Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miehen mt-sairaus, minulla työmatka minne lapset?

Vierailija
08.07.2014 |

Hei, miehelläni pitkä historia mt-ongelmia masennusta, alkoholismia ja kaiken kieltämistä, josta pitkä kierre ja ongelmien vyyhti... ongelmat alkoivat ilmentyä kun menimme naimisiin, kun kaiken olisi pitänyt olla hyvin.. olen saanut terapiaan hänet kun käyn mukana. Lapsuus raskas ja rikkonainen, ei jaksa alkaa sitä käsittelemään, häntä ei ole lapsena tarpeeksi hoidettu ja annettu turvaa. vaan haluaa aina olla se joka on se päähänpotkittu ja ilmeisemmin nauttii siitä tunteesta kun jatkuvasti itseään voivottelee, eikä tartu ja tee asioilleen jotain.

Välillä hän jaksaa olla iloisempi, mutta nyt on se vaihe, että on aivan ilmeetön, alkaa ahdistamaan kun häntä katsoo on niin altakulmien katsoo ja on niin outo! Hän on lapsia kohtaan välinpitämätön, hänen mielestä 4 vuotias voi katsoa sisarustaan 2 vuotiassa metsäleikeissä. ja oli pitänyt lapsia yksin ulkona kun itse on kotona laittamassa ruokaa, että ei saa muuten asioita hoidettua!! minä sanoin, että lapset ovat ruuanlaitossa mukana, että kokoajan näet missä lapset ovat.

Pahinta oli tänään, kun lapseni sanoi minulle että äiti olisi kauheaa, jos sinä et enää koskaan puhuisi minulle. sanoin että no niin olisi, että onko isi puhunut teille mitään. lapseni sanoi, että ei ole puhunut koko päivänä. olin töissä siis sen normin 8h. olin aivan järkyttynyt!

Minä teen kaikki asiat kotonamme, hän vetäytyy omaan yksinäisyyteen. nyt hän on parvekkeen sohvalle sammunut. Ahdistaa! yhden kaljan on juonut, mutta haloo KUKAAN ei sammu yhdestä kaljasta.

noniin, minulle on kuukauden päästä tulossa viikon työmatka, jossa minun olisi oltava. mutta mitä teen, en todellakaan voi jättää lapsia tuollaisen miehen hoitoon, joka sammuu yksin sohvalle. ULOS siis.

hän vähättelee minun huoltani ja suuttuu alkaa haukkumaan minua. vetää sinne missä minun heikoin kohta on.

miten neuvotte minua, mistä voisin saada apua. mielenterveyshoidostako, vai miten? viimeksi siellä jutellessa, mies sai hoitajan "puolelleen" kun kerroin, että olen miehestä huolissani, mies oikein kovasti sanoi olevansa minusta huolissani kun olen töissä niin paljon. no, minulla on vaativa vastuullinen työ ja tuon kotiini töitä, joita teen lasten nukkumaanmenon jälkeen. terapeutti mielestäni haukkui minut työriippuvaiseksi, eikä ollenkaan kiinnittänyt huomiota minun huoleen miehestä. ihan järkyttynyt olin!

mistä voisin saada luotettavaa tukea lapsilleni ja itselleni?

miten olette toiset mt-puolison kanssa saaneet apua ja miten jaksatte tälläistä!!! minä en jaksaisi enää ollenkaan!!!

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän ne aina uhkailevat, mutta entä jos mies saisi valita itse: hän voi valita hoitoon hakeutumisen, raitistumisen, itsestään huolehtimisen japerhe-elämän. Tai hän voi valita yksin asumisen, silloin saa juoda niin paljon kuin haluaa eikä kukaan enää häiritse. Ehdotapa näitä ja pyydä valitsemaan.

Vierailija
62/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen pahoillani, mutta et sinä huolehdi lapsistasi jos jätät heidät noin huonossa kunnossa olevan ihmisen hoitoon edes työpäiväsi ajaksi. Miehelläsi on mt-ongelmia eikä kunnollista hoitoa niihin, et voi olettaa hänen pystyvän huolehtimaan yhtään mistään! Hänen on saatava ensin itsensä kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään tajusin sen, että ei mies pysty hoitamaan lapsia edes työpäiväni ajan, saa tehtyä ruuan, mutta ei oltua henkisesti heille läsnä. ihan hirveästi on mennyt vointi alaspäin hänellä. ei ole puhunut minulle, mutta on lapsille puhunut, nyt ei sitten enää lapsillekkaan.

eli hoitoon on saatava hänet. onhan se jo ihmisoikeusasia sekin.

Vierailija
64/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa omille lapsille järjestyi ihan päivähoitotoimiston kautta hoitopaikka oerhepäivähoitajalle seuraavana päivänä....kun menee psykiatriselle osastolle täälläpäin,automaattisesti tehdään sairaalan toimesta ls- ilmoitus,jossa selvitetään tukitarpeet....hyvä juttu!

Vierailija
65/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

työ on sinulle varmasti tärkeää, mutta sinne saattaa myös lähteä pakoon kotioloja. Onneksi heräsit nyt etkä vasta kun jotain sattui.

Jos olet hoitanut ja kannatellut miestäsi kauan, hän saattaa pitää sinua enemmän äitinä/hoitajana kuin vaimona. Teillä mättää kaikki ja asioihin ei päästä käsiksi jos mies ei irrota pullosta.

Vierailija
66/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrian päivystykseen ja kerrot taustat, on ok homma terv.kokemusta on :) lasten etu ensiksi!

Vierailija
67/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n lapset ovat päiväkodissa, ongelma on aamut, illat ja yöt.

Vierailija
68/71 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko Helsingissä?

Voisit ottaa yhteyttä varhaisen tuen perhetyöhön.Sosiaaliohjaajan kanssa voisitte yhdessä pohtia tilannetta ja kartoittaa tukea.

Vierailija
69/71 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhteydessä miehen hoitopaikkaan ja alan tehdä avioeroa mahdolliseksi.

Ap

Vierailija
70/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 55, tuntuu lohdulliselle tietää että toisiltakin on tätä perheessä. Ympärillä tuntuu olevan enemmän tai vielä enemmän pärjääviä ihmisiä. Onnellisia ja kaikkea.

Minun onni tulee pienistä asioista. Olen tästä tukemisesta ja kannustuksesta hämillään, kiva kun joku ymmärtää eikä tarttee häpeillä!

Voimia 55!!!

Vierailija
71/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn lapset todellakin tartteis yöhoitoa kun päivät pklla. mt-hoitaja ei todellakaan ollut avuksi. Kun sanoin että mies juo ja haisee viinalle niin hoitaja sanoi että voin haistaa viinan vaikka mies selvä!! Kuka uskoo tuon?!! Mies oli tyytyväinen ja nyt hän sanoo että luulottelet kun terapeuttiani sanoi vaikka on ihan outo!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi