Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miehen mt-sairaus, minulla työmatka minne lapset?

Vierailija
08.07.2014 |

Hei, miehelläni pitkä historia mt-ongelmia masennusta, alkoholismia ja kaiken kieltämistä, josta pitkä kierre ja ongelmien vyyhti... ongelmat alkoivat ilmentyä kun menimme naimisiin, kun kaiken olisi pitänyt olla hyvin.. olen saanut terapiaan hänet kun käyn mukana. Lapsuus raskas ja rikkonainen, ei jaksa alkaa sitä käsittelemään, häntä ei ole lapsena tarpeeksi hoidettu ja annettu turvaa. vaan haluaa aina olla se joka on se päähänpotkittu ja ilmeisemmin nauttii siitä tunteesta kun jatkuvasti itseään voivottelee, eikä tartu ja tee asioilleen jotain.

Välillä hän jaksaa olla iloisempi, mutta nyt on se vaihe, että on aivan ilmeetön, alkaa ahdistamaan kun häntä katsoo on niin altakulmien katsoo ja on niin outo! Hän on lapsia kohtaan välinpitämätön, hänen mielestä 4 vuotias voi katsoa sisarustaan 2 vuotiassa metsäleikeissä. ja oli pitänyt lapsia yksin ulkona kun itse on kotona laittamassa ruokaa, että ei saa muuten asioita hoidettua!! minä sanoin, että lapset ovat ruuanlaitossa mukana, että kokoajan näet missä lapset ovat.

Pahinta oli tänään, kun lapseni sanoi minulle että äiti olisi kauheaa, jos sinä et enää koskaan puhuisi minulle. sanoin että no niin olisi, että onko isi puhunut teille mitään. lapseni sanoi, että ei ole puhunut koko päivänä. olin töissä siis sen normin 8h. olin aivan järkyttynyt!

Minä teen kaikki asiat kotonamme, hän vetäytyy omaan yksinäisyyteen. nyt hän on parvekkeen sohvalle sammunut. Ahdistaa! yhden kaljan on juonut, mutta haloo KUKAAN ei sammu yhdestä kaljasta.

noniin, minulle on kuukauden päästä tulossa viikon työmatka, jossa minun olisi oltava. mutta mitä teen, en todellakaan voi jättää lapsia tuollaisen miehen hoitoon, joka sammuu yksin sohvalle. ULOS siis.

hän vähättelee minun huoltani ja suuttuu alkaa haukkumaan minua. vetää sinne missä minun heikoin kohta on.

miten neuvotte minua, mistä voisin saada apua. mielenterveyshoidostako, vai miten? viimeksi siellä jutellessa, mies sai hoitajan "puolelleen" kun kerroin, että olen miehestä huolissani, mies oikein kovasti sanoi olevansa minusta huolissani kun olen töissä niin paljon. no, minulla on vaativa vastuullinen työ ja tuon kotiini töitä, joita teen lasten nukkumaanmenon jälkeen. terapeutti mielestäni haukkui minut työriippuvaiseksi, eikä ollenkaan kiinnittänyt huomiota minun huoleen miehestä. ihan järkyttynyt olin!

mistä voisin saada luotettavaa tukea lapsilleni ja itselleni?

miten olette toiset mt-puolison kanssa saaneet apua ja miten jaksatte tälläistä!!! minä en jaksaisi enää ollenkaan!!!

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai itse asiassa sun kannattaa erota, nyt kun luin ketjua enemmän. Mielenterveysongelmat on tosi tavallisia, mutta mies ei ole nyt sellaisessa hoidossa, jota tarvitsisi. Ja noita haukkujia yms. on perheenisissä paljon - suurella osalla heistäkin on vaikeita ongelmia mutta eivät niitä koskaan myönnä vaan vika on milloin missäkin, esim. sossussa, pomossa, työkkärissä tai vaimon läskiperseessä. Miehesi on tyranni.

Ja et saa jättää lapsia nyt yksin hänen kanssaan. Pyydä apua ystävältä ja vanhemmiltasi nyt työmatkasi ajaksi, vie lapset pois miehen luota, hoida työmatka kunnolla ja ala valmistella eroa sitten. Viikko yksin kotona voi olla ratkaiseva miehelle hyvässä tai pahassa. Älä kerro hänelle, minne viet lapset. Pyydä hoitavaa tahoa antamaan hänelle hätänumerot, joihin voi ottaa yhteyttä tai joihin voi mennä, jos olo käy liian pahaksi.

Vierailija
22/71 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja on vielä hoitajaa vailla työmatkan ajaksi, laita vaikka säpo-osoite näkyviin. Asun Helsingissä ja mulla on omat lapset lomalla päiväkodista, mutta meille mahtuisi pari leikkikaveria viikoksi . Työskentelen myös lastenhoitajana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule sitten kertomaan, miten menee. Erotahan ei ole pakko, vaikka samalla valmistelee sitä.

Mutta nyt kun tilanne on tuo, niin vaikka itselläkin on ollut mt-diagnoosi, niin neuvoisin olemaan tosi varovainen miehen kanssa. Kun hän on uhkaillut itsemurhalla, niin tässä nyt on kasassa ainekset perhesurmaan: miehen itsemurhapuheet (jos jätät), mielenterveysongelmat, vaimoon kohdistunut haukkuminen, pienet lapset, ero.

Eli suojellaksesi itseäsi tee valmistelut ja lähtö salaa äläkä kerro miehelle, minne menet. Mies on saatava kunnon hoitoon ja myös hoitomyönteiseksi ja näkemään oma käytöksensä perheenisänä. Ja sitten sitä hoitoa siihen pahaan oloon. Ja älä tosiaan luovu työpaikasta.

Sitten kun olet lähtenyt, ja jos teillä on yhteyttä puhelimitse, sano miehelle, että et ole viemässä häneltä lapsia mutta et jaksa enää mm. miehen itsemurhapuheita ja uhkailuja, ne ovat pelottavia ja miehen on mentävä hoitoon ja otettava itse vastuu.

Juuri eron hetki on se vaarallisin.

Vierailija
24/71 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/71 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 23:48"]16 vielä vastaa,että mannerheimin lastensuojeluliitto tarjoaa lastenhoitoapua pientä korvausta vastaan?

[/quote]

Tämä "pieni" korvaus on 8,60 e/tunti...

Vierailija
26/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks kellään ole apuja mt-potilaan asiassa..

:(

Vierailija
27/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita kaupungin/kunnan sosiaalitoimeen ja kysy neuvoa.

Vierailija
28/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne työmatka kohdistuu? Olisiko mitään mahdollisuutta, että lapset lähtisivät mukaan ja viettäisivät päivät jonkun hoitajan kanssa? Näkisivät sitten iltaisin sinua?

Ilmeisesti sukulaiset eivät tule kysymykseen? Tai saisitko näin kesällä jonkun opiskelijan päivisin teille kotiin?

Vierailija
29/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako sossu heti lapset multa, joku kauhee pelko sellaisesta, vaikka olen siis aivan elämäni ja hommani hoitava ihminen. en luota lapsiani miehen hoitoon työmatkan ajaksi. enkä muutenkaan jaksa katsella miestä täällä nurkissa nurisemassa ja haukkumassa.

onhani miehellä oikeus saada hoitoa mt-ongelmaansa, kun niin epämääräisesti käyttäytyy..

ap

Vierailija
30/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nooh, olisiko mahdollista sukulaisen luokse tms tai sitten kerrot päivähoitopaikoista päättävälle tilanteenne ja saatte varmasti tälläaikataululla hoidon kuukauden päähän! En jättäisi tuollaiselle lasta hoitoon koko ajaksi,jos ei ole toipunut vielä masennuksesta on se raskasta olla vastuussa kahdesta tuon ikäisestä, kysy myös sosiaalitoimesta kotiapua tms, kannattaa ottaa vastaan apua tuossa tilanteessa,lastesi etu!

Vierailija
31/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset eivät voi tulla mukaan, on sellainen paikka, jossa en voi olla lasten käytettävissä.

ap

Vierailija
32/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ota sossu lapsia, päinvastoin järjestää tarvittavia tukitoimenpiteitä yms :)

Vierailija
33/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun täytyy saada mies hoitoon. Aika vakavalta kuulostaa.

Vierailija
34/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aihetta valita MT hoitajan esimiehelle ja vaihdatte hoitajaa jne.

Vierailija
35/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat siis työmatkan aikana päivät päiväkodissa, olen työelämässä, mutta matkan aikana on myös viikonloput ja illat, en usko että mieheni  todellakaan saa heitä hoidettua. ihan kauhee paniikki asiasta!!

vanhempani voisivat olla jonkun verran avuksi, mutta ovat sanoneet että minun pitää itse hoitaa elämäni. miehen vanhemmat ovat alkoholisteja. eli ei sinne.

ap

Vierailija
36/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin tukiperheet unohtui mainita....

Vierailija
37/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voisihan sitä valittaakkin siitä, ei tullut mieleenkään tuo valittaminen, ajattelin että en mene sinne enää. että hankin oman terapeutin, joka tukee mut ulos tästä miehen sopasta, olen ollut se joka kannustaa ja ymmärtää, mutta minua ei kannusta kukaan. eli on hoidettava oma jaksaminen jo.

Vierailija
38/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo työ ei sovi sinulle, jos mies on tuollaisessa kunnossa. Itse sinun tilanteessa lähtisin etsimään uutta duunia, jossa ei tarvitse matkustaa. Lisäksi kannattaa ottaa yhteyttä vaikka perheneuvolaan ja keskutella, että mitä he suosittelisivat tekemään tilanteessa. Yksi vaihtoehto lienee se, että palkkaat hoitajan kotiisi. Näin kesällä luulisi jonkun hoitajan saavan kyllä koska esim. yliopisto-opiskelijoilla tuskin kaikilla on kesätyöpaikkaa.

Itse harkitsisin kyllä jopa eroa tuolalisesta miehestä, koska epäilen, että tuo voi olla huono kasvuympäristö lapsille, vaikka sinä siellä asioita hoiteletkin. Tapaamisista tulee kyllä sitten tietty hirmuinen huoli, jos sellaisia järjestyy.

Vierailija
39/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin asut? Tietäisin melko varman hoitopaikan itä-suomesta? Perheelle tukiperhetoimintaa ja kriisisijoitusta, perheen emäntä tehnyt myös perhepäivähoitajan hommia ja just tällähetkellä vailla töitä ? :)

Vierailija
40/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin asut? Tietäisin melko varman hoitopaikan itä-suomesta? Perheelle tukiperhetoimintaa ja kriisisijoitusta, perheen emäntä tehnyt myös perhepäivähoitajan hommia ja just tällähetkellä vailla töitä ? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän