Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverisuhteissa aina jään roikkumaan tai en saa sanoa asiaani

Vierailija
06.07.2014 |

Miksi usein päädyn tilanteeseen, jossa kaverin kanssa minulla on paljon tunteita ja ajatuksia jaettavaksi, mutta kaveri ei ole kiinnostunut?

Esimerkiksi juuri nyt tutustuin erääseen ihmiseen kurssilla, ja haluaisin puhua oppimastani (käsitteli ihmissuhteita ja tunteita) hänen kanssaan. Hän ei ole vastannut viesteihini.

Tai yksi toinen joka herätti paljon tunteita ja ajatuksia lähettää aina vain kylmän asiallisia viestejä, vaikka yhdessä vaiheessa puhuimme syvällisiä.

Onko vika minussa, odotanko ystäviltä liikaa? Haluaako kukaan syvällisyyttä?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:38"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:16"]

Miten sellaisen voi löytää ilman että alkaa avautua? Jos en etsi ketään puhumaan kanssani säästä, miksi johtaisin harhaan aluksi olematta syvällinen?

Lisäksi juuri tuon kurssikaverin kanssa olisi akuutti tarve jutella, siis minun ja hänen välisistä asioista, mihin laitan ne?

[/quote]

Kuulostat sosiaalisesti kömpelöltä elämäntapaekstrovertilta. Vähän omituinen yhdistelmä. Miten aviomiehen voi löytää vetämättä housujaan alas heti ensitapaamisella?

Miten sinulle on edes muodostunut niin suuri tarve jutella suhteestasi jonkin henkilön kanssa, jota ei yksinkertaisesti kiinnosta? Kohteleeko hän sinua väärin? Mistä haluat puhua hänelle, ja miksi koet pakahtuvasi, jos et saa avautua aiheesta? Jos suhteenne harmittaa niin pahasti, ettet voi jatkaa elämääsi, niin varmasti voit kertoa huolistasi oikeasti läheiselle ystävällesi, mahdolliselle puolisollesi tai jopa äidillesi.

[/quote]

Kurssin aiheena oli ihmissuhteet ja tunteet. Yksi luento käsitteli 'varjoa', miten ryhmämme dynamiikassa jokin tai joku henkilö aiheuttaa reaktioita. Kurssin viimeisenä hetkenä tuo kurssikaveri vihjaili, että minä aiheutin hänessä jotain. Tunne oli molemminpuolinen, ja vihjaus jäi vaivaamaan mieltäni. Kurssi jatkuu vuoden loppuun, ja meillä on intensiivisiä retriittejä.

Tuntuu, että minun on vaikea kohdata häntä uudestaan tuon vihjailun jälkeen. Ja minusta vääryyttä on luvata jutella ja sitten vältellä. Sanoisi suoraan, että ei halua olla tekemisissä.

Mutta ehkä on vain pakko ja olla niiden parinkymmenen muun ihmisen kanssa sitten, antaa tälle ihmiselle tilaa.

[/quote]

Tämä kuulostaa taas nyt ihan eri tilanteelta kuin se, että "kaverisuhteissa" jää roikkumaan. Ymmärsin siis nyt tästä, että tämä ihminen oli vaan joku kurssilainen ettekä olleet sen kummemmin kavereita.

[/quote]

Olemme olleet kurssilla jo puoli vuotta, joten olemme tutustuneet jonkin verran.

Tämä tilanne muistutti monesta muusta tilanteesta muiden kaverien kanssa. Tuntuu, että minussa herää liikaa ajatuksia ja koen tulevani torjutuksi.

Vierailija
42/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 'hiljentänytkin'. Tuolloin vaihtelimme saman päivän aikana viestejä molemmille sopivasta puhelun ajankohdasta. Kun aika koitti, laitoin viestiä että olen FaceTimessa linjoilla. Häneltä ei tullut vastausta. Tämä siis viime maanantai. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ap jättäisin tämän asian nyt sikseen. Älä siis roiku. Tämä ihminen ottaa yhteyttä, jos on ottaakseen. Minä olen nyt löytänyt ystävän, jonka kanssa helppo olla. Nyt huomaa, että yritin yksinäisyyden tunteessani liikaa saada muista ystäviä. Muilla oli jo omat kaverinsa ja omat menonsa. Eivät he välttämättä tahallaan ole tavoittamattomissa, mutta heille ei ole "tarvetta" tai aikaa puolitutun tapaamiseen. Tiedän, että eräät ihmiset kutsuivat meitä kylään ja olikin ihan mukavaa. Mutta ei millään saa aikaiseksi heitä kutsua vastavierailulle, koska on läheisempiäkin kutsuttavia. :(

Toivon, että löydät ystävän. Mutta kirjoittele aiheista netissä. Itse en tunne ketään alani harrastajaa, mutta netissä juttelemme tuntemattomien kanssa ja neuvomme harrastuksessa toisiamme.

Vierailija
44/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:25"]

Olen 'hiljentänytkin'. Tuolloin vaihtelimme saman päivän aikana viestejä molemmille sopivasta puhelun ajankohdasta. Kun aika koitti, laitoin viestiä että olen FaceTimessa linjoilla. Häneltä ei tullut vastausta. Tämä siis viime maanantai. 

[/quote]

Tulkitsisin tuon niin, että hänelle on tullut tuolle ajalle este tai sitten ei jaksanut keskustella asiasta. Ajattele niin, että nyt kerran pallo on hänellä. Mikäli hän ottaa yhteyttä ja haluaa keskustella, voitte kyllä jatkaa keskusteluja. Muuten ajattelisin, että antaisin hänelle tilaa enkä palaisi aiheeseen.

Vierailija
45/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Aion nyt olla ottamatta yhteyttä. Mutta miten kohdata hänet seuraavan kerran, kun molemmat tietävät toisen ajattelevan toisesta jotain, mitä emme nyt ole ääneen sanoneet? Näinhän on aina, mutta tuo vihjaus ja minun jutteluyritys toi sen päydälle. Ja nyt pitäisi olla puhtaaltä pöydältä kuin muidenkin kurssikaverien kanssa. Muiden kanssa ei ole tällaista epämääräisyyttä ilmassa.

Vierailija
46/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuollainen tarve edes tulee? Ei tulisi mieleenkään avautua kenenkään kanssa.

Vierailija
47/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:23"]

Tämä tilanne muistutti monesta muusta tilanteesta muiden kaverien kanssa. Tuntuu, että minussa herää liikaa ajatuksia ja koen tulevani torjutuksi.

[/quote]

Ai aina odotat FaceTimessa vai miten?

Vierailija
48/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, asia ei oikeasti voi olla noin vaikea. Sinä olet yrittänyt rakentaa ystävyyttä, toinen on ollut lähinnä vain kohtelias sinua kohtaan. Hän on hermostunut käytökseesi ja vihjasi sinulle että tunget liian lähelle. Sinä et tajua mitä hän tarkoittaa, ja tunget edelleen.

Jätä se ihmispolo nyt rauhaan vaan. Älä viestittele, älä puhu hänelle... Mikäli siellä kurssilla joudutte jotenkin tekemisiin toistenne kanssa, käyttäydyt kuin ketä tahansa työkaveria tai asiakasta kohtaan. Hymy kasvoille ja viet tilanteen läpi kuin ammattilainen.

Kotona elätte sitten molemmat ihan omia elämiänne.

Vierailija
49/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:39"]

Ok. Aion nyt olla ottamatta yhteyttä. Mutta miten kohdata hänet seuraavan kerran, kun molemmat tietävät toisen ajattelevan toisesta jotain, mitä emme nyt ole ääneen sanoneet? Näinhän on aina, mutta tuo vihjaus ja minun jutteluyritys toi sen päydälle. Ja nyt pitäisi olla puhtaaltä pöydältä kuin muidenkin kurssikaverien kanssa. Muiden kanssa ei ole tällaista epämääräisyyttä ilmassa.

[/quote]

Hyvä. Seuraavalla kerralla nähdessäsi tervehdit ja olet ystävällinen. Voit kysyä kuulumisia. Älä kuitenkaan käännä keskustelua siihen, että teidän pitäisi keskustella jostain tietystä sinua kiinnostavasta aiheesta.

Vierailija
50/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:39"]

[/quote]

Hyvä. Seuraavalla kerralla nähdessäsi tervehdit ja olet ystävällinen. Voit kysyä kuulumisia. Älä kuitenkaan käännä keskustelua siihen, että teidän pitäisi keskustella jostain tietystä sinua kiinnostavasta aiheesta.

Vierailija
51/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:00"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:23"]

[/quote]

Ai aina odotat FaceTimessa vai miten?

[/quote]

Jotenkin tämä on tuttua, että minä erikseen järjestin ajan ja tilan puhelulle. Että se merkitsi paljon minulle, mutta toiselle ei mitään. Ja että minä ajattelen tuota ihmistä nyt ehkä liikaakin, hän tuskin yhtään minua. 

Vierailija
52/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:02"]

Ap, asia ei oikeasti voi olla noin vaikea. Sinä olet yrittänyt rakentaa ystävyyttä, toinen on ollut lähinnä vain kohtelias sinua kohtaan. Hän on hermostunut käytökseesi ja vihjasi sinulle että tunget liian lähelle. Sinä et tajua mitä hän tarkoittaa, ja tunget edelleen.

Jätä se ihmispolo nyt rauhaan vaan. Älä viestittele, älä puhu hänelle... Mikäli siellä kurssilla joudutte jotenkin tekemisiin toistenne kanssa, käyttäydyt kuin ketä tahansa työkaveria tai asiakasta kohtaan. Hymy kasvoille ja viet tilanteen läpi kuin ammattilainen.

Kotona elätte sitten molemmat ihan omia elämiänne.

[/quote]

En ole nyt tunkenut. Lopetin jo. Harmittaa vain.

Vierailija
53/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit aloittaa noista haluamistasi asioista keskustelun netissä. 

Vierailija
54/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit aloittaa noista haluamistasi asioista keskustelun netissä. 

Vierailija
55/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit omaan kysymykseesi jo tässä ketjussa olemuksellasi. Olet jankkaaja, joka ei voi antaa asioiden olla. 

Vierailija
56/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:20"]

Vastasit omaan kysymykseesi jo tässä ketjussa olemuksellasi. Olet jankkaaja, joka ei voi antaa asioiden olla. 

[/quote]

Niin, katsoisi peiliin! Menisi vaikka jollekin ihmissuhdekurssille ja kohtaisi ongelmansa suoraan keskustelemalla vertaistuen kanssa!

Vierailija
57/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:31"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:20"]

[/quote]

Niin, katsoisi peiliin! Menisi vaikka jollekin ihmissuhdekurssille ja kohtaisi ongelmansa suoraan keskustelemalla vertaistuen kanssa!

[/quote] Joo!

Vierailija
58/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 20:06"]

Olen välillä sulkeutunut kuoreeni ja ollut todella itsenäinen ja -päinen. En ole mikään räpättäjä, nuo mainitsemani ihmiset ovat itse kaivaneet minusta ensin asioita ulos. Mutta sitten jättäneet roikkumaan. Olen lähinnä katkera turhan toivon herättämisestä, olisi antanut minun olla yksin eväitäni syömässä kurssilla. Ei olisi tätä ongelmaa nyt.

[/quote]

Mulla vähän samanlainen tilanne. Erään miehen kanssa. Olimme eräällä kurssilla ja tämä käyttäytyi kuin olisi kiinnostunut minusta. Aloin luottaa häneen ja jotenkin turvautuakin (olin hyvin yksinäinen ja kurssi käsitteli myös henkisiä asioita ja siellä asuttiin) ja vapaa-ajalla luulin jotenkin, että se turvautuminen toiseen oli molemminpuoleista. Olipa tosi kivaa tajuta, että ei ollutkaan, mies oli koko kolmen kurssikerran session läpi vain tainnut hakea itselleen ihailijaa, ei oikeaa tutustumista. Eihän se muuten mitään, mutta todella ikävää, kun hänellekään (kuten ei minulle) tutustuminen vastakkaiseen sukupuoleen ole helppoa. Tai hänelle ei suhteeseen meneminen, mulle taas ei se tutustuminen. Hän itse puhui siitä ongelmastaan kurssilla ja sanoi haluavansa parisuhteen, siksikin luulin, että etsii jotakuta.

Olemme pitäneet ihan vähän yhteyttä kurssin jälkeen, mutta mies ei tunnu haluavan mitään. :( Nyt en uskalla edes soittaa, vaikka pää täynnä ajatuksia ihan muustakin kuin vain meistä. Tuntui sillä kurssilla, että me jaoimme tosi monet samat ongelmat ja hän oli tosi mielenkiintoinen ja herkkäkin. Mutta en tiedä pääseekö niillä jaettavilla ongelmilla tuttaviksi :(

Vierailija
59/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:48"]

Olen välillä sulkeutunut kuoreeni ja ollut todella itsenäinen ja -päinen. En ole mikään räpättäjä, nuo mainitsemani ihmiset ovat itse kaivaneet minusta ensin asioita ulos. Mutta sitten jättäneet roikkumaan. Olen lähinnä katkera turhan toivon herättämisestä, olisi antanut minun olla yksin eväitäni syömässä kurssilla. Ei olisi tätä ongelmaa nyt.

[/quote]

Mulla vähän samanlainen tilanne. Erään miehen kanssa. Olimme eräällä kurssilla ja tämä käyttäytyi kuin olisi kiinnostunut minusta. Aloin luottaa häneen ja jotenkin turvautuakin (olin hyvin yksinäinen ja kurssi käsitteli myös henkisiä asioita ja siellä asuttiin) ja vapaa-ajalla luulin jotenkin, että se turvautuminen toiseen oli molemminpuoleista. Olipa tosi kivaa tajuta, että ei ollutkaan, mies oli koko kolmen kurssikerran session läpi vain tainnut hakea itselleen ihailijaa, ei oikeaa tutustumista. Eihän se muuten mitään, mutta todella ikävää, kun hänellekään (kuten ei minulle) tutustuminen vastakkaiseen sukupuoleen ole helppoa. Tai hänelle ei suhteeseen meneminen, mulle taas ei se tutustuminen. Hän itse puhui siitä ongelmastaan kurssilla ja sanoi haluavansa parisuhteen, siksikin luulin, että etsii jotakuta.

Olemme pitäneet ihan vähän yhteyttä kurssin jälkeen, mutta mies ei tunnu haluavan mitään. :( Nyt en uskalla edes soittaa, vaikka pää täynnä ajatuksia ihan muustakin kuin vain meistä. Tuntui sillä kurssilla, että me jaoimme tosi monet samat ongelmat ja hän oli tosi mielenkiintoinen ja herkkäkin. Mutta en tiedä pääseekö niillä jaettavilla ongelmilla tuttaviksi :(

[/quote]

Harmillista, kun ihmiset antavat ymmärtää jotain muuta kuin mitä tarkoittavat :( Vai tietävätkö itsekään mitä haluavat?

Vierailija
60/80 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:53"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:48"]

[/quote]

[/quote]

Harmillista, kun ihmiset antavat ymmärtää jotain muuta kuin mitä tarkoittavat :( Vai tietävätkö itsekään mitä haluavat?

[/quote]

Ei hän varmaan oikein tiennytkään. Tuosta on nyt jo jonkin aikaa ja olin silloin kurssin aikana paljon naivimpi kuin nyt. Olen tässä välissä kasvanut ihmisenä jotenkin tosi paljon. Olen miettinyt sitä, että itsekin olin liian innokas hänen tilanteensa tietämiseen nähden enkä enää olettaisi että siitä pitää heti ihastumissuhdetta rakentaa. 

Mutta kun keskimäärin miesten kanssa on ollut niin, että jos en vastaile heidän eleisiinsä niin he tulkitsevat sen niin, että mä en ole kiinnostunut, vaikka olisinkin. Niin nyt en halunnut tehdä sitä virhettä ja hups, tulinkin olleeksi häneen päin liian innokas.