Mies jätti ristiäisten päätteeksi
Olen aivan turta, en tiedä mitä ajatella.
Tänään oli neljännen lapsemme ristiäiset, ja vieraiden lähdettyä mies pyysi minua keskustelemaan kanssaan. Hän haluaa eron, muuttaa pois kotoa.
On kuulemma ihastunut työkaveriinsa, jota on tavannut jonkin aikaa päivittäin kun on sanonut menevänsä salille. Ihastus on kuulemma kestänyt talvesta saakka, ja enää eivät voi tunteilleen mitään.
Olo tuntuu epätodelliselta, miten tällaista voi tapahtua?
Meillä on neljä lasta, vanhin koulussa ja nuorin täyttää pian 2kk.
Mitään syytä mies ei osannut sanoa, suhteemme on kuulemma vain laimentunut.
Tuntuu niin järkyttävän pahalta, miten hän voi tehdä minulle näin?
Kommentit (368)
Toisaalta ihan käsittämättömän törkeä temppu, mutta toisaalta, miksi ap tuollaisen miehen kanssa haluaisikaan olla. Lasten kannalta tietysti ikävää, jos mies on ollut ok isä ja tuo tilanne tuli oikeasti ihan puun takaa, ettei ole ollut mitään isompia ongelmia suhteessa. Muussa tapauksessa lapsillekin ero on luultavasti vain helpotus. Riitaisassa kodissa ei ole hyvä kasvaa, eikä piittaamatonta vanhempaa kukaan kaipaa.
Puuttumatta huoltajuusasioihin sen enempää, oma neuvoni on, että heitä se sika pihalle, jollet ole niin jo tehnyt. Menköön uuden muijansa nurkkiin l*isimaan, kun sinne kerran niin kova hinku on. Ilmoita erosta kaikille sukulaisille ja ystäville ja kerro heille totuus, ettei mies pääse sepittelemään mitään omiaan. Kerro totuus myös lapsille. Jos mies aikoo jättää myös heidät, kerro ihan suoraan, miksi. Ei tarvitse haukkua, eikä mustamaalata, vaan ihan neutraalisti kerrot niin kuin asiat on. Tuollaista p*skiaista ei tarvitse yrittää millään tavoin suojella.
Itse en suostuisi mihinkään muuhun järjestelyyn kuin että mies ottaa lapset vähintään 50/50, kaikkein mieluiten niin, että minusta tulisi etävanhempi, mutta en ole erityisen äidillinen tyyppi, joten jos lapsia olisi, ne olisi miehen halusta ja aloitteesta hankittuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on näitä perusitsekkäitä mieslapsia. Yleensä noin kolmannen tai neljännen lapsen kohdalla herätään siihen että ohhoh elämä on rankkaa ja tylsää kun pitää noita lapsia hoitaa ja aletaan haikailla vapaata elämää ja haetaan jännitystä suhteen ulkopuolelta. Jättäminen tapahtuu juurikin näin, että luikitaan paikalta ja noin puolen vuoden tai vuoden jälkeen tästä herää mies siihen että ei hel**etti mulla on silti vastuu näistä lapsista ja jopa enemmän kun vaimo ei koko ajan hoida. Uusi nuori nainen jättää miehen asap kun selviää tämä neljän lapsen iskäilykuvio ja mitä se oikeasti tarkoittaa. Miehet on tyhmiä.
Miettikää myös naiset hetki, millaisten ukkojen kanssa heilastelette. Jos saisin tietää, että tapailumiehellä on vaimo raskaana tai vauva kotona, loppuisi yhteydenpito samoin tein ja ilmottaisin vaimolle.
Miksi näitä lapsia pitää tehdä iso lauma? Onko syynä se, että töihin meno ei kiinnosta näitä suurperheen äitejä? Jos olisin mies niin itsekin lähtisin viimeistään neljännen lapsen kohdalla.
Miksi näitä lapsia pitää tehdä iso lauma? Onko syynä se, että töihin meno ei kiinnosta näitä suurperheen äitejä? Jos olisin mies niin itsekin lähtisin viimeistään neljännen lapsen kohdalla.
Lapset (3 kpl) ovat olleet ainakin minun elämässäni se paras asia ikinä. Nyt ovat jo aikuisia vain nuorin on 17. Muutin asumuseroon talvella 10 vuoden harkinnan jälkeen. Mies alkoholisoitunut ja peliriippuvainen. Kuitenkin hoiti työnsä ja jotenkin selvittiin aina eteen päin. Nyt lähdin kun en jaksanut enää ja lapsetkin isoja ja ymmärtää tilanteen. Työn tekeminen äideille on ok ja myös lasten saaminen. Kaikki naiset eivät ole uraohjuksia. Neljä lasta ei ole iso lauma. Jos mies jätti ap:n niin se ei ole hänen syynsä. Tai lasten. Jos tämä kommentoija osaa oman elämänsä ennustaa ja suunnitella unelmansa etukäteen niin onnea hänelle! Joskus myös mies tahtoo suurperheen eikä lähde litomaan neljännen kohdalla. Nuoruuden haaveet usein ihan yhteisiä ja vaikea tietää mitä kymmenen vuoden päästä tapahtuu. Hyvä että et ole mies ja toivon että et ole myöskään äiti koska saatat jo ennen neljättä lasta lähteä litomaan ja jättää lauman😂
palstalla niellään näköjään ihan mikä tahansa miesvihaprovo.
onko tämä teille joku fantasiapalsta vai runkkumatskua?
Vierailija kirjoitti:
Joskus käy näin. Mielestäni ihan asiallista, että vasta ristiäisten jälkeen kertoi asiasta niin ne saatiin juhlittua hyvässä hengessä.
Nyt vaan raha-asiat kuntoon ja lasten tulevia asumiskuvioita miettimään. Alkuun varmaan vklp-isäksi ja vauva on tietenkin yhden vanhemman kanssa eikä yökyläile.
Vai asiallista? Kun tämä isukin tempaus tulee yleiseen tietouteen, on kuule aivan
samantekevää se, miten ”hyvässä hengessä” ristiäiset saatiin juhlittua.
Joskus käy näin, voi luoja miten pinnallista ajattelua.
Ihan fiksua oli odottaa ristiäiset ennen eroa. On selvä että jos tunteet ovat muualla on ero ainoa vaihtoehto. Tsemppiä AP:lle ja ex miehelleen.
Tiedän vastaavan tapauksen oikeasta elämästä. Mies jätti ristiäisten jälkeen kirjaimellisesti. Miehen uusi nainen oli ristiäisissä vielä vieraana ja lähtivät uuden naisen kanssa ristiäisistä suoraan uuden naisen kotiin.
Mies vain ilmoitti ristiäisten päätteeksi että tämä yhteinen tuttavamma "Pirkko" on uusi kumppanini. Vauvan äidillä ei ollut ollut mitään aavistusta. Tästä on nyt hiukan yli 10 vuotta aikaa, ja tuon vauvan äiti on vieläkin vihainen tapahtuneesta vaikka elääkin jo uudessa avoliitossa. Avoliitto on ihan ok, mutta ei mikään palava rakkaus.
Tuon vauvan isä on edelleen saman naisen kanssa, elävät avoliitossa ja ovat menneinä vuosina eronneet ja palanneet yhteen monta kertaa eikä suhde mikään elämän suuri rakkaus tunnu olevan.
Mutta ap, tsemppiä ihan hirveästi ja tunti kerrallaan eteenpäin. Laita lapset heti miehen mukaan hoitoon viikko-viikko systeemillä (paitsi vauva) niin kyllä se tuore rakkaus laimenee, kun samat puuron keitot ja vaipan vaihdot jatkuu edelleen...
Koska siellä on monta lasta ja heillä tietysti paljon siteitä kotiinsa, niin tuli mieleen vaihtoehto, jossa lapset pysyvät kodissaan ja vanhemmat ovat siellä viikko-viikko-systeemillä. Omat asunnot sitten vanhemmille muualle, jossa ovat ne toiset viikot.
Minutkin on jätetty toisen naisen takia, joka oli "hyvä ystäväni", jolla mies ja kaksi lasta. Siinä sitten tämän naisen mies ja siis lasten isä ulos, minun mies tilalle. Aivan kamalaa. Tapahtuneesta viisi vuotta ja sellainen perusluottamus meni rikki niin pahasti, etten usko uutta miestä samaan kotiin ottavani. Mielelläni olen ilman.
Paljon tsemppiä ap:lle!
No ajattele positiivisesti. Eikö olekin hanaa kun mies kerrankin vie roskat ulos: itsensä.
Älä itke tuollaisen vässykän perään. Ansaitset enemmän kuin tulla petetyksi. Ymmärrän harmituksesi erityisesti lasten takia, mutta kyllä se siitä!
Miehellä on täysi oikeus vaihtaa nainen parempaan, jos nainen ei ole riittävä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka näitä provoja oikein jaksaa tänne sepustaa?
Tiedätkö edes, kuinka paljon lapsiperheiden avio- ja avoeroja tapahtuu viikoittain Suomessa? Ei likikään kaikki tule tälle palstalle avautumaan tilanteistaan. Toki joku tänne kirjoitettu juttu voi olla keksittykin, mutta tosielämässä niitä tapahtuu enemmän kuin kukaan kerkeää tarinoita keksimään.
Noo, ans olla kun arki tulee tuohon suhteeseen niin voi olla että routa porsaan kotiin ajaa.
Eri juttu haluaako tuollaista karjua enää omaan kotiin, mä en huolisi.
Aloituksen tapaus kuulostaa juutuubi nimimerkin POTTUKOIRA tapaukselta. Muutti pois juuri kun kolmas oma lapsi syntyi. Nyt on osittain palannut takaisin. taivaanmerkeistä kaksonen on vähän hulivili, vaikka en tosiaan ole niihin uskovainen.
Näkymätön käsi
Kerrankin jätä se sika-neuvo otettiin käyttöön.
Erolapsen näkökulmasta ei kannata lasten kuullen huudella, että sinä otat nuo :D
Meidän äiti vaihtoi miestä lennosta, lähti ja tuli kuukauden päästä sitten hakemaan lapsiaan kun oli saanut järjestettyä paikan missä asua.
Olisin kaivannut vain rehellisen informaation mitä tapahtuu, en epätietoa, että äiti hylkäsi?
Vierailija kirjoitti:
Laita asiasta heti nyt tekstarina tietoa ristiäisissä käyneille vieraille, että sait juuri tietää erosta ja sen syy. Että "valitettavasti joudun informoimaan äskeisestä uutisesta ja että tämä on vaikea tilanne sinulle ja jos suinkin mahdollista, niin pyydät apua kummeilta ja läheisiltä, tarvitset sitä nyt todella tms" Minä laittaisin.
Tämä on hyvä neuvo. Jos minä saisin tuollaisen viestin joltain läheiseltä, olisin heti valmis auttamaan, ja kotini olisi tälle avoinna.
Suomessa jäädään herkästi pahoissakin tilanteissa yksin kärvistelemään, vaikka ihmiset ympärillä olisivat valmiita ja halukkaita auttamaan. Kai se on jokin "ei mun takia tartte"-mentaliteetti joka ulottuu kulttuurissamme niin moneen asiaan. Niin ei saisi olla. Me tarvitsemme vuorovaikutusta, kommunikaatiota ja yhteisöllisyyttä voidaksemme hyvin. Ihminen nyt on vain luotu siten.
En ole ollut sellaisessa tilanteessa jossa sinä nyt olet, mutta olen myös kokenut ns. salamaeron. Otin sen linjan, että kerroin läheisilleni suoraan mitä on tapahtunut ja miltä minusta tuntuu, ja että tarvitsisin nyt apua. Ystävät ja sukulaiset tulivat vastaan. Jopa muutama sellainen ihminen jota en aiemmin tuntenut kovin hyvin tarjosi apuaan, ja meistä tuli lopulta hyviä ystäviä. Toipuminen kesti kauan, mutta se olisi kestänyt vielä kauemmin jos en olisi ollut rehellinen ja nostanut kissaa pöydälle. Oli helpompi olla kun sain surra ja olla välillä passiivinen ja vähemmän aikaansaava, eikä tarvinnut pyydellä anteeksi keneltäkään tai selitellä. Samalla ystävät repivät minut välillä pois kuorestani ja saivat ajattelemaan muita asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on näitä perusitsekkäitä mieslapsia. Yleensä noin kolmannen tai neljännen lapsen kohdalla herätään siihen että ohhoh elämä on rankkaa ja tylsää kun pitää noita lapsia hoitaa ja aletaan haikailla vapaata elämää ja haetaan jännitystä suhteen ulkopuolelta. Jättäminen tapahtuu juurikin näin, että luikitaan paikalta ja noin puolen vuoden tai vuoden jälkeen tästä herää mies siihen että ei hel**etti mulla on silti vastuu näistä lapsista ja jopa enemmän kun vaimo ei koko ajan hoida. Uusi nuori nainen jättää miehen asap kun selviää tämä neljän lapsen iskäilykuvio ja mitä se oikeasti tarkoittaa. Miehet on tyhmiä.
Miettikää myös naiset hetki, millaisten ukkojen kanssa heilastelette. Jos saisin tietää, että tapailumiehellä on vaimo raskaana tai vauva kotona, loppuisi yhteydenpito samoin tein ja ilmottaisin vaimolle.
Lapset (3 kpl) ovat olleet ainakin minun elämässäni se paras asia ikinä. Nyt ovat jo aikuisia vain nuorin on 17. Muutin asumuseroon talvella 10 vuoden harkinnan jälkeen. Mies alkoholisoitunut ja peliriippuvainen. Kuitenkin hoiti työnsä ja jotenkin selvittiin aina eteen päin. Nyt lähdin kun en jaksanut enää ja lapsetkin isoja ja ymmärtää tilanteen. Työn tekeminen äideille on ok ja myös lasten saaminen. Kaikki naiset eivät ole uraohjuksia. Neljä lasta ei ole iso lauma. Jos mies jätti ap:n niin se ei ole hänen syynsä. Tai lasten. Jos tämä kommentoija osaa oman elämänsä ennustaa ja suunnitella unelmansa etukäteen niin onnea hänelle! Joskus myös mies tahtoo suurperheen eikä lähde litomaan neljännen kohdalla. Nuoruuden haaveet usein ihan yhteisiä ja vaikea tietää mitä kymmenen vuoden päästä tapahtuu. Hyvä että et ole mies ja toivon että et ole myöskään äiti koska saatat jo ennen neljättä lasta lähteä litomaan ja jättää lauman😂
Olen kyllä äiti tytölle ja pojalle. Miehen kanssa päätettiin, että halutaan kaksi lasta. Lapset ovat muuttaneet jo pois kotoa eli kaikki meni hyvin. Yhdessä ollaan oltu 38 vuotta.
Sitähän ei voi tietää, että mitä elämässä tapahtuu, jompikumpi voi vaikka kuolla.
Vierailija kirjoitti:
On miehelläkin oikeus elää sellaista elämää kuin haluaa. Jos siihen eivät vaimo lapset kuulu, ei kenelläkään ole oikeutta vaatia, että mies raahaisi sellaista kivirekeä mukana. On ne lapset vaimokin lapsia ja varmaan enemmän vaimon halusta tehtyjäkin
Ei niitä lapsia ole pakko tehdä, eikä vaimoakaan ottaa, jos ei halua. Mullakin on ex-miesystävät halunneet tehdä lapsia kanssani, mutta itse en ole halunnut, joten lapsia ei ole tullut. Simple as that. Miksi mies ei elänyt sellaista elämää kuin halusi vaan oli niin vässykkä, että otti vaimon, jota ei halunnut ja teki lapset, joita ei halunnut? Ottakaa nyt hyvä luoja jotain vastuuta omasta elämästä ja omista teoista!
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on täysi oikeus vaihtaa nainen parempaan, jos nainen ei ole riittävä.
On toki oikeus, mutta tarviiko tehdä riittämättömän naisen kanssa ensin neljä lasta, ennen kuin voi vaihtaa toiseen naiseen? Vaikuttaa vähäsen hitaalla käyvältä miehen nyhjäkkeeltä ja tollolta touhulta, että vasta siinä kohtaa jättää naisensa. Mikä siinä naisessa oli sitten riittämätöntä, kun kuitenkin teki naisen kanssa ison perheen? Pitikö neljä lasta tehdä, ennen kuin pystyi toteamaan riittämättömyyden?
Mun mies vaihtoi perheensä viinaan.
En jaksanut lukea kaikkia kommentteja, mutta hämmästyin lukuisia väitteitä, että se on jotenkin lasten mukaan ottamista eroaseeksi tai jotain niiden kaltoinkohtelua, jos äiti "luopuu" lapsistaan. Ihan yhtälailla se isä on niiden vanhempi! Eivät lapset sen enempää kärsi, ottaa ne sitten kumpi vain pääasiallisesti.
Ymmärrän kyllä ajatuksen, jos on kokemus siitä, ettei isä ole kovin hyvä isä tai itse pitää itseään jotenkin niin paljon parempana vanhempana kuin isä. Itsekin aikanaan eroa miettineenä en olisi antanut helpolla lapsiani miehelle, mutta hyvin se varmasti olis ne kuitenkin oikeesti hoitanut. Ja parikuukautinen vauva on tietysti eri asia kuin vieroitettu lapsi.