Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen Energiayhtiö Oy ?! (hyväksyin tilauksen)

Vierailija
08.07.2014 |

Tänään soitti erittäin mukanav kuuloinen ja oloinen mies henkilö, joka kauppasi minulle 6kk:n määräaikaista kokeilu sopimusta SEY:ltä.

6kk:n sopimus sisältää 1 ilmaisen käyttösähkö kuukauden ja loput 5 kuukautta menee -5% nykyisestä sopimuksesta.

Kannattiko?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 11:15"]Meillä sähkö maksoi tarjouskaudella 4,72 snt/kWh, tarjouskauden jälkeen hinta olisi pompsahtanut 7,38 snt/kWh. Sanomattakin on selvää että irtisanoin sopimuksen tarjouskauden jälkeen. 
[/quote]

Meille kävi samoin..

Vierailija
22/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 19:47"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 19:44"]

No mitä sitten kyselet täällä, jos olet täysin varma olevasi oikeassa?

[/quote]

En väitä olevani varmasti oikeassa! Kyselen siksi koska haluan tietää muiden kokemuksia tästä yrityksen tarjoamasta sopimuksesta! (=

[/quote]

Siis tämä keskustelu olikin MAINOS !!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaapas vähän, niin saat ehkä tietää totuuden tuosta puljusta!

Vierailija
24/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevättalvella mulle soitettiin samasta puljusta ja esitettiin samanlainen tarjous. Eli 6 kk sopimus, eka kuukaus ilmaiseksi ja sitten -5 % nykyisestä sähkön hinnasta. Kysyin vielä että todellakinko siitä vielä viisi prosenttia pois, mitä nykyinen sähköyhtiöni veloittaa sähköstä per kwh. "kyllä juuri näin".

Noh, otin tarjouksen vastaan, kun kuulosti niin hyvältä. Sitten onneksi syynäsin paperit läpi tarkasti, kun kirjallinen sopimus tuli. Siinä puhuttiin kyllä ilmaisesta kuukaudesta, MUTTA mitään mainintaa ei ollut tästä että olisi -5 % hinnasta pois, ja kun tarkistin hintansa (se oli kyllä ilmoitettu sopimuksessa) niin kappas, eipä todellakaan ollut mitään alennusta, vaan KALLIIMPI hinta per kwh kuin nykyisessä sähköyhtiössäni. En muista paljonko se oli, mutta kalliimpi kuitenkin!

Soitin sitten asiakaspalveluun ja peruutin sopimuksen, se kyllä sujui ihan moitteettomasti.

Eli lue tarkasti kirjallinen sopimuspaperi läpi, jahka tulee postissa!

Vierailija
25/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se firma joka tekee noita myyntipuheluita Suomen Energiayhtiölle on ehkä pahin kusetuspulju koskaan. Kaikki revitään vielä työelämää ymmärtämättömien teinien selkänahasta, tekevät hommaa ehkä kolmen euron tuntipalkalla. Ihan hirveä pulju, huhhuh. Sen perusteella ei jäänyt kovin hyvää kuvaa itse tästä sähköfirmastakaan...

Vierailija
26/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa kusetusta koko firma!

Vierailija
27/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi! Mitä jos firma nostaisi heti hintoja 6 kk jälkeen? Muistaakseni kysymyksessä on ehkä ulkomaalainen firma, joka kauppaa itseään nimellä " Suomen" energiayhtiö.

Vierailija
28/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kauppasivat puhelimitse tuota, ja otin sen. Sopimuskirjettä ei koskaan tullut, otin yhteyttä heihin ja sanoivat ettei mitään sopimusta ole tehty ja puhelinmyyntiä heillä ei tuolloin edes kuulemma ollut. Kummallista. Tämä keväällä.

Vierailija
29/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempia laskuja luvattiin, mutta kalliimpiahan sieltä tuli. Sähkönsiirtomaksu tulee paikalliselta laitokselta kuitenkin. Kaikenlisäksi paikallinen sähkö on halvempaa, kun ihan toista väittivät. Vaihdoin sit takas paikalliseen. Tulee vain yksi lasku ja se on halvempi, kun edellisten kahden laskun summa.

Vierailija
30/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaahas... paska pata laulaa ja ufot hyökkää!

Itse olen töissä tässä kyseisessä firmassa, joka myy näitä Suomen Energiayhtiön sähkösopimuksia kuluttajille. Viestin 12 kirjoittajalle kesäterveisiä: mun kk palkka pyörii 4 tonnin paikkeilla, että pikkasen kovempi liksa kuin sinun veikkaamasi 3€ tunnilta ;)

Kyseisen puhelinmyynti yhtiön johto on vaihtunut ja voin taata että nykyinen tj seuraa helvetin tarkkaa lakia ja pitää huolen siitä, että kuluttaja saa sen mikä hänelle on luvattu. Kuten ap laittoi kyseessä on määräaikainen sopimus joka purkautuu automatic 6 kuukauden jälkeen. Jos asiakas on ollut tyytyväinen VOI HÄN UUDESTAAN kilpailuttaa meidät, joka tarkoittaa 10 kuukautta -5% ja 2 kulutonta kuukautta käyttösähkön saralla.

Tässä teille faktat pöytään ja kaikki tapahtuu nykyään laillisesti ja luvatusti :) :)

Vierailija
31/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksaa sit ton tarjouskauden jälkeen?

Maksaako enemmän kuin nykyinen?

Vierailija
32/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 20:07"]jaahas... paska pata laulaa ja ufot hyökkää!

Itse olen töissä tässä kyseisessä firmassa, joka myy näitä Suomen Energiayhtiön sähkösopimuksia kuluttajille. Viestin 12 kirjoittajalle kesäterveisiä: mun kk palkka pyörii 4 tonnin paikkeilla, että pikkasen kovempi liksa kuin sinun veikkaamasi 3€ tunnilta ;)

Kyseisen puhelinmyynti yhtiön johto on vaihtunut ja voin taata että nykyinen tj seuraa helvetin tarkkaa lakia ja pitää huolen siitä, että kuluttaja saa sen mikä hänelle on luvattu. Kuten ap laittoi kyseessä on määräaikainen sopimus joka purkautuu automatic 6 kuukauden jälkeen. Jos asiakas on ollut tyytyväinen VOI HÄN UUDESTAAN kilpailuttaa meidät, joka tarkoittaa 10 kuukautta -5% ja 2 kulutonta kuukautta käyttösähkön saralla.

Tässä teille faktat pöytään ja kaikki tapahtuu nykyään laillisesti ja luvatusti :) :)

[/quote]

kilpailuttaa TEIDÄT? Miksi joku haluais kilpailuttaa teidän puhelinmyyntifirman?

Vierailija
33/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 20:12"]

Paljonko maksaa sit ton tarjouskauden jälkeen?

Maksaako enemmän kuin nykyinen?

[/quote]

Siitä ei ollut puhetta :O mutta jos minulla on mahdollisuus tehdä uusi sopimus 6 kuukauden päästä, tuolla samalla menetelmällä niin aijon kyllä kilpailuttaa! Laskin tässä meinaa sen mitä tulisin säästämään vuodessa ja yllätyksekseni summa olisi noin 150€ ! Kyllä siinä vaiheessa mielestäni kannattaa kilpailuttaa uudestaan, jos vain asiat menevät niin mitä tämä myyjä minulle lupasi.

-AP

Vierailija
34/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ollut toista vuotta asiakas, ja kaikki luvatut pitivät paikkansa. Eivätkä ole hinnat ainakaan tässä vajaan kahden vuoden aikana nousseet.

Vierailija
35/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viiden prosentin halvempi hinta on monesti täyttä kukkua. Kyseinen firma kun ei mistään tiedä, paljonko kukakin sähköstään todellisuudessa maksaa - he perustavat ko. alennuksen sähköyhtiöiden ilmoittamiin ns. listahintoihin, jotka ovat toistaiseksi voimassa olevien sopimusten hintoja. Ja nehän ovat useimmiten selvästi määräaikaisia sopimuksia kalliimpia, puhumattakaan muista mahdollisista alennuksista (pitkäaikaiset asiakkaat, jatkotarjoukset, kiinteistöyhdistykset jne).

Minullekin joskus soittivat ja hehkuttivat 5 % halvempaa sähköä. Sepä vasta olisikin ollut melkoinen tarjous, sillä silloisessa asunnossani sähkö sisältyi vuokraan.

Vierailija
36/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää koko homma tosissaan kusetusta? Itse olen töissä telekuninkaalla juurikin myymässä puhelinitse näitä soppareita joista tässä ketjussa puhutaan. Tähän asti kaikki on menny hyvin ja asiakkaat olleet tyytyväisiä.

Vierailija
37/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä meininki on nykyään, mutta aikaan olimme niin tyhmiä, että otimme sähkösopimuksen tuolta. No muutimme rivariin kerrostalosta ja ilmoitimme uuden osoitteen heille. Kukaan ei kuitenkaan viitsinyt kertoa, että he eivät tarjoa sähköä kuin kerrostaloihin. No sähköt meni aikanaan poikki ja koska emme halunneet sulattaa pakastinta, otimme (muistaakseni) 90€ pikakytkennän. Koitin tätä periä Suomen Energiayhtiöltä ja 6kk selvittelyn jälkeen asiaa hoitanut nainen jäi äitiyslomalle. En jaksanut vaivautua sen jälkeen.

Ja vielä kun ajattelee, kuinka pientä se sähkönkulutus on kerrostalokämpässä, niin tuollaiset tarjoukset ovat ihan puuta heinää. Suosittelen hankkiutumaan eroon asap.

Vierailija
38/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 20:18"]

Tuo viiden prosentin halvempi hinta on monesti täyttä kukkua. Kyseinen firma kun ei mistään tiedä, paljonko kukakin sähköstään todellisuudessa maksaa - he perustavat ko. alennuksen sähköyhtiöiden ilmoittamiin ns. listahintoihin, jotka ovat toistaiseksi voimassa olevien sopimusten hintoja. Ja nehän ovat useimmiten selvästi määräaikaisia sopimuksia kalliimpia, puhumattakaan muista mahdollisista alennuksista (pitkäaikaiset asiakkaat, jatkotarjoukset, kiinteistöyhdistykset jne).

Minullekin joskus soittivat ja hehkuttivat 5 % halvempaa sähköä. Sepä vasta olisikin ollut melkoinen tarjous, sillä silloisessa asunnossani sähkö sisältyi vuokraan.

[/quote]

Paitsi että SEY:n sopimusta ei voi tehdä määräaikaisen sopimuksen päälle eikä talouksiin, jossa sähkö sisältyy vuokraan. :)

Vierailija
39/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 20:18"]

[/quote]

Paitsi että SEY:n sopimusta ei voi tehdä määräaikaisen sopimuksen päälle eikä talouksiin, jossa sähkö sisältyy vuokraan. :)

[/quote]

Ei toki voikaan. Kyse onkin siitä, että myyntipuhe alkaa heti väitteellä halvemmista hinnoista, vaikka niillä ei olisi minkäänlaista totuuspohjaa. Eli myyjät soittelevat randomisti talouksiin ja kehuvat halvempaa sähköä, vaikka eivät millään tavalla tiedä henkilön nykyisen sopimuksen hintoja tai mahdollista määräaikaisuutta, tai onko taloudessa sähkösopimusta ollenkaan. Omalla kohdallani tosiaan soittivat ja mainostivat tuota huimaa etua, vaikka koko talossa ei edes ollut lainkaan huoneistokohtaisia mittareita (kyseessä opiskelija-asuntosäätiön talo).

Toisena esimerkkinä soittivat kaverilleni, jolla oli varsin huokean määräaikaisen sopimuksen päälle paikallisen sähköyhtiön henkilökunta-alennus. Ei ollut SEY:n tarjous enää siinä vaiheessa millään tavalla kilpailukykyinen, vaikka ensin mainostivatkin halvempaa hintaa.

Vierailija
40/83 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi oli halpaa sähköä. Sitten rupesi tulemaan kirjeitä parin kuukauden välein että "sähkön maailmanmarkkinahinta" nousee ja niin valitettavasti meidänkin. Luottavat kai siihen etteivät ihmiset jaksa/ymmärrä irtisanoa sopimusta.