Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko ruokakulut tippuvat, jos vaihtaa S-ryhmän Lidliin?

Vierailija
07.07.2014 |

Tällä hetkellä menee 500e/kk, lähes kaikki tulee ostettua läheisestä Prismasta. Voiko pelkästään kauppaa vaihtamalla säästää jotain merkittäviä summia, vai onko kyse vain jostain parista kympistä kuussa?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 10:29"]

Lidlissä ei myöskään ole vanhoja tuotteita. Viikkoa ennen viimmeistään dumppaavat kamat pois alennettuun hintaan. Tiedätte kuinka on asianlaita muiden kauppojen kanssa... 

[/quote]

No ei tämä nyt ihan pidä paikkaansa.

Ostin Lidlistä viime viikolla 10 sellaista pientä smoothiepulloa. Otin kaikki samaa makua, ja jouduin kurottelemaan tietyn värisiä korkkeja sieltä taaempaa, lyhyt kun olen. Vilkaisin kyllä päivämäärät muutamasta ensimmäisestä, mutta en kaikista. Kassalla tavaroita pakatessani tulin jostain syystä katsoneeksi päivämäärät parista pullosta lisää, ja lopuksi kaikista sillä kolmessa tuotteessa oli mennyt päivämäärä umpeen 6 päivää sitten.

Ennen juhannusta poikani pyysi minua tuomaan Lidlistä niitä pieniä pekoniin käärittyjä nakkeja. Pyysin häntä varautumaan siihen, että äitisi saattaa olla liian myöhään liikkeellä, tuote on ymmärtääkseni hyvin suosittu (lähes aina minun kaupassa poiketessani loppu). Yllätyksekseni tiskissä sitten olikin noita nakkeja, mutta kun tsekkasin pakkausten päivämäärät, nakit olivatkin jo vanhoja. Missään en nähnyt henkilökuntaa jolle olisin voinut asiasta mainita.

Ja ei, tarkoitukseni ei ole mustamaalata Lidliä, halusin vain kertoa että vanhaa kamaa löytyy myös Lidlin hyllyiltä. Ja kyllä, aion jatkossakin käydä satunnaisesti Lidlissä, eli en kuulu Lidlin "vihaajiin", jollaisiksi täällä eri mieltä olevat haukutaan.

Vierailija
2/66 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 11:19"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 10:29"]

Lidlissä ei myöskään ole vanhoja tuotteita. Viikkoa ennen viimmeistään dumppaavat kamat pois alennettuun hintaan. Tiedätte kuinka on asianlaita muiden kauppojen kanssa... 

[/quote]

No ei tämä nyt ihan pidä paikkaansa.

Ostin Lidlistä viime viikolla 10 sellaista pientä smoothiepulloa. Otin kaikki samaa makua, ja jouduin kurottelemaan tietyn värisiä korkkeja sieltä taaempaa, lyhyt kun olen. Vilkaisin kyllä päivämäärät muutamasta ensimmäisestä, mutta en kaikista. Kassalla tavaroita pakatessani tulin jostain syystä katsoneeksi päivämäärät parista pullosta lisää, ja lopuksi kaikista sillä kolmessa tuotteessa oli mennyt päivämäärä umpeen 6 päivää sitten.

Ennen juhannusta poikani pyysi minua tuomaan Lidlistä niitä pieniä pekoniin käärittyjä nakkeja. Pyysin häntä varautumaan siihen, että äitisi saattaa olla liian myöhään liikkeellä, tuote on ymmärtääkseni hyvin suosittu (lähes aina minun kaupassa poiketessani loppu). Yllätyksekseni tiskissä sitten olikin noita nakkeja, mutta kun tsekkasin pakkausten päivämäärät, nakit olivatkin jo vanhoja. Missään en nähnyt henkilökuntaa jolle olisin voinut asiasta mainita.

Ja ei, tarkoitukseni ei ole mustamaalata Lidliä, halusin vain kertoa että vanhaa kamaa löytyy myös Lidlin hyllyiltä. Ja kyllä, aion jatkossakin käydä satunnaisesti Lidlissä, eli en kuulu Lidlin "vihaajiin", jollaisiksi täällä eri mieltä olevat haukutaan.

[/quote] 

Oho! Kappas! Meilläpäin 3 lidlissä ei ole tuommoista meininkiä. Ja kyllä minä muissakin kaupoissa kävisin jos hinnat olisi kohdallaan. Ihanteellisinta olisi käydä kaikissa näissä 3 ketjun liikkeissä tasapuolisesti. Nyt joutuu tyytymään siihen mihin on varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, mitä sieltä ostaa. Ap:n kulut eivät ole nykyisellään kovin korkeat, eli ilmeisesti ruokakori ei sisällä kallista luomua ja muita erikoisruokia.

Sitä en osaa sanoa, paljonkon tippuisi kun itse käyn ihan missä kaupassa milloinkin, riippuen tarjouksista ja siitä ,mitä satun silloin tarvitsemaan.

Vierailija
4/66 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidleissä kuten kaikissa muissaki kaupoissa voi olla pieniä eroja. Loppujen lopuksi esim. nuo vanhentuneet tuotteet eivät saisi hyllyssä olla, mutta jokaisessa kaupassa on eri ihmiset töissä, eli joissain homma toimii ns. paremmin mitä toisissa. Lisäksi joskus voi olla esim. uuden työntekijän moka jos ei vielä homma ole täysin hallussa...

Samoin nuo kassajonot: joskus kaupoissa on jonoja vaikka kaikki kassat on käytössä, joskus jonoa ei ole lainkaan vaikka vain pari kassaa käytössä. Olen myös huomannut että tietyissä kaupoissa jonot menevät nopsaan (esim. keskustan pikkukaupoissa lounasaikaan) koska suurimmalla osalla ihmisiä on vain "banaani ja jugurtti" tyyliset ostokset ja kortti valmiina kädessä vert. sellaiset kaupat joissa ostetaan "viikon ruuat kerralla" ja aikaa menee hihnalle latomiseen, maksamiseen, pakkaamiseen jne. ja jono seisoo...

Vierailija
5/66 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:31"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:28"]Minä aina ihmettelen kuka syö tamppooneita, leivinpaperia ja wc-paperia, kun nämä lasketaan ruokamenoihin?

[/quote]

Lidlin wc-paperi on tosi hyvää!

[/quote]

Tykkäätkö enemmän sinapilla vai ilman?

Vierailija
6/66 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat sen viisaammat tutkineet moneen kertaan, että Lidlissä on ruokakori halvin. Käyn ruokakaupassa sen verran vähän, että merkittäviä säästöjä on vaikea saada syntymään. Pääasiassa käytän Lidliä, mon tuote on siellä hinta-laatu-suhteeltaan aivan omaa luokkaansa, esim. grillimakkara, hernekeitto, sianlihasäilyke ja tietenkin se sininen vissy. Joitakin taas en pidä lainkaan syömäkelpoisina kuten maksalaatikko. S-marketissa maito on halvempaa, Cittarissa ei taidakaan halvempaa olla mikään paitsi kahvi silloin kun on tarjouksessa. Oletteko muuten nähneet koskaan kahvia tarjouksessa S-kaupassa ja K-kaupassa samanaikaisesti? Minä en. Kyllä ne on keskenään sovittuja juttuja kumpi myy halvalla tänään ja kumpi huomenna, kilpailua näillä kahdella ei enää ole. Mitä olisivatkaan näiden kartellikauppojen hinnat ilman Lidliä?

Vierailija
7/66 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa kun Lidlistä saa niin niukasti luomutuotteita. Nykyään esimerkiksi Cittaristakin saa lähes kaikesta ostettua myös luomuversion. 

Ja varsinkin se ärsyttää että Lidlin luomumaitotuotteet on homogenoituja, jonka vuoksi en niitä halua käyttää. 

Myöskin gluteenittomien tuotteiden valikoima on suppea.

Muutenkin on tässä mietityttänyt mistähän sitä saisi kaikista halvemmin luomua? Tilata suoraan jostain valmistajalta vai?

Vierailija
8/66 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:54"]

Ovat sen viisaammat tutkineet moneen kertaan, että Lidlissä on ruokakori halvin. Käyn ruokakaupassa sen verran vähän, että merkittäviä säästöjä on vaikea saada syntymään. Pääasiassa käytän Lidliä, mon tuote on siellä hinta-laatu-suhteeltaan aivan omaa luokkaansa, esim. grillimakkara, hernekeitto, sianlihasäilyke ja tietenkin se sininen vissy. Joitakin taas en pidä lainkaan syömäkelpoisina kuten maksalaatikko. S-marketissa maito on halvempaa, Cittarissa ei taidakaan halvempaa olla mikään paitsi kahvi silloin kun on tarjouksessa. Oletteko muuten nähneet koskaan kahvia tarjouksessa S-kaupassa ja K-kaupassa samanaikaisesti? Minä en. Kyllä ne on keskenään sovittuja juttuja kumpi myy halvalla tänään ja kumpi huomenna, kilpailua näillä kahdella ei enää ole. Mitä olisivatkaan näiden kartellikauppojen hinnat ilman Lidliä?

[/quote] 

Näin on! 

Vierailija
9/66 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] 

Näin on! 

Vierailija
10/66 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:19"]

Kyllä säästää:

Esim. kotimaisen kurkun hinnassa vert. prisma (varsnkin talvella) ISO ero, jos noita ostaa 3-4 viikossa niin vuodessa aika iso summa...

Muissa ostoksissa sama juttu, ihan vaikka keittojuureksista maitoon ja tamponeihin ja leivinpaperiin niin kaikissa säästää vert. prisman hinnat.

Tuo ettei osta mitään ns. turhaa säästää myös, usein Prismasta tarttui mukaan vaatetta ym. jota ei osaa kaivata kun ei näe. Toki Lidlissäkin on "muutakin kuin ruokaa" mutta hinta on paljon edullisempi mitä Prsimassa. Lisäksi on pakko kehua Lidlin vaatteiden laatua, joskus ostin esim. lasten vaatteita "kun halvalla sai", nykyään siksi että ne ovat todella laadukkaita vaikka hinnat ovat edulliset.

[/quote]

Kotimaisen kurkun ostaminen talvella ei ole järkevää mistään kaupasta.

Vierailija
11/66 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

"Viisaammat" :)

Grillimakkara, hernekeitto, sianlihasäilyke ja vissy ovat aivan turhia niille jotka tekevät ruokaa itse tavallisista raaka-aineista. Tuollaisia ilmeisesti Lidlissä kävijät syövätkin kun näissä keskusteluissa aina kehutaan einesten ja herkkujen olevan halpoja. Lidlin valikoimatkin ovat pääasiassa tuollaisia, itse en ainakaan löydä Lidlistä kaikkia normaaleja ruokatarvikkeita.

Vierailija
12/66 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lidlissä juuri ollenkaan suomalaista lihaa??

Vierailija
13/66 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Lidlissä suomalaista lihaa, tarkista  paketeista alkuperä maa, koska siellä on myös ulkomaalaista lihaa yynnissä, kuten on myös S-ryhmän ja Keskonkin liikkeissä.

Vierailija
14/66 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen lihan - tai minkä tahansa - täytyy olla juuri suomalaista, jos ulkomaalainen on monta kymmentä prosenttia halvempaa?

Vierailija
15/66 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään myös muutkin asiat kuin nesteet voivat tippua.

Kuitenkin Lidliin vaihtaminen tiputti meillä ruokalaskua n. 10 - 30 %. Riippuu vähän mitä sattuu ostamaan. Kaikkea ei toki Lidlistä saa, mutta sitten voi erikseen käydä kerran kahdessa viikossa k-kupassa (tahallinen typo).

Mielestäni Lidliä kannattaa tukea jo siksi ettei kantaisi rahaa kummallekkaan dupolin osapuolista.

Vierailija
16/66 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustot on täysin samoja mitä muuallakin ja rutkasti halvempia. Kasviksissa ja hedelmissä on usein hyviä tarjouksia. Leipä on tuoretta ja huisin halpaa.

Peruselintarvikkeet sieltä saa about puolet halvemmalla ku muualta. Täydennystä saattaa joutua hakeen muista kaupoista, mutta mitäpä siitä. Jos Lidliä ei olisi oltais ainakin minä ja mies kuoltu nälkään aikoja sitten :D

Vierailija
17/66 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rainbow-tuotteet lähes sataprosenttisesti ulkomaisia.Näin taitaa olla myös Pirkka-tuotteet.

Vierailija
18/66 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioittehan näihin ostoskoritutkimuksiin viitatessanne, että ne eivät ole täysin päteviä. Lidlissä on myynnissä ainoastaan tuoteryhmänsä halvimmat edustajat ja joissain tuotteissa merkkituotteet, kun taas prismassa ja cittareissa myydään halvinta (x-tra, eldorado) , seuraavana rainbow ja pirkka JA ns. "merkkituotteita" (serla, valio yms.). Nämä vertailut ollaan tehty käyttämällä lidlin halvimpia vaihtoehtoja (toki) , ja cittareiden sekä prismojen keskivertotuotteita (pääosin pirkka ja rainbow) EIKÄ halvimpia mahdollisia tuotteita.

Ap säästää siis lidliin siirtymällä suurin piirtein saman verran, kuin ostamalla Prismasta x-tra ja rainbow -tuotemerkkien edustajia. Tämän seurauksena toki valikoima suppenee huomattavasti, mutta vastaa se edelleen ainakin lidlin valikoimaa. Tämän lisäksi sinun on mahdollista ostaa muitakin tuotteita, mikäli tarve vaatii eikä perussafkat riitä. Suosittelen suunnittelemaan viikon ruuat ja ostokset etukäteen ja miettimään, miten saat käytettyä mahd. paljon näitä halvimpien tuotemerkkien edustajia.

Terveisin Opiskelija :)

Vierailija
19/66 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:54"] Oletteko muuten nähneet koskaan kahvia tarjouksessa S-kaupassa ja K-kaupassa samanaikaisesti? Minä en. Kyllä ne on keskenään sovittuja juttuja kumpi myy halvalla tänään ja kumpi huomenna, kilpailua näillä kahdella ei enää ole. Mitä olisivatkaan näiden kartellikauppojen hinnat ilman Lidliä?

[/quote]

Kyllä olen nähnyt, monesti! Esim. Vierekkäin/lähekkäin sijaitsevissa s - ja k-kaupoissa on viikottain lähes samat tarjoukset! Erona se, että K-kauppa mainostaa ja s-kaupat usein eivät.

Vierailija
20/66 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihat on lidlissä tosi kalliita, maito maksaa saman verran mitä rainbow maito s-marketissa. Hedelmiäkin näin kesäaikaan saa edullisesti muistakin kaupoista. Juu ei säästöö meille ainakaan tulis, kun lidliin joutuu ajamaan kakskertaa pidemmän matkan kuin lähimpään s-markettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi