Masentaa tämä juuri synnyttäneen vartalo...
Ei huvita lähteä ihmisten ilmoille ollenkaan. Tuntuu, että paras asu tällä hetkellä olisi tarpeeksi iso pahvilaatikko, joka peittäisi kaiken. Ne vähät vaatteet, jotka sopivat päälle, eivät näytä kovin hyvältä nekään. Äh.
Kommentit (70)
Älä huoli ap, kyllä se siitä ajan kanssa normalisoituu. Mulla alkoi vuodessa kroppa muistuttaa entistään. Aluksi olin ihan raivon partaalla vartaloni kanssa. Osittain myös siksi kun en tiennyt kuinka hyvin se palautuu.
Nyt vaan lenkkiä ja väljiä vaatteita, älä kyttää liikaa peiliä! Osta vaikka uusia meikkejä ja värjää hiuksia ja luota siihen, että aika parantaa. <3
Sinulla on sentään vartalo jonka avulla pystyit saamaan lapsia. Hieman suhteellisuudentajua, nyt on aika opetella rakkautta itseäsi ja muita kohtaan - siten osaat antaa lapsillesikin ponnistuslaudan elämän seikkailuun.
Kirjotanpa vieläkin - mitä sitten rakkaat immeiset, jos tisseistä on tullut läpyskät tms? Eikö se ihmistaimi ole sen muutoksen väärti? Elämä on muutosta, joko sen hyväksyy tai sitten ei hyväksy ja saa vittuuntua tai masentua joka asiasta. Älkää vaan opettako tuota asennettanne elämään ja epävarmuuttanne lapsillenne.
Kyllä sä vielä palaudut omiin mittoihin, jos imetät sekin kuluttaa kaloreita keskimäärin 400-600.
Itselle tuli kiloja 16kg ja nyt 3kk päästä jäljellä vielä 4kg. Eikös sitä sanota että kun/jos imettää niin imetyksen loppuun mennessä pitäisi olla takaisin painossa- ennen raskautta siis.
Älä stressaa, kyllä ne kilot siitä putoaa :)!
Voi raukka koita kestää :( laita kiva kampaus ja käytä voiteita ja hoida hygienaa hyvin niin ei ehkä yhtä paljon masenna :) osta myös jotain uusia kivoja vaatteita jotka sopivat uuteen kehoosi. Onnea vauvasta!
Juuri synnyttäneenä tuntuu varmasti tuolta, itsellä 1 lapsi ja toinen tulossa. Keho ei tuntune samalta kuin aiemmin, se kestää aikansa, menee kyllä ohitse, annat aikaa itsellesi. Laihduttamista ehkä sitten 1-2-3 vuotiaan kanssa voi miettiä, jos kokee tarpeelliseksi, keho ei palaudu muutamassa kuukaudessa Ja tottakai useilla synnytys jättää kehoon muistonsa. Toivottavasti saat puolisolta tukea. Jaksamista Sinulle, kyllä tilanne etenee pikkuhiljaa!
Suosittelisin myös jonkin tukiliivin tms ostoa. Tukee kivasti röllykkää, nopeuttaa suorien vatsalihasten palautumista ja vaatteet istuu paremmin.
Olen synnyttänyt 2 lasta. Toisesta vielä 5kg mukana. 10kk täyttää tuo nuorempi. Esikoisen jälkeen olin tosi hoikka ja vihasin rintojani jotka olivat pienet ja aika tyhjät. Raskaudesta ei kyllä tietoakaan jos vatsani olisi nähnyt.
Toisen jälkeen olen lihavempi ja rinnat täyteläisemmät. Navassa on pieni arpi muttei muuta. Ohikulkija tuossa kehui peppuani sortseissa. Ällöttävä mies joka pysähtyi pyörällään ja sanoi kehunsa. Salilla käyn joskus pari kertaa kuussa...joskus pari kertaa viikossa. Vatsa on löysä jos istun tai kumarrun mutta ei kyllä haittaa yhtään. Imettäessä leveällä lantiolla tunsin itseni naisellisemmaksi kuin koskaan. Nyt ne ajat on ohi mutta silti ei ahdista ylimääräiset kilot. Paino alkaa vitosella joten mikään läski en ole. Muista en tiedä mutta en kyllä ole katunut kroppani muutoksia toisen jälkeen. En edes vihaa rintojani enää kuten esikoisen jälkeen. Vaikka kyllä ne roikkuu jos vertaa synnyttämättömään minään. Oikeestaan painan ihan yhtä paljon kuin teininä ennen raskauksia.
Seuraavan jälkeen olen varmaan vielä itsevarmempi.
Tiedän se oli kamalaa. Osta itsellesi jokin sexy korsetti se saa varmasti paremman mielen, alastonta vartaloa ei kannata tuijotella peilistä.
Itselopetin juuri imettämisen ja voi suru niitä läpysköjä jotka jäi jäljelle uhkeista rinnoistani, hetken märehdittyäni päätin löytää hyvät alusvaatteet ja löysin tukevat läpyskät täyttävät liivit voi kun tuli hyvä mieli, vaatteet päällä ihan kuin 25 vuotiaana ;)
Varaa itsellesi myös aika kampaamoon, se piristää aina.