En usko bi-seksuaaleihin
Mulla on vaikeuksia uskoa, että joku olisi oikeasti bi :/ Tämä siitä syystä, että kaikki tuntemani bi-seksuaalit (n.5 kpl) ovat kaikki päätyneet vanhemmalla iällä pitkään heteroparisuhteeseen/kihloihin tai naimisiin heteron kanssa. Otos ei tietenkään kovin iso ole, mutta vaikuttaa mun mielipiteeseen tahtomattanikin.
Tuntuu että bi -vaihe menee vaan vanhemmalla iällä kaikilla ohi, ja olikin oikeasti vain jotain nuoruuden sekoilua ja kokeilunhaluisuutta. Tunteeko kukaan homopariskuntaa, josta toinen on bi? Laajentakaa vähän mun ahdasmielistä maailmaani, kiitos ja anteeksi : D
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 00:02"]Mediassa, televisiossa ja kaikkialla nainen on seksiobjekti. Ei ihme, että naiset kokevat olevansa biseksuaaliseja. Tavallaan naisillekin opetetaan se, että vain ja ainoastaan naisen vartalo on seksikäs. Näin naisetkin oppivat väkemään pienestä asti naisen vartalon seksikkäänä. Monet naiset täälläkin palstalla pitävät naisen vartaloa seksikkäämpänä ja eroottisempana kuin miehen. Ilmeisen suuri osa naisista haluaisi kokeilla seksiä toisen naisen kanssa. Harva kuitenkin haluaisi seurustella vakavasti toisen naisen kanssa. Riittääkö biseksuaalisuuteen siis pelkkä seksuaalinen halu molempia sukupuolia kohtaan vai vaatiiko se myös kyvyn rakastua molempiin sukupuoliin?
Minä voin myöntää kiihottuvani seksuaalisesti molemmista sukupuolista. Kuitenkin vain miehiin tunnen rakkautta. Naisiin pelkkää seksuaalista himoa. En siis tiedä, olenko tällä perusteella biseksuaali.
[/quote]
Olet. Biseksuaalius ok laaja kirjo, suurin osa ei ole sellaisia, jotka tuntevat yhtä lailla romanttisia ja seksuaalisia tunteita molempia sukupuolia kohtaan.
Minä olen bi-mies mutta ainoa mikä minua miehissä kiinnostaa on kyrpä, jota on joskus oikein mukavaa imeä ja runkata. Naisissa taas kiinnostaa koko paketti rakkaudesta seksiin.
Olen uskollista tyyppiä joten ei luonnollisesti olet tullut oltua naisen kanssa 10 vuotisen parisuhteen aikana jonka vietin miehen kanssa. Nyt olen sinkku ja saas nähdä jos jonkun kiinnostavan ihmisn rinnalleni löydän, onko hän mies vaiko nainen. Ei se biseksuaalisuus sillä katoa jos sitoutuu miehen kanssa. Ei ainakaan omalla kohdallani niin ole käynyt. Ennnen tuota pitkää suhdett, tapailin niin miehiä kuin naisiakin.
No tulihan niitä vihaajia paikalle. Aloitukseni pähkinänkuoressa: "Vaikeuksia uskoa että joku on bi -> Omat kokemukseni vaikuttavat _tahtomattanikin_ -> tietääkö kukaan samaa sukupuolta olevia bi pareja? -> laajentakaa mun maailmaani".
Tulin tänne pyytämään, että harhaluulojani korjataan. Asiallisiakin vastauksia sain, kiitos :) Löytyi homobipareja :D
Kiinnostaa vielä jos täällä on joku bi paikalla, niin oletko koskaan etsinyt aktiivisemmin suhdetta eri sukupuolta olevaan siksi että lapsien hankkiminen on helpompaa ja elämä yhteiskunnassa olisi helpompaa? Tai luuletko, että näin saattais käydä ihan alitajuisestikin vaikka? Mietin selittäiskö se tätä mun bi ystävien heterosuhteisiin päätymistä, en kehtaa heiltä kysyä.
-ap
Tilastollisen todennäköisyyden lisäksi.
-ap
Olen bi-seksuaali ja säännöllisesti ihastun naisiin ja pidän naiskauneutta kertakaikkiaan upeana. Se ei tarkoita, että tahtoisin kaikkien naisten kanssa sänkyyn tai kuolaisin holtittomasti jokaisen heteronaisen perään. Tykkään vaan ihastella ja mielellään annan platonisia kehuja, koska muiden ilahduttaminen on kivaa. Tämä ekana pois rinnalta, ettei joku ahdasmielinen ole heti polttamassa homoja :D
Minun bi-seksuaalisuus on enemmän naisiin nojaavaa, mutten puolisovalinnassani katsonut sukupuolta, vaan persoonaa. Olen ollut sekä naisten, että miesten kanssa parisuhteissa. Osa miehistä on ollut senverta tomppeleita, että ovat innoissaan antaneet luvan lähteä naisiin (itse nainen) tajuamatta, että siinä touhussa karataan naikkosen kanssa auringonlaskuun ja ukko jää rannalle parkumaan yksinäisyyttä ja käyttämätöntä kikkeliä. Nyt sitten olen "heterosuhteessa" tehnyt lapseni. Heterosuhde sitaateissa siksi, että elämänkumppani löytyi transusta. Ei saa mitään kiksejä siis vaatteista seksuaalisella tasolla, mutta pukeutuu toisinaan naiseksi. Siis aamulla vaan päättää, että tänään hän haluaa olla nainen ja valkkaamme vaatteet yhdessä ja autan meikin kanssa. Mies on täysi hetero, mutta minä olen se bi.
Mieltymykseni puolisossa ovat erittäin spesifit. Naisessa se on ihan täysi femme ja naisten puolelta seuraa hakiessa käteen jäi aina kananpersetukkaisia rekkalesboja ja sitten löytyi hulmuavan pitkällä tukalla femmeksi pukeutuva mieheni. Hyvä näin.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 00:06"]No tulihan niitä vihaajia paikalle. Aloitukseni pähkinänkuoressa: "Vaikeuksia uskoa että joku on bi -> Omat kokemukseni vaikuttavat _tahtomattanikin_ -> tietääkö kukaan samaa sukupuolta olevia bi pareja? -> laajentakaa mun maailmaani".
Tulin tänne pyytämään, että harhaluulojani korjataan. Asiallisiakin vastauksia sain, kiitos :) Löytyi homobipareja :D
Kiinnostaa vielä jos täällä on joku bi paikalla, niin oletko koskaan etsinyt aktiivisemmin suhdetta eri sukupuolta olevaan siksi että lapsien hankkiminen on helpompaa ja elämä yhteiskunnassa olisi helpompaa? Tai luuletko, että näin saattais käydä ihan alitajuisestikin vaikka? Mietin selittäiskö se tätä mun bi ystävien heterosuhteisiin päätymistä, en kehtaa heiltä kysyä.
-ap
[/quote]
En. En halua lapsia enkä kaipaa yhteiskunnan hyväksyntää. Päädyin yhteen naisen kanssa, koska vain naiset kiinnostavat minua romanttisesti. Miehen kanssa on kiva leikkiä sängyssä mutra romanttisesti en välitä.
Naiseni taas päätyi yhteen minun kanssani, koska rakastui minuun erottuaan aiemmin tyttöystävästään.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 00:06"]
No tulihan niitä vihaajia paikalle. Aloitukseni pähkinänkuoressa: "Vaikeuksia uskoa että joku on bi -> Omat kokemukseni vaikuttavat _tahtomattanikin_ -> tietääkö kukaan samaa sukupuolta olevia bi pareja? -> laajentakaa mun maailmaani".
-ap
[/quote] Minä olen bi, ja haluaisin mielummin tyttöystävän kuin poikaystävän. Nainen siis olen
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:28"]Itse tunnen ainakin naisparin josta toinen on bi. Yhdessä ovat olleet melkei 10 vuotta.
Muuten, jos toinen on bi niin onko oikein sanoa silloin lesbopari? Tuli mieleen, en ole ennen edes ajatellut!
[/quote]
Ei.
[/quote] Miksi?Ja mitäköhän olisi sitten oikea termi?
[/quote]
Olisiko vaikka siksi, ettei toinen ole lesbo? Kutsutko muuten miehen ja naisen muodostamia pariskunti useinkin termillä heteropari?
[/quote] No millä termillä sitten kutsut bilesboparia? Bilesbopariksi?
Eikö se lesbopari tarkoita sitä että kyseessä on kaksi romanttisesti toisiaan rakastavaa naista, heidän seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta
Oman miehen touhuja kun välillä katselee, niin melkein itsekin haluaisin mielummin naisen : D
-ap
Olen bi ja koska tunnen vetoa hyvin harvoihin naisiin ja miehiin olen yksin. Minua kiinnostaa enemmän persoona jossa on jotain erityistä. Minua kuvottaa sellaiset suhteet joissa käydään vain panemassa jotain luvalla. Minulla on moraali vaikka olen bi.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 00:16"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:28"]Itse tunnen ainakin naisparin josta toinen on bi. Yhdessä ovat olleet melkei 10 vuotta.
Muuten, jos toinen on bi niin onko oikein sanoa silloin lesbopari? Tuli mieleen, en ole ennen edes ajatellut!
[/quote]
Ei.
[/quote]
Olisiko vaikka siksi, ettei toinen ole lesbo? Kutsutko muuten miehen ja naisen muodostamia pariskunti useinkin termillä heteropari?
Eikö se lesbopari tarkoita sitä että kyseessä on kaksi romanttisesti toisiaan rakastavaa naista, heidän seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta
[/quote]
Toistan: käytätkö ikinä termiä heteropari? Jos et, et tarvitse tuollaistakaan termiä. Kutsu niitä vaikka ihan vaan Minnaksi ja Sariksi.
Biseksuaalin täydellistä vähättelyä on kutsua häntä lesboksi tai homoksi.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 00:16"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:44"]
[/quote]
Ei.
[/quote]
[/quote]
Ei tarkoita. Miksei voi sanoa yksinkertaisesti naispari? Jos nyt on ylipäänsä tarpeen tällaiset määritelmät.
Nais-bi = hetero, mies-bi = homo.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 00:33"]Nais-bi = hetero, mies-bi = homo.
[/quote]
Ja kusipää-typerys = kusipää-typerys
Täällä naispari, joista toinen on bi. +10 vuotta yhdessä. Lapsiakin on. Useimmat vähän kaukaisemmat sukulaiset ja ei niin tutut taitavat pitää meitä molempia lesboina, kuten "heterosuhteessa" eläviäkin oletetaan helposti heteroiksi. Sinänsä ikävää, koska tällöin saa helposti kuulla että "sekin lesbo/homo on nykyään avioliitossa eli kyllä homoudesta voi 'parantua'".
No jos et usko biseksuaaleihin, niin oletko vakuuttunut, että he ovat kaikki salaa heteroita vai voivatko jotkut olla salaa lesboja? Ainakin Rakel Liekki on ollut aika pitkään suhteessa miehen kanssa, ja sittemmin rekisteröidyssä parisuhteessa. Wikipedian mukaan tosin sanookin, ettei enää tunne itseään biseksuaaliksi vaan lesboksi.
Olen bi ja naimisissa miehen kanssa. Kuitenkin olen ollut rakastunut myös naisiin ja harrastanut seksiä heidän kanssaan. Syy, miksi olen tämän miehen kanssa, että hän nyt sattui olemaan se IHMINEN, jonka kanssa voin olla onnellinen. Minä rakastun ihmisiin ja persooniin, en heidän sukupuoliinsa.
Toki tällaisenaan meidän on helpompi elää. Nainen, jota rakastin ennen tätä ei kestänyt ajatusta siitä, että hän joutuisi selittelemään tai piilottelemaan suhdettaan.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:16"]Mulla on vaikeuksia uskoa, että joku olisi oikeasti bi :/ Tämä siitä syystä, että kaikki tuntemani bi-seksuaalit (n.5 kpl) ovat kaikki päätyneet vanhemmalla iällä pitkään heteroparisuhteeseen/kihloihin tai naimisiin heteron kanssa. Otos ei tietenkään kovin iso ole, mutta vaikuttaa mun mielipiteeseen tahtomattanikin.
Tuntuu että bi -vaihe menee vaan vanhemmalla iällä kaikilla ohi, ja olikin oikeasti vain jotain nuoruuden sekoilua ja kokeilunhaluisuutta. Tunteeko kukaan homopariskuntaa, josta toinen on bi? Laajentakaa vähän mun ahdasmielistä maailmaani, kiitos ja anteeksi : D
[/quote]
No sehän ei onneksi ole sinun uskostasi ja luuloistasi kiinni.
Jahhas, siis mun bisseyteni on Uskon asia. Ja mitäpä se Usko siihen sanoo?
Juu, nuorempana mulla oli naisseikkailuja useitakin, mutta ne ovat vanhemmiten jääneet kokonaan - en kiihotu yhtään vanhempien naisten vartaloista.
Mut niin on jääneet miesseikkailutkin - ja ihan samasta syystä. Vanhemmiten seksi vaan muuttuu jotenkin korniksi, naurettavaksi rumien ihmisten ähellykseksi. Ja miehet myös muutenkin hvtin vastenmielisiksi.
Joten mun bisseys on muuttunut jonkinlaiseksi aseksuaalisuudeksi ja on tuonut myös mielenrauhan. Uskoo Usko sitten tahi ei.
Mediassa, televisiossa ja kaikkialla nainen on seksiobjekti. Ei ihme, että naiset kokevat olevansa biseksuaaliseja. Tavallaan naisillekin opetetaan se, että vain ja ainoastaan naisen vartalo on seksikäs. Näin naisetkin oppivat väkemään pienestä asti naisen vartalon seksikkäänä. Monet naiset täälläkin palstalla pitävät naisen vartaloa seksikkäämpänä ja eroottisempana kuin miehen. Ilmeisen suuri osa naisista haluaisi kokeilla seksiä toisen naisen kanssa. Harva kuitenkin haluaisi seurustella vakavasti toisen naisen kanssa. Riittääkö biseksuaalisuuteen siis pelkkä seksuaalinen halu molempia sukupuolia kohtaan vai vaatiiko se myös kyvyn rakastua molempiin sukupuoliin?
Minä voin myöntää kiihottuvani seksuaalisesti molemmista sukupuolista. Kuitenkin vain miehiin tunnen rakkautta. Naisiin pelkkää seksuaalista himoa. En siis tiedä, olenko tällä perusteella biseksuaali.