Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Se käsidesiteline EI ole mikään KORISTE

Vierailija
05.07.2021 |

Sitä käsidesia käytetään ennen kaupassa asioimista, ja tietenkin asioinnin jälkeenkin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä vaan. Mä pesen kädet kotoa lähtiessä ja desinfioin autossa kauppareissun jälkeen ja pesen tietty taas kotona. Ne kaupan haisudesit jätän sulle jos niistä tykkäät.

Kerro mullekin, miten kotoa päästään kauppaan koskematta mihinkään, pviin, ovenkahvoihin, auton rattiin, taskuihin jne. Alkaa väsyttää jatkuva käsien putsaaminen ja tuo olisi tosi kätevää.

Ai, täällähän joku kyselikin miten päästä kauppaan koskematta mihinkään. Harmi että en huomannut tätä viestiä ennen omani kirjoittamista.

Vierailija
22/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on käsidesi itselläni mukana. Laitan sitä käsiini ennen kuin laitan uuden puhtaan ffp2-maskin. Sama kuvio toistuu toisinpäin kaupasta lähtiessä.

Enpä jaksa kytätä kenen tekemisiä. Tuijotan vain omaan napaani ja suojaan itseni.

Sun pitää laittaa sitä myös maskin pukemisen jälkeen, koska kosket omaan itseesi siinä. Et saa korvien taakse mitenkään koskematta itseesi.

Siksi laitetaan myös kaupan ovella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se. Minulla on samanlainen kotona mutta kultainen.

Vierailija
24/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosken kauppamatkalla oman ulko-oveni lisäksi ainoastaan taloyhtiön ulko-oveen. Sen jälkeen kävelen vartin verran ulkona kauppaan, en koskettele vastaantulijoita. Kauppakeskuksessa on automaattisesti aukeavat ovet ja pidän edelleen huolen että en kosketa mihinkään. En ole mikään virologi, mutta olen päätellyt, että viruksen saaminen taloyhtiön ulko-ovesta on niin pieni mahdollisuus, että sen takia ei kannata tuhota käsien omaa bakteerikantaa. Sama kuvio toistuu kotiin palatessani, jossa pesen käteni saippualla.

Onko sulla joku palvelija mukana, joka kerää kaikki ostoksesi jos et koske yhtään mihinkään kauppakeskuksessakaan tai kaupassakaan?

Muuten: kyllä jokainen koskettelee ja hiplailee kaupassa asioita, monesti huomaamattaan. On vain niin helppoa kuvitella, että enhän MINÄ nyt mitää koskettele.

Vierailija
25/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä vaan. Mä pesen kädet kotoa lähtiessä ja desinfioin autossa kauppareissun jälkeen ja pesen tietty taas kotona. Ne kaupan haisudesit jätän sulle jos niistä tykkäät.

Kerro mullekin, miten kotoa päästään kauppaan koskematta mihinkään, pviin, ovenkahvoihin, auton rattiin, taskuihin jne. Alkaa väsyttää jatkuva käsien putsaaminen ja tuo olisi tosi kätevää.

No mä ainakin pääsen. Työnnän talon ulko-oven auki olkapäällä ja kaupassa on liukuovet. Kävelen kauppaan eikä tapana ole kävellä kädet taskuissa.

Toki kotioveen kosken mutta sitä ei käy klähmomässä muut kuin perheenjäsenet.

Vierailija
26/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosken kauppamatkalla oman ulko-oveni lisäksi ainoastaan taloyhtiön ulko-oveen. Sen jälkeen kävelen vartin verran ulkona kauppaan, en koskettele vastaantulijoita. Kauppakeskuksessa on automaattisesti aukeavat ovet ja pidän edelleen huolen että en kosketa mihinkään. En ole mikään virologi, mutta olen päätellyt, että viruksen saaminen taloyhtiön ulko-ovesta on niin pieni mahdollisuus, että sen takia ei kannata tuhota käsien omaa bakteerikantaa. Sama kuvio toistuu kotiin palatessani, jossa pesen käteni saippualla.

Onko sulla joku palvelija mukana, joka kerää kaikki ostoksesi jos et koske yhtään mihinkään kauppakeskuksessakaan tai kaupassakaan?

Muuten: kyllä jokainen koskettelee ja hiplailee kaupassa asioita, monesti huomaamattaan. On vain niin helppoa kuvitella, että enhän MINÄ nyt mitää koskettele.

Tuossa tapauksessa pitäisi sitten varmaan laittaa käsidesiä joka kerta uudelleen kun on koskenut johonkin tuotteeseen. Ostat esimerkiksi kaksikymmentä tuotetta: laitat käsidesiä kaksikymmentä kertaa. Esimerkiksi se leipäpaketti, jonka otat ostoskoriin: joku viruksenkantaja on voinut koskea siihen ja nyt virus siirtyy leipäpaketin mukana sinulle. Käytännössä kuitenkaan kukaan ei laittele käsidesiä sitä kahtakymmentä kertaa eikä minun tietääkseni ole tiedossa montaakaan tapausta, jossa koronatartunnan olisi saanut elintarvikkeen kautta, joten järki käteen. Ja ei se tuotteiden ylimääräisen koskettelun välttäminen ole niin vaikeaa, jos koko kauppareissun ajan pitää mielessä, että "saatan olla oireeton viruksenkantaja, joten jokainen tuote johon kosken voi tartuttaa koronan muihin ihmisiin".

Vierailija
27/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona ovenkahvat putsataan säännöllisesti. Auton ratti ja avaimet desinfioidaan joskus. Niihin kuitenkin kosketaan puhtailla käsillä, joten en koe tarpeelliseksi lutrata käsidesiä koskettuani rattiin johon edellisen kerran olen itse koskenut pestyin tai desinfioiduin käsin. Jotain suhteellisuuden tajua, ei sinne kauppaan mennessä tarvi sentään olla steriili kuin leikkaussalissa.

Vierailija
28/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi tärkeämpää kitkeä ne ravintoloista, festareilta ja ulkomailta tulevat tartuntaketjut kuin keskittyä niihin muutamaan paikallisessa Prismassa tapahtuneeseen altistumiseen. Itse olen tukahduttamisen kannattaja, mutta helppoahan se näin yksineläjänä ollakin.

Vierailija
29/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noihin pulloihin koske. Jos ei ole automaattia, niin käytän omia, jos on mukana.

Vierailija
30/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös korona ole kurkussa? eli snapsi ennen kauppaan menoa ja sittten vaimo ajaa kotiin.

Vierailija
31/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei se koriste ole, se on siinä neurootikkojen rauhoittamiseksi.

Vierailija
32/32 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha kytätä kaupassa, kuka koskee siihen desipulloon, tai kuka ei.

Monillakin on omat desit tai kumihanskat käsissä.

Joidenkin iho ei kestä sitä, esim. allergisten, joten heille kumihanskat tai vesipesu on parempi.

Itse en koske siihen kaupan pulloon, koska siitä voi saada viruksen, kun niin monet ovat siihen koskeneet.

Käytän omaani, jota laitan ennen ja jälkeen kaupassa käynnin.

Tiedätkö sinä miten desinfiointiaine noin niinkuin periaatteessa toimii...?