista pois vai minä....)
Sähän ap olit jo sanonut ottavasi avioeron?
Ja nyt onkin vain "keskustelun" paikka?
Petät itseäsi, ei se juoppo siitä mihinkään muutu.
Kysyin jo tuossa ylempänä, että missä on sähköinen lomake avioeron hakemiseen? Se olisi paras. Vaikka täyttäisin minkä tahansa paperilomakkeen, niin ukkohan ei siihen nimmariaan laita. No, tulostan sen huomenna töissä ja täytän ja postitan. Menköön ilman ukon allekirjoitusta. Sittenhän toimittavat sen hänelle vaikka haastemiehen välityksellä. Sitten on se 6 kk aikaa "harkita".
Ap
Joo joo, tuo on niin vanhaa kauraa. Luuletko sinä olevasi se ihana nainen, joka päihittää viinan juonnin? Niin ihanaa ei ole olemassakaan.
No, joko ne tärkeämmät asiat on hoidettu? Eli kuka muuttaa ja mihin? Niillä papereilla ole mikään kiire, asunnoilla on.
Olemme molemmat yli 5-kymppisiä, ja lapsia ei ole. Asumme vuokralla, ja vuokrasopimus on vain minun nimissäni. Etsiköön ukko yösijan vaikka niiden kapakkakavereiden luota.
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 18:40"]
Kysyin jo tuossa ylempänä, että missä on sähköinen lomake avioeron hakemiseen? Se olisi paras. Vaikka täyttäisin minkä tahansa paperilomakkeen, niin ukkohan ei siihen nimmariaan laita. No, tulostan sen huomenna töissä ja täytän ja postitan. Menköön ilman ukon allekirjoitusta. Sittenhän toimittavat sen hänelle vaikka haastemiehen välityksellä. Sitten on se 6 kk aikaa "harkita".
Ap
[/quote]
Löydät googlella tiedon sekunnissa jos vain viitsit. Eikä siihen tarvita edes virallista kaavaketta, voit lähettää sähköpostia että minä ccc haen avioeroa miehestäni yyy:stä tällä päivämäärällä.
avioerohakemus toimitetaan käräjäoikeuden kansliaan. Nykyisin tämä voidaan tehdä kirjeelllä, sähköpostilla tai faksilla. Hakemuksen toimittajana voi olla vain toinen puolisoista tai molemmat.
http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/kun_ke6502/
Lomakkeen löydät tästä. Seuraavaksi etsit oman käräoikeuden kanslian sähköpostiosoitteen ja lähetät hakemuksen sinne. Löydät osoitteen netistä. Et tarvitse pankkitunnuksiakaan.
Olen tehnyt sähköisen avioerohakemuksen alle vuosi sitten, joten tiedän, miten tämä homma sujuu.
Jos ap haluaa vain leikkiä ukkonsa kanssa, nämä neuvot menevät hukkaan. Mutta ehkä näistä on hyötyä jollekin muulle.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 19:05"]
http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/kun_ke6502/
Lomakkeen löydät tästä. Seuraavaksi etsit oman käräoikeuden kanslian sähköpostiosoitteen ja lähetät hakemuksen sinne. Löydät osoitteen netistä. Et tarvitse pankkitunnuksiakaan.
Olen tehnyt sähköisen avioerohakemuksen alle vuosi sitten, joten tiedän, miten tämä homma sujuu.
Jos ap haluaa vain leikkiä ukkonsa kanssa, nämä neuvot menevät hukkaan. Mutta ehkä näistä on hyötyä jollekin muulle.
[/quote]
Kiitos tästä. En ollut tiennyt tällaisen olemassaolosta, ja että sen voi laittaa sähköpostillakin. Laitan sen kyllä. Kiitos kaikille vastaajille!
Ap
En osannut tallentaa sitä lomaketta, jotta liittäisin sen sähköpostiini . Niinpä tulostin tänään töissä avioerohakemus-lomakkeen kahtena kappaleena ja pistin kotimatkalla kirjeessä postiin. .Mies lupasi eilen, että lopettaa varmasti. En kyennyt uskomaan sitä. Ja kappas, sielläpä taas istui samassa kuppilassa. Kävin äsken sanomassa, että tämä on nyt tässä, kirje on postissa. Kysyin, että kumpi on tärkeämpää: nuo örisijät ja kalja vai minä. Mies sanoi, että "sinä tietysti". Totesin vain, että eipä siltä näytä. Kyselköön nyt yösijaa niiltä kuppilan örisijöiltä.
Ap
Eiköhän se itse avioerohakemus nyt ole aika pieni osa juttua. Huolehdi nyt ensin että löydät itsellesi asunnon. Ne paperiasiat ehtii kyllä hoitaa myöhemmin. Avioeroon ei tarvita toisen suostumusta. Joko olet alannut pakata, vai meinaatko heivata äijän ulos? Hieno päätös, älä ala nynnyillä nyt! Et tarvitse tuollaista miestä mihinkään, paitsi jos kärsit sairaalloisesta hoivavietistä. Siinä tapauksessa neuvoisin hankkimaan koiranpennun.
Jaksamisia ja parempaa tulevaisuutta eron jälkeen.