hitsi tätä laihtumisen mahdottomuutta
Tänäänkin olen syönyt 1200 kaloria (yläkanttiin laskettu koska osa piti arvioida) ja kävellyt 4 tuntia. Hidasta vauhtia koska lasten kanssa, mutta kuitenkin. Aamusta paino noussut 2,5 kiloa. Laihdun vain niinä päivinä kun onnistun syömään/juomaan max 300 kaloria. Mutta eihän sellaista kukaan kauan jaksa.
Kommentit (20)
Jos sinun on pakko, punnitse itse aina aamuisin, vessan jälkeen. Älä ramppaa sillä vaa'alla pitkin päivää, siitä ei ole mitään hyötyä. Suosittelen kyllä heivaamaan sen vaa'an mäkeen koska vaikutat aika pakkomielteiseltä sen suhteen. Jos jotain mitata pitää, siirry mittanauhaan.
Ala syödä min. 1500 kcal/päivä, noin alhaisilla kalorimäärillä olet vain onnistunut saamaan elimistösi sekaisin.
Nyt on painonpudotustietous harvinaisen heikoissa kantimissa. Että ihan iltapaino enemmän kuin aamu ja sen perusteella teet sitten johtopäätöksiä. Mitäpä jos syöt sen 1200-1500 kcal viikon ajan (kyllä, joka päivä, ei herkkupäivää välissä) ja sitten punnitset, sen sijaan että kuvittelet laihtuvasi päivässä. Sen lisäksi voisit lukea asiaa painonpudotuksesta netistä tai kirjoista, huom: asiaa.
no kyllä se tiedetään, mutta kun paino ei hievahda edes viikko- tai kuukausitasolla vaikka kuinka laihduttaisi. Ja ihmettelen mistä edes llöytyy 2,5 kiloa lisää massaa, kun en taatusti ole syönyt niin paljon ja vettäkin kului ehkä 1,5 litraa vain. Vessassakin tuli käytyä ja hikoiltua...
Huomaa, ettet tajua laihdutuksesta yhtään mitään. Kuuntele kolmosen ohjeita. Ei ihmekään että lihavat eivät laihdu, kun ovat ihmeellisillä kitudieeteillä ja luovuttavat heti mahdottoman ruokavalion vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 20:35"]
Nyt on painonpudotustietous harvinaisen heikoissa kantimissa. Että ihan iltapaino enemmän kuin aamu ja sen perusteella teet sitten johtopäätöksiä. Mitäpä jos syöt sen 1200-1500 kcal viikon ajan (kyllä, joka päivä, ei herkkupäivää välissä) ja sitten punnitset, sen sijaan että kuvittelet laihtuvasi päivässä. Sen lisäksi voisit lukea asiaa painonpudotuksesta netistä tai kirjoista, huom: asiaa.
[/quote]
oh my god. Tämä päivä oli vain ESIMERKKI. Olen lahduttanut noin kaksi vuotta. Viimeiset kaksi kuukautta laskenut kaloreita tosi tiukasti. Keskimääräinen päiväsyöminen on alle 1000 kaloria, eli tänään söin tavallista enemmän mutta myös liikuin tavallista enemmän. Kaksi kertaa olen saanut painon notkahtamaan noin puoli kiloa alas, kun olen elänyt kolme päivää putkeen 200-300 kalorilla, eli lähes täyspaasto.
No jos olet laihduttajana kokenutkin, et kai voi edes vitsilläsi valittaa nousseesta aamupainosta iltaan mennessä?
Annetaankos AP:lle ja muille laihdutuskamppailijoille yksittäisiä vinkkejä jotka tukee laihdutusta..? AP voi sitten etsiä netistä pitääkö (ja miksi) vinkit paikkansa.
Syö joka päivä ½ avokado salaatissa tai sellaisenaan.
Parhain keino laihduttamiseen jos todella tarvetta kuluta enemmän mitä syöt. Pidemmän päälle haastava mutta varmaa. Muuten suosittelen omakohtaisesti kokenut ,syö pieniä annoksia pienin välein ja jätä kaikki turha sokeri pois unohtamatta nauttia luvallsesti esim kerran viikkossa jotain hyvää. EI elämä niin vakavaa :)
Parhain keino laihduttamiseen jos todella tarvetta kuluta enemmän mitä syöt. Pidemmän päälle haastava mutta varmaa. Muuten suosittelen omakohtaisesti kokenut ,syö pieniä annoksia pienin välein ja jätä kaikki turha sokeri pois unohtamatta nauttia luvallsesti esim kerran viikkossa jotain hyvää. EI elämä niin vakavaa :)
Jos olet laihduttanut 2 vuotta eikä mitään tulosta ole tullut niin missähän luulet sen vian olevan?
Järkevä painonpudotusvaihti on 0.5-1kg viikossa, joten päivittäin et näe eroa painossasi. Käy vaa'alla vain kerran viikossa aina samaan aikaan, esim. ma aamuisin heti aamutoimien jälkeen.
Ap on ainutlaatuinen ihminen maailmassa. Ei laihdu, vaikka omien laskelmien mukaan pitäisi. Oisko nyt laskelmissa pahasti vikaa?
Kilpirauhasen vajaatoiminta? Katso täältä onko sulla muita oireita kuin tuo mahdoton laihdutus.
No kyllä nyt on jossain vikaa, jos ei laihdu 1200kcal päivässä. Joko on todella laiha jo valmiiksi tai jokin sairaus, että meneppä lääkäriin. Liian alhainen kalorimäärä varmaan saa aineenvaihdunnan hyytymään totaalisesti, mutta jokainen kyllä laihtuu jos 2 vuotta elää noin vähillä kaloreilla. Ei keskitysleireilläkään montaa lihavaa vankia näkynyt...
No täällä ap. Lähinnä siis kenkuttaa se, että oma kroppa ei tottele. Olen oikeastaan aika hoikka ja jos näkisitte minut, sanoisitte että olen laiha, joka on viimeisillään raskaana. Motiivinani on olla hyvän näköinen, kunnosta sinänsä viis. En kuitenkaan pysty treenaamaan mitään raskasta koska sydän ei toimi kunnolla ja nestettä vaan kertyy sitä enemmän mitä rankemmin kuntoilen. Enkä sitä paitsi jaksa tehdä mitään raskasta kun elimistö ei saa happea. En ole käynyt lääkärissä enkä aio mennä, mutta sykemittarista kyllä näkee ettei sydän toimi kunnolla. Olen siis ollut koko elämäni tällainen ja jo lapsesta asti nirso syömään. Jos olen pärjännyt koko elämäni noin kolmella voileivällä päivässä, niin toisaalta ei mikään ihme että vähemmän täytyy syödä jos haluaa laihtua :D
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 07:33"]
No täällä ap. Lähinnä siis kenkuttaa se, että oma kroppa ei tottele. Olen oikeastaan aika hoikka ja jos näkisitte minut, sanoisitte että olen laiha, joka on viimeisillään raskaana. Motiivinani on olla hyvän näköinen, kunnosta sinänsä viis. En kuitenkaan pysty treenaamaan mitään raskasta koska sydän ei toimi kunnolla ja nestettä vaan kertyy sitä enemmän mitä rankemmin kuntoilen. Enkä sitä paitsi jaksa tehdä mitään raskasta kun elimistö ei saa happea. En ole käynyt lääkärissä enkä aio mennä, mutta sykemittarista kyllä näkee ettei sydän toimi kunnolla. Olen siis ollut koko elämäni tällainen ja jo lapsesta asti nirso syömään. Jos olen pärjännyt koko elämäni noin kolmella voileivällä päivässä, niin toisaalta ei mikään ihme että vähemmän täytyy syödä jos haluaa laihtua :D
[/quote]
Sun täytyy panostaa ruokaan. Syömisissä on vikaa, jos vatsa pömpöttää, siihen ei liikunta auta. Etsi ihan itse tietoa ravinnosta ja sen vaikutuksesta. Ei riitä, että sanot syöväsi terveellisesti jonkun määritelmän mukaan. Jos se ei toimi, niin muuta sitä.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 07:33"]No täällä ap. Lähinnä siis kenkuttaa se, että oma kroppa ei tottele. Olen oikeastaan aika hoikka ja jos näkisitte minut, sanoisitte että olen laiha, joka on viimeisillään raskaana. Motiivinani on olla hyvän näköinen, kunnosta sinänsä viis. En kuitenkaan pysty treenaamaan mitään raskasta koska sydän ei toimi kunnolla ja nestettä vaan kertyy sitä enemmän mitä rankemmin kuntoilen. Enkä sitä paitsi jaksa tehdä mitään raskasta kun elimistö ei saa happea. En ole käynyt lääkärissä enkä aio mennä, mutta sykemittarista kyllä näkee ettei sydän toimi kunnolla. Olen siis ollut koko elämäni tällainen ja jo lapsesta asti nirso syömään. Jos olen pärjännyt koko elämäni noin kolmella voileivällä päivässä, niin toisaalta ei mikään ihme että vähemmän täytyy syödä jos haluaa laihtua :D
[/quote]
Ei ihme, ettei sydän toimi noin huonolla syömisellä. Se on lihas.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 07:41"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 07:33"]
[/quote]
Sun täytyy panostaa ruokaan. Syömisissä on vikaa, jos vatsa pömpöttää, siihen ei liikunta auta. Etsi ihan itse tietoa ravinnosta ja sen vaikutuksesta. Ei riitä, että sanot syöväsi terveellisesti jonkun määritelmän mukaan. Jos se ei toimi, niin muuta sitä.
[/quote]
Ihmettelen, miten yhtään mikään lihas toimii kolmella voileivällä päivässä. Villi veikkaukseni on, että AP:n lihaksisto on täysin olematon, ja vatsa pömpöttää myös tästä syystä.
Ja AP, jos tilanteesi on tosiaan tämä, niin nyt äkkiä hakemaan apua lääkäriltä tai ravintoterapeutilta. Sinä toimit esimerkkinä myös lapsillesi, ja sairas äiti ei hyvä sellainen ole.
Älä nyt hyvänen aika mittaa painoasi aamuin illoin.. Kai nyt järkikin sanoo että aamupaino on AINA iltapainoa alhaisempi.