Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tavalla kotisi sisustus eroaa ns tavallisesta massasisustuksesta?

Vierailija
04.07.2021 |

Itselläni on esimerkiksi sisustuksessani goottilaisia paloja, paljon samettia, vintagea ja eri värejä. Ripustan seinälle omatekemää taidetta. Myös Harry Potter fanijuttuja ja sisustusjuttuja on esillä ja ne yleensä herättävät vierailijoiden huomion.

Tyyliäni voisi kuvailla mystiseksi maksimalismiksi.

Kommentit (432)

Vierailija
141/432 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- valkoinen keittiö, vaikka on uusi

- vaaleansiniset seinät

- ei verhoja

- ei lokkia, ei string-hyllyköitä eikä sitä kaameaa marimekon maljakkoa. Ei itse asiassa mitään marimekkoa

- olkkarissa sohvan sijaan sellaiset superlöhö-reclinerit

- antiikkia ja artekia

- ei sisustusesineitä.

Rentoa, mukavaa ja ennen kaikkea käytännöllistä. Eikä tää edes näytä pahalta, vaikka kuulostaakin. :D

Vierailija
142/432 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki huonekalut on vepsäläiseltä tai Ambientedirektistä. Eli varmaankin aika tusinakoti nykymittapuulla. Ihmettelen sitä, että aina peräänkuulutetaan perintö huonekaluja ja kerroksellisuutta. Kaikilla ei vain tällaisia ole. Miehen kodissa on lähinnä kirsikan väristä huojuvaa Sotkan hyllyä ja sohvaa. Omassa lapsuudenkodissani samoin. Vanhemmillani on pari perintöpiironkia, joita ovat tarjonneet minulle. Toinen kannettiin 80 luvulla vanhempieni yläkertaan ja se vaati neljä ihmistä kantamaan, joten se saa toistaiseksi sinne jäädäkin. Toinen taas on joskus 70 luvulla pilattu kirjavan oranssilla maalilla, joten sen kunnostaminen olisi varmasti kuukausien työ, eikä lopputulos välttämättä edes onnistuisi.

Perittyä kerroksellisuutta siis ei ole. Eräältä eläköityneeltä kollegalta olen ostanut vanhan rulokaapin ja 70 luvulla jonkun näkövammaisen tekemän rottinkituolin. Kirppareilta huonekaluja ei nykyisin uskalla ostaa luteiden pelossa, eikä täällä päin vanhoja huoneluja ole edes Kirppareilta, vaan lähinnä jotain Sotkan lastulevyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/432 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sekalainen seurakunta ostettuja ja saatuja kalusteita vanhoista uudempiin, yksi valkoinen seinä. Ei mitään tietynlaisia koristejuttuja tai vastaavaa. Olohuoneessa on miehen studiokamoja .

Vierailija
144/432 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi vieras, joka sanoi 'sullapa on nätti koti, persoonallinen'. Minulla on siis aitoja puisia huonekaluja (yhtään Ikea tuotetta ei löydy) ja vain neljä huonekalua on ostettu kaupasta, muut saatu perintönä. Lattiat ovat aitoa lankkua ja myös sen väriset, olohuoneen seinät ovat tummemman harmaata koska se sopii ruskeisiin huonekaluihin paremmin kuin entinen väri, muissa huoneissa on muuta väriä (siis väriä).  Esillä olevat tavarat ovat sellaisia joista aidosti pidän, muut olen antanut pois. Ja lisäksi pölyä löytyy enkä sitä edes joka viikko pyyhi pois koska sitä tulee heti lisää.

Vierailija
145/432 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kävi vieras, joka sanoi 'sullapa on nätti koti, persoonallinen'. Minulla on siis aitoja puisia huonekaluja (yhtään Ikea tuotetta ei löydy) ja vain neljä huonekalua on ostettu kaupasta, muut saatu perintönä. Lattiat ovat aitoa lankkua ja myös sen väriset, olohuoneen seinät ovat tummemman harmaata koska se sopii ruskeisiin huonekaluihin paremmin kuin entinen väri, muissa huoneissa on muuta väriä (siis väriä).  Esillä olevat tavarat ovat sellaisia joista aidosti pidän, muut olen antanut pois. Ja lisäksi pölyä löytyy enkä sitä edes joka viikko pyyhi pois koska sitä tulee heti lisää.

Tommosesta mä tykkään.

Vierailija
146/432 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään eroa massasta. Se ei ole itselleni lainkaan tärkeää.

Vierailija
147/432 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sisustuksessa paljon valkoista, pienellä harmaalla twistillä. Minulla on Lokki-valaisimia ja ihania inspiroivia sisustustauluja ja sisustustarroja joissa lukee mm. "Live, Laugh, Love" ja "Home is where your heart is". Minulla on myös maalattu keittiöön liitutaulumaalilla pieni seinänpätkä jossa minulla on myös inspiroivia tekstejä. Seinillä minulla on myös muutama makramee.

Vierailija
148/432 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin epätavallista lienee se, ettei meillä ole sisällä yhden yhtä kasvia, ja kirjojakin vain muutamia. Lankoja taas on valtavasti, kuten myös muita käsityötarvikkeita.

Pidän melko vahvoista väreistä. Olohuoneessa vallitseva väri on tummanpunainen, vaikka seinät ovatkin pehmeän valkoiset. Olemme muuttaneet reilu kuukausi sitten tähän taloon.

Vierailija
149/432 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole varmaan mitään kovasti massasta poikkeavaa. Joku 10 vuotta sitten olisin sanonut että koti täynnä kasveja, mutta nyt nekin on taas massaa...

Ehkä tämä näyttää vähän semmoiselta "oli lähes muodikas 10 vuotta sitten" -kodilta, kun kulmikkuus ja kylmät värit olivat vielä muotia (koska minä nyt vaan satun tykkäämään niistä). Meillä on aika paljon mustaa ja valkoista ja sitten tietysti sitä vihreää, koska kasveja on niin paljon. Niiden takia vihreä on vähän niin kuin valikoitunut kolmanneksi sisustusväriksi ja muita vihreitä juttuja on siellä täällä. Ja on tuolla seassa puunvärisiä huonekalujakin jos nyt joku säikähti ja luuli että meillä on kaikki mustavalkoista.

Kalusteet on mistä sattuu, Ikeaa, Iskua, Askoa, Vepsäläiseltä, Artekia, vanhemmilta saatuja (mutta ei mitään tyylikkäitä 1800-luvun antiikkikalusteita, ei meidän suvussa kulje mitään semmoisia. Ennemminkin ukin väsäämiä juttuja tai 80-luvun piano tms). Yleensä uusitaan kun hajoaa ja aika harvakseen tuntuvat hajoavan.

En usko että jäisi kellekään käynnin jälkeen erityisesti mieleen hyvässä tai pahassa. Paitsi ehkä nuo kasvit, niitä tuntuu ihmiset aina kommentoivan. Niitä kun on pihallakin melkoinen määrä, maassa ja ruukuissa.

Vierailija
150/432 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan muuten ostaa Lokki-valaisimen.

151/432 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää muistuttaa ehkä vähän Kotikoloa, kaikki on eriparia 🏚️

Vierailija
152/432 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen massasisustushan on sitä mitä ei näe instassa tai facebookin sisustusryhmissä. Aika harvalla oikeassa elämässä on blogikoti.

Vierailija
153/432 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oransseja, keltaisia, vihreitä ja sinisiä seiniä. Aitoja tauluja. Talo on kahden ison talon kokoinen.

En osta ikinä mitään sisustuskrääsää kuten muodinmukaisia kynttelikköjä, maljakoita, oksia, valopalloja, sisustustikkaita jne. Kaikkia noitahan myydään halpahalleissa, marketeissa jne muutamalla eurolla ja suomalaiset kodit, varsinkin useimmat uudet ovat näitä pullollaan. Typerää kun sitten niistä sisustuksista puhutaan uniikkeina. Inhoan sanaa sisustaminen.

Koti, jossa ainoat taulut ovat jotain ikeasta, askosta tai halpahallista ostettuja parin kympin sisustustauluja, tuntuu minusta aivan kulttuurittomilta. Samaan aikaan huutokaupoista saisi ns. nimettömien tai vähänimisten taiteilijoiden töitä samaan rahaan.

Mutta siis jokainen tyylillään. Mutta nythän aletaan olla tilanteessa, jossa kodit jotka on pelkkää valkoista ja harmaata alkavat olla niin out. Eipä muuta kuin juoskaahan äkkiä päivittämään kotianne muodinmukaiseksi 😬

Vierailija
154/432 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen sekamelska vallitsee, liikaa tavaroita.

Vierailija
155/432 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vain mitä sattuu kamaa vailla mitään sisustusideaa.

Vierailija
156/432 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon keltaista ja harmaata. Oli jo ennen kuin siitä tuli muotia.

Vierailija
157/432 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällystin vanhat keittiön nahkaiset tuolit petrolin sinisellä plyysillä ennen kuin "samettisista" ruokailutuoleista tuli hitti. Käyttämäni kangas oli vanha verho Kontista joka maksoi pari euroa.

Vierailija
158/432 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iskän rukinlapakokoelma seinällä. Ne meni muodista varmaan 70-luvulla.

Vierailija
159/432 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on iskän rukinlapakokoelma seinällä. Ne meni muodista varmaan 70-luvulla.

Oi tämä kuulostaa aivan ihanalta!

Vierailija
160/432 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun rintamamiestalossa. Perinteisesti olohuoneeksi mielletyssä, talon isoimmassa ja valoisimmassa huoneessa meillä on joogahuone/kirjasto. Huoneessa on paljon viherkasveja, kirjahyllyt seinän vierellä ja suurin osa huoneesta täynnä tyhjää tilaa, joogamatot lattialla. Kirjahyllyt ja kukkapöydät ovat ilmaiseksi saatuja, puisia ja kolhuja täynnä mutta meille rakkaita.

Ns. normaalit olohuoneen toiminnot eli telkkarin katselu sohvalla syöden tapahtuvat pienemmässä sivuhuoneessa. Tällaista sisustusratkaisua en ole muualla nähnyt.