Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paljon jättäisit nuorille ruokarahaa viikoksi?

Vierailija
09.07.2014 |

?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 10:11"]Minua ärsyttää tuo joidenkin vanhempien asenne, että tupakkaan ja viinaan ne menee kuitenkin, ei niille voi rahaa jättää.

Itse asuin 16 vuotiaana heinäkuun yksin niin, että vanhemmat kävivät viikonloppuna kotona yhden yön (olivat töissä toisella paikkakunnalla). Isäni ei jättänyt minulle ruokarahaa, koska ajatteli, että tupakkaa ja kaljaa se ostaa kuitenkin. Ainoa ongelma oli, että en ryypännyt, en polttanut, vaan olin arka hissukka, joka sen kuukauden aikana ei paljon muuta tehnyt, kuin lueskeli ja otti pihalla aurinkoa

[/quote]

Hieno juttu, mutta valitettavasti on oikeasti myös niitä nuoria, joilla raha menisi viinaan ja tupakkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki raha menisi heti ihan muihin juttuihin kuin ruokaan. Ostosten jälkeen seuraa biletystä niin kauan kuin rahat riittää. Saat asiasta vahvistuksen valitusten ja varoitusten myötä. 1 kerran tein ton virheen. Seuraavalla kerralla palkkasin kaverini katsomaan tyttöjen perään ja alussa sen viestit oli hyvin menee ja niitten sävy muuttui koko ajan. Sitten kun palasin niin se oli että mitä pahaa oon sulle tehnyt. 

Vierailija
4/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ne nuoret vetävät kaljaa, siideriiä, lonkeroa ja tupakkaa, niin SO WHAT?

Kyllä niidenkin silloin tällöin täytyy vähän saada huvitella. Niin on tehnyt jokainen sukupolvi nuorena maailman alusta lähtien - te itsekin - ja niin tulee jokainen tekemään maailman loppuun saakka.

Mikä siinä teillä tylsimyksillä ottaa niin koville?

Hankkikaa niille oikein vartavasten iso alkoholi- ja tupakkavarasto kun itse lähdette pitämään ikäväänne. Ja sen verran rahaa, että on varaa käydä joka päivä syömässä jossain kebeb-pizzeriassa. Kuka hullu keittiöhommista tykkää, etenkin jos on parempiakin aktiviteetteja kun vanhemmat ovat poissa.

T. Eikka Lipilaari-Veikka Turusta

Vierailija
5/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiseltä kysyisin, että jos/kun käyt joskus lomareissulla täällä Suomessa hotellihuoneen varaten jne. pariksi tai muutamaksi päiväksi, niin mitäpä syöt? Keitteletkö lomallakin ollessa kaurapuuroa, syöt voileipiä vai mitä?

Eli paljonko itse käytät rahaa syömisiisi lomalla ollessasi? Käytkö koskaan esim. kakkukahveilla?

Itse kävin viikko sitten esim. Tampereen Sokoksen kahviossa: kakkupala ja limppari teki yhteensä 9,40e. Kyllähän tuo kirpaisi, mutta toisaalta ajattelin, että enpä täällä ole joka viikko käymässä..

(Äläkä vaan sano, että minähän en hotellihuoneita maksa; sukulaisissa yövytään ja syödäänkin aina kun mahdollista :) Noitakin ihmisiä kun löytyy yllättävän paljon..)

Vierailija
6/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täysi-ikäisyyttä lähestyvät nuoret viihtyvät todella paljon kotona, niin kyllä vanhempien tehtävä olisi kannustaa heitä myös kodin ulkopuoliseen elämään, ja varsinkin loma-aikaan.  

Vierailija
7/71 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 21:09"]Kaikki raha menisi heti ihan muihin juttuihin kuin ruokaan. Ostosten jälkeen seuraa biletystä niin kauan kuin rahat riittää. Saat asiasta vahvistuksen valitusten ja varoitusten myötä. 1 kerran tein ton virheen. Seuraavalla kerralla palkkasin kaverini katsomaan tyttöjen perään ja alussa sen viestit oli hyvin menee ja niitten sävy muuttui koko ajan. Sitten kun palasin niin se oli että mitä pahaa oon sulle tehnyt. 

[/quote]

Mitäh?

Vierailija
8/71 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 07:31"] 

Tosin minäkin pitäisin parempana vaihtoehtona, että kävisitte yhdessä kaupassa ennen lähtöäsi ostamassa kuiva-ainekaapit täyteen ja jääkaappiin ja pakastimeen muutaman päivän tarpeet ja nuoret kävisivät itse vain täydennysostoksilla ja mahdollisesti vähän herkuttelemassa (jätkillä, mäkkärissä...) [/quote]

Anteeksi, minulla ei ole mitään järkevää kommentoivaa ketjun aiheeseen, mutta huvittava ajatus että nuoret kävisivät välillä herkuttelemassa jätkillä ja sitä varten pitää oikein jättää rahaa :)

Vierailija
9/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo en aio tehdä ruokia valmiiksi pakkaseen,niinkuin sanoin leipää,juusto,leikkeleet ym löytyy,aamuksi keittävät puurot,toki on munia ja varmaan jotain täydennystä ostan esim.kanasuikaletta,pinaattilettuja ym,mutta periaatteessa ihan itse saavat sapuskat tehdä.

ap

Vierailija
10/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen viikossa on yksinasuvan opiskelijan perusbudjetti. Se 70€ per naama on mielestäni ihan ookoo ruokaraha, jos poikien ei tarvi ostella muuta (vessapaperit, saippuat, suodatinpussit jne.)

Vierailija
11/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:52"]

En ymmärrä, miten avuttomia lapsia te kasvatatte, jos 18- ja 16-vuotiaille pitäisi äidin tehdä ruuat valmiiksi. Koska sitten nämä nuoret oppivat oikeasti tekemään ruokaa?

Eikä tuo nyt vaadi, että nuorten pitäisi olla koko viikon kokkaamassa. Kerralla tekee helposti kahdelle hengelle kaksi annosta, joten yhdestä ruuanlaittokerrasta saa ruokaa kahdelle aterialle. Kun kerran poikia on kaksi, pitää käytännössä toisen tehdä 3 ja toisen 4 ateriaa viikon aikana.

[/quote]

Ei se suurin ongelma ole varmaan ruoanlaitto, vaan se että ne lapset joutuvat jatkuvasti tulemaan kotiin syömään. Mikäli olisi hieman rahaa niin voisi olla kavereiden kanssa kaupungilla, eikä tulla sen takia kokkailemaan. Aikuinen tekee ruoat rutiinilla, samaa ei voi olettaa sellaiselta joka harvoin kokkaa.

Vierailija
12/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse ostaa muutakuin ruokaa ja rahaa on kyllä jemmassa jos jotain yllättävää tulee esim.sairastuu ja tarvitsee lääkkeitä ym.

ap

Vierailija
13/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotona asuvat lapset ovat jääneet viikoksi tai kahdeksi keskenään kotiin niin jääkaappi ja pakastin on täynnä ruokaa. Mitään järkeä jättää pelkkää rahaa. Ruokien lisäksi olemme jättäneet 100€ viikoksi.

Vierailija
14/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äiti pakkaa jääkaapin täyteen ja pakkasestakin löytyy paljon kaikkea. Lisäksi 20 euroa kummallekin käteen, että voidaan tilata välillä pitsat.

Ollaan veljen kanssa kesätöissä, ettäonhan meillä omaakin rahaa.

Mä 16 ja veli 15. Eikä muuten biletetä!

Vierailija
15/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän muksuilla ei nyt ole omaa rahaa käytössä eli jotain käyttö/namirahaa tietty jätän.Ja ei ne nyt niin kauheasti missään kaupungilla hengaile,että ei pääsisi kotiin ruokaa laittamaan,viihtyvät muutenkin kotona paljon,ainakin vanhempi heistä.

ap

Vierailija
16/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 10:11"]

Minua ärsyttää tuo joidenkin vanhempien asenne, että tupakkaan ja viinaan ne menee kuitenkin, ei niille voi rahaa jättää.

Itse asuin 16 vuotiaana heinäkuun yksin niin, että vanhemmat kävivät viikonloppuna kotona yhden yön (olivat töissä toisella paikkakunnalla). Isäni ei jättänyt minulle ruokarahaa, koska ajatteli, että tupakkaa ja kaljaa se ostaa kuitenkin. Ainoa ongelma oli, että en ryypännyt, en polttanut, vaan olin arka hissukka, joka sen kuukauden aikana ei paljon muuta tehnyt, kuin lueskeli ja otti pihalla aurinkoa.

Mutta nälkä oli, kun ei oikein osannut tehdä ruokaa niistä isoista lihakönteistä, mitä oli pakastimessa. Onneksi veljeni auttoi minua ja antoi vähän ruokarahaa, kun liftailin hänen luo rahattomana. Toki keitin makaroonia ja söin näkkileipää, mutta vähän kuivakka dietti kuukaudeksi.

[/quote]onhan koulussa kotitaloutta, eikö siellä opi enää kokkaamaan.

Vierailija
17/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 14:00"]

joo en aio tehdä ruokia valmiiksi pakkaseen,niinkuin sanoin leipää,juusto,leikkeleet ym löytyy,aamuksi keittävät puurot,toki on munia ja varmaan jotain täydennystä ostan esim.kanasuikaletta,pinaattilettuja ym,mutta periaatteessa ihan itse saavat sapuskat tehdä.

ap

[/quote]periaatteessa mutta tekevätkö, eiköhän soita pitsat, käyvät hamppareilla ja palan painikkeeksi kokakolaa,

Vierailija
18/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 euroa/henkilö/vuorokausi.

Vierailija
19/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis montako, minkä ikäisiä? Maalla vai keskellä Hesaa?

Vierailija
20/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin ennemmin yhdessä teinien kanssa jääkaapin ja pakastimen täyteen ruokaa. Muuten jättäisin 50e jos olis 3 nuorta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi