Te jotka pääsitte tuetulle lomalle
Kommentit (14)
Päästiin nelisen vuotta sitten, kun hain. Perusteina varmaan pienehköt tulot ja kuopuksen häiriökäyttäytymisestä johtuvaa väsymistä?
Milloin näitä voi hakea? Kiinnostaisi käydä. Meillä on se tilanne, että mies on töissä mutta todella huonosti palkatussa. Minulla on adhd eli se voisi olla ehkä yksi peruste? Meillä on pari lasta.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:28"]
Milloin näitä voi hakea? Kiinnostaisi käydä. Meillä on se tilanne, että mies on töissä mutta todella huonosti palkatussa. Minulla on adhd eli se voisi olla ehkä yksi peruste? Meillä on pari lasta.
[/quote]
Joskus talven mittaan niitä kait haetaan kesää varten, mutta tuettuja lomia voi hakea myös talvilomalle. Googlaa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:28"]
[/quote]
Joskus talven mittaan niitä kait haetaan kesää varten, mutta tuettuja lomia voi hakea myös talvilomalle. Googlaa.
[/quote]
Kiitos. Pitääpä etsiä tietoa :)
Itse pääsin pari vuotta sitten. Tuoreehko avioero takana, väsymystä, irtisanomisuhka töissä, pienehkö palkka. Kaksi lasta. Hotellitason aktiviteettiloma. Oli tosi kiva syysloma. Tosin minä pääsin peruutuspaikalta tuonne. Pitäisikin kokeilla uudestaan .
Päästiin miehen potilasjärjestön kautta. Perusteluina tuore ko. krooninen sairaus ja sen aiheuttaman pitkäkestoisen sairausloman aiheuttama pienituloisuus (minä olin kaiken kukkuraksi vielä opiskelija/äitiyslomalla). Oli tosi kiva loma!
Tämä ei ole provo, en vaan ihan oikeasti ymmärrä. Jengi joka on lomalla 52 vkoa vuodessa ja voi vaikka kaikki päivät liikkua ja lomailla lähetetään maksetulle "lomalle".
Mulla oli kaikki em. syyt, töissä käyn kyllä, mutta palkka on miniluokkaa.
Ei päästy, olemme kaupungissa koko kesän kuten aina ilman mitään mahdollisuuksia muuhun.
Sairasta. Virkamiehia on liikaa holhoamassa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:07"]
Mulla oli kaikki em. syyt, töissä käyn kyllä, mutta palkka on miniluokkaa.
Ei päästy, olemme kaupungissa koko kesän kuten aina ilman mitään mahdollisuuksia muuhun.
[/quote]
Montako kertaa olet hakenut ja moneltako eri taholta?
Meillä on hyvät tulot. Noin 6000e kk. Silti saatiin. Löytyy sairauksia itseltä ja lähipiirissä vakava sairastuminen. Tarkemmin en ala kertomaan...
Joka toinen vuosi saa hakea lomalle. Ollaan oltu joka toinen vuosi siitä lähtien, kun lapset 8 kk ja 2,5 vuotta. Oon yh ja vaikka käyn töissä, niin ei oo rahaa järjestää lomamatkoja, nuo on ainoita, minne on mahdollisuus päästä. Nyt lapset on 8 vuotta ja 10 vuotta. Oltiin hiihtolomalla. Kannattaa hakea.
Hyvä että näitä saavat myös keskituloiset työssäkäyvät kunnon kansalaiset eivätkä kaikki mene aina pummeille. Muutenki saavat jo liikaa sossun asiakkaat!
Me päästiin tuetulle lomalle, ja tilanne ei kait ollut muuta kuin se, että olemme melko pienituloisia (perheemme yhteenlasketut vuositulot alle suomalaisen keskitason). Toisilla varmaan muita erilaisia syitä.
Itse asiassa käsittääkseni myös melko hyvätuloiset ovat päässeet tuetulle lomalle. Ja joku sanoi, et mukaan voi ottaa mummonkin, niin on enemmän aikuisia jakamassa lastenhoitovastuuta. Jos välit hyvät.
Toisaalta meillä oli perheloma, ja siellä oli järjestettyä lastenhoitoa.
Asuttiin ihan hotellitasoisesti, mikä sinällään oli lapsille kokemus. Syötiin valmiissa ruokapöydässä, ja jaksamisen mukaan oli liikunta-aktiviteettja ym.
Pääsee siis helposti, jos vaan jaksaa täyttää kaavakkeen.
Suosittelen. Meille jäi hyvät muistot tuosta lomasta 1,5 vuoden takaa.
Helka