Miten helpottaa synnytyksen jälkeen turvotusta?
Siis jos olette kokeneet sen, kun synnytys ei ihan heti parannakaan loppuraskauden turvotusta ja nestekertymää, vaan entisestään sitä pahentaa muutamiksi päiviksi... Miten sitä voisi ennalta ehkäistä tai sitten akuuttitilanteessa? Rv 38 kyselee yst. :)
Kommentit (4)
Minulla lähti samana päivänä kun olin synnyttänyt. Juoksin vessassa illan aikana varmaan kymnenen kertaa.
Juu olen jo kolme lasta synnyttänyt ja viimeisimmän jälkeen tämä vitsaus nimeltään epämiellyttävä turvotus ilmaantui. N. kk ennen synnytystä alkoi olla turvotusta jaloissa, ei pahasti mutta ei mukavastikaan.. Sitten synnäriltä lähtiessä ei mahtuneet kengät jalkaan, ja muutama yö kotona oli ihan h-ttiä Michelin-ukkona, teki mieli neulalla tökkiä että saisi nesteet liikkeelle (sehän olisikin auttanut...).
suolen toiminnan kanssa ei ongelmaa, samoin kivennäisvesipolitiikka on toiminut, ja toistaiseksi tämän raskauden aikana ei niin selkeää turvotusta ole vielä ollutkaan. Pelkään vaan etukäteen, toivottavasti turhaan, sitä synnytyksen jälkeistä mahdollista. :/ Ap
No en ole kyllä kokenut noin, vaan turvotus on lähtenyt synnytyksen jälkeen. Sitähän hikoileekin kuin pieni sika sen jälkeen, ja nestettä kuluu. Itse olen juonut paljon kivennäisvesiä.
Sen voi tietenkin ehkäistä, että huolehtii siitä että suoli toimii myös synnytyksen jälkeen. Eli syö luumuja ja maitohappobakteereja säännöllisesti ennen synnytystä. Jos saat peräruiskeen,niin vatsa ei ehkä toimi kovin hyvin sen jälkeen, ja toisaalta synnytyksen jälkeen ei päiväkausiin halua ponnistaa enää yhtään mitään.