Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miehen mt-sairaus, minulla työmatka minne lapset?

Vierailija
08.07.2014 |

Hei, miehelläni pitkä historia mt-ongelmia masennusta, alkoholismia ja kaiken kieltämistä, josta pitkä kierre ja ongelmien vyyhti... ongelmat alkoivat ilmentyä kun menimme naimisiin, kun kaiken olisi pitänyt olla hyvin.. olen saanut terapiaan hänet kun käyn mukana. Lapsuus raskas ja rikkonainen, ei jaksa alkaa sitä käsittelemään, häntä ei ole lapsena tarpeeksi hoidettu ja annettu turvaa. vaan haluaa aina olla se joka on se päähänpotkittu ja ilmeisemmin nauttii siitä tunteesta kun jatkuvasti itseään voivottelee, eikä tartu ja tee asioilleen jotain.

Välillä hän jaksaa olla iloisempi, mutta nyt on se vaihe, että on aivan ilmeetön, alkaa ahdistamaan kun häntä katsoo on niin altakulmien katsoo ja on niin outo! Hän on lapsia kohtaan välinpitämätön, hänen mielestä 4 vuotias voi katsoa sisarustaan 2 vuotiassa metsäleikeissä. ja oli pitänyt lapsia yksin ulkona kun itse on kotona laittamassa ruokaa, että ei saa muuten asioita hoidettua!! minä sanoin, että lapset ovat ruuanlaitossa mukana, että kokoajan näet missä lapset ovat.

Pahinta oli tänään, kun lapseni sanoi minulle että äiti olisi kauheaa, jos sinä et enää koskaan puhuisi minulle. sanoin että no niin olisi, että onko isi puhunut teille mitään. lapseni sanoi, että ei ole puhunut koko päivänä. olin töissä siis sen normin 8h. olin aivan järkyttynyt!

Minä teen kaikki asiat kotonamme, hän vetäytyy omaan yksinäisyyteen. nyt hän on parvekkeen sohvalle sammunut. Ahdistaa! yhden kaljan on juonut, mutta haloo KUKAAN ei sammu yhdestä kaljasta.

noniin, minulle on kuukauden päästä tulossa viikon työmatka, jossa minun olisi oltava. mutta mitä teen, en todellakaan voi jättää lapsia tuollaisen miehen hoitoon, joka sammuu yksin sohvalle. ULOS siis.

hän vähättelee minun huoltani ja suuttuu alkaa haukkumaan minua. vetää sinne missä minun heikoin kohta on.

miten neuvotte minua, mistä voisin saada apua. mielenterveyshoidostako, vai miten? viimeksi siellä jutellessa, mies sai hoitajan "puolelleen" kun kerroin, että olen miehestä huolissani, mies oikein kovasti sanoi olevansa minusta huolissani kun olen töissä niin paljon. no, minulla on vaativa vastuullinen työ ja tuon kotiini töitä, joita teen lasten nukkumaanmenon jälkeen. terapeutti mielestäni haukkui minut työriippuvaiseksi, eikä ollenkaan kiinnittänyt huomiota minun huoleen miehestä. ihan järkyttynyt olin!

mistä voisin saada luotettavaa tukea lapsilleni ja itselleni?

miten olette toiset mt-puolison kanssa saaneet apua ja miten jaksatte tälläistä!!! minä en jaksaisi enää ollenkaan!!!

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, tuntuu että en halua mitään tukiperheitä, olen miettinyt jo työni vaihtamista, että voin olla lasten kanssa ilman työmenoja. ja lasten ollessa pieni keskittyä heihin.

olen siis opetustehtävissä, joten tuntuu, että haluan hoitaa perheasiat omassa piirissä, mutta miehen hoito alkaa minulle jo riittää.

Vierailija
42/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vielä vastaa,että mannerheimin lastensuojeluliitto tarjoaa lastenhoitoapua pientä korvausta vastaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää. Sinuna avautuisin vanhemmilleni aivan kunnolla asiasta ja suoraan sanottuna rukoilisin apua, täksi ainoaksi kerraksi. Kertoisin tilanteen aivan avoimesti, että lapsia ei voi jättää miehelle, esimerkkien kanssa. 

Jos isovanhemmat eivät ota lapsia sinne viikoksi niin en uskaltaisi lähteä. Tuossa on jo se riski, että sitä 2-vuotiasta ei enää ole, kun tulet takaisin. Ja vaikka ei mennä sinne saakka, niin en kestäisi ajatella, että omat pieneni ovat peloissaan, nälissään, keskenään, ilman mitään turvaa.

Eikö ketään muuta ole, kuin vanhempasi? Sisarukset, ystävät?

Joka tapauksessa, sinuna hyväksyisin, etten voi jättää lapsia miehelle. Itse eroaisin miehestä, mutta vaikka et eroaisi niin et voi käydä työmatkoilla, jos sinulla ei ole jotain muuta lapsenhoitajaa.

Vierailija
44/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pk-seudulta.

kun olen kasvatuksen maisteri, niin todellakin tiedän, että mieheni tarjoama malli ei ole se, jota lapsilleni toivon. ihan järkyttävää huomata, että ammattilaisena, mieheni on juurikin niin kipeä kuin on. ja minun täytyy ottaa kovat esiin, olipa päätös mikä tahansa, ero, työn muuttaminen jne ne ovat isoja päätöksiä ja vaikuttaa lapsiin.

ap

Vierailija
45/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

maisterin kannattaa muistaa myös että omatkin tunneasiat ovat tärkeitä.

Vierailija
46/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16: vielä vastaa että itsellä ollut myös miehesi kaltainen tilanne,siis masennus,ja kyllä siitä selviää :) hyvä tsemppitiimi ympärille : pariterapeutti,jossa kerrot vaikka 1/ krt viikko miten tilanne teillä edistyy, itsellä paras keskusteluapu oli sairaanhoitajan ei psykologin kanssa jne.. Ja lapset vähintään muutamaksi tunniksi hoitoon päivässä. Vaikka jäisitkin kotiin ja miehelle jotain piristävää hommaa aikuisten ihmisten kanssa: opiskelu,työ,uusi ammatti tms

Vierailija
47/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, keskustelen vanhempieni kanssa, minulla ei ole sisaruksia ja ystävilläni on kädet täynnä omien lastensa kanssa.

tosi surullinen tilanne, mutta kiitos teille, kun olette jaksaneet minua auttaa ja tukea. on jo yö, mennäänkö jo nukkumaan! KIITOKSET tuesta!

taas jaksan ja sain vahvistusta ajatuksilleni.

Vierailija
48/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjalta kuulostaa ap:n omatkin vanhemmat :/ luulis, että tuossa tilanteessa normaalit isovanhemmat tarjoais apuaan ilomielin

Vierailija
49/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vielä avusta ja tuesta!!! kiitos!

Vierailija
50/71 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16: ja ei tuossa kunnossa oleva ihminen jaksa hoitaa lapsia,miten edes tuohon ratkaisuun päädytty vaativan ikäisiä hoidettavia jo terveellinen, eheä lapsuus,jossa ei kannata säästää!

Vierailija
51/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitoon vaikka tk-lääkärin kautta, sun on nyt peruttava työmatkasi. Joskus on vaan nöyrryttävä ja kerrottava tilanne esim. esimiehellesi. Ero voi olla tulevaisuudessa ihan hyvä ratkaisu lasten vuoksi. Tsemppiä!

Vierailija
52/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä hommassa on monta hurjaa juttua, mutta minä jaksan hoitaa lapsiani ja pidän heistä huolta. :)

jos ketään kiinnostaa, niin mieheni jaksaa odottaa ja suunnitella jatkuvasti kaverinsa polttareita, jotka ovat 4 päivän ryyppäysmatka. että sellaista! silloinkaan ei ole lapset mielessä.

nyt se heras parvekkeelta, mietäs jos olisin ollut nyt työmatkalla, olisivat lapset olleet aivan yksin, kun isi vähän nukkuu parvekkeella. aivan JÄRKYTTÄVÄÄ!

ap

Vierailija
53/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että silmäsi alkavat aukeamaan. Itse menisin sinun tilanteessasi asap esimiehen puheille kysymään, että olisiko joku muu, joka voi ulkomaille lähteä, niin saisit tämän akuutin stressin pois ja pääsisit sitten järjestelemään isompia linjoja.

Tsemppiä sinulle. Muista pitää myös itsestäsi huolta, sillä läheisen mielenterveysongelmat usein sairastuttaa siitä ympäriltäkin muita.

Vierailija
54/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä ja perhe-elo ei vaan kiinnosta häntä jos kerran muut asiat kiinnostaa? Masentunut ei ole kiinnostunut mistään..

Vierailija
55/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mies vastaisit jos sanoisit, että alko pois ja lääkäriin tai saa etsiä uuden asuinpaikan.

Vierailija
56/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmosia ne miehet on, jos sulla on nyt kesäloma, reissaa lasten kanssa ja nauti ainutlaatuisesta ajasta, unohda mäntti sitten :) vaihda tilapäisesti työkuvioita ,minkään ei piäisi mennä lastesi edelle! Terv. Ent.masentunut ja ekonomia vaihtui psykologiaan ;)

Vierailija
57/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen hoitopaikassa on kokoajan tiedetty minun työ, mutta he ovat sitä mieltä, että olen työriippuvainen, vaikka hoidan oman työni, huolellisesti. minulla ei todellakaan ole mitään riippuvuutta mihinkään.

tämä keskustelu avaa ajatukset entistä enemmän avioeroonkin. että ei senkään suhteen ole riippuvuutta.

ehkä eniten tuntuu haasteelliselta esimiehelle kertoa, että mies näin sairas. tuntuu, että olisi pitänyt oma elämä osata paremmin järjestellä.

ap

Vierailija
58/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä kävi niin, että mt-ongelmainen isä ei saanut pakon edessä hoidettua arjen perusasioita ja lapsista tehtiin ls-ilmoitus päiväkodin toimesta. Heidän on pakko tehdä ilmoitus, kuten varmasti tiedätkin, mikäli epäilevät lapsen puhtaudessa, ruokinnassa ja unessa suuria puutteita. Lisäksi vielä se, että isi ottaa sen yhden oluen ennen lasten hakua hoidosta. Ei hyvä. 

Selitä tilanne vanhemmillesi. Nyt sinun on pakko nöyrtyä ja pyytää apua.

Vierailija
59/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta mies kiinnostunut reissusta siksi koska siellä en ole vahtimassa hänen juomista, eli juominen on perimmäinen syy kaikkeen.

mies on uhkaillut itsemurhalla, ja oikeudella, jos otan eron.

ap

Vierailija
60/71 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun toivoisin tämän olevan provo, mutta kun ei ole, en kauheimmissa kuvitelmissakaan voinut ajatella, että mieheni sairastuu ja että perhe-elämä on tämmöistä!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi