Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi jumalauta tota lasta!

Vierailija
09.07.2014 |

Mulla on hermot ratkeemispisteessä, ollu jo monta päivää! Nelivuotias kalkattaa, höpöttää, karjuu, "laulaa", kyselee, kiljuu TAUOTTA. Jos on pihalla, niin huuto kuuluu sisälle asti. Jatkuvasti myös kolistelee, paukuttaa, hakkaa...

Onneks lähtee loppuviikoks mummille ja siitä iskälle. Tuntuu vaan etten kestä enää ees sitä muutamaa tuntia, alan itseni jo karjua lapselle. Äsken huusin, että "ole hetki hiljaa!" Lapsi oli kokonaiset viisi sekuntia aiheuttamatta meteliä. Nyt harjoittelee ärrää ja tietysti täysiä... Sitä ennen lauloi Ikaokan tunnaria, täysiä. Jos menen eri huoneeseen, niin seuraa kuin hai laivaa, täysiä.

Aaaaaaarrrgghghhjjffjkdfkl, huudan, täysiä!!!

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sulla ei oo kuin yksi lapsi.

Mun tutulla on sentään 3-vuotias uhmis SEKÄ pieni vauva hoidettavanaan.

Vierailija
42/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:30"]sulla on pahoja ongelmia jatkossa josset nyt ryhdistäydy jo. Olen pahoillani jo valmiiksi.

[/quote]

Jos Sä sanot, että Sä pahoitat mieles, niin minä sanon, että Se on fantastista!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:30"]sulla on pahoja ongelmia jatkossa josset nyt ryhdistäydy jo. Olen pahoillani jo valmiiksi.

[/quote]

ap

[/quote]

Hanki apua.

Vierailija
44/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:38"]No sulla ei oo kuin yksi lapsi.

[/quote]

Mut mun yhellä tutulla on viis lasta ja ehkä syöpä! Voitinksmä?

ap

(mitä sulla itelläs muuten on, kun pitää vaan tuttavan meriiteillä brasssilla?)

Vierailija
45/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritseekö se kysely siiderin lipittämistä?

Vierailija
46/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:43"]Häiritseekö se kysely siiderin lipittämistä?

[/quote]

Ei, kun oluen.

ap

Vierailija
47/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:40"]

[/quote]

ap

[/quote]

Hanki apua.

[/quote]

Ei tommosta voi kukaan auttaa. :(

Vierailija
48/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös 4 v. Ei hetkeäkään hiljaa. Oon jo aika turtunut siihen, mutta kyllä minäkin välillä sanon sille että nyt olet ihan hiljaa! Lisäksi 2v sekään ei oo ikinä hiljaa. Onneks ne molemmat nukkuu vielä päiväunia.

Jotkut hyvät kuulosuojaimet ei olis pahitteeks ajoittain.

Vierailija
49/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä pitkäänkin ollut lapsen kanssa yhteen menoon yksin, ilman omaa aikaa?

Hyvä että sitä on kuitenkin tiedossa loppuviikosta! :)

Kyllä minä ainakin ihan vilpittömästi ymmärrän jos on hermot tiukalla ja korviin sattuu. Vaikka miten rakastais lasta ja antas kaiken ja vähän vielä enemmänkin, voi tuo metelöinti-ikä viedä aika loppuun. Olen hyvä äiti, mutta tietenkin avn mukaan paskamutsi, kun koko aikainen kova ääni sattuu korviin ja käy hermoihin.

Vierailija
50/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:49"]

Kyllä minä ainakin ihan vilpittömästi ymmärrän jos on hermot tiukalla ja korviin sattuu. Vaikka miten rakastais lasta ja antas kaiken ja vähän vielä enemmänkin, voi tuo metelöinti-ikä viedä aika loppuun. Olen hyvä äiti, mutta tietenkin avn mukaan paskamutsi, kun koko aikainen kova ääni sattuu korviin ja käy hermoihin.

[/quote]

Joo, mutta karjutko sä sille lapselle ja toivot sen menemistä pois? Se on eri asia kun tympääntyä jatkuvaan meteliin..

Vierailija
51/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts!  nyt ollaan pahana! Tiedätkö ap miksi lapsesi on niinlevoton? Onko ihan tyypillistä hänelle? Onhan sellainen varmaan raskasta kuunnella jos itekin on väsynyt. Koita levätä ja otta lapsi vastaan paremmalla energialla ja teette jotain mukavaa yhdessä. Oma asenne on kyllä tosi isossa asemassa! Jaksamista.

Vierailija
52/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:48"]Mulla myös 4 v. Ei hetkeäkään hiljaa. Oon jo aika turtunut siihen, mutta kyllä minäkin välillä sanon sille että nyt olet ihan hiljaa! Lisäksi 2v sekään ei oo ikinä hiljaa. Onneks ne molemmat nukkuu vielä päiväunia.

Jotkut hyvät kuulosuojaimet ei olis pahitteeks ajoittain.

[/quote]

Kyllä tätä yleensä kestää aika hyvin, ja jopa tulee metelöityä mukana, esim säestettyä pianolla lapsen "laulua". Kuulosuojaimet ois tosiaan hyvät näitä tällaisia päiviä varten, kun kaikki tuntuu eskaloituvan...

Tää ei nuku päiväunia, ei oo nukkunu pariin vuoteen ja on kaikki päivät samalla intensiteetillä mun kimpussa. Yöt nukkuu vieressä ja hekumoin jo silläkin ajatuksella, että saan nukkua neljä yötä yksin rauhassa...

ap

ap

Vierailija
53/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä tee lapsen kanssa mitään? Leivo, ripusta pyykkiä, muovaile tai piirrä vesiväreillä, opettele kirjaimia, lähde piknikille, lue satuja, leiki hiekkalaatikolla?

Itselläni on pian neljä täyttävä kälättäjä ja toinen pian kuusi. Ei meillä joudeta päivisin katselemaan dvd:tä, lapset touhuavat kotihommia meidän kanssa, junarata ja legot ovat kovassa käytössä, samoin hiekkalaatikko ja leikkimökki.

Ruokaa laitetaan yhdessä, siivoukseenkin lapset voivat osallistua ja tekevät sen mieluusti, kun se ei tule käskyttämällä.

Lapset ja koirat ovat vähän samanlaisia tuossa suhteessa: kun on liian vähän tekemistä, energia purkautuu jonakin (yleensä ei toivottuna) sijaiskäyttäytymisenä.

Vierailija
54/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva lapsen lähteä 4 yöksi pois kun äiti karjuu kotona ennen lähtöä ja muutenkin oikein odottaa sitä.:(

Vierailija
55/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi mitenkään erityisen levoton ole, ihan normaali. Ollaan aina oltu kaksin ja yleensä aina kaikki kehuu vilpittömästi, että onpas mulla eläväinen, reipas ja iloinen lapsi :D

Juu... Näin on!

ao

Vierailija
56/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:49"]

[/quote]

Joo, mutta karjutko sä sille lapselle ja toivot sen menemistä pois? Se on eri asia kun tympääntyä jatkuvaan meteliin..

[/quote]

En, mutta ehkäpä apkin tietää, ettei se ole kauhean kivaa ja suotavaa? Ehkä sellainen "i feel you, sis" -systeemi täälläkin olisi aina mukavampi, kuin että 100 ihmistä tulee valittamaan että ei noin ja ei näin ja oletpa paska ihminen sinäkin.

Minä tiedän että se meteli käy hermoille, en siitä huuda, mutta oikeasti, olenko mä ihan tosiaan ainoa paskamutsi jonka joskus tekis mieli huutaa? Vaikka sitten tyynyyn tai yksin metsässä. Ihan sama, mutta huutaa tekis välillä mieli. Ja kun seuraa mm. kavereita, sukulaisia, naapureita, puistokavereita ja vanhemman lapsen eskarikavereitten vanhempia, niin ei, mä en ole ainoa jonka tekis mieli huutaa. Avlla toki olen.

Vierailija
57/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:49"]

[/quote]

[/quote]

En, mutta ehkäpä apkin tietää, ettei se ole kauhean kivaa ja suotavaa? Ehkä sellainen "i feel you, sis" -systeemi täälläkin olisi aina mukavampi, kuin että 100 ihmistä tulee valittamaan että ei noin ja ei näin ja oletpa paska ihminen sinäkin.

Minä tiedän että se meteli käy hermoille, en siitä huuda, mutta oikeasti, olenko mä ihan tosiaan ainoa paskamutsi jonka joskus tekis mieli huutaa? Vaikka sitten tyynyyn tai yksin metsässä. Ihan sama, mutta huutaa tekis välillä mieli. Ja kun seuraa mm. kavereita, sukulaisia, naapureita, puistokavereita ja vanhemman lapsen eskarikavereitten vanhempia, niin ei, mä en ole ainoa jonka tekis mieli huutaa. Avlla toki olen.

[/quote]

Mun on vaan henkilökohtaisesti tosi vaikea taputtaa olalle ja ymmärtää viattomalle lapselle karjuvaa ihmistä.

On myös täysin eri asia haluta tehdä jotain kuin tehdä se. 

En ole väittänyt olevani täydellinen, mutta en vain todellakaan käsitä tälläistäkään käytöstä lasta kohtaan. 

Vierailija
58/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajttelinkin että se liika energisyys olisi juurikin levottomuutta. Itse kun kuvailit että meteliä ja mölyä kuuluu koko ajan.. Mutta hyvä sitten.

nro31

Vierailija
59/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä syyllistämistä täällä?

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:56"]

Etkö sinä tee lapsen kanssa mitään? Leivo, ripusta pyykkiä, muovaile tai piirrä vesiväreillä, opettele kirjaimia, lähde piknikille, lue satuja, leiki hiekkalaatikolla?

Itselläni on pian neljä täyttävä kälättäjä ja toinen pian kuusi. Ei meillä joudeta päivisin katselemaan dvd:tä, lapset touhuavat kotihommia meidän kanssa, junarata ja legot ovat kovassa käytössä, samoin hiekkalaatikko ja leikkimökki.

Ruokaa laitetaan yhdessä, siivoukseenkin lapset voivat osallistua ja tekevät sen mieluusti, kun se ei tule käskyttämällä.

Lapset ja koirat ovat vähän samanlaisia tuossa suhteessa: kun on liian vähän tekemistä, energia purkautuu jonakin (yleensä ei toivottuna) sijaiskäyttäytymisenä.

[/quote]

Istuthan sinäkin paraikaa mammafoorumia lukemassa ja kommentoimassa. Teksisit jotain lastesi kanssa, kauheaa kun et ole läsnä heille!

Vierailija
60/90 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sulla ei oo kuin yksi lapsi.

[/quote]

No tuo tieto että tutullasi on kaksi lasta helpottaa varmasti aloittajaa paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme