Masentaa tämä juuri synnyttäneen vartalo...
Ei huvita lähteä ihmisten ilmoille ollenkaan. Tuntuu, että paras asu tällä hetkellä olisi tarpeeksi iso pahvilaatikko, joka peittäisi kaiken. Ne vähät vaatteet, jotka sopivat päälle, eivät näytä kovin hyvältä nekään. Äh.
Kommentit (70)
En mä lihonut, paino nousi n. 13 kiloa, mikä käsittääkseni on aika keskiverto tulos. Mulla on jäljellä sitä mahaa ja lantiokin on paljon leveämpi. Vatsalihaksia ei ole lainkaan ja ryhti on huono. Siinä raskausaikana sairastaessa lähti kaikki muutkin lihakset.
Joillekin ilmeisesti kaikki vartalokysymykset liittyvät läskiin...?
Ap
Mä en lihonut raskausaikana mutta silti vatsa on aika sotatantereen näköinen näin vuoden päästä synnytyksestä. Arpia, löysää nahkaa, elimistö siirtänyt läskit tohon etureppuun treenistä huolimatta. Bonarina kaunis punainen sektioarpi. No eipä tarvii bikineitä käyttää ;)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:14"]
Kyllä minuakin masentaisi. Masentuminen on ihan normaali reaktio siihen, että keho on "mennyt pilalle", kuten sanonta kuuluu. Onneksi kenenkään ei ole pakko "pilata" kehoaan ennenaikaisesti raskauksilla ja synnytyksillä, ellei halua.
[/quote]
Ai niin, unohdin lisätä aloitukseeni, että palstavelat voivat olla lisäämättä pakollista kommenttiaan ketjuuni, kiitos.
Sinä siis ilmeisesti luulet, että synnytyksen jälkeen ei voi ryhtyä taas harrastamaan liikuntaa, vai? (Ei kun hetkinen, älä vastaa mitään, olet panostanut tähän ketjuun jo ihan tarpeeksi. Kiitti ja hei!)
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:14"]
Mä en lihonut raskausaikana mutta silti vatsa on aika sotatantereen näköinen näin vuoden päästä synnytyksestä. Arpia, löysää nahkaa, elimistö siirtänyt läskit tohon etureppuun treenistä huolimatta. Bonarina kaunis punainen sektioarpi. No eipä tarvii bikineitä käyttää ;)
[/quote]
Miten kauan sulla on raskaudesta ja miten monta lasta? Ihan mielenkiinnolla kysyn.
Mulla palautui keho aika nopeasti viime kerralla, vähän jäi vatsa pehmeämmäksi kyllä. Saa nähdä, miten nyt.
Ap
Ap, älä hätäile. Muistan ikäni, miten miehen veli sanoi minulle kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen, että näytän ihan samalta kuin ennen synnytystä. Itsekin muistan nuorena tyttönä ihmetelleeni juuri synnyttäneiden vatsoja.
Tuosta inhottavasta kommentista huolimatta olin ristiäisissä jo ihan ihmisen näköinen. Kakkoselle tiedoksi, että painoni nousi raskauden aikana kahdeksan kiloa. Synnytys vei osan painosta, lopun vei imetys.
Ap, laita tukka nätisti ja pue päällesi kivan värinen paita. Näytät taatusti hehkeältä tuoreelta äidiltä.
Lenkille mars ! Mä sain 20 kg ja tiputin ne 2 kk lenkkeilemässä vauvan kaa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:18"]
Ap, älä hätäile. Muistan ikäni, miten miehen veli sanoi minulle kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen, että näytän ihan samalta kuin ennen synnytystä. Itsekin muistan nuorena tyttönä ihmetelleeni juuri synnyttäneiden vatsoja.
Tuosta inhottavasta kommentista huolimatta olin ristiäisissä jo ihan ihmisen näköinen. Kakkoselle tiedoksi, että painoni nousi raskauden aikana kahdeksan kiloa. Synnytys vei osan painosta, lopun vei imetys.
Ap, laita tukka nätisti ja pue päällesi kivan värinen paita. Näytät taatusti hehkeältä tuoreelta äidiltä.
[/quote]
Mulla on jo yli 2 viikkoa ja lopputulos aika kaukana. Pahinta on vatsalihasten puute. Tarvitsen aika lujan keskivartalon ryhdin säilyttämiseksi, eikä siitä ole nyt tietoakaan.
Nimiäiset on muutaman viikon päästä, ja niitä varten pitäisi ostaa jotain vaatetta - vituttaa jo valmiiksi.
Onneksi ei ole kokovartalopeilejä kotona, niin ei tarvitse jatkuvasti nähdä itseään.
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:22"]
Lenkille mars ! Mä sain 20 kg ja tiputin ne 2 kk lenkkeilemässä vauvan kaa.
[/quote]
Oon mä lenkkeillytkin, mutta en kovin pitkiä lenkkejä pysty tehdä, kun on sen verran kremppaa raskausajan jäljiltä. Eikä muutenkaan ole helppoa esikoisen kanssa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:16"]
Sinä siis ilmeisesti luulet, että synnytyksen jälkeen ei voi ryhtyä taas harrastamaan liikuntaa, vai?
[/quote]
En luule yhtään mitään. Totesin vain, että on ihan normaalia masentua tuollaisesta, mutta kyseessä on kuitenkin oma valinta. Varmaan tiesit, mitä oli odotettavissa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:24"]
Syö usein ja pienet annokset, kyl se siitä
[/quote]
Mä en nyt kauheasti voi miettiä laihduttamista, kun imetän, eikä mulla tule maitoa, jos en syö tarpeeksi.
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:16"]
Sinä siis ilmeisesti luulet, että synnytyksen jälkeen ei voi ryhtyä taas harrastamaan liikuntaa, vai?
[/quote]
En luule yhtään mitään. Totesin vain, että on ihan normaalia masentua tuollaisesta, mutta kyseessä on kuitenkin oma valinta. Varmaan tiesit, mitä oli odotettavissa.
[/quote]
Ole hyvä äläkä kommentoi tähän ketjuun laisinkaan, mua ei yhtään kiinnosta mikään velalässytys.
Ap
Äläpä hoppuile sen kehon kanssa. Aloitat vaunulenkeillä ja syöt terveellisesti ja lepäät aina kun mahdollista niin puolen vuoden kuluttua olet jo ihan eri näköinen. Kunto kyllä nousee nopeasti. Nauti vauvastasi!
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:26"]
Keskity vauvaan, älä itseesi.
[/quote]
Niin mä pääasiassa teenkin, mutta kun välillä pitää lähteä ihmisten ilmoille ja pukea päälle jotkut muut kuin kotivaatteet, niin silloin kyllä vituttaa. Kuten myös silloin, kun näen itseni vahongossa jostain heijastavasta pinnasta.
Ap
No jos et ite innostu niin kukaan täällä ei sua pysty auttaa, nää ainakin tepsii mulla ja teen nyt samalla lailla kun synnytään tän toisen
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:27"]
Ole hyvä äläkä kommentoi tähän ketjuun laisinkaan, mua ei yhtään kiinnosta mikään velalässytys.
[/quote]
Velalässytys? Oletko siis eri mieltä jostakin, mitä sanoin? Oma kokemukseni on, että kaikenlaiset kielteiset tunteet on huomattavasti helpompi sietää, kun hyväksyy omat valintansa ja ottaa niistä vastuun. Se, että oma keho on ruma eikä tunnu toimivan kunnolla, ei ole mikään maailmankaikkeuden rangaistus vaan kuuluu ikään kuin pakettiin.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:27"]
Äläpä hoppuile sen kehon kanssa. Aloitat vaunulenkeillä ja syöt terveellisesti ja lepäät aina kun mahdollista niin puolen vuoden kuluttua olet jo ihan eri näköinen. Kunto kyllä nousee nopeasti. Nauti vauvastasi!
[/quote]
Mä tiedän jo ed. kerrasta, ettei pidä hoppuilla ja että kyllä se siitä, mutta on vain niin ankeaa olla tämän näköinen. Ja sekin on ankeaa, ettei ole kunnollista päällepantavaa.
Ja ai niin ne hiukset, joista joku mainitsi: olisi pitänyt käydä raskausaikana leikkauttamassa huonot latvat pois, kun nyt ei meinaa ehtiä. Tosin raskausaikana olin niin huonovointinen, ettei mua jaksanut kiinnostaa jotkut kuivuneet latvat... No, ehkä parin viikon päästä sitten.
Ap
Mites nyt sillä tavalla onnistuit lihomaan? Itse olen aina ollut hoikka ja yhtä hoikka olin synnytyksen jälkeen kuin ennenkin sitä.