Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko palautteen antaminen kauppaan törkeää?

Vierailija
09.07.2014 |

Olen siis antanut erääseen kauppaan palautetta asiakaspalvelusta. Nyt kuitenkin palvelu omalla kohdallani on huonontunut entisestään? Ovatko loukkaantuneet palautteestani. Laitoin asialliseen sävyyn.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmaisit palautteesi asiallisesti ja sille todellakin oli perusteita, on kaupalta äärimmäisen amatöörimäistä asiasta loukkaantua. Eli totta kai asiakaspalvelusta pitää antaa palautetta. Myös sitä positiivista, jos aihetta vain on.

Vierailija
2/9 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautetta annoin omasta mielestäni aiheesta. Minua palveltaessa ei katsottu silmiin, tervehditty. No tämä vielä ehkä palautteen antamisen syy, mutta erehdyin kerran kysymään apua ja minulle ei vastattu mitään vaikka myyjä mulkoilen minuun katsoi.

Palautteessa kerroin miksi palvelu on ollut minusta jopa loukkaavaa, mutta ymmärrän kyllä jos myyjällä on huonojakin päiviä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä mitä laitoit. Joskus voi asiallinen palauteki kuulostaa ihan nipotukselta.

Esim. Luin täältä palstalta joskus että moi ja terve on liian tuttavallista, pitäisi sanoa hyvää päivää. Jos sitten taas sanot kaikille hyvää päivää, se kuulostaa tosi teennäiseltä (ainakin minun työssäni), joten käytän mieluummin moita tai tervettä koska asiakkat itse sanovat sen useasti.

Jos siis saisimme palautetta "mielestänne teidän pitäisi sanoa kaikille asiakkaille hyvää päivää, koska moi tai terve on tervehdys jota käytetään vain ystäville ja te ette ole ystäviäni." Voisi olla että vastaisimme asiallisesti (jos siis sähköpostilla tai kasvostusten tämä viesti tulee.) , mutta emme muuttaisi toimintapaamme mikä käy 99% asiakkaistamme. Siihen en osaa sanoa miksi palvelu on huonontunut.

Vierailija
4/9 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:18"]Palautetta annoin omasta mielestäni aiheesta. Minua palveltaessa ei katsottu silmiin, tervehditty. No tämä vielä ehkä palautteen antamisen syy, mutta erehdyin kerran kysymään apua ja minulle ei vastattu mitään vaikka myyjä mulkoilen minuun katsoi.

Palautteessa kerroin miksi palvelu on ollut minusta jopa loukkaavaa, mutta ymmärrän kyllä jos myyjällä on huonojakin päiviä.

Ap

[/quote]

Pääkaupunkiseutua ? Ihan normaalitoimintaa.

Vierailija
5/9 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:18"]Palautetta annoin omasta mielestäni aiheesta. Minua palveltaessa ei katsottu silmiin, tervehditty. No tämä vielä ehkä palautteen antamisen syy, mutta erehdyin kerran kysymään apua ja minulle ei vastattu mitään vaikka myyjä mulkoilen minuun katsoi.

Ap

[/quote]

Hyvä, että laitoit palautetta! Kuulostaa, että tarvitsevat sitä. Annoitko mahdollisuuden vastaukseen (yhteystiedot)? Nimittäin kauppiaan/yrittäjän olisi ehdottomasti pitänyt vastata asialliseen palautteeseesi, edes lyhyesti.

Vierailija
6/9 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas saa antaa palautetta, jos siltä tuntuu ja varsinkin jos asiasta asiallisesti sanoo.

Kaupat eivät kai ole kovin hyviä vastaanottamaan sitä kuitenkaan. Esim. laittamaani palautteeseen vastattiin haukkumalla minut suivaantuneeksi keski-ikäiseksi akaksi. :/

Vierailija
7/9 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:18"]Palautetta annoin omasta mielestäni aiheesta. Minua palveltaessa ei katsottu silmiin, tervehditty. No tämä vielä ehkä palautteen antamisen syy, mutta erehdyin kerran kysymään apua ja minulle ei vastattu mitään vaikka myyjä mulkoilen minuun katsoi.

Ap

[/quote]

Hyvä, että laitoit palautetta! Kuulostaa, että tarvitsevat sitä. Annoitko mahdollisuuden vastaukseen (yhteystiedot)? Nimittäin kauppiaan/yrittäjän olisi ehdottomasti pitänyt vastata asialliseen palautteeseesi, edes lyhyesti.

[/quote]

Laitoin kyllä ihan oman koko nimeni. En mitään anonyymi ruikutusta. Lisäksi laitoin sähköpostini ja rastin siihen, että haluaisin vastauksen palautteeseeni. En ole mikään nipottaja, mutta jos kaupassa ystävällisesti pyydän apua ja minua vain katsotaan eikä vastata mitään, se on minusta outoa

Ja kyllä pääkaupunkiseutu kyseessä.

Ap

Vierailija
8/9 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan vielä tuota toista viestiäni! Siis tarkotin että se ettei myyjä tervehdi, katso silmiin ollut vielä syy miksi palautetta annoin. Vaikka sekin mielestäni aika epäkohteliasta.

Ap

Vierailija
9/9 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien yrittäjien tuntuu olevan vaikeaa suhtautua kielteiseen palautteeseen. Se on sääli, koska palaute on kultaakin kalliimpaa. Juuri lukemassani kirjassa mainittiin tutkimus, jonka mukaan ehdottomasti suurin osa tyytymättömistä asioista äänestää jaloillaan antamatta mitään palautetta - tosin tuttavilleen he valittavat sitäkin enemmän. Samaisessa tutkimuksessa todettiin, että jos kielteiseen palautteeseen onnistutaan reagoimaan oikein, asiakas pysyy asiakkaana hyvin suurella todennäköisyydellä ja itse asiassa kertoo kokemuksestaan vielä useille tuttavilleenkin myönteiseen sävyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi