Raskaana ja poikaystävä ei välitä yhtään!
Olen viikolla 25 eikä poikaystäväni ole ottanut raskauttani vieläkään mitenkään huomioon kertaakaan. Olemme molemmat nyt kesälomalla ja emme ole tehneet yhtenäkään päivänä mitään yhdessä. Poikaystävän kaikki aika menee ryyppäämiseen, kavereiden kanssa hengailuun tyyliin ABC:llä tms. Ei tässä muuten mitään mutta kun viimeksi tarkistin asian niin tuleva lapsi oli meidän yhteinen, ei yksin minun. Kun yritän puhua asiasta poikaystävälleni hän vain sanoo että jäkätän turhasta ja että kesälomalla pitää saada rentoutua. Alkoholiakaan ei kuulemma käytä mitenkään normaalia enemmän sillä kaikki kaverit juovat yhtä usein. Huoh, joo... Mutta heidän tyttöystävänsä ei ole raskaana ja muutenkin ovat suurimmaksi osaksi sinkkuja.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 20:44"]Miten se raskaus sinun mielestäsi pitäisi "ottaa huomioon"?
[/quote]
En ole ap. mutta itse ainakin olen ottanut läheisteni raskauksia huomioon kyselemällä vointia ja kuulumisia, hieromalla jalkoja, keksimällä jotain yhteistä kivaa tekemistä johon raskaana olevakin voi osallistua (päihteetöntä siis ja loppuvaiheessa myös sopivaa ihmiselle, jolla saattaa olla kaikenlaisia kipuja ja liikkuminen hankalaa) ja ollut seurana myös yleisinä ryyppäysjuhlapyhinä.
Oon myös yrittänyt tsempata pahoinvoinnin kourissa kärsivää odottajaa ja tuonut kaupasta jotain mitä voisi saada syötyä helposti, rauhoitellut lapsen voinnista tai raskauden jatkumisesta huolestunutta ja auttanut raskaammissa kotitöissä jos odottajan on väsymyksen tai kipujen vuoksi ollut vaikeaa saada niitä tehtyä.
Tällaista tukea olen myös itse raskaana olevana saanut ja kovasti sitä arvostanut, etenkin kun lapsen isä ei ollut kuvioissa mukana (ei, en ole huijannut häntä isäksi / yrittänyt sitoa itseeni hankkimalla lapsen / kusettanut syöväni pillereitä / milläänlailla painostanut vaan alunperin hän oli meistä se vauvakuumeisempi osapuoli, mutta näin kävi silti). Ei vaadi mitään muuta kuin vähän välittämistä ja normaalia empatiakykyä.