Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masentaa tämä juuri synnyttäneen vartalo...

Vierailija
08.07.2014 |

Ei huvita lähteä ihmisten ilmoille ollenkaan. Tuntuu, että paras asu tällä hetkellä olisi tarpeeksi iso pahvilaatikko, joka peittäisi kaiken. Ne vähät vaatteet, jotka sopivat päälle, eivät näytä kovin hyvältä nekään. Äh.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:46"]

Kannattaa olla hyvät geenit niin palautuu paremmin. ;) 

[/quote]

Kyllä mä viimeksi palauduin aika hyvin. Mutta ottaa se jonkin verran aikaa.

Vähän absurdi toivotus sinänsä, kun ihminenhän ei geeneihinsä voi vaikuttaa, mutta...

Ap

Vierailija
42/70 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:27"]

Ole hyvä äläkä kommentoi tähän ketjuun laisinkaan, mua ei yhtään kiinnosta mikään velalässytys.

[/quote]

Velalässytys? Oletko siis eri mieltä jostakin, mitä sanoin? Oma kokemukseni on, että kaikenlaiset kielteiset tunteet on huomattavasti helpompi sietää, kun hyväksyy omat valintansa ja ottaa niistä vastuun. Se, että oma keho on ruma eikä tunnu toimivan kunnolla, ei ole mikään maailmankaikkeuden rangaistus vaan kuuluu ikään kuin pakettiin.

[/quote]

Lässytys vain jatkuu.

Ap

[/quote]

ehkä sinunkin on aika lopettaa lässytys ja keskittyä nyt olennaiseen eli tuoreeseen vauvaasi? ei keho palaudu hetkessä. lenkkiä ja treeniä pikkuhiljaa, aloita vaikka kehonpainoharjoittelulla kotihommien lomassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä aloittajalle!

Meillä kaikilla on omat "rumat" kohtamme vartalossa ja iän myötä yhä enemmän. Nauti perheestäsi ja yritä malttaa mielesi. Kyllä ajan kanssa vartalosikin palautuu (ajattele kuinka ison muutoksen se on läpikäynyt). Anna aikaa itsellesi.

Mitä vaatteisiin tulee, niin voithan tilata uusia vaatteita postimyynnistä ja sovittaa kotona. Osta pari uuttaa vaatekertaa niin mielikin piristyy ja jaksat huolehtia itsestäsi paremmin :)

Vela-nainen

Vierailija
44/70 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:27"]

Ole hyvä äläkä kommentoi tähän ketjuun laisinkaan, mua ei yhtään kiinnosta mikään velalässytys.

[/quote]

Velalässytys? Oletko siis eri mieltä jostakin, mitä sanoin? Oma kokemukseni on, että kaikenlaiset kielteiset tunteet on huomattavasti helpompi sietää, kun hyväksyy omat valintansa ja ottaa niistä vastuun. Se, että oma keho on ruma eikä tunnu toimivan kunnolla, ei ole mikään maailmankaikkeuden rangaistus vaan kuuluu ikään kuin pakettiin.

[/quote]

Lässytys vain jatkuu.

Ap

[/quote]

ehkä sinunkin on aika lopettaa lässytys ja keskittyä nyt olennaiseen eli tuoreeseen vauvaasi? ei keho palaudu hetkessä. lenkkiä ja treeniä pikkuhiljaa, aloita vaikka kehonpainoharjoittelulla kotihommien lomassa!

[/quote]

Ihanan holhoavaa! Ehkäpä minun pitää nyt vain keskittyä tuoreeseen vauvaani.

Mä muuten tiedän, että keho palautuu pikku hiljaa, tästä ei nyt ollut avauksessa kyse. Vaan siitä, että sitä kehoa ei ole juuri nyt kiva katsella eikä siinä ole kiva olla.

Ap

Vierailija
45/70 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 16:09"]

Tsemppiä aloittajalle!

Meillä kaikilla on omat "rumat" kohtamme vartalossa ja iän myötä yhä enemmän. Nauti perheestäsi ja yritä malttaa mielesi. Kyllä ajan kanssa vartalosikin palautuu (ajattele kuinka ison muutoksen se on läpikäynyt). Anna aikaa itsellesi.

Mitä vaatteisiin tulee, niin voithan tilata uusia vaatteita postimyynnistä ja sovittaa kotona. Osta pari uuttaa vaatekertaa niin mielikin piristyy ja jaksat huolehtia itsestäsi paremmin :)

Vela-nainen

[/quote]

En viitsi nyt kauheasti tehdä hankintoja, kun käyttöaika on niin lyhyt. Ei olisi oikein rahaakaan. Pakko on ilmeisesti ainakin joku vaate ostaa. Mutta vaatteiden ostaminen tällaiseen pottumalliin on todella masentavaa.

En nyt normaalistikaan ole mikään superhehkee, mutta ainakin keho toimii silloin niin kuin pitää!

Ap

Vierailija
46/70 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö terveellisesti ja juo tosi paljon vettä niin kauan kuin imetät. Kävelylenkit riittää hyvin eka vuoden ajan. Kyllä se kroppa siitä paranee.

T. 3 lapsen äiti

Vierailija
47/70 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, susta tulee sen takia vähän hankala ihminen mieleen, ettei mikään mitä täällä ehdotetaan sulle sovi. Mikään.

Vierailija
48/70 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 16:20"]

Ap, susta tulee sen takia vähän hankala ihminen mieleen, ettei mikään mitä täällä ehdotetaan sulle sovi. Mikään.

[/quote]

No voi nyt vittu soikoon. Kyllä mä tiedän, miten pääsen kuntoon, niin kuin jokainen järkevä ihminen tietää. Olen kuitenkin tässä kehossa NYT, ja NYT JUST ei ole kivaa olla tässä kehossa. En mä avauksessa pyytänyt vinkkejä siihen, miten pääsen kuntoon, kerroin vain siinä, että ei ole kivaa näyttää tältä.

Ap

Vierailija
49/70 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry 50, piti ylä- ei alapeukuttaa!

Äh!

Vierailija
50/70 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie jotenki ymmärrän sua AP, tosin oma vauva on jo 6 viikkoa.. Ja kyllä, ne 20 raskauskiloa olisi ollut vältettävissä syömällä hyvin ja terveellisesti ja liikkumalla. Tällä hetkellä jäljellä olevat 10 kg saisi pois helposti lenkkeilemällä, pienillä lihaskuntoharjoittelulla, riittävällä unella ja terveelliseen ruokavalioon panostamalla. Totuus kuitenkin on se, että lapseni viihtyy tällä hetkellä lähes vain ja ainoastaan kantoliinassa, ja on siinäkin usein itkuinen. Olen siis tehnyt kompromissin: ei julkisille paikoille. Ja jos niille pitää päästä, kantoliina ja siinä oleva lapsi peittää vartalon juuri sopivasti eikä alla olevilla vaatteillakaan ole niin merkitystä. Trikoot ja löysä paita, kas siinäpä jokaäidin pelastus.. Eniten harmittaa se, että kunnon suihkuun ja hiusten laittoon ei juuri ole aikaa.

Vierailija
51/70 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:09"]

Ei huvita lähteä ihmisten ilmoille ollenkaan. Tuntuu, että paras asu tällä hetkellä olisi tarpeeksi iso pahvilaatikko, joka peittäisi kaiken. Ne vähät vaatteet, jotka sopivat päälle, eivät näytä kovin hyvältä nekään. Äh.

[/quote]

Muistan kun pääsin synnäriltä nuorena äitinä. Lähtöpainoni oli 50 kg, katselin neuvolakorttia ja huomasin sen sieltä. No, sain toisen lapseni, jäi pieni mahakumpu, mutta lähti se aikanaan treenaillessa. Kolmannen lapsen jälkeen synnäriltä päästyäni masu oli kauhee pallo, silloin kyllä masensi :( Tiedän tunteen, mutta tuo masu on nyt historiaa, kiitos liikunnan. Älä mieti pallomasuasi vaan sitä pikku kääröä, minkä olette juuri saaneet. Imetys laihduttaa ja se liikunta, ajan kanssa.

Vierailija
52/70 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 16:24"]

[/quote]

No voi nyt vittu soikoon. Kyllä mä tiedän, miten pääsen kuntoon, niin kuin jokainen järkevä ihminen tietää. Olen kuitenkin tässä kehossa NYT, ja NYT JUST ei ole kivaa olla tässä kehossa. En mä avauksessa pyytänyt vinkkejä siihen, miten pääsen kuntoon, kerroin vain siinä, että ei ole kivaa näyttää tältä.

Ap

[/quote]

Mä ainakin ymmärrän ton tunteen, oikein hyvin! Ennen menkkoja varsinkin kun on erittäin ruma ja lihava olo. Vituttaa vaan ja itkettää.

En osaa auttaa, mutta sanon että kyllä se siitä, ajan kanssa.

Nro 46 (se sama vela-nainen)

Vierailija
53/70 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 16:25"]

Mie jotenki ymmärrän sua AP, tosin oma vauva on jo 6 viikkoa.. Ja kyllä, ne 20 raskauskiloa olisi ollut vältettävissä syömällä hyvin ja terveellisesti ja liikkumalla. Tällä hetkellä jäljellä olevat 10 kg saisi pois helposti lenkkeilemällä, pienillä lihaskuntoharjoittelulla, riittävällä unella ja terveelliseen ruokavalioon panostamalla. Totuus kuitenkin on se, että lapseni viihtyy tällä hetkellä lähes vain ja ainoastaan kantoliinassa, ja on siinäkin usein itkuinen. Olen siis tehnyt kompromissin: ei julkisille paikoille. Ja jos niille pitää päästä, kantoliina ja siinä oleva lapsi peittää vartalon juuri sopivasti eikä alla olevilla vaatteillakaan ole niin merkitystä. Trikoot ja löysä paita, kas siinäpä jokaäidin pelastus.. Eniten harmittaa se, että kunnon suihkuun ja hiusten laittoon ei juuri ole aikaa.

[/quote]

Musta ei ainakaan kannata jossitella, että jos olisi tehnyt niin tai näin, nyt olisi tällainen tai tuollainen. Mä olin lähes koko raskauden joko sairaana tai äärimmäisen huonovointinen, joten multa katosi kaikki lihaksetkin, vaikkei sinänsä sitä läskiä niin hirveästi tullut. Pakko on kuitenkin vain mennä olosuhteiden mukaan, sekä raskaus- että vauva-aikana.

Mulla on helppo vauva, joten olisi ihan kiva käydä jossain, mutta välillä ankeuttaa tämä ulkonäkö. Ja miehelle en voi oikein tästä valittaa, se olisi ehkä vähän epäreilua.

Joo, trikoovaatteita täälläkin :/

Ap

Vierailija
54/70 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 16:24"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Mä ainakin ymmärrän ton tunteen, oikein hyvin! Ennen menkkoja varsinkin kun on erittäin ruma ja lihava olo. Vituttaa vaan ja itkettää.

En osaa auttaa, mutta sanon että kyllä se siitä, ajan kanssa.

Nro 46 (se sama vela-nainen)

[/quote]

Se auttaa, että joku sanoo ymmärtävänsä! Ei ole asiassa yksin.

Terv. hankala ap

Vierailija
55/70 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 16:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:09"]

[/quote]

Muistan kun pääsin synnäriltä nuorena äitinä. Lähtöpainoni oli 50 kg, katselin neuvolakorttia ja huomasin sen sieltä. No, sain toisen lapseni, jäi pieni mahakumpu, mutta lähti se aikanaan treenaillessa. Kolmannen lapsen jälkeen synnäriltä päästyäni masu oli kauhee pallo, silloin kyllä masensi :( Tiedän tunteen, mutta tuo masu on nyt historiaa, kiitos liikunnan. Älä mieti pallomasuasi vaan sitä pikku kääröä, minkä olette juuri saaneet. Imetys laihduttaa ja se liikunta, ajan kanssa.

[/quote]

Kyllä se on juuri näin, ajan kanssa palautuu. Mutta kaikki lähteminen on ankeaa, kun pitää pukeutua. 

Ap

Vierailija
56/70 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valita. 

Vierailija
57/70 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 16:33"]

Älä valita. 

[/quote]

Kyllä vain valitan!

Ap

Vierailija
58/70 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jaan tuskasi! Itsellä ihan samat fiilikset olleet jo pari kuukautta, lapsi 5 kk ikäinen. Enkä suostu ostamaan tämän koon vaatteita mutta kurjaa kun kaikki vanhat vaatteet kiristävät aina jostain.

Paino putoaa kyllä koko ajan mutta juuri nyt ja tässä ei tunnu mukavalta!

Vierailija
59/70 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tiedän niin tunteen! Olen aina ollut normaalipainoinen, ja lisäksi minulla on ollut todella hyväkuntoinen keskivartalon syvä lihaksisto - viimeksi tämä todettiin työterveysfysioterapeutilla tukielinvaivojani selvitellessä vain muutamaa kuukautta ennen raskautta. No, jostain syystä kuitenkin raskaus tuntui vieneen lihakset täysin. Raskauskilot lähtivät 3 viikossa, mutta vatsa ei todellakaan näyttänyt samalta moneen kuukauteen, varsinkin, kun en päässyt kipujen takia edes kunnon vaunulenkille pariin kuukauteen. Oli siis aika juhlaa, kun joskus 4-5 kuukautta raskauden jälkeen tajusin, että hei, minullahan on taas keskivartalon lihakset! 

Housut ja kapeat hameet menivät kyllä silti vaihtoon, koska lantiolle tuli 4 senttiä lisää, tuo täytyi todeta siinä vaiheessa, kun lantioluut törröttivät, mutta mittanauhan lukemat jumivat. Että ihan varmaksi ei voi sanoa niiden vanhojen vaatteiden päälle menoa enää koskaan, valitettavasti. 

Vierailija
60/70 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:09"]Ei huvita lähteä ihmisten ilmoille ollenkaan. Tuntuu, että paras asu tällä hetkellä olisi tarpeeksi iso pahvilaatikko, joka peittäisi kaiken. Ne vähät vaatteet, jotka sopivat päälle, eivät näytä kovin hyvältä nekään. Äh.

[/quote]

Älä välitä. Itse lihoin molemmissa raskauksissa 24 kg, ongelmia rasva- ja sokeriaineenvaihdunnassa. Vajaassa vuodessa olin taas entisissä mitoissa. Nauti vauvelista äläkä murehdi turhia. :)