Toukokuiset :-)
Aloitetaanpa sitten uusi pino oikein kunnolla ja varhain. Nimittäin tämän viikon haamuiluplussa vahvistui tänään, varsinaisena testipäivänä, ihan kunnon plussaksi. Soitin klinikalle (Fertinova) ja varasin verikokeeseen ajan maanantaille. Ja ainakin Tekayn sivujen mukaan mulla olis la 2.5. joten aloitan tämän pinon nyt hyvissä ajoin ja odottelen muita perässä tulevaksi!
Meidän hoitotausta: keväällä 2005 3xIUI (-), 12/05 IVF (tuoresiirrosta -), 04/06 PAS (+), km 7. viikolla, 06/06 PAS (-), 09.08. PAS (+). Tällä taustalla ei siis hirveästi vielä tule juhlittua plussasta, mutta kivalta se nyt tuntuu että siellä ainakin yritetään pysyä kyydissä. Ai niin, meille on joka kerta siirretty kaksi alkiota joten onhan tässä vielä sekin jännäys että mitenkä monta niitä nyt onkaan tulossa.
Kommentit (53)
Mä olen aina miettinyt välillä, mitä sulle kuuluu. Mehän piinailtiin silloin yhdessä, kun sun plussa tuli - eikö ollut peräti sama kierros jossa mäkin plussasin ton km:n? Ihana kuulla, että teillä dramaattisen alun jälkeen kaikki on edennyt hyvin.
Onko istukka kuitenkin ihan kunnossa nyt? Hei, eihän siihen mene kuin pari viikkoa ja pikkuisenne selviäisi hengissä kohdun ulkopuolellakin, vaikka eipä sitä kai toivoisi etukäteen kenellekään pientä keskosta.
Joo, on tää aika hieno homma. Vaikka pelottaa vielä ja hirvittää niin ei voi kuin hymyillä koko ajan.
Hei vain ja onnittelut! Vaihdoimme kuulumisia tuolla joulukuisten pinossa, kun minullakin oli niitä vuotoja rv 8 asti, nyt siis menossa 22+3. Onpa mukavaa nähdä sinut täällä taas!
Hienoa, että olet napannut plussan. ONNEA! Pidän todella peukkuja että nyt kaveri/kaverit kestävät kyydissä. Muistan kun piinasimme samassa PAS ketjussa keväällä. Sait plussan, oli lupaavat raskausoireet, mutta sitten tosiaan kurja loppu.
Minulla ei siinä pinossa vielä käynyt niin hyvin, mutta seuraavasta sitten onnistuin plussaamaan ekaa kertaa elämässäni.
TURVALLISTA JATKOA!
Toivottavasti veritestissä on hyvät arvot.
Milka
Juu, plussasin siis juuri siitä meidän yhteisestä piinailukierrosta enkä jotenkin vieläkään usko, että olen tässä asti nyt. Ei voi kuin toivoa ja rukoilla, että kaikki sujuu hyvin loppuun asti. Istukka vuoti kai siksi, että oli silloin etuseinämässä, mutta rakenneultrassa todettiin siirtyneen takaseinämään. Mulla on tosin asian tiimoilta, varmuuden vuoksi, kontrolliultra rv 28. Pidähän nyt lippu korkealla ja HYMYILE, olet sen ansainnut :))
HYMIS - mehän mennään sun kanssa aikalailla samaa aikataulua eteenpäin, mulla siis nyt 22+2. Ja alkuraskauden (ja valitettavasti myöhemmätkin) vuodot tuttuja. Onnea jatkoon :)
Nyt taisi tää toukokuisten pino mennä ihan muiden juttujen lörpöttelyksi...
Vielä tänne tungeksin. Toivottavasti tämä pino kasvaa suureksi kun plussatuloksia alkaa sadella :)
Ompputarha, tule tuonne joulukuisten pinoon turisemaan, meillä on siellä pieni porukka vaihdellut kuulumisia. Olisi mukava kuulla samassa vaiheessa olevia lisää!
Me varmaan jatkossa törmäillään toisella palstalla, ja jonain päivänä varmaan myös livenä ;)
Hitsi, kyllä nää onnittelut saa melkein kyyneleen silmiin. Kiitos kaikille! Onhan se mielettömän upeaa että pitkien yritysten, monien pettymysten ja kaamean rahanmenon jälkeen kuitenkin aina jollain onnistuu. Ja kyllähän tähän pinoon vielä mahtuu paljon muutakin asiaa kun taidan olla tän palstan toistaiseksi ainoa toukovaavia odottava :)
Mulla ei tällä kertaa ole yhtään mitään oireita. Siis jos ei noita lugeja joutuis tunkemaan sisäänsä säännöllisesti ja syömään nappeja ei edes huomais että on jotain erikoista. Okei, tissit on aika massiiviset ja massua juilii joskus, mutta ei okseta, ei enää väsytäkään, ei itketä eikä hermostuta, ei ole muita mielitekoja kuin se chili joka mulla tuntuu aina olevan raskaana. Ruokaa tekee mieli kovasti yleensä iltaisin, mutta näin päiväsaikaan ei kiinnosta edes se. Outoa. En kuitenkaan osaa tästä nyt huolestua, eiköhän niitä oireita sitten tule kun niiden aika on.
Halauksia kaikille ja kiitos vielä kerran myötäilosta!
Tiuhtis ja Vappu (4+2)
päättelen tästä kryptisestä vihjailusta, että ehkä olisit liittymässä meidän privaatti IVF/PAS-pinoon? Tervetuloa!
Jos vaan huolitaan mukaan, niin mikäs ettei.
Tän viikkoa testaillut ja pikku hiljaa rupean uskomaan että totta se on...tai en tiedä uskonko ennen kuin ultralla näen. Laskettuaika menee huhti-toukokuun vaihteeseen, joten päätin kuitenkin pinoutua tänne. Pelottaa vaan että onko sillä pikkuisella nyt tarpeeksi hyvät tarrasukat.. ja onko oikeassa paikassa. Parin viikon sisällä pääsen ultraan kurkistamaaan. Voikun menis äkkiä tuo aika. Rv5.
Millainen olo sulla on? Mulla on ollut tylsää särkyä alavatsalla koko ajan, pahenee jos olen liikkeellä tai istun. Pitäisi varmaan perustaa hovi sohvalle ja pysyä siinä seuraavat yhdeksän kuukautta... Puoliso ja työnantaja ei ehkä pitäisi asiasta. Vähän tuo km pelottaa, olis kovin kiva jos ei yhtään olisi kipuja. Oireita on myös liian vähän, edelleen. Odotan kovasti maanantain verikoetta, toivottavasti siitä selviää että tanakasti ollaan raskaana :-/
Onko sulla otettu hcg-verikoe? Millainen teidän hoitotausta on?
Hauskaa alkavaa viikkoa,
Tiuhtis ja Vappu (4+4)
Onnea teille plussasta!
Varovaisesti hyppään tänne teidän mukaanne. Mitään muita merkkejä raskaudesta ei ole kuin kaksi viivaa testissä, joten vaikea uskoa, että raskaana ollaan. Valkovuotoa on runsaammin ja nännit hieman arat, mutta siinä ne oireet sitten on. Tällä hetkellä olisi menossa 5+1, eli la joskus huhti-toukokuun paikkeilla.
Blue80, taisimme olla samassa inssipinossa? Tosin minulla osui inssi viikonlopulle, joten ns. kotikonsteilla oli pärjättävä, ja hyvinhän se meni niinkin.
Taustaani sen verran, että hoidoissa ollaan oltu reilu puoli vuotta. FSH-piikityksillä ja insseillä ollaan yritetty. PCO ja ovuloimattomuus taustalla. Lapsia ei ole entuudestaan, yksi tuulimunaraskaus tämän vuoden alussa.
Ultraus hoitopaikassa tehdään joskus 7 viikon paikkeille, mutta en ole vielä soittanut sinne aikaa. Milloin teillä alkuraskauden ultra on suunniteltu tehtäväksi?
myttö
Tiuhtiainen- Olo on ihan hyvä. Välillä tulee eto olo, varsinkin aamulla kun ensimmäisen vesilasin ottaa ja sit ihan yllättäen pitkin päivää. Tissit on ihan älyttömän kipeät. Ei kärsi kunnolla kävellä ja kylmä tuntuu tosi pahalle. Mutta niimpä minä sanoinkin miehelleni että minä vaikka oksennan joka ikinen päivä kunhan vaavi tulee! Pelottaahan tämä koko ajan ja tikkua joutuu käydä kattoo monen monta kertaa päivässä että tulisi varmempi olo. Huomenna soitan ja varaan ultra ajan. Joko ens pe tai seuraavalle. Töiden takia on tosi hankala järjestellä aikoja. Verikoetta ei ole otettu eivätkö otakkaan täällä päin. Itse olisin sen kyllä halunnut että olisi hormoonin määrän nähnyt, mut pitää jotenkin kärvistellä sinnen ultraan asti. Kolmisen vuotta ollaan siis lasta yritetty eikä lääkäreiden mukaan missään vikaa. Itse olin sitä mieltä että vaavi saa alkunsa mutta ei vaan pysy sisällä (yksi julkitullut KM ja lääkäri epäili että on monia) ja siirryimme sitten vihdoin ja viimein yksityiselle missä sanoivat heti että vika on limakalvon ohuudessa ja määräs inssin tueksi luget. Miehellä simppa määrä ok, mutta normaaleja ei hirveesti, siksi inssi. Nyt sitten luget käytössä kolmennelle kuulle. Onnea teille plussasta!
Myttö75- Onnea kovasti sinullekin! Samassa inssipinossa oltiin kyllä. Onpa tosi kiva että sieltä on tullut muitakin...ja lisää odotellaan!
Oikein aurinkoista alkuviikkoa kaikille! Toivotaan että aika menis tosi äkkiä että päästäis ultraan kurkistamaan. :)
Ja hienoa että tärppäsi kotihommissa. Kivaa, nyt meitä alkaa sitten tulla tänne. Toivotaan kaikille pikkuisille tarrasukkia ja oikeaa sijaintia, jotta voidaan pysyä pinossa ensi kesän korvalle asti!
Sama vika täällä ettei oikeasti ole mitään merkittäviä oireita. Tai semmonen hassu, että mua ällöttää venhäjauhot ja kaikki keksit ja tommoset. Muuten ei tunnu juuri miltään, ihan yhtä hyvin vois olla kuukautiset tulossa :-( Niin että siinä mielessä, iloitse yökkäämisestäsi jos voit Blue80, koska se antaa ymmärtää että siellä ollaan ja tukevasti.
Eli kaikenmaailman raskauskiekkojen mukaan meidän laskettu aika olis 7.5.07. Mutta ollaan niin alussa, että ehkäpä se sitten ultrassa tarkentuu. Nyt ollaan vaan onnellisia ja hymyillään. :)
Historiaa: pillerit meni mäkeen 03/04, joten melkosen kauan tässä jo ehti aikaa vierähtääkin. Kesäkuussa 06 oli ensimmäinen ICSI, joka ei tuottanut tulosta ja nyt elokuussa luovuttajan siittiöillä tehty inssi näytti testissä elämäni ensimmäistä plussaa. Tänä aamuna jo neljättä kertaa.. :) Eli viime torstaina ja perjantaina testasin haamut, lauantaina viiva oli jo selkeästi vahvempi ja tänään aamulla (virallinen testipäivä) viivoja oli edelleen yhtä ihanasti kaksi kaunista kappaletta. Alkuraskauden ultraan sain ajan 13.9. Tays:iin, joten sitä odotellessa.
Onkohan mulla nyt sit raskausviikkoja koossa.. 4+0? Menkat alko 1.8. ja se inssi oli 14.8. Noo, ei sillä niin väliä, toivottavasti pikkuinen vaan pysyisi matkassa mukana. :)
aavaaatu
Hienoa, että inssi toi toivotun tuloksen! Elokuun inssipinossa on käynyt mukavasti plussa-aalto puhaltamassa : )
Varasin itselleni hoitopaikasta ensimmäisen ultran ja se on 7+9, eli 15.9. Epätietoisuus siis jatkuu ja oireetomuutta täällä edelleen pelonsekaisin tuntein ihmetellään. No, eipä auta kuin mennä päivä kerrallaan. Ihana kuulla, että teillä jo jotain oireita ja osaatte iloita plussasta! : )
myttö 5+2
siis ultra on 7+6 (ei ole kovin vahva tuo matemaattinen hahmottamiseni) : )
myttö
Meilläkin on luovutetuilla siittiöillä alkuun saanut tämä Vappu/Touko. Mahtavaa, että toimi näin! Tarrasukkia toivotan.
Omaa napaa sen verran että hcg oli 1519, viitearvon ollessa 750-3100 tälle päivälle. Eli kaikki on oikein hyvin ainakin toistaiseksi, ultraa pitänee kohta varata. Hitto, ja lähiviikkoina ottaa yhteyttä neuvolaan ja... Onpa hommaa. Kaikki on vielä niin jotenkin uutta ja ihmeellistä ja silti niin ihanaa :-)
Tänään testasin pp 10 Acon 10:llä selkeän plussan. Viiva tuli näkyviin heti kun näyttöruutu kastui ja on selkeä viiva, ei haamu. Voikohan olla edes mahdollista, että testi näyttää selkeää plussaa näin varhain vaikka olisi kuinka herkkä? Pregnylin (5000 IU) pistämisestä on aikaa 11 vrk, ei kai sekään enää voi vaikuttaa, vai voiko?
Jos tämä on tosiaan totta, että raskaana ollaan niin LA olisi 13.5.
Kävinkin jättämässä sulle terveiset erääseen toiseen ketjuun, mutta kirjoitanpa tännekin. TOSI hienoa, että plussa paukahti ;) Toivottelen oikein kovasti onnea ja tsemppiä odotukseenne. Nyt vaan uskot, että tämä kerta tuo toivotun tuloksen!!!
Meidänkin tarina ikävine alkukäänteineen on edennyt kaikesta huolimatta jo raskausviikolle 22. Mullahan oli silloin rv 5-7 verenvuotoja. Rv 8 ja 10 kävin klinikalla ultrassa, jossa todettiin kaiken olevan hyvin- Vkolla 12 kuulin ensimmäistä kertaa sydänäänet, mutta pari päivää sen jälkeen aloin vuotaa kuin seula. Vuoto tuli kuulemma istukasta ja kesti hurjana muutaman päivän, kaikkineen pari viikkoa. Nyt asiat on kuitenkin olleet hyvin, muutama viikko sitten oli rakenneultra. No, tällä taustalla pelot eivät kuitenkaan anna mulle rauhaa, mutta silti yritän luottaa siihen, että kaikki menee hyvin loppuun asti.
Alahan nyt nauttimaan raskautetusta olostasi! Hieno homma!