Oliko sinulla koulussa englanninkielinen nimi?
Oliko sinulla koulussa englanninkielinen nimi englanninkielen tunneilla? Muistatko vielä mikä se oli? :)
Kommentit (107)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:52"]
Olin May, kun ope ei keksinyt yhtään eellä alkavaa enkkunimeä.
[/quote]
Elisabeth? Taitaa olla ihan tunnettu nimi tuolla Englannissa..
[/quote]
Juu, ja Elsie, Emmy, Emma, Eloise, Elly, Erin, Edith, Ethel jne. Mut mun koulu oli pieni kyläkoulu köyhässä kunnassa ja ope oli entinen kansakoulunopettaja, joka oli vanhoilla päivillään opetellut englannin alkeet ja opetti ne sitten meille. Ja ihan hyvin opettikin, ei siinä mitään. Jotenkin hellyttävän kotikutoista toimintaa, ei ennen ainakaan sormi suussa jääty ihmettelemään, et mistäs meillä on varaa hankkia enkunope...
Olin Joan, open antama. Nimeni on Leena.
ruotsintunneilla olin Ann- Mari, open mukaan sekin.
Jenny. Ei saatu itse valita, englanninopiskelun alettua piti vielä odottaa varmaan kuukausi, että opettaja oli kaikille nuo keksinyt. Kenelläkään ei tuo nimi edes eronnut omasta nimestä pahemmin, vaan Jennistä tuli Jenny, Annesta Ann, Antista Andy.. Että kyllähän kesti! ;)
Eivätkö ne teidän maikat antaneet teidän itse valita niitä nimiä? Onpa epäreilua. Minä annan aina. Oma nimi oli aikoinaan Fay, ja ruotsin tunneilla Malin. Itse valitsin.
t. enkun ope
Juu, Morgan :D järkyttävä nimi mielestäni, opettaja päätti nimet
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 16:09"]
Avopuolisoni oli kuulemma Bart :D. Simpsonien mukaan :D :D
[/quote]
Minä olin Lisa, Simpsonien mukaan.
Mies oli Fox tiedätte-kyllä-kenen-mukaan.
Olin luullut, että noiden nimien antaminen kuului -70 -luvun alkuun, mutta perinne näyttää jatkuneen myöhemminkin. Olin enkuntunnilla Evelyn ja ruotsintunnilla Ingrid. Emme saaneet itse valita, ja kummallakaan nimellä ei ole mitään tekemistä oikean nimeni kanssa. Eivät edes ala samalla kirjaimella :D
Olin englannintunnilla Alice, saimme itse valita nimet listasta.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 16:42"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:52"]
Olin May, kun ope ei keksinyt yhtään eellä alkavaa enkkunimeä.
[/quote]
Elisabeth? Taitaa olla ihan tunnettu nimi tuolla Englannissa..
[/quote]
Juu, ja Elsie, Emmy, Emma, Eloise, Elly, Erin, Edith, Ethel jne. Mut mun koulu oli pieni kyläkoulu köyhässä kunnassa ja ope oli entinen kansakoulunopettaja, joka oli vanhoilla päivillään opetellut englannin alkeet ja opetti ne sitten meille. Ja ihan hyvin opettikin, ei siinä mitään. Jotenkin hellyttävän kotikutoista toimintaa, ei ennen ainakaan sormi suussa jääty ihmettelemään, et mistäs meillä on varaa hankkia enkunope...
[/quote]
tuli vaan mieleen erica ja edna (simpsonit) :D
Itse olin Nicky ala-asteen enkun tunneilla... Opettajan mielestä tarpeeksi lähellä Niinaa :D
Olin Diana, t. Tanja. Ihana nimi, jonka valitsin itse. Yläasteella seiskalla oli vielä, ja sinne tuli kyläkoulusta toinenkin "Diana" ja mä hävisin taistelun, sain sitten tosi ruman nimen, mitä en sano. Onneksi kasilla vaihtui ope ja moisesta luovuttiin.
I was Ann and I deeply hated that name.
Olin Helen oma nimi on Heli. Opettajan valitsema.