Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jätti ristiäisten päätteeksi

Vierailija
04.07.2021 |

Olen aivan turta, en tiedä mitä ajatella.

Tänään oli neljännen lapsemme ristiäiset, ja vieraiden lähdettyä mies pyysi minua keskustelemaan kanssaan. Hän haluaa eron, muuttaa pois kotoa.
On kuulemma ihastunut työkaveriinsa, jota on tavannut jonkin aikaa päivittäin kun on sanonut menevänsä salille. Ihastus on kuulemma kestänyt talvesta saakka, ja enää eivät voi tunteilleen mitään.

Olo tuntuu epätodelliselta, miten tällaista voi tapahtua?
Meillä on neljä lasta, vanhin koulussa ja nuorin täyttää pian 2kk.

Mitään syytä mies ei osannut sanoa, suhteemme on kuulemma vain laimentunut.

Tuntuu niin järkyttävän pahalta, miten hän voi tehdä minulle näin?

Kommentit (368)

Vierailija
281/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli myös tuota pettämistä esikoisen syntymän jälkeen ja siinä kun toinen oli syntynyt niin taas ilmestyi kuvioihin joku nainen ja mies ilmoitti että lähtee sen matkaan. Kirjoitin sille naiselle sähköpostin että mitä täältä on tulossa. Se jätti miehen siihen paikkaan. Joten ilmoita että 4 lasta tulee sitten mukana kun mies lähtee. Sinä alat etsiä uutta miestä niin ei voi lapset olla jaloissa. Parempi myös että on 2 aikuista taloudessa eikä yksi.

Mistä/miten sait tietää naisen nimen ja sähköpostin? 

Itse en ole toinen nainen, joten oma lehmä ei ole ojassa kun ihmettelen tätä, mutta ei mun yhteystietoja, mm. sähköpostia saa kukaan ulkopuolinen tietoonsa. Ei s.postini (kaikki kolme) ole missään yleisessä jakelussa, kuten ei ole puhelinnumero ja osoite. Ja todennäköisesti luulisin otsikon/aiheen perusteella roskapostiksi ja menisi avaamattomana poistoon.

Aika moni meistä on töissä firmoissa, joissa jokaisella työntekijällä on etunimi.sukunimi@firma.fi osoite. Ja jos kyseessä on puolison työkaveri, niin aika helppoa on keksiä mikä se s-postiosoite sitten on.

Tämä ei ole vastaus kysymykseeni, jonka esitin ensimmäiselle kommentoijalle. Hänen miehellä ei ollut kuviossa työkaveri, ei ainakaan maininnut ("ilmestyi kuvioihin joku nainen"). 

Edelleen kysyn mistä eka kommentoija sai tietoonsa naisen nimen, tai te muutkin mistä, jos mies ei kerro KOKO nimeä? Miksi kertoisi? Ja edelleen kysyn mistä saatte tietoon s.postin, jos ei ole kyse työkaverista, ja vaikka olisikin työkaveri, mutta jos ei tiedä KOKO nimeä, niin mikäli firmassa on useampi sopiva ehdokas, niin aika vaikeaa se on lähteä työsähköpostiin rustaileen mitään. Toki jos firmassa on viisi työntekijää ja neljä niistä on miehiä, niin sitten asia on aika selvä. 

Noin muuten mielestäni ei ole sopivaa lähettää työsähköpostiin henkilökohtaisia viestejä, varsinkaan jostain miehen pettämiskuvioista. Nämä hoidetaan työn ulkopuolella yksityisesti. 

Eihän se ole oleellista aloituksessa ja mitä se meille muille kuuluu. 

Vierailija
282/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on täysi oikeus vaihtaa nainen parempaan, jos nainen ei ole riittävä.

On toki oikeus, mutta tarviiko tehdä riittämättömän naisen kanssa ensin neljä lasta, ennen kuin voi vaihtaa toiseen naiseen? Vaikuttaa vähäsen hitaalla käyvältä miehen nyhjäkkeeltä ja tollolta touhulta, että vasta siinä kohtaa jättää naisensa. Mikä siinä naisessa oli sitten riittämätöntä, kun kuitenkin teki naisen kanssa ison perheen? Pitikö neljä lasta tehdä, ennen kuin pystyi toteamaan riittämättömyyden?

80% eroista on naisten aloitteesta, joten ketkä niitä nyhjäkkeitä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että kommentoimassa on paljon eronneita ja kaikilla tuntuu olevan

useita lapsia.

Pidän kyllä järkyttävänä sitä, että erotaan siinä vaiheessa kun nuorin lapsi

on hädin tuskin syntynyt.

Siis missä on ihmisten moraali nykyään? Ukolla on säpinää työkaverin kanssa ja

varmaan on taas uutuudenviehätystä ilmassa, mutta eihän tällä miehellä ole

minkään valtakunnan selkärankaa.

Ja tätäkin vielä jotkut puolustelee. Sitä en sano, että tämä liitto olisi tappiin asti

kestänyt, mutta eroaminen tällä tavalla on törkeetä. Ja mikä tyyppi tämä naispuolinen

työkaveri on?

Ja sitäpaitsi, kaikkein eniten erosta kärsivät lapset. Itseasiassa tiedänkin yhden

lähes samankaltaisen tapauksen (myös 4 lasta). Lapset ovat jo aikuisia, mutta

paljon on itketty vuosien saatossa.

Taitaa kyllä pitää paikkansa se väittämä, että tää palsta on yksinhuoltajien lippulaiva.

Vierailija
284/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen tehtävä on pitää aviomies tyytyväisenä. Jos tulee ero niin se on FAIL.

Vierailija
285/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteet on perseestä

Vierailija
286/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helteet on perseestä

Nyt oli asiaa.

Vierailija
287/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitää pariutua ollenkaan, jos tykkää olla pelimiehenä. Keski-ikäisenä lähettelee sitten kikkelikuvia työkavereille ja esittää et en mä voi, kun mä oon naimisissa. HÄ! Antaa ymmärtää, mut ei ymmärrä antaa. Oma aikuinen lapsi samassa työpaikassa. Pitäis varmaan käydä kysymässä tiedätkö ketä tää esittää. Se on sun iskä.

Vierailija
288/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen pitää pariutua ollenkaan, jos tykkää olla pelimiehenä. Keski-ikäisenä lähettelee sitten kikkelikuvia työkavereille ja esittää et en mä voi, kun mä oon naimisissa. HÄ! Antaa ymmärtää, mut ei ymmärrä antaa. Oma aikuinen lapsi samassa työpaikassa. Pitäis varmaan käydä kysymässä tiedätkö ketä tää esittää. Se on sun iskä.

Kikkelikuva edustaa älyllisesti korkeinta mahdollista viestintää, mitä naiset ei tietenkään ymmärrä, koska taso ei riitä. 

Vierailija
289/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies vaihtoi perheensä viinaan.

Kertoo perheen tasosta.

Vierailija
290/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tällaiset miehet lähtee se on kuin roskat veisi itsensä ulos.

Vierailija
291/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra Jumala sanoi: »Ei ole hyvä ihmisen olla yksinään. Minä teen hänelle kumppanin, joka sopii hänen avukseen.» Ja Herra Jumala muovasi maasta kaikki villieläimet ja kaikki taivaan linnut ja vei ne ihmisen luo nähdäkseen, minkä nimen hän kullekin antaisi. Ja jokainen elävä olento sai sen nimen, jolla ihminen sitä kutsui. Näin ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille, kaikille linnuille ja kaikille villieläimille. Mutta ihmiselle ei löytynyt sopivaa kumppania.

Silloin Herra Jumala vaivutti ihmisen syvään uneen ja otti hänen nukkuessaan yhden hänen kylkiluistaan ja täytti kohdan lihalla. 

Herra Jumala teki tästä kylkiluusta naisen ja toi hänet miehen luo. Ja mies sanoi:

– Tämä se on! Tämä on

luu minun luustani

ja liha minun lihastani.

Naiseksi häntä sanottakoon:

miehestä hänet on otettu.

Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi.

Ja he olivat molemmat alasti, mies ja hänen vaimonsa, eivätkä he tunteneet häpeää.

Vierailija
292/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka näitä provoja oikein jaksaa tänne sepustaa?

Tiedätkö edes, kuinka paljon lapsiperheiden avio- ja avoeroja tapahtuu viikoittain Suomessa? Ei likikään kaikki tule tälle palstalle avautumaan tilanteistaan. Toki joku tänne kirjoitettu juttu voi olla keksittykin, mutta tosielämässä niitä tapahtuu enemmän kuin kukaan kerkeää tarinoita keksimään.

Omakin tuore eroni on tapahtumiltaan ja käänteiltään sellainen, että täyttyisi varmaan heti provo -huuteluista.

Ihan oikeasti, elämässä tapahtuu joskus sellaista, mikä sopisi enemmänkin jonkun saippuasarjan juonenkäänteeksi

Vierailija
293/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On toki oikeus, mutta tarviiko tehdä riittämättömän naisen kanssa ensin neljä lasta, ennen kuin voi vaihtaa toiseen naiseen? Vaikuttaa vähäsen hitaalla käyvältä miehen nyhjäkkeeltä ja tollolta touhulta, että vasta siinä kohtaa jättää naisensa. Mikä siinä naisessa oli sitten riittämätöntä, kun kuitenkin teki naisen kanssa ison perheen? Pitikö neljä lasta tehdä, ennen kuin pystyi toteamaan riittämättömyyden?

80% eroista on naisten aloitteesta, joten ketkä niitä nyhjäkkeitä on?

No niin. Se luetun ymmärtäminen taas kerran. Etkö nyt tajunnu, että tässä puhutaan siitä, kuinka MIES JÄTTI VAIMON neljännen lapsen ristiäisten päätteeksi. Ei tässä ole kyse jostain prosenteista, kuinka usein ero lähtee naisen aloitteesta. Hoh hoijaa. Kyllä yksinkertaisuus on muodissa.

Vierailija
294/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helteet on perseestä

Herneet on perseessä.

Vierailija
295/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein saman kokeneena vinkkaan, että lapset hoitoon nyt, varsinkin vanhemmat ja/tai kaveri sinne 24/7 hetkeksi. Mistään ei tule yhtään mitään kun shokkiadrenaliinit hälvenee ja se tapahtuu nopeasti. Sen jälkeen olet hetken aivan helvetin sekaisin ja saat olla ja syytä olla. Se on pakko kokea pois. Mitään päätöksiä ei tehdä nyt mutta alustava sopimus heti siitä, miten lapset tapaavat isäänsä. Se on ihan sama miten, kunhan mies siihen sitoutuu ja saat rytmitettyä toipumistasi. Ole mahdollisimman vähän tekemisissä miehen kanssa nyt (tää on se vaikein, mutta usko pois, tilanne voi mennä tosta pahemmaksi ja ihmisellä joka tekee noin ei ole sulle mitään rakentavaa sanottavaa. Se ei myös ole just nyt itsekään se ihminen ketä sä tunnet.)

Vältä päihteitä (ellei sulla ole ystäviä jotka tulee sen viinipullon välillä kaivamaan suusta ja vie sut ulos) ja hengitä. Älä allekirjota yhtään mitään ellei ole ihan pakko ainakaan seuraavaan 6kk,pelaa aikaa. Jos on pakko niin palkkaa lakimies tai anna ulkopuolisen tehtäväksi. Sä tulet olemaan sekasin pitkään mutta mä lupaan, että se helpottaa kunhan vaan laitat just nyt heti fokusen siihen, että sä selviät tästäkin vaikka se on uskomattoman hirveetä.

Vierailija
296/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sä nyt ap jotain aavistit?

Tämä on typerä olettamus, yleensä ei voi edes aavistaa!

Vierailija
297/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei voi vaihtaa parempiin. Lapsilla on oikeus isäänsä, vaikka tämä olisi huonokin isä.

Vierailija
298/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen tehtävä on pitää aviomies tyytyväisenä. Jos tulee ero niin se on FAIL.

No tässä perheessä ei ainakaan aviomies pitänyt vaimoaan tyytyväisenä.

Vierailija
299/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukolle viikko viikko systeemi isoille lapsille ja tapaamiset pikkuiselle. Elarit jne…

Älä päästä helpolla ns. Nuorta paria

Vierailija
300/368 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään kun lapset ja nuoret oireilee väkivallalla, huumeiden käytöllä yms.

juuri niin. Koululaisista erottaa helposti yh lapset. Melkoisia ongelmatapauksia

Höpö höpö, ei ole hajuakaan, kuka lapsi asuu kenenkin kanssa, ellei se käy muista yhteyksistä ilmi. Jos jotain pitäisi yleistää, niin yhden vanhemman kanssa asuvilla näyttää olevan läheisempi suhde vanhempaansa ja he ovat kypsempiä eli varttuvat aikaisemmin keskustelevassa kotikulttuurissa.

-aineenopettajana jo 17 vuotta

Yh-perheissä yh-vanhempi ottaa lapsensa "puolisoksekseen". En nyt tarkoita, että sänkyyn hyppää tai muuta vastaavaa, vaan että kaikki henkinen yhteydenpito, jonka pitäisi olla kahden aikuisen välistä, siirtyy nyt vanhemman ja lapsen välille. Ei ehkä ihan parasta sille kasvavalle lapselleen. Siitä on vaikea irtautua siinä kohtaa, kun pitäisi muuttaa pois kotoa.