Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen Energiayhtiö Oy ?! (hyväksyin tilauksen)

Vierailija
08.07.2014 |

Tänään soitti erittäin mukanav kuuloinen ja oloinen mies henkilö, joka kauppasi minulle 6kk:n määräaikaista kokeilu sopimusta SEY:ltä.

6kk:n sopimus sisältää 1 ilmaisen käyttösähkö kuukauden ja loput 5 kuukautta menee -5% nykyisestä sopimuksesta.

Kannattiko?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myin joskus tuo Suomen energiayhtiötä. Jos tuli listalta tuttuja vastaan, painoin seuraava, koska en todellakaan halunnut heidän riesakseen laittaa tuota kusetusyhtiötä.

Vierailija
42/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 20:07"]jaahas... paska pata laulaa ja ufot hyökkää!

Itse olen töissä tässä kyseisessä firmassa, joka myy näitä Suomen Energiayhtiön sähkösopimuksia kuluttajille. Viestin 12 kirjoittajalle kesäterveisiä: mun kk palkka pyörii 4 tonnin paikkeilla, että pikkasen kovempi liksa kuin sinun veikkaamasi 3€ tunnilta ;)

Kyseisen puhelinmyynti yhtiön johto on vaihtunut ja voin taata että nykyinen tj seuraa helvetin tarkkaa lakia ja pitää huolen siitä, että kuluttaja saa sen mikä hänelle on luvattu. Kuten ap laittoi kyseessä on määräaikainen sopimus joka purkautuu automatic 6 kuukauden jälkeen. Jos asiakas on ollut tyytyväinen VOI HÄN UUDESTAAN kilpailuttaa meidät, joka tarkoittaa 10 kuukautta -5% ja 2 kulutonta kuukautta käyttösähkön saralla.

Tässä teille faktat pöytään ja kaikki tapahtuu nykyään laillisesti ja luvatusti :) :)

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joskus vuosia sitten hairahduin tuohon ja nehän tosiaan lupaavat 6kk halvempaa hintaa, mutta sitten nostivat sen jälkeen sen pilviin. Sitähän ihminen voi kuvitella kilpailuttavansa sopimuksen uudestaan, mutta Suomen laki takaa mahdollisuuden kilpailuttaa sähköntoimittajaa kuluitta vain kerran vuodessa (eli 12kk välein). Joko siis maksat ensimmäistä kuutta kuukautta seuraavien kuuden kuukauden aikana kaikki alennukset ja vähän päälle Suomen Energiayhtiölle tai sitten maksat käsittämättömän suolaisen suojelumaksun sähköverkkoyhtiölle ylimääräisestä mittarinluvusta, kun vaihdat sähköntoimittajaa useammin kuin kerran vuodessa. Suo siellä ja vetelä täällä. En voi suositella kenellekään. Peru, kun vielä voit ja osta sähkö joltain oikealta sähköyhtiöltä.

Ja viimeinen Suomen Energiayhtiön rassukka koululaispuhelinmyyjä, joka soitti minulle toisella viikolla koulujen kesäloman alkamisen jälkeen, väitti vielä, ettei hän ole myymässä sähkösopimusta, vaan tarjosi vain alennusta... Ei ymmärtänyt, kun kerroin, etten ole heidän asiakas, enkä todellakaan aio olla jatkossakaan.

Vierailija
44/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 19:56"]Kevättalvella mulle soitettiin samasta puljusta ja esitettiin samanlainen tarjous. Eli 6 kk sopimus, eka kuukaus ilmaiseksi ja sitten -5 % nykyisestä sähkön hinnasta. Kysyin vielä että todellakinko siitä vielä viisi prosenttia pois, mitä nykyinen sähköyhtiöni veloittaa sähköstä per kwh. "kyllä juuri näin".

Noh, otin tarjouksen vastaan, kun kuulosti niin hyvältä. Sitten onneksi syynäsin paperit läpi tarkasti, kun kirjallinen sopimus tuli. Siinä puhuttiin kyllä ilmaisesta kuukaudesta, MUTTA mitään mainintaa ei ollut tästä että olisi -5 % hinnasta pois, ja kun tarkistin hintansa (se oli kyllä ilmoitettu sopimuksessa) niin kappas, eipä todellakaan ollut mitään alennusta, vaan KALLIIMPI hinta per kwh kuin nykyisessä sähköyhtiössäni. En muista paljonko se oli, mutta kalliimpi kuitenkin!

Soitin sitten asiakaspalveluun ja peruutin sopimuksen, se kyllä sujui ihan moitteettomasti.

Eli lue tarkasti kirjallinen sopimuspaperi läpi, jahka tulee postissa!

[/quote]

Olen työni puolesta joutunut paljon tekemisiin kyseisen yhtiön asiakkaiden kanssa ja ovat poikkeuksetta tyytymättömiä.

He antavat ymmärtää että sopimus on edullinen ja saattaa se ollakin sen 6kk, sen jälkeen hinta pompsahtaa niin korkeaksi että vetävät omansa pois korkojen kera.

Että kannattiko? No ei!

Vierailija
45/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myin tossa kanssa  tota ja puhelinmyyntifirma oli ainakin ihan kusetusta ja multa jäi rahat saamatta koko ajalta kun olin töissä onneksi vain kuukauden suunnilleen..

Ja listat joihin tarjous tehdään on tosiaan netistä otettuja lista hintoja ja pitää olla perussähkö käytössä sillä jos on esin yö ja päivä sähkö ei voinut tehdä sopimusta. Omakotitaloo sai tehdä sopimuksen mikäli vuosi kulutus jäi alle tietyn kwt määrän.. Joka oli täysin mahdotonta sähkölämmityksellisessä talossa.

Sitten jos kauppan sait tehtyä niin myöhemmin kuulit että ei ollutkaan kelvannut niiden äänitys järjestelmä oli paska ja äänikuittista ei saanut selvää..

Monelta jolle soittelin  niin oli jäänyt paskamaku suuhun yhtiöstä kun ei ollut päässyt irti sopimuksesta ja oli laskutettu aiheetta..

Vierailija
46/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ollut huijarifirma?

Vierailija
47/83 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä on mahdollista, että nää soittelee suoramarkkinointikiellosta huolimatta? Kukaan muu ei soittele, nää soittaa noin joka toinen kuukausi. Olen puhelimessa kieltänyt uudet soitot, silti edelleen tulee!

Vierailija
48/83 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella epämääräinen firma.Kiireessä hölmönä tein suullisennsopimuksen puhelimessa kun lupasivat halvemmat hinnat kun silloisessa yhtiössä.Lupasivat lähettää kirjallisen sopparin postitse,jolloin voin vielä perua halutessani sopimuksen.No eipä kuulunut.Alkoi kuulua vaan törkeän kalliita arviolaskuja.Soitin uudestaan ja pyysin uutta sopimusta postitse,lupasivat,mutta ei kuulunut.Sekavaa laskutusta arviolaskuineen ja tasauslaskuineen,jolloin todellinen hinta jää oman laskupään varaan.Eikä yhtään halvemmaksi laskutoimituksieni perusteella tullut.Älkää ikinä!

Vierailija
49/83 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen pari vuotta sitten ostanut suomen energiayhtiöltä sähkösopimuksen. Oli pikkuisen halvempi kuin helsingin energian sopimus, joskin helenille piti maksaa siirtomaksua. Mutta silti säästin huimat pari euroa/kk. Vähän alkuun pelkäsin, että olenko tullut kusetetuksi, mutta en sentään :) Kun muutin paikkakuntaa, suomen energiayhtiö lähetti mulle hyvityssumman tilille. 

Vierailija
50/83 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen firma lähettää ennen sopimuskauden loppua normaalin laskun sijaan maksuhuomautuksen olemattomasta maksamattomasta laskusta myöhästymissakkoineen ja-korkoineen. Jos reklamoit saamattomasta laskusta,firma väittää pokkana lähettäneensä varsinaisen laskun ja asiakas on saanut sen ,koska itella ei ole palauttanut sitä heille. Firmalla on vuosittain kymmeniätuhansia asiakkuusvaihtoja,joten "myöhästymissakoista" kertyy helposti satoja tuhansia voittoa,koska harva asiakas viitsii riidellä yksittäisistä pienistä sakoista,kun ulosottouhkakin on päällä.

On uskomatonta miten valvontaviranomaiset eivät puutu näin räikeään väärinkäytökseen esim.rikosilmoituksella.Kuluttajavalvojilla ei ole muka muuta mahdollisuutta kuin pyytää kiltisti yritystä muuttamaan tapansa ja kehottaa valittajaa kääntymään kuluttajariitalautakunnan puoleen,jossa käsittely kestää vuosia ja yrittäjä selviää siitäkin lupaamalla parantaa tapansa.Suomessa ei ole todellista kuluttajasuojaan,on vain kulissi.

Vierailija
51/83 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi firmaha on saanut kuluttajansuoja lautakunnalta langettavan tuomion epärehellisestä markkinoinnista. Suosittelen lukemaan esimerkiksi tämän jutun:

http://www.talouselama.fi/uutiset/jos+suomen+energiayhtiosta+soitetaan+kannattaa+olla+todella+tarkka+sanoistaan/a2207600

Vierailija
52/83 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman kummallinen kuva jäi firmasta. Mullekin soitettiin ja markkinoitiin sähkösopparia viime syksynä. Vertasin tarjoamiaan hintoja ja oli edullisempi kuin sen hetkinen sähköyhtiö, joten hyväksyin tarjouksen. Postissa tuli sitten vahvistuskirje.

En tiedä mikä kämmi siellä kävi, koska soppari Suomen Energiayhtiön kanssa ei koskaan astunut voimaan. Meille tuli edelleen laskuja entiseltä sähköntoimittajalta eikä pitänyt olla määräaikainenkaan ettei sitä ois saatu katkaistua.

Vierailija
53/83 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haksahdin tähän tarjoukseen myös: vakuutettiin että todellakin 5% halvempi sähkö kuin nykyisin ja lisäksi 1kk ilmainen sähkö.

No joo ei ollut. Tietenkään. Olin sen 6kk asiakkaana, jonka aikana hävisin n.30€ (aiempi sopimukseni olisi ollut halvempi) Firma meni heti vaihtoon, kun tuo aika oli kulunut ja olen ihan varma etten enää ikinä tee yhtään sähkösopimusta puhelinmyyjän kanssa.

Tietenkin syytän itseäni, että uskoin myyjän sanaan ja menin tähän lankaan. Olisi pitänyt olla tarkempi.

Vierailija
54/83 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin soiitivat parisen vuotta sitten. Pyysin tarjouksen kirjallisena, mutta ei sitä koskaan tullut. Siitä voi päätellä paljon.

En koskaan osta mitään puhelinmyyjiltä, oli tarjous sitten kuinka hyvä tahansa. Olen taistellut muutaman firman kanssa, jotka myivät dementoituneelle äidilleni kaikenlaista, vaikka oli myyntiestot laitettu.

Vierailija
55/83 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

54/56. Ei kuluttajaviranomaiset anna tuomioita,he vain pyytävät kauniisti.Jos yritys on riittävän röyhkeä,se jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut. Suojapaikkatyöllistäjä koko laitos.3734

Vierailija
56/83 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

53/58 tämänkaltainen huijaus ei onnistu E- laskulla.Siitä jää aina jälki.

Vierailija
57/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla tälläinen yhtiö pystyssä,me tilattiin sähkösopimus näiltä

ja se ei käynnistynytkään,menin kotiin ja sähköt oli poikki.soitettiin suomen energiaan ja ne sanoi ettei ole sopimusta.Vaikka itse myivät ja sanoivat että puhelu nauhoitetaan!!!

Vierailija
58/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliisi tutkintaan tällänen yhtiö ja luvat pois!

Vierailija
59/83 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin solmimaan puolen vuoden sopimuksen Suomen Energiayhtiön kanssa. Tuo oli virhe, huijausta koko homma. Sopimuksen pystyy sanomaan irti aikaisintaan 2kk ennen sopimuksen päättymistä. Laskuja tulee vielä 4kk sopimuksen päätyttyä. Suosittelen tilaamaan sähköt muuta kautta!

Vierailija
60/83 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuvuodesta tein puolen vuoden sopparin heidän kanssaan, hiukan halvemmalla kuin paikallisen sähköyhtiön kanssa. Keväällä sieltä soitettiin ja tarjottiin vuoden määräaikaista jatkosopimusta, vähän entistä halvemmalla! (1.7. alkaen) Tietenkin suostuin. Saatuani tilausvahvistuksen ihmettelin että kalliimpihan tämä on eikä halvempi... Pari päivää sitten sain heiltä tarjouskirjeen jossa tarjottiin "Varma Diili"-sopimusta vuodeksi, joka oikeasti olisi hieman tämän hetkistä halvempi, mutta sisältää pakkokylkiäisenä vakuutuksen tapaisen joka maksaa vitosen kuussa! Perusmaksutkin näissä sopimuksissa ovat erilaiset. Ilmassa on suuren kusetusjuhlan tuntua... Onneksi on 1.7. alkavan sopparin peruuttamislomake tallessa,  tosin peruuttaa voi kuulemma myös puhelimitse, sähköpostitse tai faxilla. Taidanpa peruuttaa vähintään kahdella eri tavalla, varmuuden vuoksi! 

Heidän kunniakseen tosin kerrottakoon, että tämä ensimmäinen puolivuosi on mennyt luvatuin hinnoin, ilman ongelmia.