Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

laihduuskuurilla hirveä makeanhimo! mitä voisi syödä??

Vierailija
09.07.2014 |

tähän tuskaan olen juonut vettä, roukuttanut porkkanaa....  nyt sorruin ja otin yhden dominokeksin:(

suu märkänä, kun niin tekee makeaa mieli!

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjarahkaa (ite tehtyä, niissä valmiissa taitaa olla turhan paljon energiaa)? Ootko kokeillu steviaa tai lucumaa makeutusaineina?

Vierailija
42/56 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkinpippureita meinasin ite ostaa, niitä erivärisiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läkerolilla on kivan makuisia pastilleja, jos vatsa sietää keinomakeuttajia. Itse syön pari sitruuna Mynthonia pahimpaan karkinnälkään. Niillä saa myös pois sen tympeän maun suusta, joka minulle tulee terveellisemmästä ruokavaliosta.

Vierailija
44/56 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo kylmää kaakaota

Vierailija
45/56 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustamatonta jugurttia tai pehmeää rahkaa, hunajaa makeuttamaan ja sekaan manteleita tai pähkinöitä, jotka rouskuvat mukavasti hampaissa.

Vierailija
46/56 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 20:23"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 19:54"]

Juo vettä, se hillitsee ruokahalua

[/quote]

Ei auta makean himoon. Ei makeaa syödä nälkään vaan mielitekoon.

[/quote]

Suuri osa "mieliteoista" on oikeasti vain nälkää.

Kun ateriarytmi korjataan, kummasti sitä makeaakin tekee mieli vähemmän.

Vierailija
47/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos ideoista.

pärjäsin eilen sitten sillä porkkanalla, yhdellä dominolla ja vesilasilla:)

olen laihtunut toukokuusta 10,2kg, ja yritän nyt tosissaan muuttaa elämäntapojani. 

erotan kyllä makeannälän ja nälän.

ap

Vierailija
48/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakalakritsijauhetta! :)

Vierailija
49/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 20:09"]

Oisko fiksua vaan vierottautua niistä makeista? Vedät itsesi muutamana päivänä niin ähkyyn proteiinista ja rasvasta, että mielihalut on varmuudella vain päänsisäisiä. Sitten vaan sinnittelet etkä syö mitään hedelmiä saatika marjoja, jotka sisältää fruktoosia. Hiilihydraatteja maksimissaan 20g/pvä. Keho kyllä tuottaa proteiinista tarvitsemansa sokerit itse. Sitten kun pää kirkastuu ja himot helpottuu, voit ottaa taas mukaan enemmän ruoka-aineita, mutta rauhalliseen tahtiin. Jos joku laukaisee taas makeanhimon, on siitä syytä pysytellä erossa lopunikää.

Tämä kaikki, mikäli oli tarkoituksena pysyvä painonhallinta, ei pelkästään "bikinikuntoon viikossa" -kuuri.

[/quote]

Tässä hyvät ohjeet! Makeanhimo EI lähde syömällä sokeria!

Vierailija
50/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö täysjyväriisiä ja- pastaa ruoaksi.. auttaa !!

Vierailija
51/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 20:11"]

Hmm... no en ajatellut napostelua minään kokopäivätoimintana. Jos vaikka antaisi itsensä napostella niitä tuolla tavalla hitaasti ja rauhallisesti välipalaksi tai jälkiruuaksi 10 minuutin ajan. Parempi varmaan kuin rohmuta niitä saman ajan? Tai jos napsii hitaasti tietyn määrän, ehkä parempi kuin hotkaista kerralla. Kun saa pureskella kunnolla ja huolella niin tulee huijanneeksi kehoa että siinä olisi enemmänkin saanut herkutella.

[/quote]

Tietty määrä, punnittuna, jolloin tiedät tarkalleen paljonko olet syönyt ja paljonko joudut rehkimään tehdäksesi sen takaisin.

Vierailija
52/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun makeanhimo napsahtaa, niin vetelen naamariin esim. rahka ja makeutusaine (nestemäinen) plus hedelmiä/marjoja /vähäkalorista marjasoppaa. Ootkos muuten jo ap tsekannut kaupan karkkihyllyltä sokerittomia namuja? Ihan makoisia ovat, mutta liiallinen napostelu johtaa kaasuvaivoihin tietty. Ja sit tietty herää kysymys, että onko jokin puutos tuokavaliossa, jos kokoajan esim makeantarvetta tms.

Vierailija
53/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko mihinkään tiettyihin tarkkoihin määriin ja kaloreiden laskemiseen vaan järkeen ja kohtuuteen ruokien ja herkkujen yhdistelyssä.

Tosin en ole koskaan ollut ylipainoa lähelläkään.

Vierailija
54/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:29"]

Syö täysjyväriisiä ja- pastaa ruoaksi.. auttaa !!

[/quote]

Mulle taas tulee makeanhimo pastaa syömällä. 

Ap:lle sanoisin, että ainoa toimiva ratkaisu on vierottautua sokerikoukusta. Noista hätäratkaisukeinoista tulee vain vihaiseksi. Ja kuten joku sanoi, tarkka ateriarytmien seuraaminen vähentää makeanhimoa, vaikkei nälkä olekaan sama asia. Usein ja kevyitä aterioita. Ei silti napostelua.

Vierailija
55/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehukeittoa, hedelmiä, marjoja, tummaa suklaata, välipalapatukka, mehujäätelö, yms

Vierailija
56/56 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 20:58"]

Läkerolilla on kivan makuisia pastilleja, jos vatsa sietää keinomakeuttajia. Itse syön pari sitruuna Mynthonia pahimpaan karkinnälkään. Niillä saa myös pois sen tympeän maun suusta, joka minulle tulee terveellisemmästä ruokavaliosta.

[/quote]

Terveellinen ruokavalio ei ole yhtä kuin ketoosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme