Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi jumalauta tota lasta!

Vierailija
09.07.2014 |

Mulla on hermot ratkeemispisteessä, ollu jo monta päivää! Nelivuotias kalkattaa, höpöttää, karjuu, "laulaa", kyselee, kiljuu TAUOTTA. Jos on pihalla, niin huuto kuuluu sisälle asti. Jatkuvasti myös kolistelee, paukuttaa, hakkaa...

Onneks lähtee loppuviikoks mummille ja siitä iskälle. Tuntuu vaan etten kestä enää ees sitä muutamaa tuntia, alan itseni jo karjua lapselle. Äsken huusin, että "ole hetki hiljaa!" Lapsi oli kokonaiset viisi sekuntia aiheuttamatta meteliä. Nyt harjoittelee ärrää ja tietysti täysiä... Sitä ennen lauloi Ikaokan tunnaria, täysiä. Jos menen eri huoneeseen, niin seuraa kuin hai laivaa, täysiä.

Aaaaaaarrrgghghhjjffjkdfkl, huudan, täysiä!!!

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niitä ketjuja joissa on täysin normalia olla psykomamma, mutta voi että kun sanotkin olevasi erimieltä. 

Tavallisesti av mammat on tekemässä jo ls-ilmoa jos naapuri karjuu lapsille, nyt se okin ymmärrettävää. 

Vierailija
62/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tylyttämistä. Ymmärrän paremmin kuin hyvin että jatkuva meteli uuvuttaa( mulla tosin 4 lasta huutaa yhtaikaa). Olen joskus miettinyt onko mulla joku sairaus kun se huutaminen aiheuttaa välillä ihan fyysisiä oireita. Mutta näillä mennään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:56"]Etkö sinä tee lapsen kanssa mitään? Leivo, ripusta pyykkiä, muovaile tai piirrä vesiväreillä, opettele kirjaimia, lähde piknikille, lue satuja, leiki hiekkalaatikolla?

Itselläni on pian neljä täyttävä kälättäjä ja toinen pian kuusi. Ei meillä joudeta päivisin katselemaan dvd:tä, lapset touhuavat kotihommia meidän kanssa, junarata ja legot ovat kovassa käytössä, samoin hiekkalaatikko ja leikkimökki.

Ruokaa laitetaan yhdessä, siivoukseenkin lapset voivat osallistua ja tekevät sen mieluusti, kun se ei tule käskyttämällä.

Lapset ja koirat ovat vähän samanlaisia tuossa suhteessa: kun on liian vähän tekemistä, energia purkautuu jonakin (yleensä ei toivottuna) sijaiskäyttäytymisenä.

[/quote]

Huoh. Vaikka olen ärtynyt ja temperamenttinen, niin en mä tyhmä ole. Hienoa, että teillä asiat sujuu noin pullantuoksuisen hienosti!

Ja nyt mä väsyin tähän teidän provosoimiseen, meni paha tuuli valitettavasti ohi. Lähden laskemaan minuutteja lähtöön.

ap

(ja todellakin toivon, että lapsi olisi enemmän esim isällään! Tämän voi kääntää juuri siten, että pois mun luota.)

Vierailija
64/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh noh, ihan hyvä että lapsi menee välillä hoitoon :D

Ja se jatkuva mekastaminen on ihan kamalaa, mutta lapset kasvavat... Menkää rannalle kun on näin kuuma, vedessä läärääminen vie energiaa kummasti.

Vierailija
65/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Mä ymmärrän sua täysin!!!! Mulla on kaks vuotias ja käy kyllä hermoille ja ihan tahallaan. Hakkaa, huutaa, metelöi ja kaikkee mitä vaan on mahdollista. Olen raskaana ja raskaus on jo menny yliajalle.

Mieheni on nyt ulkomailla töissä, eli pakko kestää tätä yksin. Tuntuu että pää räjähtää ja ulkona on nyt vaikeata käydä kun siellä on niin kuuma että minulle tulee paha olo anemian takia, taju lähtee.

Halaus sulle, yritä kestää!!! Mä just odotan sitä hetkeä kun pääsee synnytysostastolle siellä edes pikkasen hiljasuutta.

-Sanni-

Vierailija
66/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sä oot agressiivinen, mene nukkumaan.

Vierailija
67/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako lapsia hankkia jos on noin itsekeskeinen? Voisi olla kaikkien etu että lapsi olisi pois vaikutusalueeltasi.

Vierailija
68/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle ap ja huh, huh näitä kommentteja. Heti ollaan haukkumassa huonoksi äidiksi, jos uskaltaa sanoa ääneen (tai siis kirjoittaa) että ei jaksa lastaan.

Mieti ap onko useinkin tällaisia tilanteita, että et jaksa lastasi? Mihin tilanteisiin ne liittyvät - sinulla töitä, muutos lapsen elämässä tms.? Onko lapsi samanlainen huomion hakija ja metelöitsijä myös muiden kanssa? Entä esim. päivähoidossa?

Löytäisitkö jonkun luotettavan ja fiksun ihmisen, jonka kanssa voisit pohtia teidän tilannetta. Itselle tulee mieleen, että vika ei ole suinkaan sinussa vaan lapsi on erityisen vilkas ja ehkä tarvitseekin rauhoittuakseen erilaista otetta aikuisilta kuin ns. normaali vilkkauden omaava lapsi.

Ja nauti hyvällä omalla tunnolla tulevasta vapaastasi!

Vierailija
69/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari kaveria, joilla molemmilla on pari pientä lasta kotona, tai no, toisen vanhempi menee nyt tokalle.

Ja aina silloin tällöin niistä molemmat soittaa mulle ja kertoo, että harkitsevat murhaa, parvekkeelta heittämistä ja hukuttamista samaan aikaan ja ylipäätään vaan kirkumista.

Toisen lapset on joka toisen viikonlopun isällään ja aina välillä tää ko. kaveri kertoo myös, että laskee sekunteja ennen kuin ne karjuvat termiitit lähtee isänsä vaivoiksi. Välillä jopa ilmoittaa, että taitaa jättää ne sinne ja muuttaa itse Balille karkuun.

Mä oon aina pitänyt noita molempia kavereita myös tosi hyvinä vanhempina. Leikkivät lasten kanssa ja touhuavat vaikka mitä, paljon enemmän kuin muut tuntemani vanhemmat. On rakkautta, läheisyyttä ja lämpöä ja ne lapsetkin vaikuttaa tosi onnellisilta, kun niitä näkee. Ovat myös tosi välkkyjä ipanoita, mainioita keskustelijoita ja tarkkanäköisiä ympäristön suhteen.

Mutta nyt selvis, että ne onkin paskoja äitejä ja mun pitäisi tehdä niistä ls-ilmoitukset ja että tietty ne soittaa mulle, koska jokainen nainen, joka on itsekin äiti, ymmärtäisi heti miten huonoja ihmisiä nuo on ja mä en vaan tunnevammaisena velana ymmärrä!

Vierailija
70/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tuo paskamutsi jonka tekisi mieli huutaa :D anteeksi, nauratti ihan tuo viesti, vaikka olen itse samassa tilanteessa. Halit<3

Vierailija
71/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miksi ihmiset joilla ei ole itsellä kokemusta samanlaisesta elämänvaiheesta käyvät täällä neuvomaan. Vaikka mun tutulla on moottoripyörä, en mä mee muita neuvoon moottoripyörän käytössä.

Vierailija
72/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:38"]No sulla ei oo kuin yksi lapsi.

Mun tutulla on sentään 3-vuotias uhmis SEKÄ pieni vauva hoidettavanaan.

[/quote]

Mut mun yhellä tutulla on viis lasta ja ehkä syöpä! Voitinksmä?

ap

(mitä sulla itelläs muuten on, kun pitää vaan tuttavan meriiteillä brasssilla?)

[/quote]

Yksi lapsi. Mutta ei samanlaista asennetta kuin sulla.

Vierailija
73/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:38"]No sulla ei oo kuin yksi lapsi.

[/quote]

Mut mun yhellä tutulla on viis lasta ja ehkä syöpä! Voitinksmä?

ap

(mitä sulla itelläs muuten on, kun pitää vaan tuttavan meriiteillä brasssilla?)

[/quote]

Yksi lapsi. Mutta ei samanlaista asennetta kuin sulla.

Vierailija
74/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, löytyy multakin saman ikäinen vilkas tapaus mutta ei oo tarvetta karjua, vaikkei lapsi menekään muualla öiksi kuin aniharvoin. 

Asennekysymys. 

-ohis

Vierailija
75/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:38"]No sulla ei oo kuin yksi lapsi.

[/quote]

Voi ei! Mistä ne on tullu? :o

Vierailija
76/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:34"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:38"]No sulla ei oo kuin yksi lapsi.

[/quote]

Voi ei! Mistä ne on tullu? :o

[/quote]

Mä oon joskus kuullut, että niitä saa margariinirasioista. Ehkä noikin on löytynyt niistä?

Vierailija
77/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös 4-vuotias, joka on aivan eri maata. Rauhallinen, tykkää kyllä leikkiä ja jutella paljon. Luetaan myös paljon ja ulkoillaan sekä opetellaan uusia juttuja. En lukenut koko ketjua, mutta auttaako ohjattu toiminta yhtään? Siis esim. lukeminen, yhdessä askartelu? Jos ei ole virikkeitä, niin kyllä meidänkin rauhallinen poika rupeaa häsläämään :)

Vierailija
78/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei oo kivaa jos lapsi touhuu ja vouhuu kokoajan. Tekemisen puutetta mut mihinkään ei jaksa keskittyä kauempaa. Mä olen rauhaa ja hiljaisuutta rakastava ihminen ja myönnän kyllä et lasten möykkä käy välillä korviin. Meillä leikitäänkin patsasta, kuka on kauiten hiljaa voittaa ja ekana puhuva on loppupäivän mätämuna. Mä otan yleensä mätiksen kun lapset on ollut hetken hiljaa.

Vierailija
79/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:56"]Etkö sinä tee lapsen kanssa mitään? Leivo, ripusta pyykkiä, muovaile tai piirrä vesiväreillä, opettele kirjaimia, lähde piknikille, lue satuja, leiki hiekkalaatikolla?

Itselläni on pian neljä täyttävä kälättäjä ja toinen pian kuusi. Ei meillä joudeta päivisin katselemaan dvd:tä, lapset touhuavat kotihommia meidän kanssa, junarata ja legot ovat kovassa käytössä, samoin hiekkalaatikko ja leikkimökki.

Ruokaa laitetaan yhdessä, siivoukseenkin lapset voivat osallistua ja tekevät sen mieluusti, kun se ei tule käskyttämällä.

Lapset ja koirat ovat vähän samanlaisia tuossa suhteessa: kun on liian vähän tekemistä, energia purkautuu jonakin (yleensä ei toivottuna) sijaiskäyttäytymisenä.

[/quote]

Mä haluan vielä takertua tähän. Tässä vastauksessa luetellut aktiviteetit kun ovat niin perinteisen stereotyyppisiä kuin olla voi. Haluaisin tietää, että harrastaako vastauksen kirjoittaja itse juuri näitä juttuja vai tulivatko ne muuten vaan mieleen?

Minä esim en koskaan leivo. Jätän sen auliisti lapsen ja isän väliseksi jutuksi.

ap

Vierailija
80/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:10"]Mulla on pari kaveria, joilla molemmilla on pari pientä lasta kotona, tai no, toisen vanhempi menee nyt tokalle.

Ja aina silloin tällöin niistä molemmat soittaa mulle ja kertoo, että harkitsevat murhaa, parvekkeelta heittämistä ja hukuttamista samaan aikaan ja ylipäätään vaan kirkumista.

Toisen lapset on joka toisen viikonlopun isällään ja aina välillä tää ko. kaveri kertoo myös, että laskee sekunteja ennen kuin ne karjuvat termiitit lähtee isänsä vaivoiksi. Välillä jopa ilmoittaa, että taitaa jättää ne sinne ja muuttaa itse Balille karkuun.

Mä oon aina pitänyt noita molempia kavereita myös tosi hyvinä vanhempina. Leikkivät lasten kanssa ja touhuavat vaikka mitä, paljon enemmän kuin muut tuntemani vanhemmat. On rakkautta, läheisyyttä ja lämpöä ja ne lapsetkin vaikuttaa tosi onnellisilta, kun niitä näkee. Ovat myös tosi välkkyjä ipanoita, mainioita keskustelijoita ja tarkkanäköisiä ympäristön suhteen.

Mutta nyt selvis, että ne onkin paskoja äitejä ja mun pitäisi tehdä niistä ls-ilmoitukset ja että tietty ne soittaa mulle, koska jokainen nainen, joka on itsekin äiti, ymmärtäisi heti miten huonoja ihmisiä nuo on ja mä en vaan tunnevammaisena velana ymmärrä!

[/quote]

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan