Kun mies on parantumaton häntäheikki
Ei olla sitouduttu vaan suhdesäätöä. Inhottavaa, kun mieheen ei voi luottaa ollenkaan. On niin häntäheikki, että p@nee ketä tahansa, missä tahansa ja milloin tahansa. No, tietty valitsee ne kohtuullisen näköiset naiset. Olen itsekin kait valitettavasti vain yksi p@no, vaikka muuta väittää. Harmi, kun itsellä tunteita mieheen ja yrittänyt kestää monta vuotta. On myös naimisissa ja perheellinen. Ei hän ole uskollinen kellekään. Pettää kaikkia ja valehtelee, minkä ehtii. Ei ota mitään vastuuta mistään. Hyvin itsekäs. On komea ja saa naisia helposti mistä vain. Naiset oikein roikkuvat hänessä. Väsyttää tämä kuvio vuodesta toiseen. Mutta, kun tunteet niin jaksanut pitää kiinni. Muilla kokemusta häntäheikki miehestä?
Kommentit (243)
sanat pano ja panee voi kirjoittaa ilman @-merkkiä tai muuta kikkailua. Ovat normaaleja suomen kielen sanoja, jotka ei jää kiinni seulaan.
Minä panen, sinä panet, hän panee. Panna, pantu, pano yms.
Vierailija kirjoitti:
Niin mua jäi vaan mietityttään että mitäs siellä naisten illoissa tapahtuu?
Kun tuo oma muija kokee ne niin tärkeäksi eikä suostu avaan asiaa.
Eiköhän se riipu ihan niistä naisista, mitä siellä tapahtuu, samoin kuin miehetkin ovat erilaisia, usko tai älä.
Meidän naistenilloissa tapahtuu yhdessä patikointia, uintia, saunomista, grillaamista, viiniä, syvällisiä keskusteluja (käydään läpi kunkin elämän ilonaiheet ja kipupisteet). Ollaan oltu ystäviä hamasta lapsuudesta, joten tiedetään, että toisiin voi luottaa kuin kallioon. Tätä tarvitsee, jotta jaksaa taas olla hyvä vaimo ja äiti.
Kuulostaako kovinkin arveluttavalta?
HYI! Miksi tapailet tuollaista ukkoa?
Ei selkeästi arvosta sinua tai ketään muutakaan. Miksi hän olisi kiintymyksesi arvoinen?
Lähetä teidän keskustelut vaimolle ja estä äijä sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mua jäi vaan mietityttään että mitäs siellä naisten illoissa tapahtuu?
Kun tuo oma muija kokee ne niin tärkeäksi eikä suostu avaan asiaa.Eiköhän se riipu ihan niistä naisista, mitä siellä tapahtuu, samoin kuin miehetkin ovat erilaisia, usko tai älä.
Meidän naistenilloissa tapahtuu yhdessä patikointia, uintia, saunomista, grillaamista, viiniä, syvällisiä keskusteluja (käydään läpi kunkin elämän ilonaiheet ja kipupisteet). Ollaan oltu ystäviä hamasta lapsuudesta, joten tiedetään, että toisiin voi luottaa kuin kallioon. Tätä tarvitsee, jotta jaksaa taas olla hyvä vaimo ja äiti.
Kuulostaako kovinkin arveluttavalta?
Joo, meilläkin tämmöistä. Voidaan myös käydä ravintolassa syömässä tai baarissa lasillisella, mutta ei kuvioon miehiä kuulu koskaan. Jotain miesten omaa outoa harhaa, että kaikkeen naisten tekemiseen kuuluisi seksi ja miehet. Ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirjoit@t näin?
tietyt sanat hylkäävät kirjoituksen
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, kuulostat aika naiivilta ja sinisilmäiseltä. Setämiehen kotona ei ole viileää, mutta sinä olet ilmeisesti itsellesi satuillut näin. Naisten ihailua hän varmasti haluaa, mutta se ei liity mitenkään kotioloihin. Päinvastoin, mitä enemmän hän vaimoltaan saa, sitä enemmän hän etsii muiltakin. Se kuuluu tähän kuvioon. Hän on aivan 100% varmasti narsistinen ja myrkyllinen, olet sinä mitä mieltä tahansa.
En nyt haluaisi jatkuvasti paljastaa tästä casesta lisää, etten paljastu, mutta mä tiedän tämän vaimonkin (yhteisiä tuttuja) ja tiedän välien viileyden ja sen että erillisiä elämiä eletään, mutta lasten vuoksi samassa osoitteessa. Eikä heidän kotiasiansa mua edes kiinnosta. Mulla on asiat hyvin, haluan vaan nämä imelät viestit loppumaan, jotta voin keskittyä niihin asioihin mitkä mulla on hyvin. Myrkyllinen hän on, hyvin myrkyllinen, mutta narsistiksi en mene nimittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, kuulostat aika naiivilta ja sinisilmäiseltä. Setämiehen kotona ei ole viileää, mutta sinä olet ilmeisesti itsellesi satuillut näin. Naisten ihailua hän varmasti haluaa, mutta se ei liity mitenkään kotioloihin. Päinvastoin, mitä enemmän hän vaimoltaan saa, sitä enemmän hän etsii muiltakin. Se kuuluu tähän kuvioon. Hän on aivan 100% varmasti narsistinen ja myrkyllinen, olet sinä mitä mieltä tahansa.
En nyt haluaisi jatkuvasti paljastaa tästä casesta lisää, etten paljastu, mutta mä tiedän tämän vaimonkin (yhteisiä tuttuja) ja tiedän välien viileyden ja sen että erillisiä elämiä eletään, mutta lasten vuoksi samassa osoitteessa. Eikä heidän kotiasiansa mua edes kiinnosta. Mulla on asiat hyvin, haluan vaan nämä imelät viestit loppumaan, jotta voin keskittyä niihin asioihin mitkä mulla on hyvin. Myrkyllinen hän on, hyvin myrkyllinen, mutta narsistiksi en mene nimittelemään.
Aina tämä vanha, tuttu satu. ”Ei meillä vaimon kanssa ole mitään läheisyyttä, lasten takia asutaan yhdessä…” 🤣
Vierailija kirjoitti:
Aina tämä vanha, tuttu satu. ”Ei meillä vaimon kanssa ole mitään läheisyyttä, lasten takia asutaan yhdessä…” 🤣
Niin on🤣 tässä tapauksessa se vaan on avioliiton molempien osapuolten mielipide eikä mikään minun keksimä satu tai miehen jallituspuhe.
0/5 ei kukaan voi oikeasti myydä itseään noin halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on🤣 tässä tapauksessa se vaan on avioliiton molempien osapuolten mielipide eikä mikään minun keksimä satu tai miehen jallituspuhe.
Huomaatko, kuinka sinä puolustelet miehen käytöstä, ihan täällä nimettömänä vauvapalstallakin? Kyllä hänen täytyy oikeasti olla hyvä mies, kylmän vaimonsa uhri. Sinä olet täysin narsistin manipuloima, etkä edes itse huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Huomaatko, kuinka sinä puolustelet miehen käytöstä, ihan täällä nimettömänä vauvapalstallakin? Kyllä hänen täytyy oikeasti olla hyvä mies, kylmän vaimonsa uhri. Sinä olet täysin narsistin manipuloima, etkä edes itse huomaa.
En niinkään puolustele, mutta haluan oikaista kun näen kirjoitettavan bullshitia. Hän ei ole hyvä mies, taisin täällä jossain kirjoituksessa nimittää ihmispeto nimityksellä ja se on kuvaava. Uhriksi en osaa nimittää kumpaakaan tuossa avioliitossa, kun en heidän asioistaan ole niin perillä, kuullut toisen puolen version ja toisen puolen kuulopuheiden kautta. Eikä mua kiinnosta heidän uhriutumiset. Voin ollakin täysin manipuloitu, olen jonkinlaisessa koukussa tässä ja etsin ulospääsyä. Toivoen että joku täällä olisi osannut auttaa miten sanotaan ystävällisesti mutta napakasti että tämä saa nyt loppua. Niin että menee perille, mutta niin ettei ole aihetta ilkeään draamaan jälkeenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla aivan samanlainen tilanne! Mies jää jatkuvasti muista säädöistä, mutta kieltää kaiken. Aina. Yritän rimpuilla irti, koska satutan itseäni aina vain lisää. Mies ei halua päästää irti ja satuilee taas itsensä takaisin mun sydämeen. Hänen elämänsä on oltava kurjaa. Viiskymppinen setämies, jonka markkina-arvo hiipuu ja ulkonäkö häviää. Itse olen paljon nuorempi eikä mitään syytä pitää tohon ihmispetoon yhteyttä, mut joku käsittämätön voima vetää hänen puoleensa. Kohtelen häntä tosi kylmästi, enkä roiku, olen varattu itsekin. Mut hän jaksaa roikkua, ihan väkisin. Ällöttävä ajatus, kohta käynyt varmaan koko firman naiset läpi.
Siis kerrataan.
Sä olet itsekin varattu, mutta tämä mies aina sun sydämeen takaisin vaikka kohtelet häntä kylmästi? Hän pääsee sun sydämeen vaikka niin ällöttävä onkin? Käy kaikki läpi ja sua vaan oksettaa se käytös, vaikka hän pääseekin sun sydämeen ja oot varattu? Mitä mä en tajua? Hänen elämänsä voi olla kurjaa tai sit ei. Se voi olla, että tykkää pelata tai sit tekee sitä jonkun puutteen vuoksi. Mun korviin vähän kalahtaa, että sun elämä voi olla hiukan kurjaa, koska varattuna mietit noin paljon jonku setämiehen tekemisiä.
Ne viestit saat loppumaan, kun estät sen, etkä vastaa tai ota kontaktia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En niinkään puolustele, mutta haluan oikaista kun näen kirjoitettavan bullshitia. Hän ei ole hyvä mies, taisin täällä jossain kirjoituksessa nimittää ihmispeto nimityksellä ja se on kuvaava. Uhriksi en osaa nimittää kumpaakaan tuossa avioliitossa, kun en heidän asioistaan ole niin perillä, kuullut toisen puolen version ja toisen puolen kuulopuheiden kautta. Eikä mua kiinnosta heidän uhriutumiset. Voin ollakin täysin manipuloitu, olen jonkinlaisessa koukussa tässä ja etsin ulospääsyä. Toivoen että joku täällä olisi osannut auttaa miten sanotaan ystävällisesti mutta napakasti että tämä saa nyt loppua. Niin että menee perille, mutta niin ettei ole aihetta ilkeään draamaan jälkeenpäin.
Tässähän on jo sanottu useaan otteeseen. Ei avain ole siinä, mitä miehelle sanotaan. Ei sillä ole merkitystä. Vaan sillä, mitä sanot itsellesi. Kuten vaikka lopetat tuon satujen kertomisen. Älä keskity mieheen, vaan itseesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täti neuvoo sua. Näin: "Minua ei kiinnosta. Hyvää elämää" sit poistat sen kontakteista ja estät.
Ja tän jälkeen, jos et toimi noin, koska X asia, niin sä vaan haluat sitä ja turha syyttää miestä mistään. Muiden käytöstä on vaikea muuttaa, mutta omaansa voi.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa yllä olikin ihan hyvä kommentti, asia ei ratkea miettimällä miestä ja sen käytöstä, motiiveja, tai sit kuinka kauhea se on. Avain on teissä itsessänne ap ja 102. Miksi annatte kohdella itseänne noin? Mitä elämältänne oikein tahdotte? Tiedättekö itsekään? Niin kauan kun kauhistelette miehen käytöstä, teette juuri niin kuin narsisti haluaa - kohdistatte kaiken ajatuksenne, energianne ja tunteenne häneen. Kun oikeasti siihen suuntaan ei saisi mennä yhtään mitään.
Tämä.
Kirjassa Lundy Bancroft: Why does he do that ja sen jatko-osissa, joista varsinkin suosittelen ap:lle ja kohtalotovereille sitä, jonka nimessä on Daily wisdom. Googlatkaa ja tilatkaa.
Niissä puhutaan mm siitä, että pitäisi siirtää fokus elämässä pois miehestä itseensä, olla centered, eli keskittyä ja löytää tasapaino itsestä, ei miehestä. Ja muistella esim omasta elämästä hetkiä, kun on ollut onnellinen ja hakea pieniä arkopäiväisiä kokemuksia ja elämyksiä, joissa on onmellinen itsekseen. Miettiä omia tavoitteita elämässä ja alkaa haaveilla omia haaveita jne.
Todella suosittelen niitä kirjoja, tilatkaa ne heti ja lukekaa kesälomalla.
Mä siis tiedän, mistä ap ja se toinen ketjussa puhuvat. Olen itsekin ajautunut sellaisiin suhteisiin, tosin en varattuna, eikä ne miehet ole olleet varattuja. Menin naimisiin sellaisen miehen kanssa, jonka kanssa dynamiikka oli se, mitä ketjussa kuvataan. En kyllä tiedä, että pettääkö mies, hän sanoo, ettei petä, ja olen taipuvainen uskomaan sen.
Niin se vaimo ap:n miehen tapauksessakin varmasti uskoo, kun selkeästi sanotaan. Jotkut meistä ovat perusrehellisiä ihmisiä, joiden on hyvin vaikea pystyä uskomaan, että joku voisi valehdella. Järjen tasolla sen kyllä käsittää, mutta silti sitä ei oikein silti pysty tunteilla uskomaan ja sisäistämään. Lisäksi kun elämä on pääosin hyvää ja suhde ok, niin ne yksittäiset toiselta vaikuttavat kohdat jotenkin katoavat, tuntuu, ettei niitä olisi tapahtunut, että ne olisivat tapahtuneet jollekin toiselle tai ne katoavat muistista. On helpompi keskittyä hyvään.
Meilläkin on viileää nykyään seksuaalisesti, jos joku ystävä kysyisi, voisin sen vahvistaa. Mutta ei siksi, että minä en haluaisi ja miesraukka kärsisi, vaan siksi, että mies ei tunnu haluavan enää. Ehkä hän hoitaa tarpeensa p0rn0n äärellä vai pettääkö? Vakuuttaa, että on vain väsynyt ja stressaantunut töistä.
Välillä mietin eroa, välillä se tuntuu ihan kummalliselta, järjettömältä ja hullulta ajatukselta, kun tämähän on ihan hyvä suhde. En ole koskaan ollut normaalissa suhteessa ja jo äitini oli erittäin narsistinen, valehteli, henkisesti väkivaltainen etc. Varmaan ap:kaan ei ole kokenut tasapainoista tervettä suhdetta ja kannattaisi miettiä, miksi hän on jämähtänyt tuohon. On paljon ihmisiä, jotka eivät ikinä katselisi sellaista, he arvostavat itseään enemmän tms.
Pointtini kai on, että se miehen vaimo ja muut naiset ovat kaikki samassa loukussa. Pitäisi alkaa elää itselleen ja miettiä, mitä itse haluaa, ja saada etäisyyttä mieheen. Ainakin itse huomaan, että asiat näyttävät aina ihan erilaisilta, kun olen kotona yksin, kun mies on matkoilla tms. Ap:n kannattaa ottaa paljon sitä etäisyyttä, jos on vaikea ajatella itseään. Se etäisyyden otto on varmasti helpompaa sivusuhteessa kuin jos ap asuisi miehen kanssa. Kerran ostin jopa oman asunnon itselleni, kun olin jo ajatellut eroamista niin pitkälle, mutta en saanutkaan sitten toteutettua sitä ja myin sen pois aika isolla tappiolla.
Eli ap laita vaikka estot kaikkialle, ota etäisyyttä, älä ole yhteydessä mieheen. Enää koskaan. Ne tunteet eivät ehkä katoa koskaan. Minulla on yksi tällainen vastaava nuoruudenmies, jonka näin kadulla ohimennen 10 v jälkeen ja menin siitä aivan sekaisin, kaikki vanhat tunteet palasivat heti ja oli iso työ päästä niistä taas eroon. En varmaan voi koskaan tavata häntä neutraaleissa merkeissä ja se on hyväksyttävä. Sama työpaikka olisi katastrofi.
Näin miehenä luen näitä tarinoita aina yhtä hämmentyneenä. Itselle on ollut aina selvää, että kun ollaan parisuhteessa, niin silloin ei sählätä muiden naisten kanssa. Jonkun hairahduksen ymmärrän jotenkin, mutta tämän ap:n tyypin toimintahan on täysin systemaattista. En myöskään ymmärrä näitä naisia, jotka antautuvat moiseen kuvioon ja vielä pysyvätkin siinä. Suomessa on paljon vapaita ja mukavia miehiä. Anteeksi nyt ap. Yritin kyllä asettua sun asemaan, mutta en vaan kyennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama työpaikka on kamala juttu. Puhun kokemuksesta.
Oma heittiöni oli jotain muutakin kuin vain "elämäni rakkaus". Meillä oli joku ihan käsittämätön, puhtaasti fyysinen veto toisiimme alusta asti. Hän ei myös ollut mitenkään erityisen komea, vaan päinvastoin, etenkin verrattuna minuun. Olin nuori, 24 v, mutta hyvin tietoinen siitä, että saan ns. miehen kuin miehen, niin monta kertaa sitä eri miehet joka paikassa minulle tolkuttivat. Ikäeromme ei ollut suuri, mutta hänen kokemustaustansa oli, ulkomailla asumista ja kaikkea vastaavaa, mitä nuori, typerä tyttö ihailee.
En jaksa niitä vuosia kerrata, mutta sanon vain, että juuri nämä kukkaset kämmenellä, jatkuva hullaantumisen ja rakastumisen ja ikävöimisen ja "ajattelen vain sinua"-jutut juurruttivat minua syvälle suhteeseen. Pitkään menikin hyvin, eikä minulle tullut mieleenkään, että vaimonsa lisäksi (niin, tietysti oli naimisissa) hänellä olisi muita. En varsinaisesti koskaan ajatellut hänen eroavan, mutta varmaan minäkin kuvittelin taustalle jonkun järkijutun - sellaisen kun itse olisin pyrkinyt järjestämään, jos lasten takia (kenenkäpä muun!) en olisi halunnut erota.
En jaksa lopullisiakaan tapahtumia muutoin toistaa, mutta eräs mielenkiintoinen seikka ehkä kannattaa nostaa esille. Epäilen, että minä vaikutin ikävä kyllä hänen kehitykseensä häntäheikkinä. Kun hänellä oli kaikki ok, perhe ja kulissit ja varmaan siellä ihan jees noin muutenkin ja lisäksi hemaiseva nainen sivussa, kyllähän se miehen itsetuntoa nosti hännystellä muuallakin. Eli välillisesti kyllä, näin jälkikäteen, olin mahdollistaja pahalla tavalla.
Mitä tulee lopulliseen eroon: nämä, jotka sanovat, että miehen ajatuksilla ei ole mitään väliä, ovat 100 % oikeassa. Vasta kun ymmärsin lakata pyörittämässä päässäni keskusteluja miehen kanssa, pohtimasta, mitä hän ajattelee, miten hänelle sanon, miten sitten kun niin...pääsin irti. Ja se oli pakko tehdä muistuttamalla, että vaikka juuri fyysinen yhteys vetää minut häntä kohti, se on AINUT, mitä meillä oikeasti on. AINUT. Kannattaako semmoisen vuoksi pilata lomiaan, ystävyyksiään (olemalla koko ajan poissaoleva), heleketti elämäänsä? Ei.
Joten 102, nyt vain nimenomaan ystävällisesti ja napakasti sanot miehelle, että aiot estää hänen yhteydenottonsa. Lisätä voit, että jos työpaikalla meinaa tulla tästä ongelmia, avaat kyllä yhteydenottokanavan, mutta tällä kertaa hänen vaimonsa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sama työpaikka on kamala juttu. Puhun kokemuksesta.
Oma heittiöni oli jotain muutakin kuin vain "elämäni rakkaus". Meillä oli joku ihan käsittämätön, puhtaasti fyysinen veto toisiimme alusta asti. Hän ei myös ollut mitenkään erityisen komea, vaan päinvastoin, etenkin verrattuna minuun. Olin nuori, 24 v, mutta hyvin tietoinen siitä, että saan ns. miehen kuin miehen, niin monta kertaa sitä eri miehet joka paikassa minulle tolkuttivat. Ikäeromme ei ollut suuri, mutta hänen kokemustaustansa oli, ulkomailla asumista ja kaikkea vastaavaa, mitä nuori, typerä tyttö ihailee.
En jaksa niitä vuosia kerrata, mutta sanon vain, että juuri nämä kukkaset kämmenellä, jatkuva hullaantumisen ja rakastumisen ja ikävöimisen ja "ajattelen vain sinua"-jutut juurruttivat minua syvälle suhteeseen. Pitkään menikin hyvin, eikä minulle tullut mieleenkään, että vaimonsa lisäksi (niin, tietysti oli naimisissa) hänellä olisi muita. En varsinaisesti koskaan ajatellut hänen eroavan, mutta varmaan minäkin kuvittelin taustalle jonkun järkijutun - sellaisen kun itse olisin pyrkinyt järjestämään, jos lasten takia (kenenkäpä muun!) en olisi halunnut erota.
En jaksa lopullisiakaan tapahtumia muutoin toistaa, mutta eräs mielenkiintoinen seikka ehkä kannattaa nostaa esille. Epäilen, että minä vaikutin ikävä kyllä hänen kehitykseensä häntäheikkinä. Kun hänellä oli kaikki ok, perhe ja kulissit ja varmaan siellä ihan jees noin muutenkin ja lisäksi hemaiseva nainen sivussa, kyllähän se miehen itsetuntoa nosti hännystellä muuallakin. Eli välillisesti kyllä, näin jälkikäteen, olin mahdollistaja pahalla tavalla.
Mitä tulee lopulliseen eroon: nämä, jotka sanovat, että miehen ajatuksilla ei ole mitään väliä, ovat 100 % oikeassa. Vasta kun ymmärsin lakata pyörittämässä päässäni keskusteluja miehen kanssa, pohtimasta, mitä hän ajattelee, miten hänelle sanon, miten sitten kun niin...pääsin irti. Ja se oli pakko tehdä muistuttamalla, että vaikka juuri fyysinen yhteys vetää minut häntä kohti, se on AINUT, mitä meillä oikeasti on. AINUT. Kannattaako semmoisen vuoksi pilata lomiaan, ystävyyksiään (olemalla koko ajan poissaoleva), heleketti elämäänsä? Ei.
Joten 102, nyt vain nimenomaan ystävällisesti ja napakasti sanot miehelle, että aiot estää hänen yhteydenottonsa. Lisätä voit, että jos työpaikalla meinaa tulla tästä ongelmia, avaat kyllä yhteydenottokanavan, mutta tällä kertaa hänen vaimonsa kanssa.
Kiitos silmiä avaavasta kirjoituksesta ❤️
On totta, että me varmasti mahdollistetaan varattujen miesten säätäminen. Mies kun huomaa, että kelpaa paljon nuoremmalle, se ihan varmasti kokeilee kelpaisko muillekin. Ja onhan hän kelvannut. Sama työpaikka on siinäkin hirveä asia, sattuu katsoa kun huomaa, että hänellä on jonkun kollegan kanssa jotain. Ihan kamala asia. Jokainen viestiääni, kuka viestitti, mistä toi mystinen hymy johtuu…
Minunkin mielestäni minulla ja setämiehellä ainoa yhteinen asia on fyysinen vetovoima, mutta hän jaksaa keksiä yhteisiä nimittäjiä meille jotka tekisivät meidän yhteenmenosta järkevän ja avioliitostamme loistavan.
Mutta olen todella väsynyt tähän ja nyt tämä saa loppua. En halua häntä, enkä voisi ikinä luottaa häneen. Sellaista suhdetta jota maalailimme, ei tule olemaan. Tää sattuu taas, mutta ei auta. Eniten mietityttää miten kestän katsoa töissä setämiehen ja naisten flirttiä, tietäen etten enää koskaan saa itse tuota osakseni häneltä. Olisi vaan niin helppoa kun tulisi joku ulkopuolinen, joka paljastaisi koko kuvion vaimolle, työyhteisölle ihan kaikille ja romahduttaisi korttitalon. Päästäisiin yhdellä rykäisyllä kaikki tuosta loukusta. Mutta ilmeisesti irrottautuminen on jokaisen tehtävä vuorollaan itse.