Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluamme tytölle vanhanaik. nimen, kerättiin ehdotuksistanne parhaat, apua!

Vierailija
08.07.2014 |

Tein uuden keskustelun, koska siinä toisessa oli yli 200 viestiä ja viestini olisi hukkunut sinne muiden joukkoon. Teillä oli todella hyviä ehdotuksia ja melkein kaikki oli ihania nimiä, kiitos paljon! :) Miehen kanssa olemme päässeet yhteisymmärrykseen suosikeista. Tässä ne tulevat: Sylvia, Ulrika/Ulriikka, Aurelia, Agnes, Eufrosiina, Loviisa, Ester, Serafiina, Brita, Ilmatar, Augusta, Toini, Elisabeth, Fredrika, Onerva, Inari, Klaudia, Lisbeta, Agnes, Eedit, Judit/Juudit,  Soilikki, Varpu, Ottilia (esim jonkun ehdottama Eva Anelma/Maria Ottilia oli ihana!), Ingrid ja Karelia. Vaihtoehtoja on siis paljon, pitäisi valita 2-3 nimeä ja laittaa ne vielä järjestykseen. Ensimmäisen nimen haluaisimme olevan tästä joukosta joku, mutta 2. ja mahdollinen 3. nimi voi olla joku muukin, esim Mariakin kuulostaisi noiden nimien kanssa hyvältä, vaikka hyvin tavallinen nimi onkin. Jos vielä jaksatte, niin voisitte kertoa ideoitanne nimiyhdistelmistä, kun edellisessäkin keskustelussa teillä oli niin hyviä ehdotuksia :)

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeva Ulriika

Vierailija
22/127 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:52"]

Valitkaa sellainen kuitenkin, joka sopii myös ihan suomalaiseen sukunimeen.

Minulla on erikoinen ja toki myös oikeasti kaunis etunimi. Ja ruotsinkielinen sukunimi.

En oikeasti tiedä mitä teen, jos mennään miesystävän kanssa naimisiin, jonka sukunimi on tietenkin niinkin erikoinen kuin Hämäläinen.

Mun ristimänimi sointuu siis täysin keskenään yhteen, mutta Hämäläisen kanssa kuulostaa aivan hirveältä. Ja kun mä olen sen verran vanhanaikainen, että haluaisin miehen sukunimen, hänelle asialla ei ole merkitystä.

Tässä vaan siis yksi katsantokanta asiaan myöskin, noista valitsemistanne moni nimi onkin juuri sellainen, että sopii käytännössä millaisen sukunimen kanssa tahansa yhteen :)

[/quote]

Mun sukunimi on tyyliin von Frenckell  ja miehen nimi on Korhonen. Naimisissa ollaan eikä käynyt mielessä, että pitää sukunimi vaihtaa. On vuosi 2014, nainen voi valita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loviisa Ester Ottilia.

Vierailija
24/127 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilja Onerva Ottilia

Vierailija
25/127 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa jollain samanlainen nimimaku kuin itselläni. Listasta ainakin kolmannes oli samoja nimiä kuin ollaan juuri harkittu omalle vauvallemme.

Vierailija
26/127 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lovisa Elisabeth

Vierailija
27/127 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eedit Aurelia kuulostaisi ihanalta : )

Vierailija
28/127 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klaudia Elise Aurelia

Vierailija
29/127 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingrid Maria Elisabeth

Vierailija
30/127 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Lovisa? eli ruotsalainen versio

Vierailija
31/127 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usva Serafiina

Vierailija
32/127 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edit Henriikka

Inari Ulriikka

Vierailija
33/127 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa ainakin, että etu- ja toinen nimi ovat vähän samankaltaisia, tarkoitan vähän samalta ajalta ja tyylikaudelta. Minusta ei kuulosta hyvältä ruotsinkielinen Ingrid laitettuna yhteen suomenmielisten suosiman Karelian kanssa. Eli etsikää vähän saman aikakauden ja kieliryhmän nimiä!

Vierailija
34/127 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrothan ap sitten, mihin päädyitte! 

Vierailija
35/127 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esteri Loviisa.

Vierailija
36/127 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silva? Oliko tämä edellisissä ehdotuksissa?

Mun mielestä tosi kaunis.

Silva Ottilia

Ester Aurelia

Ester Ottilia

Vierailija
37/127 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eedit Anna Magdaleena

Vierailija
38/127 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:20"]

Kerrothan ap sitten, mihin päädyitte! 

[/quote]

Minäkin haluan tietää! Sen verran mielenkiintoisia (ja kauniita) nimiä teillä harkinnassa :)

Vierailija
39/127 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylvia, Loviisa, Elisabeth, Fredrika, Edit ja vain ja ainoastaan toisena tai kolmantena nimenä Ottilia ovat mun mielestä ainoat lasta kohtaan reilut nimet tuosta listauksesta :) Augustat ja Ilmattaret on jo ilkeetä :D

Fredrika Edit Elisabeth

Edit Ottilia Elisabeth

Siinä ehkä noista parhaat yhdistelmät minun mieleeni. Sylvia ja Loviisakin on kivoja mutten niihin lähtisi yhdistelemään mitään Elisabetheja :)

Vierailija
40/127 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko nimien historiaa ja merkityksiä tutkineet kun kerran juuri vanhaa nimeä ajattelitte? Itselle ainakin olisi tärkeää että kivan kuuloisten nimien listasta valikoitumiseen sitten se jolla on myös lapselle sopivat juuret. Jotkut noista nimistä on sellaisia että ovat sekä hyvässä että huonossa perinteikkäitä. Eli saattaa olla mielestäni omaa makuun hieman liian vahvat juuret ajatellen ettei perheellä välttämättä ole mitään kytköksiä juuri niihin juuriin.

Esimerkkinä vaikka Judit jonka alkuperä on heprean kielessä sekä vanhassa testamentissa ja itselleni tulee heti mieleen sen runsas esiintyminen tuossa muodossa lähinnä itä/keski Euroopassa. Ja että Suomeen se on rantautunut ennemmin germaanisena Jutta -versiona. Saattaisin siis äkkiseltään ajatella että lapsella on juuria ihossani tuolla yleisemmän esiintyvyydestä alueella.

Varmasti monesta nimestä löytyy tuota kautta sitten se matchaava tarttumapinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän