Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narkomaanien äidit ovat aina YH-äitejä

Vierailija
04.07.2021 |

Olen huomannut että aina näitä surullisia narkomaanitarinoita lukiessa taustalta paljastuu lähes aina rikkinäinen koti.

Vanhemmille on erotessa tärkeämpää päästä eroon ärsyttävästä puolisosta eivätkä ajattele sen kummemmin mitä se tekee sitten lapselle kun äiti yrittää yksin kasvattaa kunnon kansalaista.

Kasvatustyöhön tarvittaisiin aina kaksi. On väärin sysätä kaikki vastuu äideille koska rahkeet eivät selvästikään riitä.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämän tarkoitus olla nais- vai miesvihaketju? Eli syytelläänkö huonoja äitejä vai huonoja isiä?

Tarkoitus on herätellä vanhempia jotka ovat eroamassa että kannattaako tuo riski ottaa.

Riski oli aikanaan otettava, koska aviomies uhkasi puukolla henkeäni.  

Lapsestani ei tullut huumeidenkäyttäjää.

Olet siis hyvä äiti, onnea.

Vierailija
42/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tätä maailmaa ihmettelee.   Mitä ihmettä oli vialla mun ex-mieheni lapsuudenperheessä.  Mun nähdäkseni erittäin hyvä koti, rakastavat vanhemmat, varsinkin appi oli hirveän mukava mutta ei anopissakaan vikaa.  

Neljä lasta, kaikista tuli alkoholisteja.  Kaksi on jo kuollut siihen, toinen siis se mun exäni.  Suvussa oli anopin puolelta alkoholisteja, mutta ne ei olleet tekemisissä niiden kanssa lainkaan.  

Onneksi appi ja anoppi kuoli ennen kuin näkivät, että viimeinenkin lapsi sortui alkoholiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudenkaverin äiti ei ollut YH, vaan oli löytänyt eron jälkeen uuden puolison, mutta isäpuoli oli kaverilleni tosi ilkeä. Kaveristani tuli siis narkkari. Nykyisin jo kuollut. Olen samaa mieltä kyllä, että rikkinäisistä kodeista tulevat. En usko hetkeäkään, että jos kotona on kaikki hyvin, on saatu rakkautta ja rajoja sopivassa suhteessa, voisi tulla alkoholistiksi tai narkkariksi, yms.

Miten samassa ydinperheessä kasvaneesta sitten toisesta tuli narkomaani ja toisesta ei? Molemmat lapset vielä samaa sukupuolta ja täysin identtisessä kasvuympäristössä kasvaneet.

Vierailija
44/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronneet vanhemmat ei automaattisesti tarkoita, että vanhemmilla olisi huonot välit, lapsesta ei huolehdittaisi ja kasvatus ei olisi tavallista ja ettei tukena olisi tarpeeksi aikuisia. Usein eron ja  vanhempien uusien liittojen myötä lapsi saa tuplamäärän vastuullisia aikuisia.

Näissä asioissa on aivan turha yleistää tai syyllistää. 

Se dark web on lasten saatavilla valitettavasti ihan perhetaustasta huolimatta. Nykyvanhemmat toivottavasti ovat sen verran valistuneempia kuin vielä 10 vuotta sitten, että ymmärtävät vaaran piilevän myös netissä, ehkä vielä enemmän kuin kaveripiirissä. Se yksinäinen , koneella istuva epäsosiaalinen nörtti saattaa olla vielä herkemmin huumeiden vietävissä.

En käytä tähän kommenttiini typeriä yleistyksiä vaan kokemusta

Vierailija
45/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudenkaverin äiti ei ollut YH, vaan oli löytänyt eron jälkeen uuden puolison, mutta isäpuoli oli kaverilleni tosi ilkeä. Kaveristani tuli siis narkkari. Nykyisin jo kuollut. Olen samaa mieltä kyllä, että rikkinäisistä kodeista tulevat. En usko hetkeäkään, että jos kotona on kaikki hyvin, on saatu rakkautta ja rajoja sopivassa suhteessa, voisi tulla alkoholistiksi tai narkkariksi, yms.

Miten samassa ydinperheessä kasvaneesta sitten toisesta tuli narkomaani ja toisesta ei? Molemmat lapset vielä samaa sukupuolta ja täysin identtisessä kasvuympäristössä kasvaneet.

Siinä on toinen lapsi ollut lellikki. Aika paljon ongelmia on niillä sisaruksilla joita kohdellaan epäreilusti ja on eri säännöt perheessä kuin muille.

Vierailija
46/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin yleisesti eroperheiden lapsista, eritoten pojista kehkeytyy eniten ongelmanuoria kuin aikuisiakin. Rikollisuutta, päihteiden käyttöä jne. Sen on monet ammattilaiset todenneet.

Peruskoulussakin moni opettaja sanoo näkevänsä, kuka on eroperheestä. Saattaa olla sama ilmiö jo päiväkodissa.

Opettajat eivät näe mitään, höpö höpö. Opettajat tietää eroista kun niistä on heille kerrottu keskustelujen yhteydessä.

Vierailija
47/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämän tarkoitus olla nais- vai miesvihaketju? Eli syytelläänkö huonoja äitejä vai huonoja isiä?

Tarkoitus on herätellä vanhempia jotka ovat eroamassa että kannattaako tuo riski ottaa.

Riski oli aikanaan otettava, koska aviomies uhkasi puukolla henkeäni.  

Lapsestani ei tullut huumeidenkäyttäjää.

Olet siis hyvä äiti, onnea.

En ollut, ihan tavallinen vain ja tein virheitä niin kuin kaikki.  Joskus otettiin yhteenkin kunnolla.  Kohtuuhyvin kaikki meni kumminkin.

Vierailija
48/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai lapselle on parempi asua vanhempien kanssa joilla sukset menee ristiin,vain lapsen edun mukaisesti?Luulen ovat erovanhempina parempia kasvattajia. Saavathan viikon aina olla ilman lasta,lapsia vappana,kun lapsi tai lapset toisella vanhemalla.Kyllä on helppoa ero-Vanhemilla.

Vierailija
49/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit tekee 70%, geenit 15 ja perhe loput.

Vierailija
50/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. On parempi opettaa lapselle esimerkin kautta, että on ihan ok kun isä hakkaa äitiä.

Jo vaan. Miksi pitää vetää pahimmat erojen syyt? Kyllä kaikki tajuavat jos isi hakkaa äitiä tai toisinpäin niin paras erota.

Mutta ns asiantuntijat ( eroja tutkineet) ovat sitä mieltä, että iso osa eroista turhia. Ei ole mitään muuta syytä kuin kasvettu erilleen kun 10v yhdessä tai on löytynyt uusi/ parempi rakastettu.

No käyhän nekin malliksi omille lapsille, miten voivat hekin ratkaista omat parisuhdetyytymättömyydet aikanaan.

Vierailija
51/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä nuoruudessa tiettyä korrelaatiota oli havaittavissa, että eroperheiden pojista tuli usein kriminaaleja. Moni luokkakaveri oli yksinhuoltajan lapsi ja kyllä ne aika karuja koteja olivat kasarilla moni, kun kylässä kävi. Siis materiaalisesti saattoi olla ihan ok, mutta äidin ja pojan välit olivat usein täysin välinpitämättömät noissa kodeissa, lapsi eli kuin pellossa yksinään omaa elämäänsä. Yksi päätyi jopa Alibin kanteen. Itsekin olen erokodista, mutta isän vetämästä. En silti sano että se parempi on, mutta erilainen.

Onhan se lapselle vähän ikävää kun selkeästi huomaa että sitä ainoaa vanhempaa kiinnostaa uusi kumppani paljon enemmän kuin vanhan liiton lapsi, ja se uusi kumppani yleensä vihaa vanhaa lasta.

Vierailija
52/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on toinen lapsi ollut lellikki. Aika paljon ongelmia on niillä sisaruksilla joita kohdellaan epäreilusti ja on eri säännöt perheessä kuin muille.

Tätäkään ei voi aina noin suoraviivaisesti väittää.  Mulla hyvä esimerkki veljen perheessä, kaksoset, jotka kasvatettu täsmälleen samoin ja aivan varmasti rakastettu kumpaakin yhtä paljon.  Narkomaania ei tullut kummastakaan, mutta toinen pärjää elämässä selvästi paremmin kuin toinen.  Tällä huonommin pärjäävällä on koko ajan jotain epämääräistä, kulkee milloin missäkin seurassa, tekee jos jotakin omituista, on viranomaisten kanssa tekemisissä, aina jotakin pikkuvilunkia, mikään ei tunnu onnistuvan.  Alkoholikin maistuu liikaa.

Olen sitä mieltä, että näillä kaksosilla on vain ihan erilaiset luonteet.  Se näkyi jo kouluiässä, toiselle oli paljon tärkeämpää saada hyviä numeroita ja olla hyvä koulussa, toinen viis veisasi.  Pärjäsi kuitenkin todennäköisesti ihan vain siksi, että se toinen oli siinä koko ajan rinnalla ja tekivät kaiken aina yhdessä, joten meni se koulukin sitten yhteispelillä.  Harrastuksetkin olivat yhteiset, kunnes sitten tuli se aika, että aletaan etsiä muutakin seuraa kuin se sisarus.  

Vierailija
53/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin yleisesti eroperheiden lapsista, eritoten pojista kehkeytyy eniten ongelmanuoria kuin aikuisiakin. Rikollisuutta, päihteiden käyttöä jne. Sen on monet ammattilaiset todenneet.

Peruskoulussakin moni opettaja sanoo näkevänsä, kuka on eroperheestä. Saattaa olla sama ilmiö jo päiväkodissa.

Isin geenit...? Ihan sama, onko isä paikalla vai ei! Alkoholismi on sairaus. Addiktiot ovat sairauksia. Niitä on ydinperheiden ja yh-perheiden isipapoilla.

Vierailija
54/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, jokainen tietämäni narkomaani on ydinperheestä.

Vierailija
55/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkimmäisestä lauseestasi ei voi muuta sanoa, kuin että olen järkyttynyt, miten tyhmä voi ihminen olla.

Vierailija
56/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen kaksi ihan tavallista perhettä, jossa molemmat vanhemmat ja kummassakin perheessä narkomaanilapsi. Yksinhuoltajat ehkä avautuvat näistä asioista herkemmin, koska joutuvat jaksamaan kaiken yksin.

57/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen varakkaan yrittäjäperheen, jossa yksi lapsista kuoli nuorena huumeisiin. Oli aloittanut jo 15-vuotiaana ja syyksi arveltiin hoitamatonta mielisairautta. Tämä väite, että eroperheen tai vähävaraisen perheen lapsesta tulee narkomaani on täysin perusteeton.

Vierailija
58/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vetäisin tuosta johtopäätöksen, että lapsen äiti on eronnut addikti-miehestä ja se addiktiotaipumus on peritynyt lapselle.

Vierailija
59/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulainen, tyttö jonka äiti psykologi ja isä hammaslääkäri on ollutnuoresta asti pahoissa ongwlmissa.

Päihteet jne..

Vanhemmat yhä yhdessä, mutta aikaa lapselleen ei koskaan ole ollut.

Rahalla paikattu vanhempien poissaoloa.

Ystäväni taas yksinhuoltaja, jonka lapsi on tosi fiksu, hyväkäytöksinen, ei edes tupakoi ja pärjää koulussa hyvin :)

Oli pakko kertoa tämä, koska olen täysin eri mieltä ap sun kanssa.

Vierailija
60/76 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vetäisin tuosta johtopäätöksen, että lapsen äiti on eronnut addikti-miehestä ja se addiktiotaipumus on peritynyt lapselle.

Tai sen, että lapsen huumeongelma on vanhemmalla/vanhemmille niin vaikea asia, että se ainakin osittain on eron syy tavalla tai toisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi