Voi jumalauta tota lasta!
Mulla on hermot ratkeemispisteessä, ollu jo monta päivää! Nelivuotias kalkattaa, höpöttää, karjuu, "laulaa", kyselee, kiljuu TAUOTTA. Jos on pihalla, niin huuto kuuluu sisälle asti. Jatkuvasti myös kolistelee, paukuttaa, hakkaa...
Onneks lähtee loppuviikoks mummille ja siitä iskälle. Tuntuu vaan etten kestä enää ees sitä muutamaa tuntia, alan itseni jo karjua lapselle. Äsken huusin, että "ole hetki hiljaa!" Lapsi oli kokonaiset viisi sekuntia aiheuttamatta meteliä. Nyt harjoittelee ärrää ja tietysti täysiä... Sitä ennen lauloi Ikaokan tunnaria, täysiä. Jos menen eri huoneeseen, niin seuraa kuin hai laivaa, täysiä.
Aaaaaaarrrgghghhjjffjkdfkl, huudan, täysiä!!!
Kommentit (90)
Miehen viisvuotias hirviö itsevaltias lapsi ei ole koskaan hiljaa. Kokoajan huutaa ja ölisee. Mitään ei kykene tekemään yksin. Sen mielestä aikuisten tehtävä on leikkiä sen kanssa aamukuudesta iltakahdeksaan. Jos ei pidä älämölöä muuten vaan, niin huutaa, että jonkun pitäääää leikkiääää mun kansssaaaaa!!! Mitään ei osaa pyytää vaan aina ilmottaa mitä hänelle pitää antaa ja mitä hän ottaa ja tekee. Kyselee kokoajan tyhmiä " miks sä niiskaisit äsken, miks sä niistät, miks sä viipaloit banaania, miks sä yskit, miks sulla on ruskeet kengät. Ja nää vaatimukset " anna maitoa, mäki maistan sun lakua, mennään ulos nyt heti, minä katon nyt piirrettyjä (kun minä katson telkkarista uutisia) Mähaluunmähaluunmähaluun. Ja sitten se haukkuu minua ja lyö leluilla.
ohjattuun toimintaan jaksaa keskittyä minuutin ja sitten alkaa huutaa haluavansa jotain muuta, askartelut ja maalaamiset on sekunnissa ohi. Ensin se huutaa tunnin, että mennään rannalle ja siellä kiukuttelee, kun ei tahdo uida eikä mekään saada uida vaan pitää leikkiä hiekkaleluilla koko kolme tuntia.
kauhuissaan silmät pyöreenä sit kattoo minua jos sanon, että ei katso piirrettyjä vaan minä katson nyt uutisia ja itkee ja kiukuttelee, kun pieni vauva.
viikosta toiseen tätä samaa paskaa. Tekis mieli heittää parvekkeelta toi hirviö.
myös vääränvärisistä petivaatteista alkaa huuto ja ihan sama mitä mä teen se hirviö ei ole hiljaa, kun vaan nukkuessaan, no sillonkin se puhuu, kitisee ja maiskuttelee tai kuorsaa. Mä nukun korvatulpat korvissa.
MIKSI SE EI OLE KOSKAAN HILJAA????
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:20"]Mulla on hermot ratkeemispisteessä, ollu jo monta päivää! Nelivuotias kalkattaa, höpöttää, karjuu, "laulaa", kyselee, kiljuu TAUOTTA. Jos on pihalla, niin huuto kuuluu sisälle asti. Jatkuvasti myös kolistelee, paukuttaa, hakkaa...
Onneks lähtee loppuviikoks mummille ja siitä iskälle. Tuntuu vaan etten kestä enää ees sitä muutamaa tuntia, alan itseni jo karjua lapselle. Äsken huusin, että "ole hetki hiljaa!" Lapsi oli kokonaiset viisi sekuntia aiheuttamatta meteliä. Nyt harjoittelee ärrää ja tietysti täysiä... Sitä ennen lauloi Ikaokan tunnaria, täysiä. Jos menen eri huoneeseen, niin seuraa kuin hai laivaa, täysiä.
Aaaaaaarrrgghghhjjffjkdfkl, huudan, täysiä!!!
[/quote]
Tiedän tunteen, meidän rakas 3 v on koko ajan liikkeessä ja äänessä, juuri kuvailemallasi tavalla. Välillä tosiaan korviin oikein sattuu jatkuva ääni.
Monella taitaa olla aika hiljaisia lapsia, kun viitsivät tulla länkyttämään viisauksiaan.
Kiukuttelemalla lapsi hakee huomiota. Vuorovaikutussuhde lapsen ja vanhemman välillä on kuitenkin kasvatuksen perusta. Lapselle on tärkeää, että tämä tuntee olevansa arvokas.
Voisit kokeilla rauhoittaa häntä esimerkiksi arjen rutiineilla (lapsi pystyy ennakoimaan päivän tapahtumia), oikeudenmukaisien pelisääntöjen ja rajojen asettamisella (myös selittäen perustelut niille), positiivista huomiota antamalla, kiireettömällä yhdessäololla, jne. Lisäksi liikunta ja ulkoilu avaavat mahdollisuuksia purkaa energiaa.
Vaikuttaa siltä, että tarvitset omaa aikaa.
Varmasti olet tyytyväinen ja onnellinen lapsestasi. Kuitenkin vanhempi on se, joka ohjaa lasta miten eletään, ei toisinpäin.
tsemppiä ja mukavaa kesän jatkoa
Odotat omaa aikaa? Mitä se on? Meillä on perheessä 2 aikuista ja 2 lasta. Meteliä riittää. Työpäivät on pelastus. Ikinä eivät ole olleet hoidossa missään,kun ei ole mahdollisuutta. Tiedot että se jatkuva meteli on raastavaa. Enemmän mua raastaa ku jotkut odottaa pääsevänsä lapsestaan eroon...
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 22:58"]Odotat omaa aikaa? Mitä se on? Meillä on perheessä 2 aikuista ja 2 lasta. Meteliä riittää. Työpäivät on pelastus. Ikinä eivät ole olleet hoidossa missään,kun ei ole mahdollisuutta. Tiedot että se jatkuva meteli on raastavaa. Enemmän mua raastaa ku jotkut odottaa pääsevänsä lapsestaan eroon...
[/quote]
Kumma juttu ku mua ei raasta yhtään viedä lapsi mummilleen tai isälleen ^_^
Hassuja ja outoja olette :D
ap
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:08"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 22:58"]Odotat omaa aikaa? Mitä se on? Meillä on perheessä 2 aikuista ja 2 lasta. Meteliä riittää. Työpäivät on pelastus. Ikinä eivät ole olleet hoidossa missään,kun ei ole mahdollisuutta. Tiedot että se jatkuva meteli on raastavaa. Enemmän mua raastaa ku jotkut odottaa pääsevänsä lapsestaan eroon...
[/quote]
Kumma juttu ku mua ei raasta yhtään viedä lapsi mummilleen tai isälleen ^_^
Hassuja ja outoja olette :D
ap
[/quote]
Eipä ole muakaan raastanut, paitsi ehkä ne parit ekat kerrat silloin joskus. Pian sitä oppi nauttimaan siitä omasta ajastaan!
Mukavaa ja rauhallista loppuviikkoa sulle ap!
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:55"]Meneppäs kuule töihin, jotta saat kakaraltasi hermolepoa ja sitten voit vastaavasti itkeä, kun ei ole tarpeeksi yhteistä aikaa... X)
[/quote]
Kuka nyt kesälomalla töihin menis.. Urpo.
[/quote]
Urpo vastaa urpolle... ap:n tekstistä voisi luulla, että on yh ja lapsen kanssa kotona... Kun en omaa tuota kristallipallooooooo... X)
[/quote]
X) niin sit onki hyvä olettaa.. Kun ei tiedä X)..... X) nolooooo
[/quote]
Oleta sie yh... mie luulen, jos en tiedä varmasti. X)
Luin tämän ketjun silmät pyöreenä. Sen perusteella mä olen tosi outo äiti. Minä kun rakastan lapsiani (3). Ei tulis mieleenkään karjuen odottaa että kersat häipyy muiden hoidettavaksi.
Eikä kiinnosta, auttaako tämä AP:stä, jonka sopisi edes yrittää kasvaa aikuiseksi. Jumankauta, akka valittaa, kun on yksi lapsi, ilmeisesti itse päivät kotona.
Sorry, mutta kiukustuin.
Jos oma pinna on kireällä, löytyykö ketään sukulaista, kaveria, naapurin teiniä joka lähtisi puistoon juoksuttamaan lasta? Meidän 3,5-vuotias esikoinen käyttäytyy kuvailemallasi tavalla aina kun sillä on TYLSÄÄ. Ja se on sellainen vieteriapina, että tekemiseksi ei riitä pelkät sisätouhut vaan vähintään kerran päivässä pitää päästä juoksemaan, hyppimään ja kiipeilemään kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:23"]Luin tämän ketjun silmät pyöreenä. Sen perusteella mä olen tosi outo äiti. Minä kun rakastan lapsiani (3). Ei tulis mieleenkään karjuen odottaa että kersat häipyy muiden hoidettavaksi.
Eikä kiinnosta, auttaako tämä AP:stä, jonka sopisi edes yrittää kasvaa aikuiseksi. Jumankauta, akka valittaa, kun on yksi lapsi, ilmeisesti itse päivät kotona.
Sorry, mutta kiukustuin.
[/quote]
Niin mäkin luulin, että se on kotosalla lapsen kanssa. Onkin mukamas kesälomalla. Sillä on vissiin asiat ollu aina niin hyvin, että kehtaa pienistä napista. Ei se tajua, että kerran täällä ollaan. Mullakin kolme kovaäänistä muksua ja saatan välillä murahtaa niitä olemaan hiljempaa. Välillä, kun olen niistä "erossa", niin voi mikä valtava ikävä niitä on. Jos jonkun noista menettäisin, niin en varmaan tiedä mitä tekisin. :(
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:23"]Luin tämän ketjun silmät pyöreenä. Sen perusteella mä olen tosi outo äiti. Minä kun rakastan lapsiani (3). Ei tulis mieleenkään karjuen odottaa että kersat häipyy muiden hoidettavaksi.
Sorry, mutta kiukustuin.
[/quote]
Hys, ei näin saa sanoa kun muuten on täydellinen ja itserakas... ;)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:23"]
Luin tämän ketjun silmät pyöreenä. Sen perusteella mä olen tosi outo äiti. Minä kun rakastan lapsiani (3). Ei tulis mieleenkään karjuen odottaa että kersat häipyy muiden hoidettavaksi.
Sorry, mutta kiukustuin.
[/quote]
Mä olen 100% että mun äiti rakastaa mua ja on aina rakastanut ja tulee aina rakastamaan. Mulla oli tosi hyvä lapsuus, äiti oli kotiäitinä, joten aikaa ja huomiota olen kyllä saanut.
Ja kyllä, välillä se huusi :-o Siis IIIIIIIIK!!!!!!! Huusi, kun sillä paloi hermo, kun mä käyttäydyin kuin mikäkin aivoton apina.
MUN mielestä on jo jotenkin häiriintynyttä, jos ei oma lapsi koskaan ärsytä :-o Kyllä mäkin rakastan mun miestä hullun lailla (lapsia ei vielä ole), mutta kyllä vaan sekin välillä ajaa mut hulluuden partaalle.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:23"]
Sorry, mutta kiukustuin.
[/quote]
Sanoiko ap jossain ettei rakasta lastaan?
Taidat kumminkin olla aika äkkipikainen tapaus jos yksi tunteistaan kertova ilmeisen väsynyt äiti vauvafoorumilla saa sinut kiukustumaan ja käyttämään voimasanoja?
Hengitäpä nyt syvään, laske kymmeneen ja mieti olisiko sinulla jotain rakentavaa sanottavaa sieltä omasta rauhallisesta äitiydestäsi, jossa arki soljuu eteenpäin ilman että milloinkaan korotat ääntäsi lapsille. Ap on varmaan pelkkänä korvana.
Välillä menee äidilläkin hermot, sille ei mitään mahda, mutta lapselle huutaminen/meuhkaaminen ja syyttäminen ei valitettavasti auta yhtään, päinvastoin pahentaa vain, lapsi varmasti yrittää saada suhun jonkinlaista positiivista kontaktia, ja ei ymmärrä, että miksi äiti käyttäytyy noin. :( Koita saada omia hermojasi hieman kuriin ja anna lapsellesi mahdollisuus, niin asiat näyttää huomattavasti kirkkaammilta!
Kummasti mammat puolustaa täällä äitiä, joka ilmeisesti on ilkeä lapselleen, ei viitsi tehdä lapsen kanssa mitään, makaa sohvalla säälimässä itseään ja luulee että dvd korvaa lapselle yhteisen tekemisen.
Kuka täällä on puolustellut? Mitä sekään auttaa, jos heti lynkataan alimpaan helvettiin? Rakentavasti voi aina yrittää neuvoa/auttaa/antaa tukea. Se,että sanotaan vain ensimmäisenä "oot idiootti" tms, ei ainakaan auta tilannetta,PÄINVASTOIN pahentaa. Lapsien kanssa menee välillä hermot, ja se joka sanoo, että ei ikinä ole mennyt, valehtelee. Lapselle räyhääminen ei auta, mutta ei auta myöskään toisen lynkkaaminen.
Käsittämätöntä, että tämä AP on perustanut perheen. On suoranainen katastrofi pienelle lapselleen. Eikö sitä voi itse tajuta ennen kuin alkaa lasta väsäämään. Luultavasti syynä oli se tavallinen, eli saada mies pysymään suhteessa. Ei tule toimimaan. Säälittä kauheasti se pikkuinen, joka palaa kotiin iloisen odotuksen vallassa.
Hehhee, arvatkaas kuka makaa sohvalla ihanassa hiljaisuudessa jalat selkänojalla? Aah... Hahhahaa, ehkä sit sunnuntai-iltana muistan seuraavan kerran, että mulla on lapsi! :D
ap