Facebookin kuvissa kehutaan rumia
Miksi susirumat ihmiset saa facebookissa kehuja kuvistaan, tyyliin: upea nainen! Kaunis <3 jne. Jokainen näkee et malli on oikeesti ruma ja monesti kuvaki vähä tökerösti otettu. Sitte jos joku oikeesti kaunis laittaa oman kuvan, tulee vsin tykkäyksiä, ei mitään kehuja.. Kateutta vau mitä??
Kommentit (36)
Ja 16 ei todellakaan kirjoittanut kommenttia 17 vaikka sen kirjoittaja jotain yhtäsuuruusmerkkejä tuohon on vetelemässä.
t.16
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:51"]
Mun kuvista tykkää aina ne samat viisi sukulaista ja aina se sama yksi sukulainen kehuu kauniiksi.
Olen varmaan kans niitä susirumia, josta ei voi edes tykätä eikä varsinkaan kehua...
[/quote]No mutta kun mulla ei tykkää edes sukulaiset. Eikä ne pildenvonkaajatkaan.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:51"]
Mun kuvista tykkää aina ne samat viisi sukulaista ja aina se sama yksi sukulainen kehuu kauniiksi.
Olen varmaan kans niitä susirumia, josta ei voi edes tykätä eikä varsinkaan kehua...
[/quote]No mutta kun mulla ei tykkää edes sukulaiset. Eikä ne pildenvonkaajatkaan.
[/quote]
No nuo mun sukulaistykkääjät on sellaisia 60-70v (tädit ja sedät +anoppi), että ei nyt hirveän imartelevaa sekään...
22, laitatko siis pelkkiä naamakuviasi ilman mitään pointtia? Mitä niihin pitäisi kommentoida? Kommentoitko itse muille tyylillä "Kaunotar!" ja laitat paljon sydämiä ja haluaisit tuollaista tarkoituksetonta mölinää kommenteiksesi? Miksi? Oletko vielä teini?
Tällainen viesti on ollut joskus aiemminkin.
Totta, monenlaisia ihmisiä kehutaan. Ehkä ystävällisyyden tai kohteliaisuuden vuoksi. Toisaalta makuja on tietenkin erilaisia. Sinun mielestäsi ruma on jonkun toisen mielestä viehättävä.
Ehkä ihmiset eivät pidä niistä, joiden kuvia ei kommentoida. Mahdollisesti he eivät pidä kyseistä ihmistä yhtä kauniina, kuin hän ilmiselvästi pitää itse itseään?
Opetus: jos et osaa olla kiva, niin teeskentele edes kivaa, niin kuviasi saatetaan jatkossa kommentoida.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:58"]
22, laitatko siis pelkkiä naamakuviasi ilman mitään pointtia? Mitä niihin pitäisi kommentoida? Kommentoitko itse muille tyylillä "Kaunotar!" ja laitat paljon sydämiä ja haluaisit tuollaista tarkoituksetonta mölinää kommenteiksesi? Miksi? Oletko vielä teini?
[/quote]
Tarkoitan profiilikuvaa. Eikö tässä lähinnä siitä puhuta?
Mulle tulee kehuja ja olen kaunis. Kehun myös kauniita ystäviäni, rumia en kehu, tykkään kyllä.
Jep, sama huomattu. Yksikin kaveri on oikeasti erittäin vaatimattoman näköinen mutta silti joka kuvansa on täynnä ylistäviä suitsutuksia, niin että luulisi kyseessä olevan vähintään miss Suomen näköinen ilmestys. Mutta onkin kyömynenäinen rillipää hörösieraimilla. Erään kauniin blondiystäväni kuvasta tykkäävät vain muutamat miespuoliset, ei koskaan naiset. Kateutta?
Mun kukaan miespuolinen kaveri ei ikinä tykkää yhtään mistään mun kuvasta. Voisiko johtua siitä, että ne kaikki on kavereita nuoruus/teinivuosilta, joiden kanssa en enää ole missään tekemisissä muuten, niin eivät kehtaa? Vai täytyykö mun vain hyväksyä se, etten ole heidän(kään) mielestä kaunis... Tai edes nätti.
No kai tähän on monia syitä. Ensinnäkin koko facebook on sitä, että ihmiset kommentoi aina se mielessään, että jopa sadat muut ihmiset näkevät tämän kommenttini, olenpa hyvä ihminen kun kehun tätä. Yksi syy on sääli. Yksi syy on se että halutaan "tukea" vaikkapa omasta mielestä mukavaa henkilöä mukavilla kommenteilla, tai hyvää ystävää, jonka juttuihin on vähän niin kuin pakkokin reagoida säännöllisesti. Yksi syy voi olla, että ruma henkilö on kerrankin onnistunut saamaan itsestään ihan ok kuvan ja se yllättää positiivisesti. Ehkä niiden oikeasti kauniiden ajatellaan olevan jo niin tietoisia kauneudestaan, että kehut menisivät ihan hukkaan heidän kohdallaan, eivätpä ainakaan ylpisty liikaa kun ei kehuta.
No ei kai sinne voi mennä kommentoimaan että "hyi hitto, sinä se osaat olla ruma!"
Ja voihan kyseinen henkilö olla kaunis jonkun mielestä. Tai vaikka kuva on niin onnistunut, että hän on siinä kauniimpi kuin yleensä on totuttu näkemään.
Yksi FB-ystäväni on anorektisen laiha. En uskalla tykätä hänen kuvastaan, ettei minua syytetä myöhemmin hänen epäterveen kehonkuvansa tukemisesta. Jotkut laittavat liikaa samanlaisia kuvia. Sellaiden kuvista en myös tykkää, joista en tykkää ihmisinä muutenkaan. Kaikkia päivityksiä en ehdi näkemään ja välttelen myös julkisten päivitysten tykkäämistä, koska ne näkyy kaikille.
Luulen kans et jos joku on kaunis ja tietää sen (ilman ylpeilyä) niin silloin ei kehuta kun se kuitenkin sen jo tietää.. Menee pian hattuun.. Ja tuo on varmasti myös tosi et kehuja tulee jos joku ruma onnistuu ottaan itestä sellasesta kulmasta kuvan et näyttää ihan ok:lta tai photoshoppaa itsensä tunnistamattomaksi
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:39"]
Kyllä mä kehun kauniitakin.
[/quote]
Kauniitakin? Eli kehut myös niitä, jotka ovat vähemmän? :D
Olen huomannut ihan saman. Läskit kehuvat toisiaan kauniiksi. Sit kun mä laitoin liudan tosi kivannäköisiä kuvia itsestäni faceen, niin niistä ei tykännyt juuri kukaan muu kuin mun mies. Oletan olevani omassa kategoriassani ulkonäöllisesti paremmasta päästä: Ukollani olisi ollut mistä valita, sen verran on herralla varoja, että vetää kyllä myös siitä syystä naisia puoleensa kuin kärpäsiä.