Miehen kesäloma on mennyt näin.
Mies nousee aamuviideltä-kuudelta pelaamaan. Pelaa lähes koko päivän. Jos mennään jonnekin niin sillä on kohta kiire kotiin, pelaamaan tietty. Äksyilee jos ei pääse. Illalla se menee yhdeksältä nukkumaan, siis suunnilleen samaan aikaan lasten kanssa. Yhteistä, kahdenkeskistä aikaa meillä ei enää ole lainkaan. Eikä seksiä, koska kun minä menen nukkumaan (yhdentoista-kahdentoista aikaan) niin mies nukkuu. Aamulla kun mä herään (kahdeksan-yhdeksän aikaan) mies pelaa.
No, onhan mulla sentään omaa aikaa. Olis vaan joskus ihan kiva jutella tuon miehenkin kanssa tai jotain :(
Kommentit (50)
Ei kai vain ole world of warcraft? Tuo peli on koukuttanut varmaan miljoonia ihmisiä :(
No ei kyllä kivalta kuulosta. Luulisi lastenkin jo kärsivän tai ainakin reagoivan.
Ehdota että vaihdatte päiväksi osia. Sinä istut koneella aamusta iltaan ja mies hoitaa lapsia. Ehkä mies näkee sitten millaista se on? Pitäähän tuollaiseen muutos tulla, ei ole reilua ketään kohtaan. Lapsiparat.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:17"]
Piilota nettijohto...pakolliset tärkeät nettijutut, kuten sähköpostin luku, laskujen maksu ja av-palsta onnistuvat kyllä kännykälläkin mut noi isot pelit harvemmin.
[/quote]
Se hakis uuden johdon kaupasta alle aikayksikön. Eli apu olis hyvin hyvin lyhytaikainen. ap
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:04"]
Syötätkö sinä sen vai miten se saa ruokaa?
[/quote]
Se hakee ruuan keittiöstä ja syö tietokoneensä ääressä. Ei siinä kauaa mene peliaikaa. Jos en tee ruokaa niin se vääntää itselleen pikaisesti vähän leipää ym. ap
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:07"]
eihän se voi salaista olla että mikä peli
[/quote]
Kun se pelin nimi ei ollut tämän viestin pointti. ap
Mitä helvatan pelaamista? Siis jotain tietsikkapeliä vai pleikkaria? Lasten juttuja. En ymmärrä aikuisia miehiä jossain pwlien fantasiamaailmassa, varsinkin iskät!
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:20"]
Mitä helvatan pelaamista? Siis jotain tietsikkapeliä vai pleikkaria? Lasten juttuja. En ymmärrä aikuisia miehiä jossain pwlien fantasiamaailmassa, varsinkin iskät!
[/quote]
Tietsikkapeliä ja tuo on käsittääkseni lapsilta kielletty. ap
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:22"]
Kai ottaessasi tiesit, että pelaa? Onko peliriippuvainen? Jos seurusteluaikana jo pelasi, olisin jättänyt ja en todellakaan olisi lisääntynyt sellaisen kanssa. Eroa.
[/quote]
Meillä ei ollut edes tietokonetta eikä kännyköitä kun mentiin yhteen. Elämä muuttuu, ihmiset muuttuvat!
Terv. ei-ap
39 jatkaa: ja siis mun mies nykyään pelaa.
Pelit kehittävät luovuutta.
Jos pelaa liikaa ja sanominen auttaa vain hetkellisesti, mikä ongelma on sanoa uudestaan. Ja uudestaan? Todennäköisesti sanomista löytyisi pelien sijasta jostain muustakin aiheesta, jos mies pelaisi vähemmän.
Tuo on kyllä todellinen ongelma. Itse pelaan myös mielelläni, mutta periaatteesta en koske mmo-peleihin enää (tai tarkemmin sanottuna sellaisiin, joissa peli on reaaliaikaista ja/tai riippu muista pelaajista). Tiedän, että minulle kävisi lähestulkoon kuin miehellesi. Sosiaalinen paine tuollaisissa peleissä on valtava, ensin sitä kautta on saanut uusia ystäviä joilla on samanlainen mielenkiinnon kohde ja juttua syntyy. Lisäksi on kivaa yhteistä tekemistä. Parhaimmillaan toki saa elinikäisiä ystäviä myös tosielämään. Mutta vastapainona on sitten se, että pelaamattajättämiseen on todella suuri kynnys. Kyse ei taida useinkaan olla siitä, etteikö malttaisi tehdä muuta kuin pelata vaan kynnys jättää ystävät pulaan on korkea.
Siksi sanominen ei välttämättä auta paljoa, koska vaihtoehdot nimenomaan ovat aina se, että joko jätät vaimon pulaan tai jätät ystävän pulaan. (Tärkeä ymmärtää nimenomaan tämä, vaikka kyse on sinäänsä peliriippuvuudesta, niin väittäisin, että se suurin riippuvuus on siihen sosiaaliseen kontaktiin ja ihmisryhmään kenen kanssa pelaa.) Tokihan järjellä ajateltuna vaimo on tärkeämpi, mutta vaimo ehkä on vähän jo itsestäänselvyys, ja sitäpaitsi kyllähän se vaimo niistä hommista selviää kun on ennenkin selvinnyt. Mutta kilta ei pärjää kun olen niiden hiileri/shamaani/mikälie möttiäinen.
Minulla oli täällä sama tilanne! Ja kuitenkin kun kysytte niin mieheni pelasi/pelaa call of dutya.
hän pelasi ennen koko ajan, yötä päivää ja minun piti mennä lasten kanssa jopa pois (omasta halusta) koska en halua että lapset näkee sitä peliä tai kuulee kuinka mieheni kiroaa.
noh minä hetken aikaa jaksoin sitä ja pakkasin kamat ja lähdin lasten kanssa hetkeksi pois.
selitin hänelle että en aikoinaan mennyt naimisiin miehen kanssa joka vaan istuu koneella ja pelaa. Haluan miehen joka haluaa viettää minun ja lasten kanssa aikaa ja nyt menen sellaisen etsimään., jätin jopa lapset äidilleni ja kävin viihteellä (jossa en muuten käy koskaan).
lopputulos. Mies havahtui ja palasin kotiin, pelaa edelleen mutta kysyy usein sopiiko (melkein aina sopii) ja tietää itse rajansa. En koskaan vaatinut että lopettaa koska on näköjään hänelle tärkeää mutta vaadin että me perheen kanssa ollaan nro 1. En koskaan edes huutanut\haukkunut häntä, ilmoitin vai että sellaista miestä\isää en halua ja me lähdemme nyt jotta voit pelata mahd.paljon ja minä voin löytää sellaisen miehen joka välittää minusta\meistä.
jos ei olisi vähentynyt niin olisin oikeasti lähtenyt.
Älä pese sen vaatteita, älä tee ruokaa älä edes osta sille kaupasta ruokaa. Hinaa itsesi siihen koneen ääreen missä aina pelaa ja ilmoitat: Tänään ja huomenna, oikeastaan koko loppuloman minä istun tässä ja teen mitä huvittaa. Nyt on SUN vuoro hoitaa tätä huushollia.
Miten tää "mies" reagoisi tähän?
Jos ei auta niin heität sen pellolle, pärjäätte paremmin ilman tollasta navan kaivaja luuseria.
44 jatkaa...
Tottakai aina välillä voi pelata mutta jos se on tollanen ongelma niin ei tule kuuloonkaan. Hoidatko oikeasti kaikki asiat kotona yksin?
Hyrr puistattaa tollaset miehet yäk
Tuossa ei auta muu kun antaa vaihtoehdot. Joko peli tai perhe, pelistä ei tarvitsisi kokonaan luopua mutta vähentää merkittävästi. Vaikka kuinka valitat niin se vähenee hetkeksi ja alkaa taas kun olet leppynyt. Sellaisenko miehen haluat? Sellaisen isän?
Kun sä käytännössä olet jo yksinhuoltaja niin eikö olisi sama erota? Tai heitä ainakin ajatus miehellesi jos se pistäisi miettimään. Jos ei niin sitten vain toteuttamaan.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:46"]
Mikä peli?
[/quote]
Miinaharava
Olet valinnut mieheksesi ikuisen pikkupojan.
Mutta myöhäistä se nyt on enää erota, koska yyhoot eivät ole haluttuja. Uutta miestä et onnistuisi hommaamaan.
Sun miehestä tulee mieleen se brittiläinen gimma, mikä pelas WoW:iä vähän liikaakin ja koirat jäi ruokkimatta. Koirat sitten kuolivat pois ja mimmi senkun jatkoi pelaamista, vaikka kaksi koiranraatoa mätänee keittiössä.
(Ei ole ihan tervettä tuollainen liiallinen pelaaminen).
pelin nimi?