Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten parikymppinen voi olla kykenevä äidiksi?

Vierailija
09.07.2014 |

Sen ikäinen vasta opettelee hoitamaan raha-asioita ja laittamaan ruokaa. Pitämään huolta itsestään.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh mitä kapeakatseisuutta!

Vierailija
2/15 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, no tietenkin voi. Kyllähän moni sen ikäinen jo osaa pitää itsestään huolta ja ennen kaikkea oppii arjen asiat nopeasti, jos vain haluaa. Ihmisiä on niin erilaisia, esim. itse olisin aivan varmasti selviytynyt vauvasta jo 20-vuotiaana, mutta en halunnut vauvaa sen ikäisenä. Olen nyt 41v. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa

Vierailija
4/15 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 21v ja kahden lapsen yh. Ja voin rehellisesti sanoa että olen hyvä äiti ja rankkaa ei ole ollut koskaan. Lapset 1v ja 4v

Vierailija
5/15 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenhän se oli ennemminkin poikkeus kuin sääntö että naimisiin mentiin parikymppisenä (ja alle) ja lapsia tehtiin. Miten lie pärjänneet, voi kauhistus...

Vierailija
6/15 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lisää vielä että en harrasta edes alkoholinkäyttöä. Vapaa ilta kerran kuukaudessa ja sen käytän siivoamiseen

Vierailija
7/15 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki joukolla tehtailemaan lapsia.

Esim 13-15vuotiaana. Niinku muutama tuttu.

Kyllä on hirvittänyt vierestä katsoa.

Vierailija
8/15 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksikää jo joku uus juttu. Vittu joka päivä on tuhat ketjua siitä kuinka alle 30 vuotiaat ei osaa mitää.

Vierailija
9/15 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh tunnen äidin joka tuli 37v raskaaksi. Tämä ihminen ramppaa baareissa ja miehet vaihtuvat.

Vierailija
10/15 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 21 ja yhden lapsen äiti. Tuttavapiiristäni suurin osa on saanut ensimmäisen lapsensa 18-vuotiaana ja he ovat omasta mielestäni lapsilleen erittäin hyviä äitejä - ehkä parempia kuin minä omalleni. Olen muuttanut omilleni 16-vuotiaana, opetellut tekemään ruokaa, hoitamaan raha-asioita, pitämään asunnostani huolta. Monet asiat olen oppinut myös kantapään kautta, mutta niinhän elämässä joskus käy.. Koen kuitenkin olevani ihan kelvollinen kasvattamaan omaa lastani - ja miksei muidenkin, kunhan vain pätevyyden siihen saan.

Vierailija
11/15 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää olla jotain pahasti pielessä, jos 20-vuotias vasta opettelee raha-asioita ruuanlaittoa ja itsestään huolehtimista.

Vierailija
12/15 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21v:nä esikoinen ja nyt odotan toista saapuvaksi näillä näppäimillä, ikää parin kk:n päästä 23. Ja oon sitä mieltä, että nuorena jaksaa parhaiten vauva-arjen! Ja pidän myös itseäni hyvänä äitinä, vaikka nuori olenkin. Ikä on vain numeroita, jokainen kehittyy ja kasvaa omassa tahdissaan. Tuollainen kapeakatseisuus ärsyttää todella paljon!

Vierailija
13/15 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vasta silloin opettelee hoitamaan raha-asiat ja kokkaamaan niin huonosti menee. Kyllä nuo pitää opetella jo ennen aikuisuutta.

Vierailija
14/15 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:01"]Sen ikäinen vasta opettelee hoitamaan raha-asioita ja laittamaan ruokaa. Pitämään huolta itsestään.

[/quote]

Jaa, minä aloin pitää huolta mun sisaruksista ja kodista muutenki jo 8-vuotiaana. Ei ehkä ois ollu mun homma, mutta asiat oli silloin siten. Heräsin ennen kuutta et saisin tehtyä sisaruksille aamupalat, koirat ulos, tarkistin pentujen koulureput ja saatoin pikkuveljeni hoitopaikkaansa (oli sen verran nuori ettei itte osannut), menin kouluun, tulin takas kotiin, siivosin kotia ja tein ruuan sisaruksille ja tarkistin pentujen läksyt. Kävin kaupassa, jos jokin oli loppu. Lenkitin koirat, valvoin siihen et äiti tuli kotiin joskus yhdeltätoista ja painuin nukkuun. Seuraavana aamuna taas uusiks.

Eikä tosta oo ees kymmentä vuotta. En usko et oisin kovin avuton vauvan kanssa, vaikka tulisin nyt paksuks. 17-vuotiaana.

Vierailija
15/15 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:01"]

Sen ikäinen vasta opettelee hoitamaan raha-asioita ja laittamaan ruokaa. Pitämään huolta itsestään.

[/quote]

ennen asuivat yhteisöissä, joissa kaikkea ei pitänyt hoitaa yksin vaan apuna oli 1-3 sukupolvea naisia ja miehiä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän