Kadun vaimoani ja lapsiani.
Menin naimisiin 4 vuotta sitten. Minulla on hyvä elämä, 2 lasta, ihana vaimo. Silti koko ajan vituttaa ja haluaisin lähteä omille teilleni. En tätä kyllä tule tekemään. Osaatteko kertoa mistä tämä ahdistus johtuu? Ei ole mukavaa.
Kommentit (542)
Mieti että mitä sä sitten haluat? Jos enemmän ns. bileaikaa niin järjestä sitä. Hankkikaa lastenvahti ja menkää vaimon kanssa bilettämään. Järjestäkää grillikekkerit tms.
Tosiasiassa sulla taitaa olla finanssit huonolla tolalla. Miehet usein kyllästyvät perhe-elämään just siinä kohtaa kun huomaavat että talous on kuralla tai melkein. älykkäät miehet alkavat järjestelemään asioita parempaan suuntaan. Typerykset alkavat leikkiä sinkkuaikaa uudestaan. Olis vaan halpa yksiö jossa vois syödä makaronia ja käyttää rahat kaljaan ja naiset tanssii humalaisina ympäriinsä ja ovat helppoja nakkeja (humalassa nimenomaan) . Kummasti taas rahat riittää. Who cares niistä lapsista jotka tuahän maailmaan on saattanut. Mietipä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiivistän tähän nyt tämän ketjun urpot kommentit niin että niitä ei tarvitse enää toistaa:
Minä olen tehnyt elämässäni vain hyviä valintoja enkä voi ymmärtää jos joku on tehnyt huonoja. En pysty ymmärtämään että joku ajattelee eri tavalla kuin minä, enkä edes halua ymmärtää. Olen tullut tähän(kin) ketjuun vaan pätemään omalla paremmuudellani tavoitteenani hieroa lisää näiden epäonnistujien naamaan sitä että he ovat epäonnistuneet. Älkää tehkö huonoja valintoja, tehkää hyviä valintoja. Jos teitte huonoja niin olisko kannattanut miettiä? Mitäs läksit, lälläspöö.
Noin.
N38
Onneksi et itse ole syyllistynyt samaan 🙄.
Tarkalleen ottaen missä kohtaa?
N38
Tiedätkö, olet sen verran ärsyttävä jankkaaja ettei me todellakaan aleta enää lukea sun viestejä läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiivistän tähän nyt tämän ketjun urpot kommentit niin että niitä ei tarvitse enää toistaa:
Minä olen tehnyt elämässäni vain hyviä valintoja enkä voi ymmärtää jos joku on tehnyt huonoja. En pysty ymmärtämään että joku ajattelee eri tavalla kuin minä, enkä edes halua ymmärtää. Olen tullut tähän(kin) ketjuun vaan pätemään omalla paremmuudellani tavoitteenani hieroa lisää näiden epäonnistujien naamaan sitä että he ovat epäonnistuneet. Älkää tehkö huonoja valintoja, tehkää hyviä valintoja. Jos teitte huonoja niin olisko kannattanut miettiä? Mitäs läksit, lälläspöö.
Noin.
N38
Olet tainnut oikeesti tehdä tämän palstan tämän päivän uhriutumisennätyksen. Ja kilpailu on kyllä ollut kova.
Mitä mun pitäisi sanoa että herrasväelle kelpaa? Kyllä on tämä elämä kuitenkin tosi ihanaa, vedet on lämpimät ja kesä kukoistaa? Minäkin tästä ihan kohta muutun toiseksi ihmiseksi ja alan elää niinkun joku tuntematon vauvapalstalla haluaa mun elävän.
Kerrotko kun mua ihan oikeesti kiinnostaa, ei oo pelkkää veetuilua.
Joiltain on mennyt ihan täysin ohi ne rakentavat kommentit jotka mä oon ottanu ilolla vastaan. Mutta jotkut osaa nähdä asioissa vaan ne huonot puolet. Ja niitäkin voi itse lisämaustaa että saadaan kaikille oikein huono fiilis.
N38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin.
N38
Onneksi et itse ole syyllistynyt samaan 🙄.
N38Tiedätkö, olet sen verran ärsyttävä jankkaaja ettei me todellakaan aleta enää lukea sun viestejä läpi.
Eli mitään oikeaa asiaa ei ollut. Haluat vaan öyhöttää.
N38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin.
N38
Olet tainnut oikeesti tehdä tämän palstan tämän päivän uhriutumisennätyksen. Ja kilpailu on kyllä ollut kova.
Mitä mun pitäisi sanoa että herrasväelle kelpaa? Kyllä on tämä elämä kuitenkin tosi ihanaa, vedet on lämpimät ja kesä kukoistaa? Minäkin tästä ihan kohta muutun toiseksi ihmiseksi ja alan elää niinkun joku tuntematon vauvapalstalla haluaa mun elävän.
Joiltain on mennyt ihan täysin ohi ne rakentavat kommentit jotka mä oon ottanu ilolla vastaan. Mutta jotkut osaa nähdä asioissa vaan ne huonot puolet. Ja niitäkin voi itse lisämaustaa että saadaan kaikille oikein huono fiilis.
N38
Älä sano mitään. Vedä henkeä, laita kone kiinni ja opettele ottamaan itsesi vähemmän vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin.
N38
N38Älä sano mitään. Vedä henkeä, laita kone kiinni ja opettele ottamaan itsesi vähemmän vakavasti.
Hyvä pointti muuten mutta ei tää nyt mulle mikään naurun asiakaan ole. Mutta ehkä voisin tosiaan vetää happea ja laittaa koneen kiinni.
N38
On kuitenkin hyvä, että tällaisista asioista voidaan puhua avoimesti. Itse lapsettomana sinkkumiehenä, joka tulee vanhoollisesta suvusta olen joutunut pohtimaan mahdollista perhe-elämää. Näistä kääntöpuolista ei kyllä kukaan suoraan puhu. Olen aina epäillyt soveltuvuuttani vanhemmaksi tai edes ylipäätään parisuhteeseen joten nämä toisten miesten (ja miksipä ei naistenkin) jakamat kokemukset ovat todella arvokkaita.
Rehellisesti sanottuna en usko, että henkiset voimavarani riittäisivät perhearkeen. Väsyn ihmisten kanssa touhuamisesta ja tarvitsen omaa rauhaa. Myös kaveripiirini on minulle tärkeä. En usko pystyväni tarjoamaan lapsilleni tarpeeksi hyvää elämää.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun pääsis edes muutamaksi päiväksi jonnekin ihan yksin olemaan, niin jaksais taas. Ei mua lapset vitusta, vaimo vaan.
No miksi et vain mene hyvä mies? Et kai sinä kotonasi vankina ole? Varaat mökin jostakin ja sanot vaimolle että tarvit nyt omaa aikaa. Ihme nahjusteluun menee tuolla menolla koko elämä..
Vierailija kirjoitti:
Mieti että mitä sä sitten haluat? Jos enemmän ns. bileaikaa niin järjestä sitä. Hankkikaa lastenvahti ja menkää vaimon kanssa bilettämään. Järjestäkää grillikekkerit tms.
Tosiasiassa sulla taitaa olla finanssit huonolla tolalla. Miehet usein kyllästyvät perhe-elämään just siinä kohtaa kun huomaavat että talous on kuralla tai melkein. älykkäät miehet alkavat järjestelemään asioita parempaan suuntaan. Typerykset alkavat leikkiä sinkkuaikaa uudestaan. Olis vaan halpa yksiö jossa vois syödä makaronia ja käyttää rahat kaljaan ja naiset tanssii humalaisina ympäriinsä ja ovat helppoja nakkeja (humalassa nimenomaan) . Kummasti taas rahat riittää. Who cares niistä lapsista jotka tuahän maailmaan on saattanut. Mietipä sitä.
Kyllä on katkeraa vuodatusta ja ihan samanlainen teksti kun aloitussivun: "yksin kaksiossa", "päivät kaljoitellen". Kenties sama tyyppi?
Ap on miettinyt, haluaa omaa aikaa. Sulle tää ei tunnu menevän mitenkään perille. Tunget parisuhdeaikaa ihmiselle, joka pyrkii siitä nyt pois. Ei siihen tunteeseen yhteinen känni ja biletys ole ratkaisu.
Ja taas: Mennään henkilökohtaisuuksiin kun ei m i t ä ä n muuta sanottavaa enää keksitä.
Kirjoitat, että typeryyttä jättää vaimo mutta samassa lauseessa haukut naisia halvoiksi makkaroiksi. Ei ole sinunkaan elämä ja parisuhteet tainneet olla ihan ruusuilla tanssimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exälläni oli kai samat tuntemukset kuin AP:lla. Sanoutui irti perhe-elämästä ja lapsistaan. Niinkin voi näköjään tehdä.
Näitä “sisintään kuuntelevia” sankareita riittää 🤷♀️.
Elätkö sä elämääsi miellyttääksesi muita ja muiden ehdoilla ja toiveita täyttäen?
Niin, et. Eli samanlainen sisintäsi kuunteleva sankari sinäkin olet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te ihmishassukat kuvittelette (jotkut "hyvien neuvojen" pollyanna-henkiset antajat täällä), että rakkaus on joku kestotila, kun ei se nyt vaan ole.
Ihan on tutkimuksissa tullut esiin, että ihminen on luontainen sarjarakastuja ja tämä koskee molempia sukupuolia.
Tämä ikuisuuteen ja ylikin kestävä yhden avioliiton yhteen sulautuvat siamilaiset kaksoset -tyyppinen pariskuntaihanne on aivan epärealistinen.
Pohjimmiltaan avioliitto johtuu yhteiskuntarakenteista, esim. siitä, että naisen on ollut liki mahdotonta elättää lasta yksinään. Yksi jos toinenkin vähemmän hottiksen näköinen mies on tästä hyötynyt... rumakin ukko on saanut vaimon, koska naisilla nyt vaan ei ole ollut muuhun varaa kuin ottaa joku, kuka tahansa selvitäkseen.
Nyt kaikki kärsivät edelleen vanhasta yhteiskuntamallista, vaikka ehkäisy on muuttanut vahinkoraskausasian, naisten hyvä toimeentulo on muuttanut pakkonaimisiinmenoasian jne.
Kauheeta sivusta katsoa, kun onnettomat ihmiset, niin naiset kuin miehet, kärsii huonoissa liitoissa vain koska jokin ihme "yleinen asenneilmasto" edelleen hakkaa kaikkia päähän sillä ikuisen rakkauden fantasialla. Ei ihminen edes ole sellainen lajityyppi luonnostaan. Joutsen on.
Ihmisen lähin sukulainen on kääpiösimpanssi, ja nehän p...ee keskenään aivan estottomasti eikä tosiaankaan vain jälkeläisiä saadakseen. Niille se on huvia ja yhdessäolon muoto ja kaikki ihmisen seksuaalikäytöksessä ja etenkin tällaisissa pettämiskipuiluissa viittaa siihen, että pohjimmiltaan me olisimme jotain vastaavaa, mikäli muista syistä yhteiskuntarakenteet eivät olisi kasvaneet niin körttiläisen puritaanisiksi.
Näin juuri, kiitoksia. (Se kirjavinkkaaja.)
Hyvät ihmiset tehkää aina AVIOEHTO ennen avioliittoa ja lapsia.
Avioehdossa voi sopia esim siitä montako viikkoa lomaa on AVIOliitosta vuoden aikana ja miten mm. nämä määräytyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exälläni oli kai samat tuntemukset kuin AP:lla. Sanoutui irti perhe-elämästä ja lapsistaan. Niinkin voi näköjään tehdä.
Näitä “sisintään kuuntelevia” sankareita riittää 🤷♀️.
Elätkö sä elämääsi miellyttääksesi muita ja muiden ehdoilla ja toiveita täyttäen?
Niin, et. Eli samanlainen sisintäsi kuunteleva sankari sinäkin olet.
Olenko siirtynyt johonkin rinnakkaisuniversumiin yhtäkkiä? Siis eikö suuri osa väestöstä perusta perheen ja sitten elää tyytyväisenä elämäänsä miellyttäen heitä, heidän ehdoillaan ja heidän toiveitaan täyttäen, koska sellaista perhe-elämä on? Ainakin minun nähdäkseni. Pitäisikö siitä erityisesti kärsiä? Itse olen sen valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koeta oikein kovasti miettiä, millaista elämäsi olisi rivarikaksiossa yksikseen. Lapset käy joka toinen viikonloppu. Kaljaa kuluu arki-iltaisin, ja tinderistäkään ei enää tule matchejä.
Itseasiassa elämä oli ihan mukavaa. Itse treenasin, kävin treffeillä ja nautin elämästäni. En tippaakaan kaivannut perhe-elämää. Olin todella helpottunut. Nyt kun minulla on taas vetovastuu niin eipä tässä nyt muuta jaksa kuin möllöttää kotona. Treenatakkaan ei jaksa. Mitään ihmisiä tähän ei tuoda sotkemaan lapsen elämää.
Voi voi. Sinä et jaksa ja on niin kurjaa ja treenikään ei suju. Kyynel. Sinä olet vastuussa lapsesi arjen onnesta ja hyvinvoinnista, senkin möllöttäjä. Ota se kunniatehtävänä äläkä minään rasitteena. Hänen ainutkertainen elämänsä, jonka sinä olet luonut.
Hän on ihan itse vastuussa siitä että on onnellinen. Minä tarjoan vain puitteet ja mahdollisuudet, hän päättää mitä käyttää niistä. Lapsi ei ole vanhempiensa jatke vaan yksilö. Minun möllötys on minun möllötystä eikä se liikuta häntä tippaakaan, kuten ei kuulukaan.
Nyt voisi vähän vilkuilla jotain sopivaa psykologian kirjaa. Ei se isäkään möllötä niin, ettei se lapsiin mitään vaikuta. Lapsirukat ovat vanhempiensa armoilla ja maksavat myöhemmin kovan hinnan näistä huonoista isistä. Olen maksanut itse kuten myös omat tyttäreni. Isänsä haikaili itsensä toisen naisen hoteisiin ja välit omiin lapsiin käytännössä katkaisi. Hienoja miehiä.
Yksilöterapiaan, pariterapiaan ja jos mikään ei auta, niin ero.
Usein vitutukselle on jokin syy. Ja se olisi hyvä selvittää.
"Mikä on vallassamme tehdä, se on vallassamme jättää tekemättä." — Aristoteles
Huonossa suhteessa ei vain kannata roikkua. Siitä ei ole iloa kenellekään ja ero tekee hyvää kaikille.
Jo parin päivän irtiotto auttaa näkemään, millaista yksinolo olisi. Minulla ainakin menee niin, että ensin tuntuu ihan mahtavalta ja nostalgiselta se täysi vapaus, mutta sitä ei kestä kauaa, kun hohto alkaa haaleta siitäkin hommasta ja alkaakin miettiä mitä sitä sitten keksisi. Vähän toimettomana pyörimistä ja netissä roikkumista ihan tyhjänpäiväistä olemista. Sitä kun jatkuu jonkin aikaa, niin on jo ihan kiva kun perhe tulee reissusta ja asiat normalisoituivat. Kannattaa kokeilla se nimenomaan niin, että perhe lähtee johonkin ja sinä jäät yksin kotiin. Reissussa se on aina vähän eri asia, kun on niin paljon muuta ajateltavaa. Eli vaimo ja lapset mummolaan pariksi päiväksi ja kunnolla skumppaa heti ekana iltana ja ilo irti, niin jo kolmantena päivänä sitä alkaa hoksaamaan, mikä pointti siinä on, kun on perhe ja tarkoitus elämällä.
Vierailija kirjoitti:
Järjestätte vaimon kanssa toisillenne omaa aikaa.
Entäs sitten kun vaimo on se suurin vitutuksen syy ja kaipaisi lähinnä omaa aikaa?
Johan juoksuttaisi nuorta miestä, jolla ei taida olla vielä viidenkympin villitystä.
Käykää vaimonne kanssa joskus yhdessä ulkona ja villiintynyt mies, ei se ruoho ole vihreämpää aidan toisellakaan puolen. Lapset tarvitsee isäänsä, lapsuus on kuitenkin lyhyt aika.
Uskon ja melko varmaa, että jos mies lähtee pois muuttaessaan hänen mielestään iloisemman elämän makuun, hän melko varmasti sitä tulee katumaan.
Onhan sen jälkeen vaimokin vapaa etsimään miestä, joka ei haikaile ilta juoksuja.
N38