Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jätti ristiäisten päätteeksi

Vierailija
04.07.2021 |

Olen aivan turta, en tiedä mitä ajatella.

Tänään oli neljännen lapsemme ristiäiset, ja vieraiden lähdettyä mies pyysi minua keskustelemaan kanssaan. Hän haluaa eron, muuttaa pois kotoa.
On kuulemma ihastunut työkaveriinsa, jota on tavannut jonkin aikaa päivittäin kun on sanonut menevänsä salille. Ihastus on kuulemma kestänyt talvesta saakka, ja enää eivät voi tunteilleen mitään.

Olo tuntuu epätodelliselta, miten tällaista voi tapahtua?
Meillä on neljä lasta, vanhin koulussa ja nuorin täyttää pian 2kk.

Mitään syytä mies ei osannut sanoa, suhteemme on kuulemma vain laimentunut.

Tuntuu niin järkyttävän pahalta, miten hän voi tehdä minulle näin?

Kommentit (368)

Vierailija
241/368 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännät oli ristiäiset porvoossa

Vierailija
242/368 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta en usko aloitusta. Kukaan tuossa tilanteessa oleva ei tule ensimmäiseksi tänne ilkeilypalstalle kyselemään neuvoja tai (olematonta) tukea.

Aivan. Joku halusi herättää keskustelua ja saada tavallaan tälläisellä huomiota. Eli provo kyseessä.

Meitä on moneen junaan. Sivuutan aina tämäntyyppiset, enkä ruoki aloittajaa. Ilmeisesti moni muukin on tullut samaan johtopäätökseen.

Ruokithan, kun osallistut keskusteluun. Mä taas en oikeastaan välitä, onko aihe totta vai provo, jos keskustelu on kiinnostava. En ymmärrä, miksi sillä pitäisi olla merkitystä, enhän minä tunne ap:tä yhtään sen enempää kuin muitakaan kirjoittajia.

Osalla on ilmeisesti niin huono itsetunto, että häpeävät, jos ”menevät provon lankaan”. Tämmösiä ap:n kuvaamia tapauksia on olemassa, tunnen itsekin yhden (tosin vain 2 lasta), miksi niistä ei voisi keskustella, vaikka aloitus olisi provo tai vaikka jonkun algoritmin kirjoittama? Sehän on vain keskustelunavaus, ei muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/368 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita asiasta heti nyt tekstarina tietoa ristiäisissä käyneille vieraille, että sait juuri tietää erosta ja sen syy. Että "valitettavasti joudun informoimaan äskeisestä uutisesta ja että tämä on vaikea tilanne sinulle ja jos suinkin mahdollista, niin pyydät apua kummeilta ja läheisiltä, tarvitset sitä nyt todella tms" Minä laittaisin.

Tämä on tosi hyvä idea. Jos miehellä olisi ollut selkärankaa, olisi ilmoittanut koko poppoolle ristiäisissä samalla tavalla kun on aikanaan sanonut "tahdon". 

Mutta ei tällaisia asioita voi tehdä selän takana eikä ap:lla ole mitään velvollisuutta pitää syytä "yksityisasiana" lähipiiriltä ja ikään kuin suojella miestä. Ap tarvitsee tukea ja apua nyt, ja lähipiiri voi antaa sitä. 

Mies on todennäköisesti alkanut haikailla "vapaampaa" elämää ja kuvitellut, että noin sen saa. Kannattaa ruveta varaamaan aikaa lastenvalvojalle sitten pian, jotta miehelle realisoituu se, että jatkossa hän tulee (osa-aikaisesti) elämään sitä perhe-elämää myös uuden naisen kanssa. Uusi nainen ei ole siitä välttämättä kiinnostunut. 

Itse en ottaisi miestä, jolla on noin pieni vauva jonkun muun kanssa. Miehen paikka on silloin vauvan luona ja äidin tukena. Se kun kertoo miehestä ihan riittävästi, jos on lähtenyt tuossa tilanteessa menemään ja etsimään uutta. 

Tässähän miehellä oli ollut suhde jo pitkään. Ehkä ap:lla oli ehkäisy pettänyt viimeisenä epätoivoisena yrityksenä pitää miehestä kiinni?

Vierailija
244/368 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene kauaa, kun tulee häntä koipien välissä ruinaamaan sinua takaisin.

Uusi nainen se vasta saaliin saa: miehen, joka pettää raskaana olevaa naistaan ja ottaa eron pari kuukautta synnytyksestä.

Miksi pitäisi tulla takaisin?

Ei tiineeksi hankkiutumalla saa miestä pidettyä, tämä tiedoksi kaikille sitä harkitseville.

En haluaisi kertoo tätä sulle, mutta... Monet naiset eivät lapsia hanki vaan jotta mies pysyisi :D gasp

Ja monet hankkii.

Vierailija
245/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita asiasta heti nyt tekstarina tietoa ristiäisissä käyneille vieraille, että sait juuri tietää erosta ja sen syy. Että "valitettavasti joudun informoimaan äskeisestä uutisesta ja että tämä on vaikea tilanne sinulle ja jos suinkin mahdollista, niin pyydät apua kummeilta ja läheisiltä, tarvitset sitä nyt todella tms" Minä laittaisin.

Tämä on tosi hyvä idea. Jos miehellä olisi ollut selkärankaa, olisi ilmoittanut koko poppoolle ristiäisissä samalla tavalla kun on aikanaan sanonut "tahdon". 

Mutta ei tällaisia asioita voi tehdä selän takana eikä ap:lla ole mitään velvollisuutta pitää syytä "yksityisasiana" lähipiiriltä ja ikään kuin suojella miestä. Ap tarvitsee tukea ja apua nyt, ja lähipiiri voi antaa sitä. 

Mies on todennäköisesti alkanut haikailla "vapaampaa" elämää ja kuvitellut, että noin sen saa. Kannattaa ruveta varaamaan aikaa lastenvalvojalle sitten pian, jotta miehelle realisoituu se, että jatkossa hän tulee (osa-aikaisesti) elämään sitä perhe-elämää myös uuden naisen kanssa. Uusi nainen ei ole siitä välttämättä kiinnostunut. 

Itse en ottaisi miestä, jolla on noin pieni vauva jonkun muun kanssa. Miehen paikka on silloin vauvan luona ja äidin tukena. Se kun kertoo miehestä ihan riittävästi, jos on lähtenyt tuossa tilanteessa menemään ja etsimään uutta. 

Tässähän miehellä oli ollut suhde jo pitkään. Ehkä ap:lla oli ehkäisy pettänyt viimeisenä epätoivoisena yrityksenä pitää miehestä kiinni?

Ja vaimo ei raskauden vuoksi antanut bs. Pesää, mikä sai miehen hakemaan tassua muualta.

Vierailija
246/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annat sille ukolle koko kersalauma mukaan, sanot, että joka toinen la klo 12-13 otat lapset, muutoin saa ukko hoitaa.

No eihän se noin mene, koska tuossa skenaariossa miehestä tulee lähivanhempi ja nainen maksaa elarit. Luuletko että ap. suostuisi? Meillä ero tuli ihan muista syistä, mutta anyway mä halusin lähivanhemmaksi (4 lasta) ja eksälle ei käynyt. Pitkin hampain suostui niin että kaksi mulle ja kaksi hänelle. Viikko-viikko vaihdoilla hoidettiin vuorollamme koko kööri, nyt on enää yksi alaikäinen ja minä olen lähivanhempi. Eipä ole eksä ehdottanut että voisi mulle maksaa elareita. Että tämmöstä.

Vierailija
247/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annat sille ukolle koko kersalauma mukaan, sanot, että joka toinen la klo 12-13 otat lapset, muutoin saa ukko hoitaa.

No eihän se noin mene, koska tuossa skenaariossa miehestä tulee lähivanhempi ja nainen maksaa elarit. Luuletko että ap. suostuisi? Meillä ero tuli ihan muista syistä, mutta anyway mä halusin lähivanhemmaksi (4 lasta) ja eksälle ei käynyt. Pitkin hampain suostui niin että kaksi mulle ja kaksi hänelle. Viikko-viikko vaihdoilla hoidettiin vuorollamme koko kööri, nyt on enää yksi alaikäinen ja minä olen lähivanhempi. Eipä ole eksä ehdottanut että voisi mulle maksaa elareita. Että tämmöstä.

Äityislomalla ja vanhempainvapaalla ei elatuskykyä ole, joten mies ottaa ne 3. ensimmäistä ja maksaa vielä siitä 4. stä seuraavat 2 vuotta, sen jälkeen voi ottaa senkin. Äiti menee pienipalkkaiseen työhön josta ei elatustukea tarvitse maksaa, ja pitää lapsiaan juhlapyhinä (paitsi jos mies on varannut matkan, silloin pysty). Uusi parisuhde ja uuden miehen kanssa lisää lapsia.

Vierailija
248/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käy näin. Mielestäni ihan asiallista, että vasta ristiäisten jälkeen kertoi asiasta niin ne saatiin juhlittua hyvässä hengessä.

Nyt vaan raha-asiat kuntoon ja lasten tulevia asumiskuvioita miettimään. Alkuun varmaan vklp-isäksi ja vauva on tietenkin yhden vanhemman kanssa eikä yökyläile.

Vierailija
249/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus käy näin. Mielestäni ihan asiallista, että vasta ristiäisten jälkeen kertoi asiasta niin ne saatiin juhlittua hyvässä hengessä.

Nyt vaan raha-asiat kuntoon ja lasten tulevia asumiskuvioita miettimään. Alkuun varmaan vklp-isäksi ja vauva on tietenkin yhden vanhemman kanssa eikä yökyläile.

Kyse on valinnoista, ei siitä että näin vaan käy. Valinta on ollut miehen hankkia ne lapset ja vedättää naista kertomalla että on uskollinen ja lapsirakas perheenisä. On se kumma että nykyisin miehet tarvitsee kaksi naista lapsiperheeseen. Ennen oli kotiapulaiset sentään. Tiedän tosielämästä näitä itsekkäitä miehiä ja ei haittaa jos tämä on provo.

Vierailija
250/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen että otat uuden rakastavan miehen itsellesi ja lapsille isäpuoleksi. Verkot vaan vesille, kyllä löytyy.

Vierailija
251/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko taas sama kaava: Ennen ensimmäistä lasta suhde ollut eloisa ja nainenkin viriili. Ensimmäisen lapsen jälkeen nainen on katsonut, ettei miehelle tarvitse antaa huomiota. Läheisyysmitta täyttyy lasten kanssa. Miehen rooli ollut vain rahapussi naisen unelmille. Kotitöistä jaksetaan kyllä moittia. Tämän lisäksi tietysti talonrakennus ja muut miehiset työt oletetaan tehtäväksi. Sitten nainen ehdottaa toista lasta. Miehen silmissä kirkastuu. Hänellä on muutakin arvoa kuin palkkakuitti, kokee olevansa taas rakastettu ja haluttu. Toista tämä vielä pari kertaa, koska vähän hidasälyinen mies.

Panostakaa siihen suhteeseenne, jos haluatte kumppaninne pysyvän kotona. Ei ole rakettitiedettä.

Vierailija
252/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on valinnoista, ei siitä että näin vaan käy. Valinta on ollut miehen hankkia ne lapset ja vedättää naista kertomalla että on uskollinen ja lapsirakas perheenisä. On se kumma että nykyisin miehet tarvitsee kaksi naista lapsiperheeseen. Ennen oli kotiapulaiset sentään. Tiedän tosielämästä näitä itsekkäitä miehiä ja ei haittaa jos tämä on provo.

No eikös se jo kolmen lapsen verran ollut uskollinen ja lapsirakas perheenisä? Vasta neljännen kohdalla alkoi jaksaminen ja kärsivällisyys loppua.

Vierailija
253/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä uutta naista olisi hyvä informoida siitä, että joka toinen viikko hänen kanssaan asuu kolme alaikäistä lasta ja myöhemmin neljäskin ja että miehen tuloista noin tonni kuussa menee eksälle lasten elatukseen. Koska mies ei välttämättä pysty aina lastensa perään katsomaan esimerkiksi ylitöiden takia, osa lasten huollosta päätyy uuden naisen harteille. Ruokien tekeminen, läksyjen katsominen, harrastuksiin vieminen jne. Joka toinen vuosi lapset ovat uuden naisen riesana jouluina ja muina juhlapyhinä, samoin lomilla ovat isänsä kanssa.

Mitään kahden sinkun lapsetonta elämää ei heille ole tulossa vaan osa-aikainen suurperhe-elämä.

No siis, eihän sen miehen ole mikään pakko niitä lapsia luokseen ottaa missään vaiheessa. Yhden kaverin exä teki omille pojilleen monta kertaa oharit - ei tullut hakemaan lapsiaan viikonlopuksi luokseen vaikka oli sovittu, eikä vastannut puhelimeen, eikä edes soittanut aina lasten syntymäpäivinä. Joskus kun kaveri lähti sitten viemään poikia isälleen, niin exä olikin vetänyt räkäkännit eikä pieniä lapsia voinut jättää humalaiselle.

Eli kyllä se kahden sinkun lapseton elämä onnistuu, lopulta äiti ei edes halua yrittää pistää lapsia entiselle miehelleen edes pariksi tunniksi.

Vierailija
254/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttikö ukko edes treenatulta?

Vierailija
255/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset hoitoon miehelle ja otat vauvan ja menet vanhemmille tms kuukaudeksi tai pysyt kotona. Miehen kamat ulos heti. Älä päästä enää kotiin.

Voimia. Kamala shokki, mutta parempi että pääset eroon nyt.

Vierailija
256/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään kun lapset ja nuoret oireilee väkivallalla, huumeiden käytöllä yms.

juuri niin. Koululaisista erottaa helposti yh lapset. Melkoisia ongelmatapauksia

Höpö höpö, ei ole hajuakaan, kuka lapsi asuu kenenkin kanssa, ellei se käy muista yhteyksistä ilmi. Jos jotain pitäisi yleistää, niin yhden vanhemman kanssa asuvilla näyttää olevan läheisempi suhde vanhempaansa ja he ovat kypsempiä eli varttuvat aikaisemmin keskustelevassa kotikulttuurissa.

-aineenopettajana jo 17 vuotta

Vierailija
257/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on syy erolle että ei vaan ole enää intohimoa suhteessa. Ollaan kuin kavereita. Työkaverin kans mies on kokenut huumaa.

Vierailija
258/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eihän siinä sitten. Mies ottaa lapset mukaansa ja perustaa uuden naisen kanssa kodin. Nainen rupeaa varaäidiksi teidän pienelle niin saat nukkua osan öistä :) tuohan on ihan kiva järjestely!

Vierailija
259/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset hoitoon miehelle ja otat vauvan ja menet vanhemmille tms kuukaudeksi tai pysyt kotona. Miehen kamat ulos heti. Älä päästä enää kotiin.

Voimia. Kamala shokki, mutta parempi että pääset eroon nyt.

Eiköhän se koti ole miehenkin koti? Sinne jos puolisolta estät pääsyn, löydät itsesi käräjiltä todella nopeasti.

Vierailija
260/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On miehelläkin oikeus elää sellaista elämää kuin haluaa. Jos siihen eivät vaimo lapset kuulu, ei kenelläkään ole oikeutta vaatia, että mies raahaisi sellaista kivirekeä mukana. On ne lapset vaimokin lapsia ja varmaan enemmän vaimon halusta tehtyjäkin