Olet lahjoittamassa kahvikuppeja yleishyödylliselle kirpparille
Sulla olisi useampia kuppeja lautasineen, mutta yhdessä kupissa olisi pieni lohkeama (ei haittaa käyttöä).
Veisitkö kaikki kuppiparit vai heittäisitkö lohjenneen lautasineen roskiin?
Ja kiitos vielä, jos perustelet valintasi.
Kommentit (31)
Ja olisiko sillä merkitystä, että ne olisi vanhaa arabiaa vs. vanhaa halpaa itätuotantoa vs. uutta kotimaista tuotantoa?
Ostin joskus 8 lautasta, 2 jätin kun niissä oli lohkeama/halkeama ja hinta oli per lautanen. Kassalla pyysivät minua ottamaan ne lohjenneetkin, saan ilmaiseksi, ettei heidän tarvitse niitä heittää roskiin.
No otin, ja heitin roskiin.
En tiedä mikä järki tässä nyt oli, mutta 😄
Olen vienyt paljonkin astioita ns. hyväntekeväisyyskirpparille ja jos jossakin astaissa on jokin riksu, laitan siihen kohtaan värikkään lapun ja myös kerron astioita viedessäni, että joissakin astioissa on sanomista. Olen kuullut, että mm. mosaiikkitöitä varten jotkut suorastaan "metsästävät" enemmän tai vähemmän rikkinäisiä astioita.
Vie kaikki, mainitse asiasta ja jätä kirpparin tehtäväksi huolehtia, miten toimivat.
Rikkinäinen kuppi roskiin ja muut viet. Ei kukaan halua rikkinäistä. Ylimääräinen lautanen voi olla hyvä jos yksi lautanen rikkoutuu käytössä ja sen takia heittäisin vain kupin roskiin.
Kuskaan kaiken kirpparille. He osaavat kyllä päättää mitä voi myydä ja mitä ei.
Lahjoitin Konttiin Paratiisi -astiaston. Kun asiakaspalvelija huomautti, että "ovathan kaikki ehjiä", ajattelin pudottaa kassillisen siihen paikkaan. En pudottanut, mutta ap. älä suotta vie mitään rikkinäistä kirpparille.
Itse heitin surutta roskiin.
Olen kerran ostanut kirpparilta kattilan, jossa oli kupera pohja. Huomasin vasta kotona, kun laitoin lasilevylle. Heitin senkin metallinkeräykseen enkä laittanut vahinkoa kiertämään.
Vierailija kirjoitti:
ei se mikään kaatopaikka ole. lajittele itse jätteesi
Vierailija kirjoitti:
Ostin joskus 8 lautasta, 2 jätin kun niissä oli lohkeama/halkeama ja hinta oli per lautanen. Kassalla pyysivät minua ottamaan ne lohjenneetkin, saan ilmaiseksi, ettei heidän tarvitse niitä heittää roskiin.
Eivät halunneet heittää roskiin, sillä olisiva joutuneet maksamaan siitä. Ei roskiin heittäminen ilmaista ole.
Vierailija kirjoitti:
Kirppiksen jätekulujen pienentäminen eli halusivat sinun vievän rikkinäiset omaan roskikseesi.
Vierailija kirjoitti:
Lahjoitin Konttiin Paratiisi -astiaston. Kun asiakaspalvelija huomautti, että "ovathan kaikki ehjiä", ajattelin pudottaa kassillisen siihen paikkaan. En pudottanut, mutta ap. älä suotta vie mitään rikkinäistä kirpparille.
Ihan normaali kysymys. Saavat taatusti niin paljon viallisia astioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi siis pitänyt pudottaa astasto - ja korkealta!
Pitäisin itse risan satsin ja antaisin uuden ehjän tilalle. Itselleen voi ostaa risaa tai huonoa, mutta ei sitä toiselle voi tyrkyttää. Iloitsen itse risasta puhelimesta niin kauan kun voin; antaa mulle tyydytystä
Ostaisitko itse rikkinäisiä astioita kirpparilta? Jos vastauksesi on, että et ostaisi niin älä vie niitä sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuskaa sinä aivosi kaatopaikalle. Niitä ei varmasti kukaan huoli käyttöön. Oli puhe pienestä lohkeamasta. Ei minua kiinnosta mikä on liian suuri heidän kriteereidensä mukaan. Ei voi olla iso lohkeama ellen ole jo heivannut kippoa roskiin aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuskaa sinä aivosi kaatopaikalle. Niitä ei varmasti kukaan huoli käyttöön. Oli puhe pienestä lohkeamasta. Ei minua kiinnosta mikä on liian suuri heidän kriteereidensä mukaan. Ei voi olla iso lohkeama ellen ole jo heivannut kippoa roskiin aikaisemmin.
Äläs nyt ole herkkis. Kirjoittajalla on ihan hyvä pointti. Saiturit käyttää tollasia ja samanlaisia kaatopaikkana ihan koko ajan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi siis pitänyt pudottaa astasto - ja korkealta!
Saathan sinä omia astioitasi rikkoa, kun siitä niin kovasti tykkäät. Maailma on kippoja ja kuppeja pullollaan.
Ei sitä lohjennuta myyntiin laiteta. Olen itse ostanut astiasarjan kirpparilta ja siitä vaan puuttui rehellisesti yksi kuppi.
Toki voit viedä ne kaikki ja sanoa, että yhdessä kupissa on lohkeama.