Jäin kiinni alkoholismistani ja nyt haluaisin vain kuolla
:( Hävettää niin paljon. Ja on surullinen olo. Miten musta tuli näin hirveä luuseri?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:19"]
Ystävä huomasi ja sanoi olevansa huolissaan juomisestani. Helvetin typerä olo kun luulee muka osaavansa peittää. Ihan oikein mulle. En halua enää nähdä ketään ja kadota vaan koko maailmasta...
Ap
[/quote]
Miten paljon ja usein juot?
Nyt sinulla ei ole enää hävettävää. Voit kohdata ystäväsi ja muut ilman valhetta.
Mikä tossa nyt on niin vakavaa? Et ole ainoa maailmassa joka juo. Vaihdat kaverit ryyppykavereihin niin ei tule esteitä harrastustoimintaan.
Ystävä huomasi ja sanoi olevansa huolissaan juomisestani. Helvetin typerä olo kun luulee muka osaavansa peittää. Ihan oikein mulle. En halua enää nähdä ketään ja kadota vaan koko maailmasta...
Ap
[/quote]
Vaihda ystävää, ei tosi ystävä puutu toisen juomiseen vaan juo mukana. Kaksinkertainen ilo kun ryyppäätte yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:21"]
Ap
[/quote]
Miten paljon ja usein juot?
[/quote]
Juon joka päivä. Siideriä tai viiniä. Paljon vaihtelee määrät, mutta viiniä menee helposti litra. Ja olen vasta parikymppinen.
Ap
No ehkä se oli just se tarpeellinen herätys!Siitähän se paraneminen vasta alkaa
Tämä on uuden elämäsi ensimmäinen päivä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:23"]
No ehkä se oli just se tarpeellinen herätys!Siitähän se paraneminen vasta alkaa
[/quote]
Mua nolottaa niin paljon, että tuntuu kuin en haluis edes parantua. Hävitä vaan ja luovuttaa koko elämälle. Mulla ei tänne juurikaan annettavaa ole. Miten voikin olla niin vaikea kohdata niitä oikeita elämän isoja ongelmia? Olen vedonnut kaikkeen muuhun tässäkin, masennukseen ja vaikeisiin elämäntilanteisiin... Mutta oikea ongelma on se juominen. Ja iso onkin.
Ap
Sulla on hyvä ystävä joka tahtoo olla avuksi sulle sairauden kanssa. Nyt sulla on hyvä mahdollisuus tehdä tilannekatsaus elämääsi ja parantaa elämäsi laatua ihan ensimmäiseksi rehellisellä arviolla siitä missä olet nyt.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:26"]
Kokeile AA ryhmää.
[/quote]
Näistä ollaan niin montaa mieltä. Minä olen vasta päälle 20-vuotias ja tuntuu, että jopa alkkikseksi ihan luuseri kun näin nuorena jo ihan hunningolla. Mutta kai se täytyy kokeilla nyt mitä vaan. Tuntuu vaan niin pitkältä se tie...
Ap
Tämä on uuden elämäsi ensimmäinen päivä.
[/quote]
Kippis sille!
Sinulla on Ystävä. Hänen välittämisensä saattaa pelastaa loppuelämäsi.
Yritä päästä häpeästä, mutta tunnista muutoksen tarve ja taistele paremman eteen. Sinulla on elämä edessäsi. Toivon sen olevan upea tästä eteenpäin. Tsemppiä ja lämpimiä ajatuksia sekä sinulle että ystävällesi.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:27"]
Kokeile AA ryhmää.
[/quote]
Näistä ollaan niin montaa mieltä. Minä olen vasta päälle 20-vuotias ja tuntuu, että jopa alkkikseksi ihan luuseri kun näin nuorena jo ihan hunningolla. Mutta kai se täytyy kokeilla nyt mitä vaan. Tuntuu vaan niin pitkältä se tie...
Ap
[/quote]
Voi kuule. Ajattele, mitä ne itsestään ajattelevat, jotka havahtuvat menemään apua hakemaan viiskymppisenä, kun ehkä 30 vuotta on mennyt viinan huuruissa. Olet vasta 20, kaikki edessä, varmaan aikuistumisen kipuilut ovat saaneet sut juomaan, mutta nythän on mahdollisuus nousta tuosta niin nuorena, että voit todella onnitella itseäsi. AA-ryhmissä on kaikenikäisiä ihan nuorista vanhuksiin. Kaikkia yhdistää sama asia eli haluaminen elää raittiina. Tsemppiä! Ota rohkeasti yhteyttä ja saat uuden elämän.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:29"]
Sinulla on Ystävä. Hänen välittämisensä saattaa pelastaa loppuelämäsi.
Yritä päästä häpeästä, mutta tunnista muutoksen tarve ja taistele paremman eteen. Sinulla on elämä edessäsi. Toivon sen olevan upea tästä eteenpäin. Tsemppiä ja lämpimiä ajatuksia sekä sinulle että ystävällesi.
[/quote]
:'/ Kiitos. Olet oikeassa. Nyt vain itkettää. Itseinho niin suunnaton, että melkein oksettaa.
Ap
Olet silti ihan normaali nuori. Viina on tärkeää suomalaisille ja kesälomat menevät useilla baareissa.
Ei toi ole vielä niin paha. Noin nuorena moni läträä tyhmästi viinan kanssa, voit yrittää peittää ja pistää sen piikkiin - sanoa ystävälle jotain sellaista kuin että "joo, on tosiaan mennyt vähän överiksi viime aikoina, pitää ottaa rauhallisemmin jatkossa", ja sitten tietysti vähentääkin sitä juomista (tai lopettaa).
Sinänsä tiedän kyllä tunteen, sillä itse olen yli nelikymppinen alkoholisti ja pelkään kiinni jäämistä oikeastaan enemmän kuin kuolemista, siis tuntuisi hyvältä jos ehtisi kuolla johonkin muuhun niin ettei kuolinsyy olisi alkoholismi. Tässä iässä ei myöskään voisi mitenkään bluffata tietään ulos tilanteesta, sillä ei ole normaalia kenellekään nelikymppisellä juoda yksin salaa joka ilta, siinä missä parikymppisen ylilyönnit biletyksessä ovat ihan ymmärrettävän oloisia.
Tiedätkö, tuo tunne menee ohitse. Nyt haava on kipeä, mutta lopulta se muuttuu arveksi, joka häiritsee vain vähän. Olen kokenut saman. Nyt sinulla on mahtava tilaisuus aloittaa alusta. Tulet kaipaamaan viiniä, mutta se kaipuu helpottaa. Joka päivä.
Halauksin, 4 vuotta sitten raitistunut
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:27"]
Kokeile AA ryhmää.
[/quote]
Ap
[/quote]
Voi kuule. Ajattele, mitä ne itsestään ajattelevat, jotka havahtuvat menemään apua hakemaan viiskymppisenä, kun ehkä 30 vuotta on mennyt viinan huuruissa. Olet vasta 20, kaikki edessä, varmaan aikuistumisen kipuilut ovat saaneet sut juomaan, mutta nythän on mahdollisuus nousta tuosta niin nuorena, että voit todella onnitella itseäsi. AA-ryhmissä on kaikenikäisiä ihan nuorista vanhuksiin. Kaikkia yhdistää sama asia eli haluaminen elää raittiina. Tsemppiä! Ota rohkeasti yhteyttä ja saat uuden elämän.
[/quote]
Kiitos! Tämäkin totta. Ja se on niin totta, että valehtelee itselleenkin kaiken olevan ihan hallinnassa. TYHMÄÄ. Tyhmä, tyhmempi, minä! :(
Härkää sarvista vaan. Ei muu auta, ei enää kun kiinni on jo jääty.
Ja MITÄÄN normaalia tässä EI ole! Ei ole normaalia dokailla yksikseen joka ikinen päivä yksinäisyyteen ja suruunsa ja eristäytyä muusta maailmasta. Jos sanakirjassa olis kuva luuserista, niin siinä olisi mun naamani.
Ap
Ap