Alanko seksin lisäksi pihtaamaan ruokaa. Mies syö meidän konkurssiin?
Mies on kova syömään. Normaalisti käy lounasravintolassa ja ruoka työnpuolesta on tosi edullista. Nyt on kuusi viikoa kesälomalla ja ruokaa kuluu. Kaikki ateriat olen tehnyt ajatuksella, että riittää kahdelle päivälle ja arvatkaa vaan riittääkö? Laitetteko te muille miehelle rajoituksia siihen, miten paljon saa mitäkin ruokaa syödä?
Tällä menolla koko kesä menee keittiössä.
Kommentit (11)
Tee halpoja keittoja. Raaka-aineissa se juju on.
Mä ainakin sanon, jos oon tehny kahdelle päivälle ruuan niin osaa itsekukin kauhoa sen mukaan. Isoruokaiselle pitää tehdä reilu salaatti ja leipää lisäksi.
Miksi valitat täällä? Luuletko että me voidaan muka mennä nalkuttamaan miehellesi? Ehei, mene kuule puhumaan suusi puhtaaksi jätkälles ja sano että lopeta se ahmiminen.
tuntuu että av mammat ei osaa tehdä mitään muuta kuin valittaa ja sitten ne tulee tänne valittamaan "minun mies ei osaa sitä ja tätä minun mies ei ymmärrä minua minun mies on idiootti jne.."
opetelkaa puhumaan!!!
naurattaa ajatus,että sinä ap olet raivoissasi tät tekstiä kirjoittanut ja hahhhahha nyt kyllä jopa säälittää sinun puolesta .
olen puhunut
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 18:16"]Mä ainakin sanon, jos oon tehny kahdelle päivälle ruuan niin osaa itsekukin kauhoa sen mukaan. Isoruokaiselle pitää tehdä reilu salaatti ja leipää lisäksi.
[/quote]
Jos on jotain pihvejä, niin toki mäkin sanon, että vain yksi per pää tms, mutta ei nyt mitään perunaa tms kyllä voi rajoittaa :-o Ja just sitten ottaa vaikka palan leipää enemmän.
Minä laitan osan kastikkeesta pois jääkaappiin ennen kuin alamme syödä. Muuten sitä ei riitä seuraavalle päivälle. Ja mies on kuitenkin yhtä nälkäinen muutaman tunnin päästä, söi sitten ruokaa lautasellisen tai kattiallisen. Mukavinta olisi, jos mies tekisi kaiken ruuan ja kävisi kaupassa, mut miehen tekemä ruoka on usein sellaista jota minä en vaan voi syödä, tyyliin mitä tahansa lihaa punaisessa marindissa pannulla paistettuna, mielellään vielä just ohjeiden mukaan tehtynä että liha on kuin purkkaa söisi. Eli omia soosejaan saa mies ihan rauhassa syödä niin paljon kuin huvittaa, mut jos olen laskenut kaupassa käynnit ja ruokamäärät, niin harmittaa tehdä ylimääräisiä kauppareissuja ja olla jatkuvasti kokkaamassa.
Etkö saa edes seuraavan päivän lounaalle riittämään edellisen päivän päivällisruokaa? Kylläpä menee miehellä muonaa.
Perunan ottaisin salaiseksi aseeksi ja laittaisin makkaraperunalaatikkoa, tai jauhelihaperunalaatikkoa, sekä sitten valtavan laipion makaronilaatikkoa. Juureksista soppaa, jauhelihasta kastiketta saavillisen spagetin kera.
Riippuu tietty, mitä teillä yleensä laitetaan, jos paljon kalaa, niin kalliiksihan se tulee. Syödäänkö teillä puuroja? Mansikka-aika menossa, kiisseliä vaan lisäksi.
Pistä mies maksamaan ja tekemään ruokansa itse.
Munkin mieheni syö meidät vararikkoon aina jos on vastuussa ruuanlaitosta ja kaupassakäynnistä. Se on ihan hurjaa mitä se ostaa ja syö jos budjettia ei ole. Ja tiedoksi kaikille niille jotka tästä nyt korskahtavat: mieheni EI tee fyysisesti raskasta työtä, hän EI tienaa paremmin kuin minä, ja me EMME ole niin rikkaita että voisimme syöttää joka päivä mitä ikinä haluaa.
Mun ratkaisuni on että teen itse 99% sekä ruuanlaitosta että ruokaostoksista ja yritän välttää sellaisia ruokia joissa hän voisi esim. valita pelkkää sisäfilettä ja jättää kaiken muun syömättä. Esimerkiksi burritoista hän pitää, joten teen niitä usein ja ymppään ne niin täyteen kasviskuntaa kuin suinkin pystyn. On siellä jotain jauhelihaakin seassa, mutta valtaosa on muuta ja kilohinnaltaan huomattavasti halvempaa. Lihapata on hänen lempiruokaansa, mutta onneksi sen maku vain paranee kun sekaan laittaa erittäin merkittävän määrän sipuleita ja juureksia, jotka siinä haudutuksen myötä mössäytyvät niin ettei mies edes miellä niitä edullisiksi kasviksiksi.
Helpoin säästö meillä kuitenkin on se, että jos mies tietää että kotiruokaa on tiedossa, hän ei hae kallista noutoruokaa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 18:15"]
Tee halpoja keittoja. Raaka-aineissa se juju on.
[/quote]
Ei, vaan pistä mieskin välillä kokkaamaan! Huomaapahan (ehkä).
Rajoituksia ruokaan? No, jestas, en. Teen kerralla tarpeeksi. Kyllä sen äkkiä oppii miten paljon sitä tarvitsee.