Millä tavalla kotisi sisustus eroaa ns tavallisesta massasisustuksesta?
Itselläni on esimerkiksi sisustuksessani goottilaisia paloja, paljon samettia, vintagea ja eri värejä. Ripustan seinälle omatekemää taidetta. Myös Harry Potter fanijuttuja ja sisustusjuttuja on esillä ja ne yleensä herättävät vierailijoiden huomion.
Tyyliäni voisi kuvailla mystiseksi maksimalismiksi.
Kommentit (432)
Kotini on täynnä kirjoja ja paperikasoja: hyllyillä, pöydillä, lattioilla ja myös sohvalla, jossa ei voi sen takia istua. Tiedän tarkalleen missä mikäkin paperi tai kirja on. Minulla on vain yksi tuoli, jota käytän istuimena, yöpöytänä, jakkarana, ruokapöytänä jne. Sänky on toiminnan keskusyksikkö. Sängyssä nukun, syön, luen, kirjoitan, teen töitä, katson televisiota. Toivottavasti kukaan ei tule kylään sotkemaan järjestystäni.
Kaikin tavoin. Meillä on tyylikäs sisustus.
Mulla ei ole live, laugh, love -kamaa. Eikä mitään muutakaan ajatusjuttua missään.
Minulla on aloittajan tapaan joitain goottihenkisiä juttuja kotona, esimerkiksi koriste-esinettä. Niitä en tosin ripottele sinne sun tänne, vaan ainoastaan niille varattuihin hyllyköihin. sellaisiin pieniin, yksi on esimerkiksi pyöreä pieni hylly.
En ole pätkän vertaa goottityylinen ulkoisesti. Mustaa käytän paljon, mutta ulkomuotoni on tosi luonnollinen. Ei lävistyksiä, ei vahvaa meikkiä, ei tatuointeja. Sisustukseni yksityiskohdat saattavatkin yllättää joskus, jos katsoo ulkomuotoani.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aloittajan tapaan joitain goottihenkisiä juttuja kotona, esimerkiksi koriste-esinettä. Niitä en tosin ripottele sinne sun tänne, vaan ainoastaan niille varattuihin hyllyköihin. sellaisiin pieniin, yksi on esimerkiksi pyöreä pieni hylly.
En ole pätkän vertaa goottityylinen ulkoisesti. Mustaa käytän paljon, mutta ulkomuotoni on tosi luonnollinen. Ei lävistyksiä, ei vahvaa meikkiä, ei tatuointeja. Sisustukseni yksityiskohdat saattavatkin yllättää joskus, jos katsoo ulkomuotoani.
Koriste-esineitä*
En tiedä, mutta Ikea kuvaston voi tulla kotiini kuvaamaan milloin vain.
Kummankin suku on Pohjanmaalta. Paljon perittyä talonpoikaisantiikkia.
Muutama Artek, sängyt uudet. Muuten yli 100 v vanhoja huonekaluja.
Säästetty pitkä penni ja tullaan säästämään.
Sohva on uudehko. Jopa uusi muihin verrattuna.
Ostettiin kaukaisen sukulaissuhteen vuoksi Hakolan oma. On hieno
Vierailija kirjoitti:
Kummankin suku on Pohjanmaalta. Paljon perittyä talonpoikaisantiikkia.
Muutama Artek, sängyt uudet. Muuten yli 100 v vanhoja huonekaluja.
Säästetty pitkä penni ja tullaan säästämään.
Sohva on uudehko. Jopa uusi muihin verrattuna.
Ostettiin kaukaisen sukulaissuhteen vuoksi Hakolan oma. On hieno
Te säästätte sisustuksessa, kun teidän sukulaiset ovat aikoinaan ostaneet kallista laatua. Itse luulen, että anopin 90-luvulla ostama lastulevyhyllyköstä ei ole suvun perintökalusteeksi.
OLen sustanut kaiken Feng shuilla eli tilaan kaiken krääsän kiinasta.
Kaikki huonekaluni ovat tulleet joltain kaverilta/sukulaiselta ja suurin osa niistä on puun värisiä.
Seinillä on kyllä itselle mieleistä taidetta, mutta en nyt tiedä onko sisustukseni niin kauhean omalaatuinen.
Harry Potter-jutut ovat varmaan aika yleisiä tietyn ikäisten kodeissa.
Meillä ei ole mitään valkoista kotona. Edes sisäkatto ei ole valkoinen.
Meillä on tuhat kirjaa ja hyvät oikeat stereot ja kymmenen kitaraa/bassoa.
Miksi ihmiset ostaa ikean karmeita tuotteita. Yök yök. Meille ei tule ikeasta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset ostaa ikean karmeita tuotteita. Yök yök. Meille ei tule ikeasta yhtään mitään.
Raha ratkaisee sekä se, että tuotteen saa heti mukaan eikä vasta viikkojen päästä. Eroni jälkeen halusin, että lapsilla on heti asumisvalmiskoti.
Kuulun ylempään keskiluokkaan, joten minulla on varaa olla välittämättä siitä, miten kotini on sisustettu. Tai paremminkin mitä sitä ei ole "sisustettu". Ei paljon kiinnosta feng shuit tai naapureiden mielipiteet.
Mulla ei ole yhtään ikean huonekalua,mattoa,taulua verhoa,tyynyä tms.
Kumma juttu, "kenelläkään" ei ole Ikeaa, mutta kummasti oikotien ja etuovien asunnot on sisustettu Ikealla, jopa ns. ylemmän keskiluokan kämpistä olen pongannut Ikeaa ja myös aika hyvää tiliä taitaa liike tehdä Suomessa.
Meillä on kirjahylly, jossa on kirjoja.
Mutta sen päällä on hyvä harrastaa *eksiä?