Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverisuhteissa aina jään roikkumaan tai en saa sanoa asiaani

Vierailija
06.07.2014 |

Miksi usein päädyn tilanteeseen, jossa kaverin kanssa minulla on paljon tunteita ja ajatuksia jaettavaksi, mutta kaveri ei ole kiinnostunut?

Esimerkiksi juuri nyt tutustuin erääseen ihmiseen kurssilla, ja haluaisin puhua oppimastani (käsitteli ihmissuhteita ja tunteita) hänen kanssaan. Hän ei ole vastannut viesteihini.

Tai yksi toinen joka herätti paljon tunteita ja ajatuksia lähettää aina vain kylmän asiallisia viestejä, vaikka yhdessä vaiheessa puhuimme syvällisiä.

Onko vika minussa, odotanko ystäviltä liikaa? Haluaako kukaan syvällisyyttä?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna aikaa

Vierailija
22/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei vaan jaksa ns. vapaalla miettiä niitä kurssin asioita niin syvällisesti. Varsinkin jos pitäisi laatia joku kunnon vastaus fb viestinä kysymyksiin, sehän on kuin pitäisi tehdä essee! Olisit vasta kasvotusten voinut jodatella keskustelua haluamaasi suuntaan. Ei pitkinä fb viesteinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 20:19"]

Jos se ei vaan jaksa ns. vapaalla miettiä niitä kurssin asioita niin syvällisesti. Varsinkin jos pitäisi laatia joku kunnon vastaus fb viestinä kysymyksiin, sehän on kuin pitäisi tehdä essee! Olisit vasta kasvotusten voinut jodatella keskustelua haluamaasi suuntaan. Ei pitkinä fb viesteinä. 

[/quote]

Lyhyt viesti, jossa kysyin voimmeko jutella enemmän puhelimessa.

Vierailija
24/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 20:11"]

Toisin sanoen yrität käydä keskusteluja aiheesta, joka ei sitä toista a) kiinnosta, b) josta hän ei halua avautua juuri sinulle tai c) josta hän ei osaa käydä keskustelua kanssasi. 

[/quote]

Ratkaisu näihin kaikkiin lienee vaikeneminen ja unohtaminen? Harmittaisi suuresti.

Vierailija
25/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 20:23"]

Toisin sanoen yrität käydä keskusteluja aiheesta, joka ei sitä toista a) kiinnosta, b) josta hän ei halua avautua juuri sinulle tai c) josta hän ei osaa käydä keskustelua kanssasi. 

[/quote]

Ratkaisu näihin kaikkiin lienee vaikeneminen ja unohtaminen? Harmittaisi suuresti.

[/quote]

MIetippä, harmittaisiko "kavereitasi"...

Vierailija
26/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä roiku,

Vierailija
27/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 20:23"]

[/quote]

[/quote]

no mikäpä muukaan? Et sinä voi ketään pakottaa keskustelukumppaniksesi!

Etsit nyt vaan jonkun toisen, jota kiinnostaa ja joka osaa ja haluaa keskustella syvällisesti sinun kanssasi. Tätähän se on AINA, kaikista ihmissuhteista ei ole kaikkeen, vaan joudumme jatkuvasti arvioimaan, millä tasolla suhde pelaa juuri kulloisellakin hetkellä. Tilanteet muuttuvat, ihmisten elämäntilanne ja mielenkiinnon aste muuttuu jnejne.

21

Vierailija
28/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Etsit nyt vaan jonkun toisen, jota kiinnostaa ja joka osaa ja haluaa keskustella syvällisesti sinun kanssasi."

Miten sellaisen voi löytää ilman että alkaa avautua? Jos en etsi ketään puhumaan kanssani säästä, miksi johtaisin harhaan aluksi olematta syvällinen?

Lisäksi juuri tuon kurssikaverin kanssa olisi akuutti tarve jutella, siis minun ja hänen välisistä asioista, mihin laitan ne?

Vierailija
29/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy jollekin papille tunnustamassa syntisi

Vierailija
30/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhu pukille

Vierailija
31/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:16"]

"Etsit nyt vaan jonkun toisen, jota kiinnostaa ja joka osaa ja haluaa keskustella syvällisesti sinun kanssasi."

Miten sellaisen voi löytää ilman että alkaa avautua? Jos en etsi ketään puhumaan kanssani säästä, miksi johtaisin harhaan aluksi olematta syvällinen?

Lisäksi juuri tuon kurssikaverin kanssa olisi akuutti tarve jutella, siis minun ja hänen välisistä asioista, mihin laitan ne?

[/quote]

ihan oikeastiko et keksi mitään MUITA syvällisiä aiheita kuin yksityiset tuntemukset? Ja sitten on vaihtoehtona vain SÄÄ?

Voit vaihtaa syvällisiä ja älykkäitä ajatuksia yleisistä aiheista, vaikkapa kulttuurista, poltiikasta, ulkomaan tilanteesta. Jos toinen selvästi on kiinnostunut vähän yleisemmistä ja teoreettisemmista mielipiteistä, voit kokeilla joskus jotain intiiminpää tunne-elämän aihetta. Äläkä silloinkaan pomppaa suoraan niihin, ihmisillä on tapana edetä aiheesta toiseen vähitellen. Ja jos huomaat, ettei toinen ole halukas puhunaan siitä, vaihdat taas yleisempiin ja kokeilet joku toinen kerta.

ÄLÄ pakota, houkuta.

Minä en nyt ymmärrä, mistä kahdenkeskisestä asiasta haluat sen kurssikaverin kanssa puhua, aloituksessasi et sanonut noin, vaan ilmaisit haluavasi puhua jostain syvällisestä aiheesta. Jos kyse on kahdenkeskisisfä asioistanne, ei mahda mitään, jos hän ei halua enempää puhua. Hän ottaa etäisyyttä, etkä mahda sille mitään. Ehkä olit liian hyökkäävä ja päälletunkeva?

21

Vierailija
32/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita minulle, minä kuuntelen.

t. yksinäinen

Vierailija
33/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuulostat sosiaalisesti kömpelöltä elämäntapaekstrovertilta. Vähän omituinen yhdistelmä. Miten aviomiehen voi löytää vetämättä housujaan alas heti ensitapaamisella?

Miten sinulle on edes muodostunut niin suuri tarve jutella suhteestasi jonkin henkilön kanssa, jota ei yksinkertaisesti kiinnosta? Kohteleeko hän sinua väärin? Mistä haluat puhua hänelle, ja miksi koet pakahtuvasi, jos et saa avautua aiheesta? Jos suhteenne harmittaa niin pahasti, ettet voi jatkaa elämääsi, niin varmasti voit kertoa huolistasi oikeasti läheiselle ystävällesi, mahdolliselle puolisollesi tai jopa äidillesi.

Vierailija
34/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 20:19"]

[/quote]

Lyhyt viesti, jossa kysyin voimmeko jutella enemmän puhelimessa.

[/quote]

Ei herranjumala, en iänkuuna päivänä jaksaisi pitää mitään puhelinpalaveria, jossa olisi tarkoitus keskustella jostain kurssin sisällöstä. 

Vierailija
35/80 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:38"]

[/quote]

Kuulostat sosiaalisesti kömpelöltä elämäntapaekstrovertilta. Vähän omituinen yhdistelmä. Miten aviomiehen voi löytää vetämättä housujaan alas heti ensitapaamisella?

Miten sinulle on edes muodostunut niin suuri tarve jutella suhteestasi jonkin henkilön kanssa, jota ei yksinkertaisesti kiinnosta? Kohteleeko hän sinua väärin? Mistä haluat puhua hänelle, ja miksi koet pakahtuvasi, jos et saa avautua aiheesta? Jos suhteenne harmittaa niin pahasti, ettet voi jatkaa elämääsi, niin varmasti voit kertoa huolistasi oikeasti läheiselle ystävällesi, mahdolliselle puolisollesi tai jopa äidillesi.

[/quote]

Kurssin aiheena oli ihmissuhteet ja tunteet. Yksi luento käsitteli 'varjoa', miten ryhmämme dynamiikassa jokin tai joku henkilö aiheuttaa reaktioita. Kurssin viimeisenä hetkenä tuo kurssikaveri vihjaili, että minä aiheutin hänessä jotain. Tunne oli molemminpuolinen, ja vihjaus jäi vaivaamaan mieltäni. Kurssi jatkuu vuoden loppuun, ja meillä on intensiivisiä retriittejä.

Tuntuu, että minun on vaikea kohdata häntä uudestaan tuon vihjailun jälkeen. Ja minusta vääryyttä on luvata jutella ja sitten vältellä. Sanoisi suoraan, että ei halua olla tekemisissä.

Mutta ehkä on vain pakko ja olla niiden parinkymmenen muun ihmisen kanssa sitten, antaa tälle ihmiselle tilaa.

Vierailija
36/80 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestini hänelle olivat muutaman lauseen mittaisia. En niissä vielä avautunut, vaan olisin katsonut puhelussamme (johon toinen osapuoli lupautui, muttei tullut), miten paljon voin sanoa. 

Jätän hänet nyt rauhaan. 

Ihmettelen vain tuota, että lupasi ja ei sitten sanonut mitään syytä, miksi tullutkaan. Ei tietenkään minulle kuulu. Mutta kertoo hänen arvostuksestaan minun aikaani kohtaan. 

Vierailija
37/80 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 00:08"]

Ymmärrän ap:ta ja 57:aa. 

Varmaan suuri osa vastauksista joissa kehotettiin aloittamaan kevyemmillä aiheilla ja tutustumaan pikkuhiljaa tuli ihmisiltä, jotka eivät ole olleet henkisen kasvun/ihmissuhdekursseilla. Sellaisessa ympäristössä arkipäivän naamiot riisutaan nopeasti ja ihmiset jakavat syviä asioitaan. Siinä helposti sekoittuu normaalin sosiaalisen kanssakäymisen rajat ja syvät tunteet.

[/quote] Ei pidä sekoittaa. Kurssi on kurssi, yksilön henkilökohtainen elämä on kurssin ulkopuolella. Vaikka kurssilla puhutaan henkeviäkin, yksityiselämäänsä ei niitä kurssilaisia halua. 

AP:lle: Kurssiin liittyvistä asioista puhutaan kurssilla eikä soitella toisille vapaa-aikana.

Vierailija
38/80 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 14:16"]

Varmaan suuri osa vastauksista joissa kehotettiin aloittamaan kevyemmillä aiheilla ja tutustumaan pikkuhiljaa tuli ihmisiltä, jotka eivät ole olleet henkisen kasvun/ihmissuhdekursseilla. Sellaisessa ympäristössä arkipäivän naamiot riisutaan nopeasti ja ihmiset jakavat syviä asioitaan. Siinä helposti sekoittuu normaalin sosiaalisen kanssakäymisen rajat ja syvät tunteet.

[/quote] Ei pidä sekoittaa. Kurssi on kurssi, yksilön henkilökohtainen elämä on kurssin ulkopuolella. Vaikka kurssilla puhutaan henkeviäkin, yksityiselämäänsä ei niitä kurssilaisia halua. 

AP:lle: Kurssiin liittyvistä asioista puhutaan kurssilla eikä soitella toisille vapaa-aikana.

[/quote] Miksi se kaveri suostui alunperinkään??

Vierailija
39/80 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 04:18"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 20:06"]

Olen välillä sulkeutunut kuoreeni ja ollut todella itsenäinen ja -päinen. En ole mikään räpättäjä, nuo mainitsemani ihmiset ovat itse kaivaneet minusta ensin asioita ulos. Mutta sitten jättäneet roikkumaan. Olen lähinnä katkera turhan toivon herättämisestä, olisi antanut minun olla yksin eväitäni syömässä kurssilla. Ei olisi tätä ongelmaa nyt.

[/quote]

Mulla vähän samanlainen tilanne. Erään miehen kanssa. Olimme eräällä kurssilla ja tämä käyttäytyi kuin olisi kiinnostunut minusta. Aloin luottaa häneen ja jotenkin turvautuakin (olin hyvin yksinäinen ja kurssi käsitteli myös henkisiä asioita ja siellä asuttiin) ja vapaa-ajalla luulin jotenkin, että se turvautuminen toiseen oli molemminpuoleista. Olipa tosi kivaa tajuta, että ei ollutkaan, mies oli koko kolmen kurssikerran session läpi vain tainnut hakea itselleen ihailijaa, ei oikeaa tutustumista. Eihän se muuten mitään, mutta todella ikävää, kun hänellekään (kuten ei minulle) tutustuminen vastakkaiseen sukupuoleen ole helppoa. Tai hänelle ei suhteeseen meneminen, mulle taas ei se tutustuminen. Hän itse puhui siitä ongelmastaan kurssilla ja sanoi haluavansa parisuhteen, siksikin luulin, että etsii jotakuta.

Olemme pitäneet ihan vähän yhteyttä kurssin jälkeen, mutta mies ei tunnu haluavan mitään. :( Nyt en uskalla edes soittaa, vaikka pää täynnä ajatuksia ihan muustakin kuin vain meistä. Tuntui sillä kurssilla, että me jaoimme tosi monet samat ongelmat ja hän oli tosi mielenkiintoinen ja herkkäkin. Mutta en tiedä pääseekö niillä jaettavilla ongelmilla tuttaviksi :(

[/quote]

Voihan kilin ........

Millä helvetin herkistelykursseilla sitä.juostaan manipuloitavana. Eikös noi kaikki kultit ala.tällaisista herkistä yksinäisistä ihmisistä, joita joku tärähtänyt johtaa?

[/quote]

Tää oli Kelan kuntoutusta. Mikä tuossa on manipulointia?

Vierailija
40/80 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 14:16"]

[/quote] Miksi se kaveri suostui alunperinkään??

[/quote]

Ehkä se ei tuntunut sillä hetkellä huonolta idealta, mutta kun oikeasti alkoi miettiä, mitä haluaa asiasta sanoa, alkoi tuntea, että ei halua/ osaakaan sanoa asiasta mitään. Vähän (vähän vain) "moraaliton" kyllä, kun ei sitten mitään peruutusta tehnyt. Ellei sitten unohtanut.