Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En usko bi-seksuaaleihin

Vierailija
06.07.2014 |

Mulla on vaikeuksia uskoa, että joku olisi oikeasti bi :/ Tämä siitä syystä, että kaikki tuntemani bi-seksuaalit (n.5 kpl) ovat kaikki päätyneet vanhemmalla iällä pitkään heteroparisuhteeseen/kihloihin tai naimisiin heteron kanssa. Otos ei tietenkään kovin iso ole, mutta vaikuttaa mun mielipiteeseen tahtomattanikin.

Tuntuu että bi -vaihe menee vaan vanhemmalla iällä kaikilla ohi, ja olikin oikeasti vain jotain nuoruuden sekoilua ja kokeilunhaluisuutta. Tunteeko kukaan homopariskuntaa, josta toinen on bi? Laajentakaa vähän mun ahdasmielistä maailmaani, kiitos ja anteeksi : D

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 00:33"]

Nais-bi = hetero, mies-bi = homo.

[/quote]

Mä olen ihan varma että sä olet oikeassa. Melkein jokanen nuori nainen/tyttö uhoaa olevansa lesbo. Samaan aikaan niillä voi olla poikakavereita mutta silti ne on myös lesboja. En tiedä mitä sillä haetaan mutta varmaan mainetta ja sitä että saa päivittää profiiliaan milloin minkäkin rakkaan kanssa.  

Vierailija
42/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on bi-seksuaalisuus? Onko se sitä että, harrastaa seksiä saman sukupuolen edustajan kanssa mielellään vai sitä että perustaa parisuhteen saman sukupuolen edustajan kanssa.

Minä mielellään päädyin petiin naisten kanssa, koska naisten kanssa oli usein kiva naida. Perheen perustin miehen kanssa, koska haluan olla parisuhteessa hänen kanssaan. Vieläkin panisin mielelläni naisia, mutta perheellisenä ja parisuhteessa olevana en sitä tee, enhän pane muita miehiäkään. Ajattelen kyllä olevani biseksuaali, jos on pakko luokitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon, että lähes kaikki ovat biseksuaaleja. Valtaosalla on jotain kokemuksia samasta sukupuolesta, on ne sitten lääkärileikkejä, pusutteluja, yhteistyydyttelyä,katseita, haleja tms.  Heterokeskeisessä yhteiskunnassa on vaan helpompaa ja usein itsestäänselvää valita heterosuhde. 

Vierailija
44/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ajattelin olevani bi, mutta sittemmin koen itseni enemmän panseksuaaliksi. Kauniin miehen vartalo on mielestäni kauniimpi kuin kauniin naisen, mutta naisen vartalotyypeissä on enemmän silmäämiellyttäviä. Olen nainen ja ollut nykyisessä parisuhteessa naisen kanssa n. 3,5-vuotta.

Kommenttina sille joka mietti onko soveliasta sanoa lesbopari, niin mielestäni se on tarpeeton ja monille lesboillekin epämieluisa. Itse suosittelisin kutsumaan heitä naispariksi ja vastaavasti homosuhteessa eläviä miehiä miespariksi.

Vierailija
45/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää olla määrätietoinen ja aktiivinen saadakseen seuraa. Miehillä on aika selvät sävelet kohteiden suhteen. Naiset taas toimivat pelkkinä kohteina miehille tai sitten kaveeraavat toisten naisten kanssa. Mutta vaikutusvaltainen mies voi lyödä lesbonaisellekin setelit kouraan ja viedä naisen heteroelämäntapaan. Miehelle sellaista ei tapahdu.

Miesten tilanne on siinä mielessä ankea, että miesten pitää valita kahdesta huonosta vaihtoehdosta; toisen miehen kanssa oleminen, mikä ei luontaisesti kiihota, johon ei liity mitään kunniaa eikä ylpeyttä ja joka on yhteydessä itsetuhoiseen elämäntapaan. Tai sitten mies valitsee naisen, johon tuntee luontaisesti vetoa mutta on seksuaalisuudeltaan kuin päivä yölle. Naisen seksuaalisuus ei imartele miestä juuri millään tavalla tai ei varsinkaan imartele miehiä. Naiset eivät oikeastaan edes pidä miehistä, vaan jostakin yksittäisestä miehestä. Toisella puolella järveä odottaa sukupuolitaudit, häpeä ja luonnottomasta kanssakäymisestä seuraava impotenssi ja toisella puolella raskas, urheilusuoritusmainen kusi sukassa eläminen ja subjektin asemassa jännittäminen.

-Mies 29v-

Vierailija
46/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon samoin, että valtaosa väestöstä on sellaisia, jotka voivat tuntea vetoa myös samaan sukupuoleen. Itsekin olen tuntenut vetoa naiseen. Oma määritelmäni bi -seksuaalista on kuitenkin ollut se, että tällainen henkilö toivoo myös vakavissaan parisuhdetta, eli voisi ryhtyä romanttiseen suhteeseen kumman tahansa sukupuolen kanssa.

Tämä jako taisi aiheuttaa alkuperäisen uskonpuutteeni biseksuaaleihin. Koska en ollut koskaan kuullut bi-seksuaalista, joka olisi päätynyt romanttiseen pitkään kumppanuuteen samaa sukupuolta olevan kanssa, niin ihmettelin onko heitä edes. Ei omakohtaista kokemusta, ei kuultua, ei tv:n tai muun median kautta todettua. Ja siksipä tulin tänne kyselemään. Ja löytyihän teitä.

Aika mustavalkoiselta voi kuulostaa mun määritelmä bi- seksuaalista, mutta ilman tuota romanttisuuselementtiä kaikki olis mielestäni bi-seksuaaleja.

Huh, nyt nukkumaan. Opin tänään paljon teiltä, tattista.

-ap

Vierailija
47/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 01:48"]

Koska en ollut koskaan kuullut bi-seksuaalista, joka olisi päätynyt romanttiseen pitkään kumppanuuteen samaa sukupuolta olevan kanssa, niin ihmettelin onko heitä edes.

[/quote] Mitä ihmettä? :DD No riippuu toki miten pitkä suhde määritellään, itse taas en tunne yhtäkään binaista joka olisi seurustellut miehen kanssa.

Vierailija
48/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksanut lukea kuin aloituksen mutta  meidän yhteiskunnassa on helpompi olla hetero, se varmaan vaikuttaa eniten. Esim. itse olen bi mutta olen aina ollut vain heterosuhteissa. Voisi ehkä olla toisin jos olisin tajunnut asian ennemmin mutta tajusinkin asian vasta kun olin jo tavannut nykyisen aviomieheni.

Vierailija
49/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap hyvästä aloituksesta.

Itse koen olevani bi. Nyt miehen kanssa suhteessa ja meillä on kaksi lastakin jo. Jompi kumpi sukupuolihan se on lopulta valittava, eikö niin?

Pidän fyysisesti naisellisista miehistä ja naisista + miehekkäistä naisista. En kuitenkaan voi sietää yliäijäileviä lesboja. :D Totaalinen turn off on myös miehekäs, isokokoinen mies.

Minulla on ollut enemmän miessuhteita kuin naissuhteita johtuen siitä, että monet tapaamani lesbo/bi naiset ovat mielestäni olleet jollain tavalla epävakaita ihmisenä. Osa myös muutoin täysin hukassa itsensä kanssa. Olen muutamasti ihastunut todella vahvasti naiseen, joka on paljastunut täysin heteroksi, jonka vuoksi asiat eivät ole edenneet toivomallani tavalla. Olen dumpannut miehiä, jotka ovat olleet miehekkäämpiä tai heterompia kuin olen aluksi kuvitellut. Pelkkä kosketus saattaa ällöttää, jos se on liian testosteronipitoinen.

Seksuaalisesti himoissani lähestyn miestäni usein kuten lähestyisin naista. Kiimassa unelmoin työntyväni hänen sisäänsä, olen kuin teinipoika sängyssä. Eniten miehessäni kiihottaa hänen sirot piirteensä ja hänen ihana tyttömäinen lantionsa. Nautin myös paljon heteroseksistä, mutta teen sitä joskus vaan miehen mieliksi. Osaan kyllä olla myös kovin naisellinen sängyssä.

Kyllähän sitä seksiä tekisi naisenkin kanssa mieli, mutta eipä se ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolella...

Voin niin kuvitella kuinka lähipiiri varmaan ajattelee minustakin niin, että "oli joku muoti-bi, joka vaan tavoitteli erikoisuutta" :D Oikein huomaan kuinka jotkut luulevat minun olevan nyt jotenkin eri ihminen, kun on nuo kaksosetkin tuossa. Sama tyyppi olen, samat asiat kiihottaa ja samoihin asioihin ihastun.

Vierailija
50/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta sun mielipide, tai se ettet usko bi-seksualisuuden  olevan olemassa. Se nyt vain on olemassa. Jos huomenna herään ja toteat etten usko auringon olevan olemassa, ei se minnekkään katoa. Se tekee vain minusta tyhmän.

Vierailija
51/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta sun mielipide, tai se ettet usko bi-seksualisuuden  olevan olemassa. Se nyt vain on olemassa. Jos huomenna herään ja toteat etten usko auringon olevan olemassa, ei se minnekkään katoa. Se tekee vain minusta tyhmän.

Vierailija
52/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:29"]

^Nelonen,tunnetko ketään bi-seksuaalia joka olisi suhteessa saman sukupuolen edustajan kanssa ja saisi käydä panemassa vastakkaista sukupuolta olevaa? Mielenkiinnosta kysyn,kun itse helposti mieltäisin sen olevan kielletynpää :D t.hetero

[/quote]

En tunne.

-4-

Vierailija
53/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:25"]

Mun hyvä ystävä ainakin on bi.

Toki hänkin on nyt miehen kanssa suhteessa, mutta ennen tuota oli vuosikaudet naisen kanssa.

Sitä en tiedä meneekö se sitten helposti niin, että bi tulee lopulta valinneeksi parisuhteeksi heterosuhteen, mutta kyllä mulla ainakin noi tutut bit haluaa myös omaa sukupuoltaan ja jopa niin paljon, että miltei jokaisella on lupa käydä silloin tällöin painamassa omaa sukupuoltaan olevaa henkilöä sen oman kumppanin luvalla.

[/quote]OKS!!!

Vierailija
54/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 00:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 00:16"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:44"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:30"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:28"]Itse tunnen ainakin naisparin josta toinen on bi. Yhdessä ovat olleet melkei 10 vuotta.

Muuten, jos toinen on bi niin onko oikein sanoa silloin lesbopari? Tuli mieleen, en ole ennen edes ajatellut!

[/quote]

Ei.

[/quote] Miksi?Ja mitäköhän olisi sitten oikea termi?

[/quote]

Olisiko vaikka siksi, ettei toinen ole lesbo? Kutsutko muuten miehen ja naisen muodostamia pariskunti useinkin termillä heteropari?

[/quote] No millä termillä sitten kutsut bilesboparia? Bilesbopariksi?

Eikö se lesbopari tarkoita sitä että kyseessä on kaksi romanttisesti toisiaan rakastavaa naista, heidän seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta

[/quote]

Toistan: käytätkö ikinä termiä heteropari? Jos et, et tarvitse tuollaistakaan termiä. Kutsu niitä vaikka ihan vaan Minnaksi ja Sariksi.

Biseksuaalin täydellistä vähättelyä on kutsua häntä lesboksi tai homoksi.

[/quote].....Koska myos bi seksuaaliset tarvitsevat oikeuksia! Ei vahatella lesboksi. Whaat? Bi on yhtalailla lesbo jos naisista tykkaa.....minusta outoa tuo erittely......

Vierailija
55/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

APn kysymykseen

Olin itse 15vuotta miehen kanssa, sain tästä suhteesta ihanan lapsen. Lapsen syntymän jälkeen täytin 30v ja tulin elämässäni pisteeseen jossa tajusin että en ole onnellinen. Ihastuin ja rakastuin naiseen. Nyt elän parisuhteessa naisen kanssa. En tiennyt olevani lesbo tai bi. En koskaan aikaisemmin kokenut vetoa naisiin, mutta tämä ihminen oli erilainen. En rakastunut sukupuoleen vaan ihmiseen.

Ja kyllä, me olemme ehkä omituinen "lesbopari" mutta meillä hyväksytään suhteet ja seksi miesten kanssa tietyillä säännöillä... tämä on meidän parisuhde ja me luomme omat sääntömme.

Vierailija
56/56 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriasi ei pidä paikkaansa ainakaan mun kohdalla. Olen 33v ja vuosien mittaisia suhteita sekä miesten että naisten kanssa ( ei samaan aikaan!) Seksikumppaneita elämäni ajalta minulla on vajaa 10 joista aika lailla puolet miehiä/naisia. Olen pitänyt itseäni bi-seksuaalina 19v lähtien. Nykyinen suhteeni naisen kanssa on kestänyt 6 vuotta ja itseasiassa meillä on pieni vauva. Eli tähän todellakin jään! Enkä siis ole päätymässä mieheen kumminkin. Lapsen toinen vanhempi olisi voinut olla mieskin mutta nyt kävi näin. Perheen perustaminen olisi toki ollut helpompaa ja yleisesti hyväksyttävämpää miehen kanssa, minkä vuoksi moni bi- nainen miehen kanssa loppujen lopukdi päätyy. Eikä siis sen takua että bi- seksuaalisuutta ei ole olemassa. Tämä nykyinen ihminen on taatusti paras vanhempi lapselle ja kumppani minulle eikä sillä ole tekemistä sukupuolen kanssa.