Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen isä antoi 18vee lahjaksi autokortin.....

Vierailija
06.07.2014 |

Vaan jätti auton ostamatta. Milläs tuo nuori nyt sitä ajokokemusta hommaa????

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 20:23"]

Entäs autotalli js bensat?

[/quote]Joo, ois törkeää kustantaa pelkkä kortti ja auto.

Vierailija
62/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksais auton verot? Bensat? Vakuutukset? Huollot? Isäkö ja kuinka kauan? Kunnes nuori menee töihin? Entä jos auto hajoaa, kuka maksaa korjauksen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä sanoi, että on hyvä ajaa kuorma-autokortti, niinpä ajoin sen. Tosin maksoin itse kesätyörahoillani, mutta olisi isän pitänyt mulle se kuormuri ostaa, kun kerran kuorma-autokortin ajamaan kehotti. Mun poika taas kävi autokuskiksi armeijassa, mutta ei armeija osta kuorma-autoa nuorten käyttöön. Mitä järkeä siinä on autokuskiksi laittaa, kun ei omia autoja kaikki muutama tuhatta nuorta saa? 

Toinen poika on nyt työttömyysuhan alainen. Hän on hakenut rekkakuskikoulutukseen työvoimakoulutuksena. Kai yhteiskunta ostaa sitten koulutetuille kaikille omat rekat, ettei mene koulutus hukkaan? 

Muistakaa sitten ottaa taas tämä viesti kirjaimellisesti tosissaan...

Vierailija
64/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex antoi 50 euroa lapselleen 18-vuotislahjaksi. Minä maksoin ajokortin ja lapsi asuu minun kanssani. Mainittakoon vielä, että olen pienituloinen ja välillä työttömänäkin, mutta olen halunnut säästää lapseni hyvinvointia varten. Ap:n kohdalla se valitettavasti taitaa olla myöhäistä.

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:06"]

Mun antama lahja ei liity tähän mitenkään, isä teki törkytempun. Ja olen ollut ex anoppiin yhteydessä aIasta.

-ap-

[/quote]Kerro nyt kuitenkin oliko sun antama lahja kalliimpi vai halvempi kuin ajokortti? (kolmisen tonnia)

[/quote]

No halvempi... Mulla menee rahaa lapsen elatukseen ei ole rahaa ostella mondn tonnin lahjoja.

-ap-

[/quote]

Vierailija
65/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain ajokortin 18-vuotislahjaksi, ja kallis lahjahan se oli. Kortin saamisesta meni 10 v ennen kuin ostin ensimmäisen autoni, sitä ennen ylläpitäviä ajokertoja tuli vain muutamia vuoteen.

Vierailija
66/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko jossain päin Suomea ajokorttia autokortiksi? Mopokortista olen kuullut, mutta autokortti on jotain ihan uutta.

Vierailija
67/83 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 09:18"]

Oikein pistää vihaksi ap:n puolesta isän törkeys tyypiline mies ei ajatella ikinä muita ja asiat jätetään puolitiehen autokortti joo mitä sillä teet ilman autoa ja auto pitää myös säilyttää jossain ja bensatkin maksaa. Itkuhan tässä pääsisi jos itse olisin samassa tilanteessa.

[/quote]

oletkin sitten vissiin hemmoteltu, aina saanut kaikki käteen mitä pyytää? ilman mitään töitä sen eteen? jos auto pitää saaha niin menee töihin, sillä maksaa kaikki kulut. tai sitten ei hanki autoa ollenkaan. piste. nykyään kaikki on niin pilalle hemmoteltuja että ei elämä.

Vierailija
68/83 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa rutinaa ap:ltä. Meilläkin poika sai isältään autokoulurahat ja äidiltä auton 18-vuotislahjaksi. 

Vierailija
69/83 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä isä on ajatellut, että nuori saa harjoitella hänen autollaan. Jos ei, niin opettelee sitten kun on varaa omaan, ei se sen kummempaa ole, niin tein minäkin. Aika harva nuori saa oman auton vanhemmiltaan, ajokortti on tyypillisempi lahja ja enemmän kuin riittävä.

Vierailija
70/83 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eheh eipä ole autoja osteltu synttärilahjoiks meidän perheessä eikä lähipiireissä ja todellakin, auton pito ei ole ilmaista. Ajokortin ajoin aikanaan osin vanhempien, osin isovanhempien ja osin omilla kesätyörahoilla, auton ostin ihan itse kesätyösäästöilläni kun sain oikea ekan työpaikan, enkä koskaan olettanut muuta! Nämä nykyäideistä oikeutetuimmat vois havahtua miettimään mikä on lapsille parasta, se että saa kaiken kun äiti vaatii vai se että lapsi tekee ite oman onnensa saamiseksi asioita. Voit ostattaa lapsellesi koko maailman, ja vituiks menee silti jos lapsi ei ikinä opi omaa osuuttaan elämästä. Sori. Mä olen kiitollinen etten saanu kaikkea valmiina vaikka varaa olis ehkä voinut ollakin.

Vierailija
71/83 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, minä ajoin ajokortin näin "vanhalla iällä" eikä meillä ole perheessä autoa! Hankitaan sitten joskus jos oikeasti tarvitaan, mutta ajokortti on ihan hyvä olla olemassa joka tapauksessa. Ylläpitävää ajoa kyllä yleensä saa järjestettyä ilman omaakin autoa, vaikka palveluksena ystäville, pidemmällä matkalla tuttavaperheen kanssa kuskia vaihtelemalla yms.

Vierailija
72/83 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäisin vielä, että totta on että kesätöihin ei vaan mennä - niihin haetaa aktiivisesti 15v lähtien ja osoitetaan innokkuutta, äiti ei niitä hae eikä isä, ja jos sellanen aktiivisuus lapselta puuttui niin sitten ei kyllä tarvi autoakaan :D (68n kirjoittaja, Laura)

Vierailija
73/83 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuten jos isä ostaisi lapselle sen auton. Pitäisikö isän maksaa myös auton bensat ja korjauskulut myös? Koska onhan se koko ajamisjuttu isän vika tavallaan.

Vierailija
74/83 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein pistää vihaksi ap:n puolesta isän törkeys tyypiline mies ei ajatella ikinä muita ja asiat jätetään puolitiehen autokortti joo mitä sillä teet ilman autoa ja auto pitää myös säilyttää jossain ja bensatkin maksaa. Itkuhan tässä pääsisi jos itse olisin samassa tilanteessa.

Vierailija
75/83 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on lyhytaikainen ajokortti?

Vierailija
76/83 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajuatko, ap, että ajokortti on helvetin kallis? loistava lahja nuoren tulevaisuutta ajatellen!

oletko ihan vajaa, ei auto sisälly ajokorttiin. tuo on nyt vähän sama kuin nillittäisit siitä, että isä antoi lapselle koirakirjan, olisi nyt pitänyt samantien ostaa se koira.

typeryydellä ei näköjään ole rajaa.

Vierailija
77/83 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä keskustelun aihe on ihan typerä ja lapsellinen, pliis voiko joku poistaa tämän?

Vierailija
78/83 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:26"]

Mulla ei ole sutoa, oletin että lapsen isä ostaa kun maksoi kortinkiNKIN. Tai siis MAKSOI AUTOKOULUN... Soitin isälle niin sanoi että ei kuulemma sisälly auto lahjaan, ja vaikka sisältyisikin niin se ei ole mun menoja varten. Musta tosi tlrkeää, lapsen isällä ei ole rahasta kiinni... Ainakaan kun omasta autosta on kyse.

-ap-

[/quote]Siis miksi sinä soitit? Eikö 18-vuotias ole jo kyllin iso itse soittaakseen ja kiittääkseen lahjastaan? Asia ei oikeastaan kuulu sinulle vitun vertaa.

[/quote]

Miksi kiittää tyhjästä?

[/quote]

Autokortti ei ole tyhjä

Vierailija
79/83 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokorttihan on hieno juttu :) Sillä on merkitystä cv:ssä, ja muutenkin. Ei se ajokortti pakota myös autoa ostamaan. Hieno ele lapsesi isältä

Vierailija
80/83 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:06"]

Mun antama lahja ei liity tähän mitenkään, isä teki törkytempun. Ja olen ollut ex anoppiin yhteydessä aIasta.

-ap-

[/quote]

Miten niin teki törkytempun? Ajokortti maksaa tuhansia euroja. Sinun lahjasi kyllä kuuluu asiaan. Turha valittaa toisten antamista lahjoista jos itse annat vielä surkeampia lahjoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi