Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narkomaanien äidit ovat aina YH-äitejä

Vierailija
04.07.2021 |

Olen huomannut että aina näitä surullisia narkomaanitarinoita lukiessa taustalta paljastuu lähes aina rikkinäinen koti.

Vanhemmille on erotessa tärkeämpää päästä eroon ärsyttävästä puolisosta eivätkä ajattele sen kummemmin mitä se tekee sitten lapselle kun äiti yrittää yksin kasvattaa kunnon kansalaista.

Kasvatustyöhön tarvittaisiin aina kaksi. On väärin sysätä kaikki vastuu äideille koska rahkeet eivät selvästikään riitä.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näkisin asian ehkä niin, että YH-äidin on ehkä vaikea saada teini-ikäistä poikaa kuriin verrattuna tilanteeseen, jossa on molemmat vanhemmat. Siis jos poika on sellainen luonne, joka ei tottele.

Tämä nyt sillä otannalla, mikä oli vaikka omalla luokallani peruskoulussa aikanaan tai sitten tuttavapiirissä. YH äitien pojilla oli usein aika löysä kuri, tai sitten eivät vain totelleet äitiä.

Vierailija
22/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämän tarkoitus olla nais- vai miesvihaketju? Eli syytelläänkö huonoja äitejä vai huonoja isiä?

Tarkoitus on herätellä vanhempia jotka ovat eroamassa että kannattaako tuo riski ottaa.

Olen samaa mieltä, että ”turhaan”ei kannata erota. Mutta silti kaikki ei ole vanhemman syytä. Syyllistäminen ei edesauta mitään.

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämän tarkoitus olla nais- vai miesvihaketju? Eli syytelläänkö huonoja äitejä vai huonoja isiä?

Tarkoitus on herätellä vanhempia jotka ovat eroamassa että kannattaako tuo riski ottaa.

Ei kannata. On parempi opettaa lapselle esimerkin kautta, että on ihan ok kun isä hakkaa äitiä.

Vierailija
24/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos liitto on vain väljähtynyt, on kaikille parempi, jos aletaan mielikuvitusta käyttäen etsiä uutta kipinää.

Hirveät riidat ym ovat eri asia.

Vierailija
25/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ydinperhe suojaa koulukiusaamiselta, yksinäisyydeltä ja muilta traumaattisilta asioilta, kuten hyväksikäytöltä. Ns. hyvistä perhetaustoista tulleista lapsissa on päihteitten käyttäjiä. Sitten taas päihteitten käyttäjä vanhempien lapsista voi tulla päihteettömiä normi kansalaisia.

Olikohan se silminnäkijässä vai missä asiaohjelmassa, kun lääkäriperheessä kasvanut narkomaanipoika kertoi tarinaansa.. Lisäksi yksinhuoltajaksi voi päätyä, kun puoliso kuolee tai sairastuu vakavasti. Ei yksinhuoltajuus ole aina valinta., eikä se ole huono vaihtoehto lapselle vaikka valinta olisikin.

Vierailija
26/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen kognitiivinen vinouma siellä!

Vierailija
27/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näkisin asian ehkä niin, että YH-äidin on ehkä vaikea saada teini-ikäistä poikaa kuriin verrattuna tilanteeseen, jossa on molemmat vanhemmat. Siis jos poika on sellainen luonne, joka ei tottele.

Tämä nyt sillä otannalla, mikä oli vaikka omalla luokallani peruskoulussa aikanaan tai sitten tuttavapiirissä. YH äitien pojilla oli usein aika löysä kuri, tai sitten eivät vain totelleet äitiä.

Ydinperheiden pojat tulivat meidän hoodeille polttamaan tupakkaa ja ajoivat mopolla kännissä. Oikein oli isopalkkaisten lapsia monta ja kalliit mopot ostettu.

Vierailija
28/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapurissa asui pitkään narkkari rikkaiden vanhempiensa omistamassa asunnossa. Vasta kun saatiin todisteita että oli varastellut kellarivarastoista jonne ulkopuolisilla ei ollut pääsyä, saatiin narkille häätö.

Vierailija
29/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan monesti pojat tulleet siihen isäänsä, joka ei ymmärrettävistä syistä ole pysynyt kuvioissa.

Vierailija
30/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ydinperhe suojaa koulukiusaamiselta, yksinäisyydeltä ja muilta traumaattisilta asioilta, kuten hyväksikäytöltä. Ns. hyvistä perhetaustoista tulleista lapsissa on päihteitten käyttäjiä. Sitten taas päihteitten käyttäjä vanhempien lapsista voi tulla päihteettömiä normi kansalaisia.

Olikohan se silminnäkijässä vai missä asiaohjelmassa, kun lääkäriperheessä kasvanut narkomaanipoika kertoi tarinaansa.. Lisäksi yksinhuoltajaksi voi päätyä, kun puoliso kuolee tai sairastuu vakavasti. Ei yksinhuoltajuus ole aina valinta., eikä se ole huono vaihtoehto lapselle vaikka valinta olisikin.

Mutta se on aina huono vaihtoehto lapsen kannalta. Lapsi sortuu helpommin huonoille teille kun vaan yksi vanhempi ”läsnä”.

Mielestäni syntyvyyttä pitäisi säännöstellä Suomessa eikä lisääntymismahdollisuutta saisi antaa kaikille.

Vierailija
31/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yleisesti eroperheiden lapsista, eritoten pojista kehkeytyy eniten ongelmanuoria kuin aikuisiakin. Rikollisuutta, päihteiden käyttöä jne. Sen on monet ammattilaiset todenneet.

Peruskoulussakin moni opettaja sanoo näkevänsä, kuka on eroperheestä. Saattaa olla sama ilmiö jo päiväkodissa.

Vierailija
32/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapurissa asui pitkään narkkari rikkaiden vanhempiensa omistamassa asunnossa. Vasta kun saatiin todisteita että oli varastellut kellarivarastoista jonne ulkopuolisilla ei ollut pääsyä, saatiin narkille häätö.

Eivät olleet hyväksyneet lastaan nuo rikkaat vanhemmat eivätkä osanneet kasvattaa lasta.

Vierailija
33/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuvuudet on siitä jänniä, että ne vaivaavat niin rikkaiden kuin köyhien jälkeläisiä erilaisista perhekokoonpanoista.

34/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi päihdeongelmille altistaa voimakkaasti monet neuropsykiatriset vaivat, kuten adhd - tai mielenterveyshäiriöt, kuten kaksisuuntainen mielialahäiriö - joiden ei kuitenkaan katsota johtuvan paskasta vanhemmuudesta.

Vierailija
35/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ydinperheiden pojat tulivat meidän hoodeille polttamaan tupakkaa ja ajoivat mopolla kännissä. Oikein oli isopalkkaisten lapsia monta ja kalliit mopot ostettu.

Tuo on huonoa käytöstä mutta tupakointi ja kännäys ei aiheuta samanlaisia ongelmia kuin huumeiden käyttö.

Vierailija
36/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi.... Voi.... Voi... Mitä tahansa VOI olla ha tapahtua. Kiinnostavaa on, mikä on tavallista ja tyypillistä, vaikka nyt narkkien perhetaustassa.

Tai jos pelkkä VOI on kaiken kumoava argumentti, alan ylittää katuja punaisia päin ympärilleni vilkuilematta. Kyllähän varovainenkin kadunylittäjä VOI jäädä rekan alle.

Vierailija
37/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin aikoinaan narkaamaan, koska mua kiusattiin pahasti koulussa ja opettajatkaan eivät välittäneet. Osa jopa osallistui itse syrjintään esimerkiksi niin, että olin ainoa, joka ei saanut roolia eräässä näytelmässä. Mun itsetunto paskottiin jo lapsena. Vanhemmat olivat ihan hyviä ja rakastavia. En minä kuitenkaan niille uskaltanut kertoa koulussa olevista ongelmista.  Yläasteen jälkeen jouduin huonoitsetuntoisena miesten hyväksikäyttämäksi. Ainoa joka minut edes jollain tavalla hyväksyi, oli eräs nuori nainen, joka käytti huumeita. Sille tielle sitten päädyin. Kuivilla olen ollut jo vuosia ja päässyt elämään taas kiinni. 

Vierailija
38/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin yleisesti eroperheiden lapsista, eritoten pojista kehkeytyy eniten ongelmanuoria kuin aikuisiakin. Rikollisuutta, päihteiden käyttöä jne. Sen on monet ammattilaiset todenneet.

Peruskoulussakin moni opettaja sanoo näkevänsä, kuka on eroperheestä. Saattaa olla sama ilmiö jo päiväkodissa.

Helsingissä joka kolmas lapsi on eroperheestä. Opettajistakin moni on eroperheestä. Tunnistaako ne itsensä?

Vierailija
39/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riski oli aikanaan otettava, koska aviomies uhkasi puukolla henkeäni.  

Lapsestani ei tullut huumeidenkäyttäjää.

Vierailija
40/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuvuudet on siitä jänniä, että ne vaivaavat niin rikkaiden kuin köyhien jälkeläisiä erilaisista perhekokoonpanoista.

Tämä on totta. Mutta nuo rikkaat viihdekäyttäjät harvoin aloittavat teini-iässä tuon touhun. Yhteiskunnan ongelmiksi päätyvät köyhistä ja rikkinäisistä perheistä tulevat lapset joiden vanhemmilla ei ole varaa laittaa lapsiaan kalliisiin yksityissairaaloihin riippuvuutta hoitamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä