Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löin lastani

Vierailija
04.07.2021 |

Olin nukkumassa kun lapsi 4v halusi soittaa puhelimellani. Hän heitti sen minuun päin ja puhelin osui voimalla silmääni. Kipu oli kova ja ääntelehdin ja itkin, että sattui. En siis esittänyt, sillä kipu oli oikeasti kova.
Olen opettanut lapselle että jos toista satuttaa niin pyydetään anteeksi ja puhalletaan vaikka olisi vahinko. Sen sijaan lapsi vain nauroi. Huusin että ei saa nauraa kun toista satuttaa mutta lapsi vaan jatkoi nauramista. Hermostuin ja löin lasta avokämmenellä ohimoon.

En jaksa enää. Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun näin tapahtuu. Lapsi satuttaa ja nauraa ja minä sitten kostan. Kerran tai kaksi tapahtunut.

Vihaan itseäni ja olen vain puhki. Muiden kanssa lapsi ei toimi näin.

Joku kuitenkin kysyy niin olen yh lapsen isä mukana hyvin on-off, nyt taas enemmän off. Sairastan vaikeaa masennusta mutta en ole saanut vielä keskusteluapua vaikka yli vuoden olen odottanut. Aika perheneuvolaan varattuna( en maininnut lyömistä, kun varasin aikaa).
Silmästä katkeili verisuonia eli verestävä. Yläluomi hiukan turvoksissa ja silmän alla mustelma.

Tällä hetkellä lapsi itkee sitä että peruutin tälle päivälle sovitun karkkipäivän.

Mitä minun pitäisi tehdä?
Ja tiedän jo olevani huono äiti ja hirveä ihminen joten jos ne viestit voisi jättää minimiin

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee päätös omalla kohdallasi, ettet enää missään tilanteessa lyö. Se ei kitke väkivaltaisuutta lapsestasi pois vaan ainoastaan lisää sitä. Ja vaikuttaa muutenkin haitallisesti häneen. Ja on väärin.

Kysele perheneuvolasta työkaluja, miten menetellä kun lapsi seuraavan kerran satuttaa sinua.

Vierailija
2/30 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitään. Mä en usko sua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5 Mene töihin ja lopeta trollaaminen

Kiitos juuri tätä mä tähän kaipasinkin vielä lisäksi. Miksi aina pitää tulla lyömään jo sitä joka muutenkin maassa?

Vierailija
4/30 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ainakin kerran aiemminkin olet kertonut tämän.

Vierailija
5/30 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee päätös omalla kohdallasi, ettet enää missään tilanteessa lyö. Se ei kitke väkivaltaisuutta lapsestasi pois vaan ainoastaan lisää sitä. Ja vaikuttaa muutenkin haitallisesti häneen. Ja on väärin.

Kysele perheneuvolasta työkaluja, miten menetellä kun lapsi seuraavan kerran satuttaa sinua.

Olen tehnytkin mutta sitten se jokin viimeinen lanka katkeaa. Pelkään että lapsi otetaan pois jos kerron asiasta mutta enemmän pelkään mitä tuhoa olen lapselle jo itse aiheuttanut

Vierailija
6/30 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LASTA Ei saa lyödä eikä ketään muutakaan!

Vierailija
7/30 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syytä itseäsi,jos et masentuneena jaksa.

Itse en olisi.

Vierailija
8/30 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sellaiset rangaistukset käyttöön, joilla varmasti on vaikutusta. Karkit ja muut kivat jutut kuukaudeksi pois, jos lyö äitiä. Ja pitäydy siinä.

Vierailija
9/30 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaan molemmat, sinä ja lapsi tai lastenpsykiatrin vastaanotolle. Asia ei ratkea tällä palstalla!

Vierailija
10/30 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapsi oppi nyt todella,miksi äitiä ei saa satuttaa. Itselläni on välillä hoidossa 6v kauhukakara joka uhkaa väkivallalla ja toteuttaa sen+nauraa paskamaisesti päälle jossei aikuinen toimi kuten hän haluaa. Haukkuu myös kauheaksi akaksi ja yms. Monesti olen antanut tukkapöllyä ja luunappeja samantien kun itse satuttaa/haukkuu. Syy-seuraus suhde menee jakeluun kun palaute tulee heti! Karmivaa muten väkivaltaisia ja pieniä ihmishirviöitä voikin olla jotkut lapset.

Vierailija
11/30 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoa, että tiedostat asian ja olet avoin edes täällä. Se on muutoksen alku. Uskon, että selviätte ja löydät parempia keinoja. Yksi tutkitusti vanhempien väkivaltaa vähentävä juttu on, että antaa itselleen luvan tuntea ja ajatella miten raivostuttavia ja ärsyttäviä lapset voi olla. Tunteet ja ajatukset ei satuta. Näitä voi myös kirjoittaa päiväkirjaan sanoja säästelemättä. On helpompi pysyä kypsänä vanhempana, kun käsittelee omia tunteitaan ja ajatuksiaan säännöllisesti ja vaikka jo etukäteen. Tsemppiä.

Vierailija
12/30 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lyömisestä. Voisit saada esim. tukiperheen tai konkreettista apua arkeen. Sijoitus ei ole ensimmäinen vaihtoehto. Sinun lapsellasi on vain yksi äiti ja sitä ei voi korvata.

Lapsen kasvatus yksin on rankkaa. Lapsella voi olla myös vaativa temperamentti, joka haastaa.

Masennus tarvitsee myös hoitoa ja sinä välillä lepoa.

Ota rohkeasti kaikki apu vastaan.

Päätä, että et lyö enää lasta. Se lisää muuten lapsenkin aggressiota. Jos sinä lyöt lasta, lapsi oppii, että väkivalta on sallittua. Jos suutut lapseen, mene vaikka vessaan lukkojen taakse vähäksi aikaa. Lapsesi on vielä pieni ja opettelee tunnesäätelyä.

Vierailija
13/30 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hienoa, että tiedostat asian ja olet avoin edes täällä. Se on muutoksen alku. Uskon, että selviätte ja löydät parempia keinoja. Yksi tutkitusti vanhempien väkivaltaa vähentävä juttu on, että antaa itselleen luvan tuntea ja ajatella miten raivostuttavia ja ärsyttäviä lapset voi olla. Tunteet ja ajatukset ei satuta. Näitä voi myös kirjoittaa päiväkirjaan sanoja säästelemättä. On helpompi pysyä kypsänä vanhempana, kun käsittelee omia tunteitaan ja ajatuksiaan säännöllisesti ja vaikka jo etukäteen. Tsemppiä.

Kiitos neuvosta. Yritän tuota. Yleensä pidänkin asian päässäni eli jos lapsi todella pistää vastaan nii pääni sisällä varastossa ajattelen että voisipa jättää yksin huoneeseen lukkojen taakse itkemään mutta en niin tee. Yleensä viimeiseen asti yritän että asiat ei eskaloidu mutta sitten tapahtuu näitä hetkiä kun itsekin vielä väsynyt ja on oikeasti sattunut sekä fyysisesti (silmä) ja henkisesti (lapsi nauraa päälle) ja käy näin. Lasta en syytä itse olen tämän takana mutta välillä pelkää onko jo liian myöhäistä. Olenko tehnyt jo peruuttamatonta tuhoa.

Vierailija
14/30 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5 Mene töihin ja lopeta trollaaminen

trollipoliisi taas ilkeileella ole mitään hyvää sanottavaa,ole hiljaa.

Vierailija
15/30 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätä, että et lyö enää lasta. Se lisää muuten lapsenkin aggressiota. Jos sinä lyöt lasta, lapsi oppii, että väkivalta on sallittua. Jos suutut lapseen, mene vaikka vessaan lukkojen taakse vähäksi aikaa. Lapsesi on vielä pieni ja opettelee tunnesäätelyä.

Tuosta lapsi saa hylkäämiskokemuksen kun äiti eristäytyy hänestä. Ja lisäksi lapsi oppii sen, että toisten hylkääminen on sallittua ja hyväksyttyä.

Vierailija
16/30 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä lapsi oppi nyt todella,miksi äitiä ei saa satuttaa. Itselläni on välillä hoidossa 6v kauhukakara joka uhkaa väkivallalla ja toteuttaa sen+nauraa paskamaisesti päälle jossei aikuinen toimi kuten hän haluaa. Haukkuu myös kauheaksi akaksi ja yms. Monesti olen antanut tukkapöllyä ja luunappeja samantien kun itse satuttaa/haukkuu. Syy-seuraus suhde menee jakeluun kun palaute tulee heti! Karmivaa muten väkivaltaisia ja pieniä ihmishirviöitä voikin olla jotkut lapset.

Joopajoo.

Nämä lapset kaipaavat syliä ja rakkautta.

Kun ei saa hyvällä,sitten se huomio otetaan pahalla.

Odotappa kun se lapsi kuulee että se on laitonta,saat pahoinpitelysyytteen!

Vierailija
17/30 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten poliiseilla on pamput ja armeijalla pistimet?

Vierailija
18/30 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten poliiseilla on pamput ja armeijalla pistimet?

Siksi koska niillä on yhteiskunnassa väkivaltamonopoli. Väkivaltamonopoli tarkoittaa sitä, että jos joku kansalainen (esim. vanhempi) tarvitsee toisen kansalaisen (esim. lapsi) fyysistä kuriinlaittoa, niin hänen on pyydettävä viranomaiset paikalle, jotta väkivaltamonopolia ei rikota. Fyysistä kuriinlaittoa ei siis saa tehdä itse.

Vierailija
19/30 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta lapsi saa hylkäämiskokemuksen kun äiti eristäytyy hänestä. Ja lisäksi lapsi oppii sen, että toisten hylkääminen on sallittua ja hyväksyttyä.

Aha, eli vessassa ei saa enää käydä koska lapselle tulee hylkäämiskokemus. Kaikkea sitä. Voihan sille lapselle sanoa että tuli akuutti vessahätä. Ei siitä voi traumoja tulla, jos ei näe äitiään vessareissun aikana. Pikemminkin toisin päin.

Vierailija
20/30 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jatkossa pistää lapsi jäähylle. Se on laillista, eli lastasi ei oteta sen vuoksi pois.