Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen Energiayhtiö Oy ?! (hyväksyin tilauksen)

Vierailija
08.07.2014 |

Tänään soitti erittäin mukanav kuuloinen ja oloinen mies henkilö, joka kauppasi minulle 6kk:n määräaikaista kokeilu sopimusta SEY:ltä.

6kk:n sopimus sisältää 1 ilmaisen käyttösähkö kuukauden ja loput 5 kuukautta menee -5% nykyisestä sopimuksesta.

Kannattiko?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää se mitä vitun puhelinmyyjät kauppaa

Vierailija
62/83 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 23:21"]

Mä myin tossa kanssa  tota ja puhelinmyyntifirma oli ainakin ihan kusetusta ja multa jäi rahat saamatta koko ajalta kun olin töissä onneksi vain kuukauden suunnilleen..

Ja listat joihin tarjous tehdään on tosiaan netistä otettuja lista hintoja ja pitää olla perussähkö käytössä sillä jos on esin yö ja päivä sähkö ei voinut tehdä sopimusta. Omakotitaloo sai tehdä sopimuksen mikäli vuosi kulutus jäi alle tietyn kwt määrän.. Joka oli täysin mahdotonta sähkölämmityksellisessä talossa.

Sitten jos kauppan sait tehtyä niin myöhemmin kuulit että ei ollutkaan kelvannut niiden äänitys järjestelmä oli paska ja äänikuittista ei saanut selvää..

Monelta jolle soittelin  niin oli jäänyt paskamaku suuhun yhtiöstä kun ei ollut päässyt irti sopimuksesta ja oli laskutettu aiheetta..

[/quote]

No voi vittu! Mä harkitsin tätä työtä kovien palkkioiden takia... mut jos menee todellisuudessa siihen, että äänikuitit ei kelpaa (vaikka kelpaisi oikeesti) niin hasitakaa paska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Suomen laki on kuluttajan puolella :)

Vierailija
64/83 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli myös tuo kokeilu viime vuonna. ilmaisesta kuukaudestajoutui lopulta tappelemaan. toivottavasti annoit nauhoittaa puhelun, se lopulta pelasti meidän kuukautemme.

Vierailija
65/83 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me otettiin se puolen vuoden sopimus viime syksynä ja ainakin se hoitui ihan asiallisesti. Eka kuukausi oli ilmainen ja sen jälkeen hinta oli se, mitä sopimuksessa luki. Pyysin kuitenkin ennen soopimuksen loppumista tarjouksen omasta sähköyhtiöstä ja sieltä saatiin lopulta halvempi hinta. Kai ne Suomen Energiayhtiössäkin laskee sen varaan, että osa tilaajista jatkaa sopimusta huomaamattaan yli 6 kk:n.

Vierailija
66/83 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelut nauhoitetaan nykyään ilman asiakkaan lupaa, on pakollista. Ottakaa ihmiset huomioon, että kyseisen telemarkkinoinnin toimitusjohtaja on vaihtunut ja yrittää parhaillaan korjata edellisen toimitusjohtajan sotkuja.

On todellakin valitettavaa, että moni on tämän edellisen kusipään takia joutunut tappelemaan eri asioista :/

Nykyinen toimitusjohtaja seuraa vannomatta lakia ja tarjoaa kuluttajalleen sen mitä ovat luvanneet, ilman ongelmia ja vastaväitteitä.

Terv. Yhtiön asioista vähän enemmän tietävä naikkonen.

Vierailija
67/83 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ole koskaan kuullu koko yrityksestä mutta voin kertoa, että on niitä ongelmia muidenkin kanssa. Itse väänsin kättä fortumin kanssa sopimuksesta. Tilasin sopimuksen x, mutta toimittivat sopimuksen y:n mukaan, joka oli mulle huomattavasti kalliimpi.

Että osataan sitä kusettaa myös tunnetuissa ja luotettavaksi lasketuissa firmoissa. Ei pahalla vannoutuneille forttumilaisille.

Vierailija
68/83 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitti käynniseltä teiniltä kuulostava hihittelijä ilta-aikaan. Kerroi hänelle useaan otteeseen että minulla ei ole sähkösopimusta joten en voi sitä vaihtaakaan, ei mennyt oikein jakeluun tyttöselle. "Ei sun miestäsi varmaan haittaa tää kuitenkaan". Kysyin että saanko mä naapurinkin sähkösopimukset hoitaa tässä samalla kun ei ole näköjään väliä kenen nimi siellä paperissa lukee? Juu ei tullut kauppoja teinin kanssa.

Vierailija
69/83 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tarina viime vuodelta. Mulle siis sama diili tarjottiin. Jännitin kun luin netistä ihmisten kokemuksista. No ei tullut ilmaista kuukautta kun pitää olla kulutus alle 10000kwh(tai mitä ny tikinä onkaan) vuodessa. Olin tentannut myyjältä että koskeehan varmasti tämä kyseinen tarjous minua, sain reklamaatiota vastaan sen ilmaisen kuukauden, asia siis hoidettiin mielestäni hyvin, vaikka odotin pahinta. Pisteet siitä! No jossain vaiheessa tuli taas lasku jossa kaupattiin tapaturmavakuutusta(mikä järki!?!) ja annettiin 2 maksuvaihtoehtoa, eli molemmissa sama summa joka oli siis sähkölaskun hinta, toinen a4 yläreunassa ä, toinen ala, siellä missä yleensö laskussa on ne maksutiedot. No yllättäen tämä vakuutuksen ottaminen oli alareunassa ja mieheni typeränä maksoi sen vaikka olin sanonut ettet mee nyt idiootti halpaan. No menihän se... Seuraavaksi tuli 50€/kk tapaturmavakuutus joka oli täysin täynnä porsaanreikiä ja oli tarkoitettu työntekijöille jos jäävät vammansa takia työttömiksi(?!?!), muutenkin paska vakuutus ja olen yrittäjä.. No asia hoidettiin taas hieman viivellä, mutta kuluja ei tullut. Toki otin heti muusta firmasta sopparin kun sen aika koitti. Liikaa vääntöä ottaen huomioon kyseisen firman entisen maineen. Aika ihmeellisiä keinoja hyväksyä vakuutus henkilölle joka ei edes henkilökohtaisesti laskua maksanut!? Anteeksi kirjoitusvirheet. Mutta kyllä niiden kanssa pärjää, ovat selkärankaisempia nykyjään.

Vierailija
70/83 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroitkos, mitä joudut tällä hetkellä maksamaan sähköstä vai mistä tempaisivat tuon 5 prossaa ?

Vierailija
71/83 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Suomen Energiayhtiö on ärsyttävä. Olen kieltäytynyt monesti niiden tarjouksista, ja ne silti jatkavat soittelua. Soitteluväli on jotain 2-3 kk. Ei kannata tilata Suomen Energiayhtiöltä mitään vaikka ilmaiskuukausia tuleekin, koska niiden hinnoittelu on sellaista, että tulee pitkäjänteisesti kalliiksi.

Vierailija
72/83 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta oli kuitenkin korkeampi kuin millä muut myy joten siksi sait kuukauden ilmaiseksi 

Vierailija
73/83 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu teki sopimuksen noiden kanssa, mutta joutuu erikseen maksamaan sähkön siirrosta. Eli hänen sähkölaskunsa on nykyään huomattavasti suurempi.

Vierailija
74/83 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mega tota ainaski viime aikoina on myyny mitä kaverilta kuulin kun se oli töissä siellä vähän aikaa. Mega ainaskin maksoi palkan niin ku lupaavat mutta muuten siellä oli ihan syvältä meininki. Pomo vaan ei jaksanut kunnolla opastaa mitä kaveri kertoi. Joku toinen pomo mikä sinne ton sähkön hankki on kyllä ihan kujalla jos ei ennen yhteistyötä ees googlettanu miten on homma toiminu aiemmin tolla sähköfirmalla.Voisi kuvitella että se on joku entinen siwan kassa kun menee tollasiin miinoihin. Melkoista ammattitaitoa.

Vierailija
75/83 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 19:39"]En koskaan osta mitään puhelimesta. Ne voi hyvin jättää kertomatta jotain. En tosin siis tätä kyseistä firmaa tiedä, mutta tarkistan aina faktat netistä ennen minkään asian tilaamista.
[/quote]

Myös kivijalkakaupassa voivat jättää kertomatta jotain, tiesitkös?

Puhelimessa tehdyssä sopimuksessa on aina 14 vrk purkuoikeus.

Vierailija
76/83 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sähkö maksoi tarjouskaudella 4,72 snt/kWh, tarjouskauden jälkeen hinta olisi pompsahtanut 7,38 snt/kWh. Sanomattakin on selvää että irtisanoin sopimuksen tarjouskauden jälkeen. 

Vierailija
77/83 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä riitti irtisanomiseen pelkkä puhelinsoitto.

Vierailija
78/83 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ottaa mitään vastaan joka tarjoaa SEY:n sähköä. Olin töissä Costa De Sol Marketilla joka siis oli ohjelmassa Vitun Puhelinmyyyjät. Tosiaan ne hinnat ovat kusetusta. Mitään aleja ette tule saamaan. Otin loparit koska en nauttinut siitä kuinka paljon jouduimme valehtelemaan ihmisille. Edes palkkaa kuudelta kuukaudelta saanut. 

Vierailija
79/83 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 19:50"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 19:45"]

Me emme ota siltä yhtiöltä mitään. Myyjä on vain myyjä, voi seuraavana päivänä myydä lehtiä. Ei siis todennäköisestikään ole ko. firmassa töissä.

[/quote]

Myyjä on vain myyjä??? Vittu miten ala-arvonen kommentti.

Terveisin: VAIN MYYJÄ, joka myy sulle pikkarit jalkaan!

[/quote]

:D Ei hitto, miten joku voi loukkaantua tuosta? En kirjoittanut tuota kommenttia, mutta eiköhän tuolla nyt tarkoitettu nyt ihan sitä, että myyntiä hoitaa yleensä alihankkijat, jotka ovat saaneet toimeksiannon firmalta x. Myyjä ei siis ole firmalla x töissä, vaikka myykin heidän tuotteitaan. Samalla firmalla voi olla myynnissä firman x tuotteiden lisäksi monen muunkin firman tuotteita. Myyjä siis on vain myyjä, joka myy tuotetta. Ei firman x työntekijä eikä vastaa myynnin jälkeen enää yhtään mistään. Hän tuskin hoitaa firman asiakaspalvelua eikä välttämättä tunne edes myymänsä tuotteetn sopimusehtoja kunnolla. Hän myy tuotteita niillä tiedoilla, jotka toimeksiantaja on toimittanut ja puhelinmyyntiyritys sen pohjalta myyjän kouluttanut.

T: Entinen puhelinmyyjä

Vierailija
80/83 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on ollut ihmisillä ongelmia tuon kanssa. Itse olin yhdessä elämän vaiheessa ko. lafkan asiakas 6kk ja siinä ei ollut mitään ogelmia.

Kannattaa nyt laittaa se puhelun sisältö itselle paperille kun on vielä muistissa ja sitten katsoa että asiat menevät kuten oli puhe. Ja heti ensimmäisen ongelman kohdalla kannattaa tosissaan harkita siirtymistä toiseen firmaan, koska ongelmilla on tapana kasaantua.