Tekisi mieli pizzaa, mutta se on aivan törkeän ylihintaista nykyään!
Hinnat nousee, mutta koko ja laatu laskee. Milloin ja miksi hinnat lähti näin jyrkästi ylöspäin?
Kommentit (44)
Vähintään 11€ maksaa ja paremmat alkaen 15€
Persaukisilla on persaukisten ongelmat.
Tee itse taikina ja nypi täytteeksi rekkamiehen pastillit perskarvoista jos niin ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan siinä sun kylän ainoassa kebulassa.
Kuinka köyhä olet jos et joskus kympin pizzaa voi ostaa? Ei ole mitenkään ylihinta (paitsi ehkä jos kyseessä joku kebulan rasvalätty halvimmilla kinkkusuikaleilla).
Minun on teki pitkään mieli omaa taloa. Sitten päätin sellaisen rakentaa kun kohdalle osui täydellinen tontti. Joskus pitää tehdä itse jos jotakin haluaa ja teenkin pizzat itse omassa pizzauunissa.
No katos kun ne on alkanu maksamaan osan veroista ja palkkaa työntekijöille. Pakostihan siinä hinta nousee aivan samaksi muin muillakin lounasannoksilla. Aineksista riippuen jopa kalliimmaksi.
Meillä pitzerioilla on verinen kisa, pikku kaupungissa (10000 asukasta) on ainakin kuusi pitseriaa kiinalainen, thaikku ja lukuisia lounasravintoloita ja huoltisravintoloita. Edelleen hinta 8 euroa ja sillä ei kyllä kaikkia lakisääteisiä maksuna kateta.
Siitä Lidl neljän juuston pakastepizzasta tulee hyvää kun heittää siihen päälle vähän tacomausteella maustettua jauheliha-paprika-sipulisotkua ja ehkä vähän jalopenoja vielä.
Varmasti muutkin täytteet sopii siihen hyvin. Tai sitten Lidlissä on niitä valmiita pizzataikinoita, siis niitä missä on se tomaattikastike mukana.
Me tehdään välillä noilla, niin ei maksa niin paljon. Toki tehdään välillä taikinakin ihan alusta asti itse, mutta aina ei jaksa tai viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Missä oikein asut? Tampereella pizzojen hinnat on alle kympin, keskustassa sijaitsevassa kaupungin vanhimmassa ja yhdestä suosituimmassa pizzeriassa 10-15 euroa. Kotipizzassa on tietysti kalliimpaa, mutta sehän onkin ketju.
Helsingin keskustasta ja sen ympäriltä sai vielä muutama vuosi sitten isoja lättyjä vitosella. Ei ne mitään erityisen hyviä ollut, mutta halpoja ja kookkaita. Ne ajoivat asiansa. Taitaa olla nykyään lähes laitonta myydä alle kympillä. Jos myy liian halvalla, niin tulee verottaja kavereineen tutkimaan, että mikä rahanpesulaitos tai ihmisvälitysfirma on kyseessä.
Osta köyhä se 7,50e mamupizza. Niin on halpaa.
Osta pakastepizza. Ne on halpoja.
Eikö mikropizzat maksa sen 1-2€??
Pari pakastepizzaa on hyvää. Niitä kaikkein halvimpia ei kuitenkaan kannata ostaa. Itse yritän käyttää vain laktoosittomia tuotteita suolistovaivojen takia, mutta onneksi olen löytänyt hyviä laktoosittomiakin pakastepizzoja. Valitettavasti Rustica-pakastepizzassa on laktoosia ja sain siitä suolistovaivoja. Mutta jos laktoosin kanssa ei ole ongelmaa kannattaa tuota Rusticaa kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Siitä Lidl neljän juuston pakastepizzasta tulee hyvää kun heittää siihen päälle vähän tacomausteella maustettua jauheliha-paprika-sipulisotkua ja ehkä vähän jalopenoja vielä.
Varmasti muutkin täytteet sopii siihen hyvin. Tai sitten Lidlissä on niitä valmiita pizzataikinoita, siis niitä missä on se tomaattikastike mukana.
Me tehdään välillä noilla, niin ei maksa niin paljon. Toki tehdään välillä taikinakin ihan alusta asti itse, mutta aina ei jaksa tai viitsi.
On aivan eri asia syödä turkkilaista käsikarvapizzaa, pakaste tai itse tehtyä. Jos tekee mieli oikeaa coca colaa, niin ei siihen auta pepsi tai freeway.
Vierailija kirjoitti:
Pari pakastepizzaa on hyvää. Niitä kaikkein halvimpia ei kuitenkaan kannata ostaa. Itse yritän käyttää vain laktoosittomia tuotteita suolistovaivojen takia, mutta onneksi olen löytänyt hyviä laktoosittomiakin pakastepizzoja. Valitettavasti Rustica-pakastepizzassa on laktoosia ja sain siitä suolistovaivoja. Mutta jos laktoosin kanssa ei ole ongelmaa kannattaa tuota Rusticaa kokeilla.
Siis erityisesti Rustican pepperonipizza on hyvää. Ja noista suolistovaivoista vielä, että päättelin vaivan johtuvan todellakin juuri laktoosista, koska seuraavalla kerralla söin ihan vastaavaa laktoositonta Grandiosan Big one pepperonipizzaa, eikä vaivoja ilmennyt.
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa itse tehdä?
Kyllähän sitä nyt joka kodista löytyy pitsauuni.
Ihan yliarvostettuja muutenkin ne pitserioiden kokit, kyllähän nyt Terttu-Eino vääntää uunissa fiilispohjalta 10x paremman lätyn.
Täh? Eikö pizza ole monen vuoden ajan maksanut sen 5-10 euroa paikasta, koosta ja täytteistä riippuen? Mistä ylihinnoista puhut?