Mies jätti ristiäisten päätteeksi
Olen aivan turta, en tiedä mitä ajatella.
Tänään oli neljännen lapsemme ristiäiset, ja vieraiden lähdettyä mies pyysi minua keskustelemaan kanssaan. Hän haluaa eron, muuttaa pois kotoa.
On kuulemma ihastunut työkaveriinsa, jota on tavannut jonkin aikaa päivittäin kun on sanonut menevänsä salille. Ihastus on kuulemma kestänyt talvesta saakka, ja enää eivät voi tunteilleen mitään.
Olo tuntuu epätodelliselta, miten tällaista voi tapahtua?
Meillä on neljä lasta, vanhin koulussa ja nuorin täyttää pian 2kk.
Mitään syytä mies ei osannut sanoa, suhteemme on kuulemma vain laimentunut.
Tuntuu niin järkyttävän pahalta, miten hän voi tehdä minulle näin?
Kommentit (368)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli myös tuota pettämistä esikoisen syntymän jälkeen ja siinä kun toinen oli syntynyt niin taas ilmestyi kuvioihin joku nainen ja mies ilmoitti että lähtee sen matkaan. Kirjoitin sille naiselle sähköpostin että mitä täältä on tulossa. Se jätti miehen siihen paikkaan. Joten ilmoita että 4 lasta tulee sitten mukana kun mies lähtee. Sinä alat etsiä uutta miestä niin ei voi lapset olla jaloissa. Parempi myös että on 2 aikuista taloudessa eikä yksi.
Mistä/miten sait tietää naisen nimen ja sähköpostin?
Itse en ole toinen nainen, joten oma lehmä ei ole ojassa kun ihmettelen tätä, mutta ei mun yhteystietoja, mm. sähköpostia saa kukaan ulkopuolinen tietoonsa. Ei s.postini (kaikki kolme) ole missään yleisessä jakelussa, kuten ei ole puhelinnumero ja osoite. Ja todennäköisesti luulisin otsikon/aiheen perusteella roskapostiksi ja menisi avaamattomana poistoon.
Tätä minäkin ihmettelen. Ainoastaan työsähköpostin löytää, jos saa tietää mun nimen ja työpaikan - ja siellä on melkoiset virussuotimet + poistan roskapostiksi / virusviestiksi epäilemäni avaamatta heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä uutta naista olisi hyvä informoida siitä, että joka toinen viikko hänen kanssaan asuu kolme alaikäistä lasta ja myöhemmin neljäskin ja että miehen tuloista noin tonni kuussa menee eksälle lasten elatukseen. Koska mies ei välttämättä pysty aina lastensa perään katsomaan esimerkiksi ylitöiden takia, osa lasten huollosta päätyy uuden naisen harteille. Ruokien tekeminen, läksyjen katsominen, harrastuksiin vieminen jne. Joka toinen vuosi lapset ovat uuden naisen riesana jouluina ja muina juhlapyhinä, samoin lomilla ovat isänsä kanssa.
Mitään kahden sinkun lapsetonta elämää ei heille ole tulossa vaan osa-aikainen suurperhe-elämä.
Toki voi noinkin olla mutta mun lähipiirissä yksi mies jätti perheensä, vaimon ja kolme alle 10 vee lasta, löysi uuden naisen. Tämä mies ei juuri koskaan tapaa lapsiaan, perhe-elämä ei kiinnosta. Lapset eivät ole koskaan olleet isällään ja uudella naisella yökylässä ja erosta kohta kaksi vuotta.
Kaksi tällaista tapausta mun tuttavapiirissäni. Joitakin miehiä ei vain sitten "kotileikki" kiinnosta, eivätkä omat lapset. Valitettavasti tajuavat tämän vasta sitten kun lapsia jo on.
Molemmissa tapauksissa tosin menivät naimisiin ja saivat lapset nuorina, vähän päälle 20-vuotiaina, eikä silloin kovinkaan moni oikeasti tiedä mitä elämältään haluaa ("parempi tehdä ne lapset nyt nuorina, sitten jaksaa paremmin!" ...not.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/2473535/vaimo_taas_raskaana_vahingossa
Kuka loppuviimeksi päättää liikakansoitukseen synnyttämisestä: https://www.worldometers.info/world-population/
Nainen ei tule raskaaksi, ellei joku mies häntä pane.
Lisäksi asiaan vaikuttavat ne (tavallisesti miespuoliset) hallitsevat tahot, jotka kieltävät maansa naisilta aborttioikeudet.
Tuleeko nainen raskaaksi, jos hän ei pane miestä?
Maapallon liikakansoitusta on turha sysätä vain naisten niskoille.
Etenkin kun monissa maissa naisilla ei ole mitään mahdollisuutta ehkäisyvälineisiin - joissakin maissa e-pillereiden tai ehkäisykapselin saamiseen vaaditaan aviomiehen lupa.
Nyt koronan aikaan kehitysmaissa ja kehittyvissä maissa on paljon ei-toivottuja raskauksia, kun naiset eivät ole päässeet uusimaan reseptejä ja ovat joutuneet olemaan kotona miestensä armoilla. (Arvatkaa vain, kuinka montaa miestä kiinnostaa kortsun käyttö...) Raskaudenkeskeytyksiäkään ei ole voitu tehdä, kun sairaaloihin ja klinikoille ei ole päässyt tai ei ole voinut matkustaa.
Minusta on itsekästä ajatella, että kumppanin pitää olla juuri sinun kanssasi koko elämänsä ajan. Jos joku haluaa erota ja lähteä, niin sitä pitää kunnioittaa. Jos miehesi on nyt onnellinen, niin ole sinäkin hänen puolestaan. Jos rakastat häntä, niin tahdot hänelle pelkkää hyvää ja että hän on onnellinen.
Voi jeesus! Kaikesta sitä ihminen vääntää kriisejä.
Meinaatteko tosissanne, että isän tarvitsee ottaa yhtään lasta hoidettavakseen jos hän ei niitä halua ottaa?
:D:D:D:D:D:D:D
En viitsi kelata ketjua, mutta onko ap kommentoinut tai päivittänyt mitään ?
Jos ei, niin varma merkki siitä että aloitus on provo.
Ihme valitusta, pitäisikö ihmisten roikkua onnettomissa suhteissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli myös tuota pettämistä esikoisen syntymän jälkeen ja siinä kun toinen oli syntynyt niin taas ilmestyi kuvioihin joku nainen ja mies ilmoitti että lähtee sen matkaan. Kirjoitin sille naiselle sähköpostin että mitä täältä on tulossa. Se jätti miehen siihen paikkaan. Joten ilmoita että 4 lasta tulee sitten mukana kun mies lähtee. Sinä alat etsiä uutta miestä niin ei voi lapset olla jaloissa. Parempi myös että on 2 aikuista taloudessa eikä yksi.
Mistä/miten sait tietää naisen nimen ja sähköpostin?
Itse en ole toinen nainen, joten oma lehmä ei ole ojassa kun ihmettelen tätä, mutta ei mun yhteystietoja, mm. sähköpostia saa kukaan ulkopuolinen tietoonsa. Ei s.postini (kaikki kolme) ole missään yleisessä jakelussa, kuten ei ole puhelinnumero ja osoite. Ja todennäköisesti luulisin otsikon/aiheen perusteella roskapostiksi ja menisi avaamattomana poistoon.
Aika moni meistä on töissä firmoissa, joissa jokaisella työntekijällä on etunimi.sukunimi@firma.fi osoite. Ja jos kyseessä on puolison työkaveri, niin aika helppoa on keksiä mikä se s-postiosoite sitten on.
Tämä ei ole vastaus kysymykseeni, jonka esitin ensimmäiselle kommentoijalle. Hänen miehellä ei ollut kuviossa työkaveri, ei ainakaan maininnut ("ilmestyi kuvioihin joku nainen").
Edelleen kysyn mistä eka kommentoija sai tietoonsa naisen nimen, tai te muutkin mistä, jos mies ei kerro KOKO nimeä? Miksi kertoisi? Ja edelleen kysyn mistä saatte tietoon s.postin, jos ei ole kyse työkaverista, ja vaikka olisikin työkaveri, mutta jos ei tiedä KOKO nimeä, niin mikäli firmassa on useampi sopiva ehdokas, niin aika vaikeaa se on lähteä työsähköpostiin rustaileen mitään. Toki jos firmassa on viisi työntekijää ja neljä niistä on miehiä, niin sitten asia on aika selvä.
Noin muuten mielestäni ei ole sopivaa lähettää työsähköpostiin henkilökohtaisia viestejä, varsinkaan jostain miehen pettämiskuvioista. Nämä hoidetaan työn ulkopuolella yksityisesti.
Minun mieheni oli niin rakastunut toiseen, että kertoi naisen nimen ja osoitteen jossa viettää aikaansa :D Kirjoitin toiselle kirjeen jossa kerroin, että Facebookista sain lukea, että mieheni onkin parisuhteessa jonkun toisen kanssa ja totesin, että mieheni on vapaa. Kiitin vielä, että hänen ansiostaan sain tietää mieheni petollisuuden. Kirje meni perille ja mieheni soitti äkäisenä minulle, koska olin aiheuttanut "Niinalle" pahanmielen.
Eli yhteystiedot voi saada aika jänniä reittejäkin pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä otin viiden lapsen varatun isän.
Hienoa. Mä en ottaisi. Jos tästä mun nykyisestä pääsen eroon niin pysyn mielelläni erossa kaikista maailman. miehistä. Ehkä voisin ottaa hetkeksi käyttöön jos lupaa sitten lähteä heti saman tien.
Nämä viisi lasta eivät haitanneet elämää mitenkään kun mies ei heitä koskaan tavannut.
Mutta on kuitenkin tehnyt viisi lasta. Rakkautta riittänyt alkujaan siis myös edellisessä suhteessa ja loppui sitten tähän tulokseen. Hän ei tarvitse entistä kumppaniaan, ei entisiä lapsiaan, eikä sinua. Hänelle riittää oma itsensä ja joku huoltamaan niitä haluja ja tarpeita. Ja sinä suostuit. Itse en ota yhtään miestä passattavaksi, lapseton tai ei. Lapsellisia ne ovat aina jokatapauksessa. Ja saamattomia.
Kyllä miehet saattavat olla itsekkäitä. Tuli mieleen kun tuttava kertoi että miehensä oli kertonut haluavansa erota, juuri kun heidän yhteisellä lapsellaan oli ylioppilaskirjoitukset kesken. Arvaahan sen että tuollainen suru häiritsee nuoren tärkeihin kokeisiin keskittymistä. Olisi mies edes odottanut muutaman viikon, kun kirjoitukset olisivat ohi.
Kun nainen olisi lähtenyt samalla tavalla, kommentit olisivat rohkaisevia miten itsenäisen ja vahvan ratkaisun hän teki, you go girl, mahtavaa kun otit onnen omiin käsiisi.
Kaikki sympatiat miehen puolella, koska hän on nyt onnellinen.
Onnellinen Mies kirjoitti:
Kun nainen olisi lähtenyt samalla tavalla, kommentit olisivat rohkaisevia miten itsenäisen ja vahvan ratkaisun hän teki, you go girl, mahtavaa kun otit onnen omiin käsiisi.
Kaikki sympatiat miehen puolella, koska hän on nyt onnellinen.
Kukaan ei olisi tuollaista kirjoittanut.
Jiitu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano että vie lapset mennessään, kyllä se sieltä pian kotia palaa.
Kukaan ei ole itsekkäämpi kuin vanhempo, joka käyttää lapsia aseenaan. Me ollaan oman puoliskon kanssa monet kerrat puhuttu, että vaikka mitä tulisi, niin lapsia ei riitaan sekoiteta. Tämä pitäisi olla itsestään selvyys kaikille. Kuinka joku voi edes ajatella riistävänsä lapsiltaan toisen vanhemman oman koston takia. Sairasta.
Siis ihmettelen, että miksi neuvotaan:"laita lapset mukaan, kyllä se sitten takaisin tulee. "
Kuka oikeasti haluaa tuommoisen miehen takaisin?
Niille jotka sanovat ettei sukulaisia saa sekoittaa asiaan. Hahhhahahhaaa! Sukulaiset sekaantuvat asiaan haluat tai et ja jos haluat olla etulyöntiasemassa niin kerrot miten asiat meni, HETI! Muuten mies menee ja valehtelee ummetjalammet siitä mitä on tapahtunut.
Miehille ei ole temppu eikä mikään VALEHDELLA jälkeen päin että eivät edes koskaan halunneet lapsia ja että nainen on salaa jättänyt ehkäisyn pois ja mitä niitä kaikkia juttuja on. Mun eksä yritti eron jälkeen tätä ja vielä valehteli kaikille että yritin kiristää rahaa häneltä ja kaikkea muuta. Tuloksena tästä ilmoitin hänelle että hän voi pitää lapset, mä en pysty nyt elämäntilanteen takia. Homma tapahtui niin nopeasti ettei hän ehtinyt ajatella asiaa kunnolla vaan voimiensa tunnossa otti lapset itselleen. Ah sitä paskaa joka sukulaisten ja ystävien keskuudessa musta puhuttiin, Pahimmillaan kerrottin että olen joku huumeidenkäyttäjä tms. Todellisuudessa opiskelin yliopistossa ja kävin töissä. Muutin siis monen sadan kilometrin päähän kotikonnuilta enkä pitänyt yhteyttä muihin kuin lapsiin ja eksään silloin kun lapset tulivat luokseni kerran kuussa ja kesälomalla. Tein lapset nuorena enkä ehtinyt siis opiskella silloin kun olisi alkujaan pitänyt. Siitä on nyt 20v . Olen lasteni kanssa erittäin hyvissä väleissä, minulla on aikaa keskittyä heihin ja heidän ongelmiinsa. Eksä yrittää nyt saada aikaiseksi jotain elämää itselleen eikä ehdi kiinnostua aikuistuneista lapsistaan. Minusta on tullut tärkeämpi ja se välittävä vanhempi lapsilleni heidän lukioajasta asti. Rahaa on auttaa heitä nyt, Mua ei kiinnostanut silloin eikä myöskään nyt mitä ne rupuiset ihmiset siellä maalaiskaupungissa musta ja mun äitiydestä ajattelevat. Ainoastaan mitä mun lapset ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Niille jotka sanovat ettei sukulaisia saa sekoittaa asiaan. Hahhhahahhaaa! Sukulaiset sekaantuvat asiaan haluat tai et ja jos haluat olla etulyöntiasemassa niin kerrot miten asiat meni, HETI! Muuten mies menee ja valehtelee ummetjalammet siitä mitä on tapahtunut.
Miehille ei ole temppu eikä mikään VALEHDELLA jälkeen päin että eivät edes koskaan halunneet lapsia ja että nainen on salaa jättänyt ehkäisyn pois ja mitä niitä kaikkia juttuja on. Mun eksä yritti eron jälkeen tätä ja vielä valehteli kaikille että yritin kiristää rahaa häneltä ja kaikkea muuta. Tuloksena tästä ilmoitin hänelle että hän voi pitää lapset, mä en pysty nyt elämäntilanteen takia. Homma tapahtui niin nopeasti ettei hän ehtinyt ajatella asiaa kunnolla vaan voimiensa tunnossa otti lapset itselleen. Ah sitä paskaa joka sukulaisten ja ystävien keskuudessa musta puhuttiin, Pahimmillaan kerrottin että olen joku huumeidenkäyttäjä tms. Todellisuudessa opiskelin yliopistossa ja kävin töissä. Muutin siis monen sadan kilometrin päähän kotikonnuilta enkä pitänyt yhteyttä muihin kuin lapsiin ja eksään silloin kun lapset tulivat luokseni kerran kuussa ja kesälomalla. Tein lapset nuorena enkä ehtinyt siis opiskella silloin kun olisi alkujaan pitänyt. Siitä on nyt 20v . Olen lasteni kanssa erittäin hyvissä väleissä, minulla on aikaa keskittyä heihin ja heidän ongelmiinsa. Eksä yrittää nyt saada aikaiseksi jotain elämää itselleen eikä ehdi kiinnostua aikuistuneista lapsistaan. Minusta on tullut tärkeämpi ja se välittävä vanhempi lapsilleni heidän lukioajasta asti. Rahaa on auttaa heitä nyt, Mua ei kiinnostanut silloin eikä myöskään nyt mitä ne rupuiset ihmiset siellä maalaiskaupungissa musta ja mun äitiydestä ajattelevat. Ainoastaan mitä mun lapset ajattelevat.
Hylkäsit siis lapsesi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on itsekästä ajatella, että kumppanin pitää olla juuri sinun kanssasi koko elämänsä ajan. Jos joku haluaa erota ja lähteä, niin sitä pitää kunnioittaa. Jos miehesi on nyt onnellinen, niin ole sinäkin hänen puolestaan. Jos rakastat häntä, niin tahdot hänelle pelkkää hyvää ja että hän on onnellinen.
Olen ehdottomasti samaa mieltä.
Kuitenkin, jos lapsia tekee, lapsista ei voi ottaa eroa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehet saattavat olla itsekkäitä. Tuli mieleen kun tuttava kertoi että miehensä oli kertonut haluavansa erota, juuri kun heidän yhteisellä lapsellaan oli ylioppilaskirjoitukset kesken. Arvaahan sen että tuollainen suru häiritsee nuoren tärkeihin kokeisiin keskittymistä. Olisi mies edes odottanut muutaman viikon, kun kirjoitukset olisivat ohi.
Niin, se on kovin ikävää. Minun ystävälleni kävi niin, että hänen äitinsä ilmoitti eroavansa ja lähtevänsä yhteisestä kodista, ja juuri oli kirjoitukset alkamassa. Äiti oli jo hommannut oman vuokra-asunnon samasta kaupungista. Mitään toista miestä ei ollut, nainen oli vain kypsynyt puolisoonsa. Ihmettelen minäkin, eikö olisi voinut vielä paria viikkoa jaksaa. Ei se kyllä ystävän kirjoituksia lopulta haitannut, hän kirjoitti viisi ällää.
Sai sitten tarpeekseen syrjähypyistäsi!
Eipä ole tarvis suojella isääkään mainehaitalta.